MuscleMeat

Pijn in onderarmen bij oa. Preachers curl

Plaats je je handen breed of smal ( breder dan schouderbreedte of smaller)? Hoe staan je handen (vuisten) tov je pols tijdens de oefening? Je moet het namelijk zo zien, dat tijdens de oefening, als je de stang vasthebt, je (voorkant) vuisten parallel aan je lichaam lopen. Beetje vaag omschreven, maar ik denk dat je me begrijpt.
Als je polsen (nog) niet sterk genoeg zijn, kunnen ze onder een bepaalde hoek teveel spanning te verwerken krijgen waardoor je pijnprikkels krijgt.

kan ook je brachialis zijn!

preacher curls belasten namelijk vooral je brachialis en deze kan behoorlijk branden! Heb ik ook namelijk!
als het maar geen plotselinge stekende pijn is!

Ik had het vroeger ook bij bepaalde bicepsoefeningen, die "bot"-pijn aan de polsen. Nu doe ik enkel oefeningen waar ik het niet bij voel, want het voelt echt niet echt goed :D

De "bot" pijn is waarschijnlijk door het aanhechtingspunt van de spieren.

Deze blessure heb ik vorig jaar ook een aantal keer gehad, bij mij kwam het puur door te zwakke onderarmen. Ze raakten gauw overbelast en dat leverde stekende pijnen in de pezen op, precies wat sommigen hie raangeven. Het lijkt net of het bot pijn doet aan de binnenkant van je onderarmen.

Deadlifts _O_

spiertje16 zei:
juist dit dacht ik ook
en idd ruben het is een branderige pijn
maar hoe los ik dit op cen?
Je zou kunnen proberen je onderarmen te versterken door te trainen met die knijpbeugels (je kent ze wel, die tangetjes met een veer er tussen). Maar als de pijn dragelijk is zou ik me er niet al te druk over maken.

Centaur zei:
Je zou kunnen proberen je onderarmen te versterken door te trainen met die knijpbeugels (je kent ze wel, die tangetjes met een veer er tussen). Maar als de pijn dragelijk is zou ik me er niet al te druk over maken.
het is dragelijk ja
maar ik ben bang dat het erger word

Deze blessure heb ik vorig jaar ook een aantal keer gehad, bij mij kwam het puur door te zwakke onderarmen. Ze raakten gauw overbelast en dat leverde stekende pijnen in de pezen op, precies wat sommigen hie raangeven. Het lijkt net of het bot pijn doet aan de binnenkant van je onderarmen

hoe heb je dit verholpen?
gwoon onderarmen meer getraind?

• Topic Starter Topic Starter
3XL zei:
Weet je zeker dat het de pols/hand-buigers zijn en niet de aanhechting(en) van de biceps ? (Bicipital Aponeurosis)
Ja het is puur de spier, pink zijde..
Ik gebruik hierbij de easybar, grip helemaal in het midden als het ware.
Het is niet het gevoel alsof het bij het bot zit.
Wat denken jullie, andere stang/grip proberen? of gewoon doortrainen tot het vanzelf sterker wordt?

Heb je al eens ontstekkingsremmers geprobeerd?

Mijn ervaring is dat dit soort "pijntjes" meestal terug te lijden is tot overgebruik van de wat kleinere spieren, waardoor aanhechtingen/pezen een onstekings reactie vertonen

Bij de grotere spieren zie je vaker scheurtjes ed in de spierbuik

Als het idd de pols/handbuigers zijn dan kan je wel indenken hoeveel en hoevaak deze belast worden tijdens je training (en mischien ook tijdens wer od)

Probeer eens een tijdje een strakke polsband bij oefeningen waarbij je last heb en dan niet op de gewoonlijke plaats, maar wat hoger (richting hand) zodat de pols niet naar buiten kan. Wel tussen de sets losmaken

gewoon onderarmen goed trainen zodat ze meer aankunnen/verdragen

Zoveel mogelijk pronated deadliften en eventueel static holds doen.

Hier nog een lotgenoot.

Normale bb curls doe ik niet meer, alleen ez. Sinds ik wristwraps gebruik (lekker strak en hoog zoals 3xl zegt) is het ook sterk verminderd.

Ik heb sinds een weekje last van de aanhechtingen van biceps.
Heb dit alleen in m'n linkerarm, flink vervelend want met links heb ik al de grootste moeite met de licht gewicht terwijl ik met rechts nog m'n normale gewicht pak.

Is hier wat aan te doen of gewoon wachten tot het over is?

Santino88 zei:
gewoon onderarmen goed trainen zodat ze meer aankunnen/verdragen

Dus jouw oplossing voor een vermoedelijke overbelasting van de polsbuigers is ze meer gaan trainen ? ?

:(

3XL zei:
Dus jouw oplossing voor een vermoedelijke overbelasting van de polsbuigers is ze meer gaan trainen ? ?
:(

Te zien hoe je het bekijkt ze zullen in ieder geval steviger worden(?)
Iemand die bv frequent pijn heeft heeft in z'n rug raden ze ook aan deze te verstevigen.

Terug
Naar boven