Fitness Seller

Contest Log (v) Pilatesmeisje haar Contestlog :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo:wave2:, goedemorgen:aai: . Heb je lekker geslapen:zzz:. Ik hoop van wel hoor:cheer:. Succes vandaagmet al wat je gaat doen.

• Topic Starter Topic Starter
Goedemorgen stelletje grapjassen :roflol:

Nee ik ga niet steeds posten wat ik kook/maak, ik vind het al een hele klus om mijn log bij te houden & de rest nog bij te houden die ik al normaal volgde & wat er nu bij komt van de contest :|..ik kan dan ook niet iedereen volgen :p. Om dan ook nog eens steeds alles te plaatsen wat ik maak :P hahahaha daarnaast doe ik alles op gevoel, dus geen maatstaafjes die hier bij komen kijken :o.

Wie weet kook ik ooit nog wel voor een aantal :p na een harde work out haha :meal:

@ Karmen...Ik weet niet of dat zo is wat je zei (tabata bij Iron Man), ikd acht dat Iron man een Triathlon was...en in dit geval komt daar dan zwemmen,fietsen en rennen bij kijken. Tabata zelf is een vorm van training (HITT - hoge intensiteit) met verschillende oefeningen.

Ja die Bulgarian Squats zijn inderdaad goed, normaal deed ik wel eens lunges met 1 voet op een step (naar voren), maar ik kan me herinneren (aantal pagina's terug :o)...dat er iemand was die mij adviseerde eens met mijn voet achter op een step te staan. En dat is OOK lekkerrr :fire:

----------------------------------------------------

Goedemorgen voor de rest,
Gisteren druk dagje gehad en door omstandigheden dus mijn training verzet naar zometeen. Ik heb nu alleen meteen iets waar ik mee zit...

Zoals jullie hebben gelezen/weten ben ik zelf nog geen jaar bezig met krachttraining en heb ik best wel aardig een fysieke verandering ondergaan... mijn omgeving merkt het. Ik krijg ontzettend veel goede reacties.. maar gisteren bijv. had ik een tanktop aan waar ik overigens ook mee sport. Maar op eens kreeg ik gisteren reacties van een aantal (die mij zelfs in bikini 2 weken terug nog hebben gezien..) van "zoo jij bent breed geworden" en "zoo flink schouders...", mijn vriend zijn heel toevallig nog daarvoor... "pff je hebt echt flinke armen gekregen, moet niet meer worden".

Goed, ik word daar dan toch wel wat onzeker van. Mijn doel is nu meer definitie krijgen, mijn vet% verlagen en niet zo zeer meer spiermassa gainen. Ik train nu al een paar maanden op 12 reps met een hoog intensiteit. Dit leek mij een goede om zo op die manier mijn spiermassa goed aan te spreken en op die manier minder spiermassa te verliezen, ik let goed op mijn voeding en laatste week ook veel dingen vervangen voor betere alternatieven... Op die manier leek het mij verstandiger mijn doel te behalen dan bijv. een heel hoog volume en een lage intensiteit.

Nu krijg ik dus meer reacties (en dan weet ik niet zo zeer of het positief of negatief is, beetje een mengeling) en word ze duidelijk dat ik aardig wat spiermassa heb opgebouwd. Dat weet ik, ik zeg ook dat ik trots ben dat ik ong. 15kg ben aangekomen waarvan het grootste gedeelte spiermassa. Helaas begrijpen ze sowieso niet in mijn omgeving hoe het werkt en dat ik er hard voor mijn best heb gedaan. Mijn vriend die ziet alles wel gebeuren, maar is zelf a-sportief en probeerd dan soms nogal eigenwijs over te komen waardoor ik wat onzeker word. (door dus te zeggen dat ik verkeerd train, anders zou ik niet nog breder worden:o). Maar goed, om even op mijn vraag terug te komen.

Wat is beter & wat kan ik het beste verlopig volhouden?
- Trainen zoals ik nu doe, split training, hoge intensiteit & 12 reps
- Nog meer trainen op spieronderhoud en hoger in de volume zitten en lager qua intensiteit.

Wie kan mij "goed" op weg helpen om mijn vet% te verlagen zonder daarbij nog meer spiermassa aan te maken. Natuurlijk is het voor een vrouw niet mogelijk om huge te worden, maar toch ook wel per persoon verschillend tot hoe ver het lichaam kan gaan. Ik denk dat als ik zou willen ik vrij snel spiermassa kan opbouwen en ik vind het voor nu even genoeg....

Héél verhaal... maar zit er wel een klein beetje mee, omdat ik probeer meer te leren/lezen...maar om mij zelf te adviseren er niet altijd uit kom. Misschien dat iemand hier mij raad kan geven. :rolleyes:

Thx :)

Nee ik ga niet steeds posten wat ik kook/maak, dat is nou jammer:treuren::p

@ Karmen...Ik weet niet of dat zo is wat je zei (tabata bij Iron Man), ikd acht dat Iron man een Triathlon was...en in dit geval komt daar dan zwemmen,fietsen en rennen bij kijken. Tabata zelf is een vorm van training (HITT - hoge intensiteit) met verschillende oefeningen. Voor zover ik weet beschikken alle zalen niet over een zwembad. Dus nope, dat is het niet. maar zal Fannnore mee naar een les slepen. Dan kan zij het bevestigen.

Ja die Bulgarian Squats zijn inderdaad goed, normaal deed ik wel eens lunges met 1 voet op een step (naar voren), maar ik kan me herinneren (aantal pagina's terug :o)...dat er iemand was die mij adviseerde eens met mijn voet achter op een step te staan. En dat is OOK lekkerrr :fire:

Neehee, ik bedoel niet met step of wat dan ook. Gewoon voeten op heupbreedte en dan uitstappen met dumbbells of squatstang in je nek.

----------------------------------------------------

Héél verhaal... maar zit er wel een klein beetje mee, omdat ik probeer meer te leren/lezen...maar om mij zelf te adviseren er niet altijd uit kom. Misschien dat iemand hier mij raad kan geven. :rolleyes:

Thx :)

Ik kan wel wat zeggen maar vind niet dat ik daar al nja,. Je weet hoe ik sport en met wat als doel. Dus:o. Maar ik kan mij wel heel veel voorstellen waar je meezit. Uit de tijd toen ik nog 18 was dat dan weer wel. maar goed.

Ik ga gauw verder.

Fight and Power Academy Amersfoort? :p

---------- Toegevoegd om 08:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:57 ----------

Oh btw: BFFM al gelezen? Denk dat je zelf de knoop zal moeten doorhakken of je nog sterker wil gaan worden, kunnen wij niet voor je doen. Misschien op onderhoud gaan eten?

Ik vind het moeilijk om op je verhaal te reageren maar zal toch een poging doen uit eigen ervaring.
Denk zowiezo dat de ene gewoon wat meer aanleg heeft dus dat de manier hoe je op een bepaald aantal reps reageerd ook per persoon anders is.
Ik doe bv al enige tijd benen met 15 reps gemiddeld en voor mij met zware gewichten.
Nu zullen de meeste denken dat ik juist lager moet zitten in reps maar ik weet zeker dat dit aantal reps ook wel voor een beetje massa zorgt.
Niet dat ik mega veel spiermassa heb opgebouwd maar ik geloof niet dat ik er alleen maar meer definitie mee krijg omdat ik te hoog zit in reps volgens 'het boekje'
Hierdoor vind ik het dus lastig om een bepaald aantal reps te adviseren waarmee je niet nog breder wordt.

Meid je moet je er niet zo druk over maken. Het is het zelfde oude liedje weer over gespierde dames. Helaas word nog steeds er intolerant gedaan over vrouwen bodybuilding/kt.

Ik vind dat de grootste flauwekul. Je doet het voor jezelf en voor niemand anders. Je moet doen wat goed voelt voor jezelf, en je minder aantrekken van het (vertekende) beeld van een ander. Je bent hartstikke goed bezig. Zie zelden zoveel toewijding als bij jou, en je moet gewoon lekker door gaan zoals je nu bezig bent! Je bent een kanjer! :kiss:

Misschien wat minder eten als je niet meer wilt groeien? Je eet nu boven onderhoud toch?

Verder vind ik dat je voor jezelf moet trainen en niet voor een ander. Het is jouw lijf en als jij blij bent met hoe je eruit ziet... Dat is het belangrijkste, en eigenlijk het enige dat telt.

Bovendien vind ik je niet enorm groot? Op je beginfoto's zie je er goed uit... maar niet supergroot of zo, dus ik begrijp sowieso niet waar iedereen zich druk om maakt.

Laatst bewerkt:
Ik lees straks jullie posts en zal daar op reageren...moet nu echt mijn spullen pakken en gaan met die banaan :banana:

Vrijdag 21 mei
(rug/biceps)

Opwarming
Flink doorfietsen +/- 28 km/u
Rowing met barbell 20x25kg

Deadlift
2x12x50kg

Deadlift met de hielen op een verhoging :p (nee deze keer geen naaldhakken)
1x12x45kg
1x10x40kg (geen grip meer)

Rowing i.c.m. Clean&press*
1x12x30kg (rowing)
1X6X30kg (clean&press)
1x12x30kg (rowing)
1x8x25kg (clean&press)
1x12x25kg (rowing)
1x8x25kg (clean&press)

* clean&press echt al tijdennnnn niet meer gedaan, leek me wel weer leuk om toe te voegen

Lat Machine wide (om&om, dus voor / achter / voor / achter…etc)
1x16x35kg
1x14x40kg
1x16x35kg

One arm cable …. ?? Oke geen benaming hier voor, maar 1 ding is zeker..deze is zeer goed voor gehele schouder/trapezius/rhomboideus.
1x12x12,5kg per arm
2x12x10kg per arm

Cable curl
2x12x20kg
1x12x17,5kg

Back raises
3x15xBW

Afronding
Flink door fietsen richting huis +/- 28km/u

Conclusie
Ik ben er niet helemaal bij vandaag, snel nu even dit allemaal noteren voordat ik zo mijn trein moet halen en alles misschien vergeet omdat ik in mijn hoofd nogal druk ben met van alles en nog wat.

---------- Toegevoegd om 09:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:32 ----------

Fight and Power Academy Amersfoort? :p

---------- Toegevoegd om 08:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:57 ----------

Oh btw: BFFM al gelezen? Denk dat je zelf de knoop zal moeten doorhakken of je nog sterker wil gaan worden, kunnen wij niet voor je doen. Misschien op onderhoud gaan eten?

In begin meteen, uitgelezen & uitgedraait.

En nu ga ik echt :o..... reageer later op de andere reacties, bedankt! EN tot straksss! :kiss:

Wie weet kook ik ooit nog wel voor een aantal :p na een harde work out haha :meal:
Oeh, nomnomnom!
Dan ben ik eventueel wel bereid Chinese tomatensoep te maken voor de liefhebbers :3

@ Karmen...Ik weet niet of dat zo is wat je zei (tabata bij Iron Man), ikd acht dat Iron man een Triathlon was...en in dit geval komt daar dan zwemmen,fietsen en rennen bij kijken. Tabata zelf is een vorm van training (HITT - hoge intensiteit) met verschillende oefeningen.
Iron Man bij onze sportschool, die van Karmen en mij komt neer op training die ook in het leger wordt gebruikt. Opdrukken, sprintjes, tijgeren (rawr!), 20kg-extra-gewicht-buikspieren, etc.
Met andere woorden, zodra ik een beetje echt kan opdrukken, laat ik mij gewillig meeslepen naar die training door Karmen. Lijkt me wel een uitdaging :D

Hehe, ik ga ze volgende week dan maar eens proberen in plaats van de gewone lunges. Branden met die billen :D

Goedemorgen voor de rest,
Gisteren druk dagje gehad en door omstandigheden dus mijn training verzet naar zometeen. Ik heb nu alleen meteen iets waar ik mee zit...
(Heul Groot Verhaal)

Ik moet hier allereerst met de rest meegaan: wat vind jij van je lichaam? Vind jij zelf dat je te gespierd/ breed wordt?
Want anderen tevreden houden... Onbegonnen zaak, geloof me!
En ja, ik spreek uit eigen ervaring hier :rolleyes:

Meid je moet je er niet zo druk over maken. Het is het zelfde oude liedje weer over gespierde dames. Helaas word nog steeds er intolerant gedaan over vrouwen bodybuilding/kt.

Ik vind dat de grootste flauwekul. Je doet het voor jezelf en voor niemand anders. Je moet doen wat goed voelt voor jezelf, en je minder aantrekken van het (vertekende) beeld van een ander. Je bent hartstikke goed bezig. Zie zelden zoveel toewijding als bij jou, en je moet gewoon lekker door gaan zoals je nu bezig bent! Je bent een kanjer! :kiss:
+Heul Veul
Je bent een hartstikke purdy meid om te zien, kan koken, geeft pilates, sport veel, studeert hard... Kortom, je bent een super-duizendpoot met onwijs veel toewijding!
Jij moet doen waar jij je goed bij voelt, simple as that.
Jouw lichaam, jouw keuze.

Veel makkelijker gezegd dan gedaan, I know (opmerkingen van anderen vind ik zelf ook altijd vervelend)- maar ik moest het (net als de anderen) gewoon even kwijt. :p

Dat, en ik ben helaas niet expert genoeg om je tips over het aantal reps etc te geven. Wat ik heb gemerkt en gezien is dat iedereen heel verschillend reageert op bepaalde reps, bepaald voedsel, etc. (Sure, er zijn een aantal basis lijnen te ontdekken, maar as always: results may vary!)

Off topic, maar:
BFFM - kon je dat boek alleen via zijn website (en alleen via creditcard/ paypal) bestellen? Heb er nu namelijk al zoveel goeds over gehoord :)

Edit: en alweer een hele mooie training neergezet!
Ondanks het feit dat er geen naaldhakken involved waren ;P

Keep it up you! :)

Laatst bewerkt:
Hij mot niet zo zeiken. Gewoon je eigen doelen nastreven, wie is hij om je dat te verbieden, right? Nette training(en) btw. ;)

Lieve schat, als jij je maar gelukkig voelt met/in je lichaam, dan kan de rest vinden wat ze willen.
Natuurlijk trek je je het wel aan, vooral als mensen het zeggen om wie je geeft, maar dan aan jou de keuze of je naar hun luistert of naar jezelf! Vooral doen wat jij wil!

Je bent dit gaan doen voor jezelf neem ik aan. Dat betekend in mijn optiek dat je je niets aan moet trekken van wat anderen zeggen, als jij hier gelukkig van wordt dan moet je er vooral mee doorgaan. Ik vind dat je er fysiek top uit ziet, maar dat zelfs als je nog iets groter zou worden jou dat absoluut niet misstaat. Jouw manier van trainen werkt voor jou, je bent dedicated en je gaat er voor, m.a.w. je geniet er kennelijk ook van! Je zou gek zijn als je er mee op zou houden ;)

He Pilates ,je ziet er harstikke goed uit en zeker gezien waar je vandaan komt!Je ziet er mooi getraind uit en nog steeds heel vrouwelijk uit.Laat je niet onzeker maken maar kijk naar wat jij mooi vindt en nog wilt bereiken.

Als je jezelf te breed vindt dan inderdaad onder onderhoud eten en wat voor mij ook werkt tot nu toe is meer herhalingen met minder gewicht voor die regio.

Heb hier ook verschillende keren gehoord dat je ooit wel moet stoppen met groeien op natuurlijke wijze misschien zit je daar al dichtbij.

Succes meid en laat je niet gek maken,er zit ook vaak jaloezie bij !

Punt is, 95% van de Nederlandse bevolking ziet er hartstikke beroerd uit! Hooguit heeft iemand geen overgewicht, maar zelden is sprake van spierontwikkeling. Bij vrouwen is dit nog erger.. als je dan iemand bent die altijd te weinig heeft gegeten en dus met ondergewicht kampte, dan lijkt het alsof je extreem snel spieren ontwikkelt.
Dat is uitsluitend het gevolg van 2 gelukkige omstandigheden:
1 je bent meer gaan eten waardoor je lichaam nu eindelijk een normale toestand bereikt, waarbij het extra gewicht vrijwel uitsluitend spiermassa is als gevolg van
2 voor het eerst met gewichten gaan trainen op een zinvolle wijze

Kortom, het lijkt echt meer dan het is, puur omdat je vet% al vrij laag is. Zou je een dikker vetlaagje hebben (wat jij en de meeste mensen op het forum niet mooi vinden), dan zou het al veel minder opvallen.

Over hoeveel hh je dan zou moeten doen? Hoge herhalingen is goed voor de doorbloeding, maar zet niet zoveel spiermassa aan, tenzij je zoals jij dus aan voorwaarde 1 en 2 voldoet.
De meesten die graag meer spiermassa willen, zitten tussen 6 en 12 hh.
Toch is dat geen wet van Meden en Perzen, omdat ik juist onder de 6hh de meeste progressie qua spierontwikkeling heb gezien. Misschien omdat alles boven 12hh voor mijn duursporterslichaam zo kinderlijk eenvoudig was, dat dit geen enkele meerwaarde had. Bovendien heb ik jaren achtereen onder onderhoud gegeten met vrij weinig KH en pas sinds 2 jaar ook bulkfases geintroduceerd.

Wat je uiteindelijk gaat doen moet je vooral helemaal zelf beslissen. Weet wel dat je er zelf elke stap van de reis zelf bij bent en het niet 'zomaar' gaat, zoals sommige domoren denken, die jou langer dan een jaar niet gezien hebben of zelden zien zonder bedekkende kleding. Als je het zelf te veel vindt is de oplossing doodeenvoudig: stoppen met trainen en/of minder eten. Nu je geen newbie meer bent is het namelijk vrijwel onmogelijk om spieren te kweken als je op onderhoud eet en helemaal onmogelijk als je onder je onderhoud eet.

Laatst bewerkt:
Om info te vergaren heb ik dit forum een tijdje als gast bezocht. Ik wilde nu toch reageren:

Mensen reageren op de uitzondering: Op mensen die veel dikker, veel langer, veel kleiner zijn. En zichtbaar fitter. Misschien vindt niet iedereen het mooi. Misschien zijn er mensen jaloers omdat jij er wel de discipline voor hebt kunnen opbrengen. Waar het werkelijk om gaat is dat jij je hierdoor gezonder, sterker, mooier, zelfverzekerder en gelukkiger voelt. Geef dat niet op om te gaan voldoen aan "de norm".

Jouw vriend zal echt niet stoppen met van je houden als je arm een centimeter gespierder wordt. Daar zou het in een relatie ook niet om moeten gaan. Misschien is hij wat geïntimideerd, of voelt hij zich wat buitengesloten omdat jij er veel tijd in investeert. Praat met hem, vraag hem wat er achter die opmerking van hem zit. Het zal vast meevallen. Hij weet wat jouw levensstijl voor je betekent en het zou wreed zijn als hij dat van je af zou willen pakken.

Laat je plezier in het trainen niet van je afnemen. Succes en blijf trouw aan je doelen.

Om info te vergaren heb ik dit forum een tijdje als gast bezocht. Ik wilde nu toch reageren:

Mensen reageren op de uitzondering: Op mensen die veel dikker, veel langer, veel kleiner zijn. En zichtbaar fitter. Misschien vindt niet iedereen het mooi. Misschien zijn er mensen jaloers omdat jij er wel de discipline voor hebt kunnen opbrengen. Waar het werkelijk om gaat is dat jij je hierdoor gezonder, sterker, mooier, zelfverzekerder en gelukkiger voelt. Geef dat niet op om te gaan voldoen aan "de norm".

Jouw vriend zal echt niet stoppen met van je houden als je arm een centimeter gespierder wordt. Daar zou het in een relatie ook niet om moeten gaan. Misschien is hij wat geïntimideerd, of voelt hij zich wat buitengesloten omdat jij er veel tijd in investeert. Praat met hem, vraag hem wat er achter die opmerking van hem zit. Het zal vast meevallen. Hij weet wat jouw levensstijl voor je betekent en het zou wreed zijn als hij dat van je af zou willen pakken.

Laat je plezier in het trainen niet van je afnemen. Succes en blijf trouw aan je doelen.

Wijze woorden! +1

Klinkt alsof het tijd is voor een nieuwe vriend:kiss:

Ik vind het moeilijk om op je verhaal te reageren maar zal toch een poging doen uit eigen ervaring.
Denk zowiezo dat de ene gewoon wat meer aanleg heeft dus dat de manier hoe je op een bepaald aantal reps reageerd ook per persoon anders is.
Ik doe bv al enige tijd benen met 15 reps gemiddeld en voor mij met zware gewichten.
Nu zullen de meeste denken dat ik juist lager moet zitten in reps maar ik weet zeker dat dit aantal reps ook wel voor een beetje massa zorgt.
Niet dat ik mega veel spiermassa heb opgebouwd maar ik geloof niet dat ik er alleen maar meer definitie mee krijg omdat ik te hoog zit in reps volgens 'het boekje'
Hierdoor vind ik het dus lastig om een bepaald aantal reps te adviseren waarmee je niet nog breder wordt.

Heej Peetjuh, Ik denk daar ook zo over, ieder persoon is verschillend. Zo kan zoals jij ook zegt 15 reps zeker wel voor massa zorgen naast ook meer vetverbranding door dat je traint op meer spieruithoudingsvermogen...maar dit hangt dus af per persoon en ook aan andere factoren zoals leeftijd, hoe lang je traint en hoe, zit je voeding goed etc etc.

In iedere geval bedankt voor je bijdrage :).

Mwa makkelijker gezegd dan gedaan... ik heb natuurlijk een aantal jaar in de periode dat ik eigenlijk zo in ontwikkeling was lichamelijk mij zelf geen pretje gedaan door te 'zijn' zoals andere mij wilde zien (omdat ik internationaal model ben geweest). En.....ja soms komt dan weer even die onzekerheid naar boven. Ik heb toen al zoveel teleurstellingen gehad en zoveel vervelende opmerkingen van buitenaf dat ik dan toch van binnen een 'beetje' bang ben om weer het zelfde te ondergaan. Al weet ik zelf dondersgoed dat ik zelf ook ben veranderd en ze niet meer over mij heen laat lopen. Maar toch, kan het dan zo gevoelig liggen als juist de personen waar je van houd je niet goed begrijpen en dus steunen.

Bedankt voor je post :)...... ik voel me juist nu dit jaar voor het eerst echt heel zeker...doordat ik me fysiek&mentaal sterker voel. Ik hou van sport...altijd gedaan, maar helaas nooit kunnen sporten tot nu dan..en tja...als ik dan iets wil dan ga ik er met de volle 100% voor. Maar Pfff.... zo zie je maar weer...ik ben echt een kreeft...hard van buiten...zacht van binnen :o.

Misschien wat minder eten als je niet meer wilt groeien? Je eet nu boven onderhoud toch?

Verder vind ik dat je voor jezelf moet trainen en niet voor een ander. Het is jouw lijf en als jij blij bent met hoe je eruit ziet... Dat is het belangrijkste, en eigenlijk het enige dat telt.

Bovendien vind ik je niet enorm groot? Op je beginfoto's zie je er goed uit... maar niet supergroot of zo, dus ik begrijp sowieso niet waar iedereen zich druk om maakt.

Nope, ik eet op onderhoud... ik voel me daar ook een stuk beter bij. Ik heb jaren lang ongezond gegeten (geen kh en weinig kcal), dat mijn suikerspiegel hierdoor ook wat naar de klote is volgens mij. Ik ben namelijk gauw moe en ik merk dat sinds ik rond de 2000kcal eet, me veel beter voel en helemaal omdat ik het verspreid over de gehele dag. Ik probeer wel zo clean mogelijk te eten... en veel minder kh zodra de avond naderd.

Het is ook zo dat ik voor me zelf moet trainen en niet voor een ander, maar... tja... je trekt het je wel aan en zeker als het van de mensen komt waar je veel van houdt.

Ik vind me zelf ook niet enorm groot, maar het is wel een heel verschil met hoe ik was...en dat is dan wel weer een 'groot' verschil voor de bekende om mij heen. Zij weten hoe ik ben, als ik iets in mijn bol heb dan ga ik er helemaal voor...en ze denken waarschijnlijk dat ik van plan ben een big ass bodybuilder te worden...:o...terwijl dat totaal niet mijn doel is. Maar ja...hoe eerlijk ik dan ook ben, hoe goed ik dingen probeer uit te leggen...ze begrijpen je niet...en dat is ook de grootste reden (ook uit mijn ervaring uit het verleden) om beter maar me mond te houden.

Maar goed, ik snap ook niet waar sommige zich zo druk om maken... ze zien allemaal toch dat ik voor het eerst in tijden weer straal en zoveel meer gelukkig ben? tja......

Bedankt voor je post, chick ;).

Je bent dit gaan doen voor jezelf neem ik aan. Dat betekend in mijn optiek dat je je niets aan moet trekken van wat anderen zeggen, als jij hier gelukkig van wordt dan moet je er vooral mee doorgaan. Ik vind dat je er fysiek top uit ziet, maar dat zelfs als je nog iets groter zou worden jou dat absoluut niet misstaat. Jouw manier van trainen werkt voor jou, je bent dedicated en je gaat er voor, m.a.w. je geniet er kennelijk ook van! Je zou gek zijn als je er mee op zou houden ;)

Jep... ik wilde ten eerste af van mijn eetprobleem, ten tweede wilde ik gewoon een fit&gezond lichaam...en ten derde gewoon ook gezonder/meer eten. Ik ben ZO blij dat ik toen uiteindelijk dit forum heb gevonden... hier kreeg ik eindelijk mijn verstand terug... en durfde ik eindelijk door ook steun van andere weer normaler te eten en in combinatie met trainen.

Ik vind het leuk...sport & voeding zijn 1 van mijn passies. Ik wil hier straks ook mijn werk van maken, dus ik zou inderdaad gek zijn als ik hier mee zou ophouden ;).

Punt is, 95% van de Nederlandse bevolking ziet er hartstikke beroerd uit! Hooguit heeft iemand geen overgewicht, maar zelden is sprake van spierontwikkeling. Bij vrouwen is dit nog erger.. als je dan iemand bent die altijd te weinig heeft gegeten en dus met ondergewicht kampte, dan lijkt het alsof je extreem snel spieren ontwikkelt.
Dat is uitsluitend het gevolg van 2 gelukkige omstandigheden:
1 je bent meer gaan eten waardoor je lichaam nu eindelijk een normale toestand bereikt, waarbij het extra gewicht vrijwel uitsluitend spiermassa is als gevolg van
2 voor het eerst met gewichten gaan trainen op een zinvolle wijze

Kortom, het lijkt echt meer dan het is, puur omdat je vet% al vrij laag is. Zou je een dikker vetlaagje hebben (wat jij en de meeste mensen op het forum niet mooi vinden), dan zou het al veel minder opvallen.

Hé Esperantisto,

Super bedankt voor je post :). Ik ben ook geheel eens met het bovenstaande...en inderdaad zoals je ook zegt... wat betreft die '2 gelukkige omstandigheden' ben ik het volkomen mee eens. En tja... het verschil is wel hard gegaan omdat ik erg gedisciplineerd ben en dat kan voor andere overkomen als :eek:. Mijn vetpercentage is maar minimaal gestegen... dus die 15kg die ik ben aangekomen is bijna geheel spiermassa. Ik probeer dat ook duidelijk te maken, maar ipv dat ik een schouderklopje krijg voor het harde werk... en dat ik juist weinig vetmassa heb opgebouwd...krijg ik dus commentaren dat ik maar moet uitkijken dat ik niet nog meer ga opbouwen en nog groter ga worden én...........

Over hoeveel hh je dan zou moeten doen? Hoge herhalingen is goed voor de doorbloeding, maar zet niet zoveel spiermassa aan, tenzij je zoals jij dus aan voorwaarde 1 en 2 voldoet.
De meesten die graag meer spiermassa willen, zitten tussen 6 en 12 hh.
Toch is dat geen wet van Meden en Perzen, omdat ik juist onder de 6hh de meeste progressie qua spierontwikkeling heb gezien. Misschien omdat alles boven 12hh voor mijn duursporterslichaam zo kinderlijk eenvoudig was, dat dit geen enkele meerwaarde had. Bovendien heb ik jaren achtereen onder onderhoud gegeten met vrij weinig KH en pas sinds 2 jaar ook bulkfases geintroduceerd. .

Ja zo denk ik er zelf dus ook over...en aangezien ik niet verwacht nog veel meer spiermassa op te bouwen, omdat ik dus al aardig wat heb opgebouwd en mijn lichaam niet door blijft groeien in spiermassa zonder hulpmiddelen vind ik 12 reps prima zat en zit ik er een beetje tussen in. Daarnaast doe ik dit dan ook combineren met fietsen, pilates en tabata... vond dit juist een goede combi zodat ik mijn lichaam prikkel met verschillende trainingsmethodes.

Wat je uiteindelijk gaat doen moet je vooral helemaal zelf beslissen. Weet wel dat je er zelf elke stap van de reis zelf bij bent en het niet 'zomaar' gaat, zoals sommige domoren denken, die jou langer dan een jaar niet gezien hebben of zelden zien zonder bedekkende kleding. Als je het zelf te veel vindt is de oplossing doodeenvoudig: stoppen met trainen en/of minder eten. Nu je geen newbie meer bent is het namelijk vrijwel onmogelijk om spieren te kweken als je op onderhoud eet en helemaal onmogelijk als je onder je onderhoud eet.

Jep... daar heb je ook gelijk in.. maar zomaar stoppen en trainen zit er niet in, en minder eten zou ik kunnen doen.. maar probeer het liever op te lossen met dan extra cardio. Maar goed, ik zie zelf wel verandering...ik begin meer definitie te zien...in mijn ogen en in de spiegel zie ik het als een verlaging van mijn vet%...in de ogen van bekende lijkt het erop alsof ik spiermassa aan het aanzetten ben terwijl het juist de spiermassa is die ik al heb opgebouwd en misschien wel iets wat ik erbij opbouw...maar dat is minimaal met wat ik al heb opgebouwd.

Minder eten zou met wat kcal kunnen, maar wil het even aanzien...meer voeding doet me goed... ik maak lange dagen en deze energie kan ik dan goed gebruiken :). In iedere geval nogmaals bedankt voor je bijdrage, top!

:)

Manifesto, ten eerste vind ik het super tof dat je dan na het inlezen op het forum eens gaat posten..en dit dan in mijn topic :o.

Ik vind het super tof dat je hier je bijdrage met me wilt delen, dat kan ik echt waarderen (van jullie allemaal!). Je zegt het zo juist...

Waar het werkelijk om gaat is dat jij je hierdoor gezonder, sterker, mooier, zelfverzekerder en gelukkiger voelt. Geef dat niet op om te gaan voldoen aan "de norm".

Eindelijk...ben ik nu op een pad gekomen dat ik niet meer zo bezig ben met die norm...en me prettig voel bij wie ik ben en hoe ik ben. Ik ben nu eindelijk weer mezelf aan het worden...en ik was niet de ik zoals ik toen was (ondergewicht, onzeker, heel gevoelig, gesloten, verlegen...).

Ik heb gisteravond en vandaag ook nog met mijn vriend gepraat. Ik heb hem ook uitgelegd hoe ik er over denk en voel en dit heb ik al eerder gezegd, maar...tja... mijn vriend kan niet altijd goed luisteren en wilt dan zijn woord laten weten. In iedere geval heb ik het nu een paar keer rustig proberen uit te leggen en voor de zoveelste keer laten merken dat ik op een goede weg zit.

Vandaag was er niet met mijn hoofd bij...... ik was vrij laat thuis..en heb toen meteen ook met hem gepraat. Ik heb hem ook gezegd dat hoe lang hij mij ook kent...ik nu pas eindelijk mezelf aan het worden ben. Je leert van je fouten...en ik ben niet bezig met een obsessie te ontwikkelen, waar hij misschien bang voor is en dat dit misschien ook de reden is waarom hij zo reageerd.

Ik heb gewoon een doel voor ogen die ik wil halen en wil dan ook graag verder met de sport. En dan zie ik niet me zelf op het podium, nee ik wil gewoon graag een sportief/vrouwelijk lichaam en straks zelf mensen professioneel op weg helpen. Ik doe hard mijn best om met de juiste kennis voor me zelf te gaan trainen om ook daar weer van te leren. Omdat ik juist ook professioneel verder wil gaan op het gebied van sport, vind ik het wel zo professioneel overkomen als ik zelf een fit lichaam heb en daarnaast voel ik me daar zooo veel prettiger bij. Had ik dit maar eerder ontdenkt....hoe het in elkaar zit dan mij te snel te laten beïnvloeden door wat andere me vertelde en hoe ze mij wilde zien.

In iedere geval...iedereen bedankt voor jullie berichtjes :). Ik kan het echt heel erg waarderen. Best grappig....ik wilde geen log in eerste instantie... en nu ik er één heb is het wel fijn mijn ei kwijt te kunnen bij leuke mensen waar sport&voeding ook één van de interesses is. In mijn omgeving.. heb ik verder niemand namelijk waar ik hier over kan praten behalve diegene die er verder niks over weten. En dit kan mij dan frustreren als ze dan ook denken het beter te weten :rolleyes:

Maar goed, het word nu weer een langdradig verhaal...ik zal het maar afsluiten :). Er zitten hier mensen op me te wachten om zo lekker het bos in te gaan. Ik ben BEKAF... dus ik ga lekker liggen in het bos terwijl de rest zal gaan frisbree-en..maar ach..wie weet... doe ik (zoals altijd) wel gezellig mee. :o.

Morgen ochtend lekker weer fietsen voor dat ik moet werken van 9 tot 16, boodschappen doen en daarna verjaardag :). Hopelijk blijft mijn stuur bij het fietsen nou lekker goed vast :p...zondag standaard; les geven, zelf trainen en dan weer werken...en maandagochtend ga ik fietsen met een vriend van me...lekker vroeg (kwart over 7) naar het bos :).

Iedereen fijn weekend en nogmaals bedankt :) :kiss:

---------- Toegevoegd om 19:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:51 ----------

Klinkt alsof het tijd is voor een nieuwe vriend:kiss:

Mwa...een relatie van bijna 10 jaar gooi je niet zo gauw weg :rolleyes:

Ik kwameventjes een kort rondje doen en kwam je verhaaltje tegen, maar meid. Je ziet er toch heel goed uit! Hoe mooi als je "aangekleed" netjes slank lijkt en in bikini overal de spieren kan zien. Iets wat in kleding niet verwacht word van je. Logisch dat er zulke reacties komen, maar wat wil jij zelf dan?? Voldoen aan iedereen zijn verwachtingen..? Geloof dat je zelf ook wel beter weet wat je wil ;)

Fijn weekend verder, geniet van het mooie weer he! :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven