Fitness Seller

Pijn met squatten/deadlift

Ruud0111

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
2.490
Lengte
1m83
Massa
91kg
Ey gaste

Ik heb altijd al wat pijn gehad bij squat/deadlift maar nu is het niet meer te doen.

Als ik Squat en dus naar beneden ga, krijg ik een onwijze steek in het botje tussen me 2 billen. Aan de techniek ligt het niet want ik heb me rug recht. Zelfde geld voor deadlift wanneer er spanning op komt te staan krijg ik een steek. Wanneer ik de bar weer neerleg en recht op probeer te staan krijg ik nog een steek helemaal onderin

hier een plaatje voor verduidelijking

Bedoel dus het onderste stukje van de Sacral, het uiteinde zeg maar

Weet iemand hoe dit te voorkomen?

rf_spine_anatomy01.jpg

Dat is je staartbeen, is idd k*t om daar last te hebben.
Ben je er is op gevallen ofzo? Zoiets kan vaak jaren aanslepen en je kan er niets aandoen.
Ik kan bv. geen uur aan een stuk ergens blijven zitten want dan krijg ik ook last, maar ja ik val al is regelmatig :D

• Topic Starter Topic Starter
Dat is je staartbeen, is idd k*t om daar last te hebben.
Ben je er is op gevallen ofzo? Zoiets kan vaak jaren aanslepen en je kan er niets aandoen.
Ik kan bv. geen uur aan een stuk ergens blijven zitten want dan krijg ik ook last, maar ja ik val al is regelmatig :D

Nee niet gevallen ,doet gewoon pijn als er druk op komt te staan.

dat had ik toen ik een poosje sumo stance deadlifts deed... squat/deadlift je ook heel wijd ofzo?

Als je echt veel last blijft hebben dan zou ik toch eens x-rays laten nemen.
Als het echt pijn doet dat is toch een teken dat er iets niet klopt, mss zijn er wel barsten in ofzo. En met zoiets te negeren maak je het vaak alleen maat erger.

Is het niet je SI-gewricht ?

Dat is je staartbeen oftewel het os coccygis. Het is de aanhechting voor je gluteus maximus (bilspier) die je gebruikt bij het squatten.
Mss dat dit het probleem is. Heb je pijn als je je bilspieren opspant?
Als het enkel zeer doet bij het squatten/deadliften kan het mss komen door overbelasting/te weinig rust?

Iets meer info http://nl.wikipedia.org/wiki/Stuit of google op os coccygis pijn ofzo

Je hebt ook een aandoening genaamd coccygodenie. (mss heeft eatmydust dit)
De oorzaak van dit kent men niet maar je staartbeen zou blijkbaar ontzettend veel pijn doen en niet genezen (chronisch).
Ik denk nu wel niet dat dit bij jou het geval is aangezien het enkel bij het squatten is.

Als de last aanblijft, kan je best even naar de dokter/kine gaan.

Laatst bewerkt:
Is het niet je SI-gewricht ?

No tis echt helemaal onderaan het laatste botje zeg maar tussen je reet.

---------- Toegevoegd om 12:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:11 ----------

Dat is je staartbeen oftewel het os coccygis. Het is de aanhechting voor je gluteus maximus (bilspier) die je gebruikt bij het squatten.
Mss dat dit het probleem is. Heb je pijn als je je bilspieren opspant?
Als het enkel zeer doet bij het squatten/deadliften kan het mss komen door overbelasting/te weinig rust?

Iets meer info http://nl.wikipedia.org/wiki/Stuit of google op os coccygis pijn ofzo

Je hebt ook een aandoening genaamd coccygodenie. (mss heeft eatmydust dit)
De oorzaak van dit kent men niet maar je staartbeen zou blijkbaar ontzettend veel pijn doen en niet genezen (chronisch).
Ik denk nu wel niet dat dit bij jou het geval is aangezien het enkel bij het squatten is.

Als de last aanblijft, kan je best even naar de dokter/kine gaan.

Jah dat coccygodenie kan het best zijn. Er staat op wiki

"In dergelijke gevallen is de oorzaak vaak langdurig in wat onderuitgezakte houding op een stoel zitten, bijvoorbeeld bij het tv-kijken of voor de pc zitten. In dergelijke gevallen levert een betere zithouding (rechter op zitten) vaak snel verlichting."

Ik heb een hele slechte zithouding dat wel.

Ik heb een hele slechte zithouding dat wel.
Ga dan even aan je zithouding werken.
Let er op voor een week (of best altijd) en als het dan blijft aanhouden kan je een dokter of kinesist bezoeken.
Zij zullen de enigste zijn die normaal uitsluitsel kunnen geven op je probleem.

Ga dan even aan je zithouding werken.
Let er op voor een week (of best altijd) en als het dan blijft aanhouden kan je een dokter of kinesist bezoeken.
Zij zullen de enigste zijn die normaal uitsluitsel kunnen geven op je probleem.

Jah :P Ik doe me best

Bedankt voor het advies he :)

En Ruud is het al over?
Ik heb helaas precies hetzelfde probleem. :mad:
Ik trainde voorheen altijd mijn benen met de leg press, ging altijd goed. Na 1,5 jaar trainen gingen mijn 3 setjes van 10 gemakkelijk, en zat de leg press op zijn maximale gewicht. Na veel gelees hier op het forum dacht ik er slim aan te doen om ook te gaan squatten. 3 weken lang ging het goed en opeens ook die zelfde pijn. Iemand anders ook ervaring hiermee? Ik ga het maar rust geven kijken of dat helpt
@Vihae goede link naar wiki, bedankt. Dat maakt het wel wat duidelijker.

whey_not, laat je lichaam een beetje wennen aan de squat. niet al de zwaar gaan in het begin. eerst je techniek voor elkaar, daarna pas zwaar gaan. waarschijnlijk ben je wat te hard van stapel gegaan.

Ik denk dat je gelijk hebt bob. Ik ga het rustig aan proberen, bedankt.

Terug
Naar boven