AndroidHealthClinic

Pijn in de Pols

Zwak Polsje

Novice
Waardering
0
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en ook op het gebied van 'fitness'. Ik was voorplan om zelf thuis eerst iets te gaan trainen voordat ik me ga inschrijven bij een sportschool.

Echter heb ik een klein probleem met mijn pols. Zodra ik iets wil gaan doen waarmee ik mijn pols moet belasten (bijvoorbeeld push ups) dan heb ik meteen al erge pijn in me pols en kan me zelfs niet eens 5x opdrukken:rolleyes:. Terwijl ik een tijd terug nergens last van had en makkelijk 5x kon opdrukken, deed toen 3 sessies van 15 (misschien weinig voor jullie mensen maar ik moet toch ergens beginnen;)).

Nu was ik bij de dokter geweest en die had gezegt dat ik rust moest houden. Maar ik vraag me af of iemand van jullie deze blessure ook ooit gehad heeft? En hoe kun je dit het beste oplossen? Hoe kun je bijvoorbeeld je polsen trainen?

*En misschien off-topic maar hoe kun je het beste je borst spieren trainen als je thuis geen toestellen tot beschikking hebt? Push ups toch?

Ik had echter hetzelfde probleem toen ik begon met fitness... Ben nooit naar de dokter geweest maar de pijn is bij mij verdwenen na een tijdje ;) En er bestaan van die pols banden

Altijd opdrukken met je handen in een vuist, dit is veel beter voor je polsen.

Begin licht te trainen, voer het langzaam op, dit versterkt de pols. Vooral letten op een goede uitvoering, gewichten komen later.

• Topic Starter Topic Starter
Altijd opdrukken met je handen in een vuist, dit is veel beter voor je polsen.

Begin licht te trainen, voer het langzaam op, dit versterkt de pols. Vooral letten op een goede uitvoering, gewichten komen later.

Maak het nog uit hoe ik mijn handen plaats? Dicht bij elkaar of ver van elkaar? Ik deed voor me pols probleem begon altijd handen bij elkaar en opdrukken tot het niet meer lukt, dan rust pauze en dan iets verder uit elkaar met de handen, en aan het einde nog een keer met handen wijd uit elkaar.

En bedankt voor de tip.

Maak het nog uit hoe ik mijn handen plaats? Dicht bij elkaar of ver van elkaar? Ik deed voor me pols probleem begon altijd handen bij elkaar en opdrukken tot het niet meer lukt, dan rust pauze en dan iets verder uit elkaar met de handen, en aan het einde nog een keer met handen wijd uit elkaar.

En bedankt voor de tip.

Iets breder dan schouder breedte moet genoeg zijn, niet te ver en niet te dicht bij elkaar ;)

tape ze in tot je er van af bent, dat ontlast de pols ook

heb hetzelfde gehad gaat nu wat beter.

2 weken niks, maar dan ook echt niks gedaan voor het bovenlichaam.
daarna ingetaped en rustig aan gedaan, oefeningen vermijden waarbij ze nog gevoelig zijn.

En bedankt voor de tip.

hangt er vanaf. handen breed => borst
handen smal=> triceps

Paar goede polsbanden kopen en dat moet ook werken.

kan komen omdat je je polsen in een hoek houdt (denk aan opdrukken met vlakke hand).
dus probeer je polsen in 1 lijn met je ellebogen te houden, op deze manier ontlast je de pols het meest.
of gebruik idd gewoon polsbandjes, deze zorgen ervoor dat je pols nog maar minimaal kan bewegen.

Terug
Naar boven