Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

. Om dan ook nog eens steeds alles te plaatsen wat ik maak
hahahaha daarnaast doe ik alles op gevoel, dus geen maatstaafjes die hier bij komen kijken
.
na een harde work out haha 
)...dat er iemand was die mij adviseerde eens met mijn voet achter op een step te staan. En dat is OOK lekkerrr 
). Maar goed, om even op mijn vraag terug te komen.

Nee ik ga niet steeds posten wat ik kook/maak, dat is nou jammer
@ Karmen...Ik weet niet of dat zo is wat je zei (tabata bij Iron Man), ikd acht dat Iron man een Triathlon was...en in dit geval komt daar dan zwemmen,fietsen en rennen bij kijken. Tabata zelf is een vorm van training (HITT - hoge intensiteit) met verschillende oefeningen. Voor zover ik weet beschikken alle zalen niet over een zwembad. Dus nope, dat is het niet. maar zal Fannnore mee naar een les slepen. Dan kan zij het bevestigen.
Ja die Bulgarian Squats zijn inderdaad goed, normaal deed ik wel eens lunges met 1 voet op een step (naar voren), maar ik kan me herinneren (aantal pagina's terug)...dat er iemand was die mij adviseerde eens met mijn voet achter op een step te staan. En dat is OOK lekkerrr
Neehee, ik bedoel niet met step of wat dan ook. Gewoon voeten op heupbreedte en dan uitstappen met dumbbells of squatstang in je nek.
----------------------------------------------------
Héél verhaal... maar zit er wel een klein beetje mee, omdat ik probeer meer te leren/lezen...maar om mij zelf te adviseren er niet altijd uit kom. Misschien dat iemand hier mij raad kan geven.
Thx![]()
. Maar ik kan mij wel heel veel voorstellen waar je meezit. Uit de tijd toen ik nog 18 was dat dan weer wel. maar goed.

(nee deze keer geen naaldhakken)Fight and Power Academy Amersfoort?
---------- Toegevoegd om 08:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:57 ----------
Oh btw: BFFM al gelezen? Denk dat je zelf de knoop zal moeten doorhakken of je nog sterker wil gaan worden, kunnen wij niet voor je doen. Misschien op onderhoud gaan eten?
..... reageer later op de andere reacties, bedankt! EN tot straksss! 
Oeh, nomnomnom!Wie weet kook ik ooit nog wel voor een aantalna een harde work out haha
![]()
Iron Man bij onze sportschool, die van Karmen en mij komt neer op training die ook in het leger wordt gebruikt. Opdrukken, sprintjes, tijgeren (rawr!), 20kg-extra-gewicht-buikspieren, etc.@ Karmen...Ik weet niet of dat zo is wat je zei (tabata bij Iron Man), ikd acht dat Iron man een Triathlon was...en in dit geval komt daar dan zwemmen,fietsen en rennen bij kijken. Tabata zelf is een vorm van training (HITT - hoge intensiteit) met verschillende oefeningen.

Hehe, ik ga ze volgende week dan maar eens proberen in plaats van de gewone lunges. Branden met die billenJa die Bulgarian Squats zijn inderdaad goed, normaal deed ik wel eens lunges met 1 voet op een step (naar voren), maar ik kan me herinneren (aantal pagina's terug)...dat er iemand was die mij adviseerde eens met mijn voet achter op een step te staan. En dat is OOK lekkerrr
![]()

Goedemorgen voor de rest,
Gisteren druk dagje gehad en door omstandigheden dus mijn training verzet naar zometeen. Ik heb nu alleen meteen iets waar ik mee zit...
(Heul Groot Verhaal)

+Heul VeulMeid je moet je er niet zo druk over maken. Het is het zelfde oude liedje weer over gespierde dames. Helaas word nog steeds er intolerant gedaan over vrouwen bodybuilding/kt.
Ik vind dat de grootste flauwekul. Je doet het voor jezelf en voor niemand anders. Je moet doen wat goed voelt voor jezelf, en je minder aantrekken van het (vertekende) beeld van een ander. Je bent hartstikke goed bezig. Zie zelden zoveel toewijding als bij jou, en je moet gewoon lekker door gaan zoals je nu bezig bent! Je bent een kanjer!![]()

Off topic, maar:
Oh btw: BFFM al gelezen? Denk dat je zelf de knoop zal moeten doorhakken of je nog sterker wil gaan worden, kunnen wij niet voor je doen. Misschien op onderhoud gaan eten?

Om info te vergaren heb ik dit forum een tijdje als gast bezocht. Ik wilde nu toch reageren:
Mensen reageren op de uitzondering: Op mensen die veel dikker, veel langer, veel kleiner zijn. En zichtbaar fitter. Misschien vindt niet iedereen het mooi. Misschien zijn er mensen jaloers omdat jij er wel de discipline voor hebt kunnen opbrengen. Waar het werkelijk om gaat is dat jij je hierdoor gezonder, sterker, mooier, zelfverzekerder en gelukkiger voelt. Geef dat niet op om te gaan voldoen aan "de norm".
Jouw vriend zal echt niet stoppen met van je houden als je arm een centimeter gespierder wordt. Daar zou het in een relatie ook niet om moeten gaan. Misschien is hij wat geïntimideerd, of voelt hij zich wat buitengesloten omdat jij er veel tijd in investeert. Praat met hem, vraag hem wat er achter die opmerking van hem zit. Het zal vast meevallen. Hij weet wat jouw levensstijl voor je betekent en het zou wreed zijn als hij dat van je af zou willen pakken.
Laat je plezier in het trainen niet van je afnemen. Succes en blijf trouw aan je doelen.
Ik vind het moeilijk om op je verhaal te reageren maar zal toch een poging doen uit eigen ervaring.
Denk zowiezo dat de ene gewoon wat meer aanleg heeft dus dat de manier hoe je op een bepaald aantal reps reageerd ook per persoon anders is.
Ik doe bv al enige tijd benen met 15 reps gemiddeld en voor mij met zware gewichten.
Nu zullen de meeste denken dat ik juist lager moet zitten in reps maar ik weet zeker dat dit aantal reps ook wel voor een beetje massa zorgt.
Niet dat ik mega veel spiermassa heb opgebouwd maar ik geloof niet dat ik er alleen maar meer definitie mee krijg omdat ik te hoog zit in reps volgens 'het boekje'
Hierdoor vind ik het dus lastig om een bepaald aantal reps te adviseren waarmee je niet nog breder wordt.
. Meid je moet je er niet zo druk over maken. Het is het zelfde oude liedje weer over gespierde dames. Helaas word nog steeds er intolerant gedaan over vrouwen bodybuilding/kt.
Ik vind dat de grootste flauwekul. Je doet het voor jezelf en voor niemand anders. Je moet doen wat goed voelt voor jezelf, en je minder aantrekken van het (vertekende) beeld van een ander. Je bent hartstikke goed bezig. Zie zelden zoveel toewijding als bij jou, en je moet gewoon lekker door gaan zoals je nu bezig bent! Je bent een kanjer!![]()
...... ik voel me juist nu dit jaar voor het eerst echt heel zeker...doordat ik me fysiek&mentaal sterker voel. Ik hou van sport...altijd gedaan, maar helaas nooit kunnen sporten tot nu dan..en tja...als ik dan iets wil dan ga ik er met de volle 100% voor. Maar Pfff.... zo zie je maar weer...ik ben echt een kreeft...hard van buiten...zacht van binnen
. Misschien wat minder eten als je niet meer wilt groeien? Je eet nu boven onderhoud toch?
Verder vind ik dat je voor jezelf moet trainen en niet voor een ander. Het is jouw lijf en als jij blij bent met hoe je eruit ziet... Dat is het belangrijkste, en eigenlijk het enige dat telt.
Bovendien vind ik je niet enorm groot? Op je beginfoto's zie je er goed uit... maar niet supergroot of zo, dus ik begrijp sowieso niet waar iedereen zich druk om maakt.
...terwijl dat totaal niet mijn doel is. Maar ja...hoe eerlijk ik dan ook ben, hoe goed ik dingen probeer uit te leggen...ze begrijpen je niet...en dat is ook de grootste reden (ook uit mijn ervaring uit het verleden) om beter maar me mond te houden.
. Je bent dit gaan doen voor jezelf neem ik aan. Dat betekend in mijn optiek dat je je niets aan moet trekken van wat anderen zeggen, als jij hier gelukkig van wordt dan moet je er vooral mee doorgaan. Ik vind dat je er fysiek top uit ziet, maar dat zelfs als je nog iets groter zou worden jou dat absoluut niet misstaat. Jouw manier van trainen werkt voor jou, je bent dedicated en je gaat er voor, m.a.w. je geniet er kennelijk ook van! Je zou gek zijn als je er mee op zou houden![]()
. Punt is, 95% van de Nederlandse bevolking ziet er hartstikke beroerd uit! Hooguit heeft iemand geen overgewicht, maar zelden is sprake van spierontwikkeling. Bij vrouwen is dit nog erger.. als je dan iemand bent die altijd te weinig heeft gegeten en dus met ondergewicht kampte, dan lijkt het alsof je extreem snel spieren ontwikkelt.
Dat is uitsluitend het gevolg van 2 gelukkige omstandigheden:
1 je bent meer gaan eten waardoor je lichaam nu eindelijk een normale toestand bereikt, waarbij het extra gewicht vrijwel uitsluitend spiermassa is als gevolg van
2 voor het eerst met gewichten gaan trainen op een zinvolle wijze
Kortom, het lijkt echt meer dan het is, puur omdat je vet% al vrij laag is. Zou je een dikker vetlaagje hebben (wat jij en de meeste mensen op het forum niet mooi vinden), dan zou het al veel minder opvallen.
. Ik ben ook geheel eens met het bovenstaande...en inderdaad zoals je ook zegt... wat betreft die '2 gelukkige omstandigheden' ben ik het volkomen mee eens. En tja... het verschil is wel hard gegaan omdat ik erg gedisciplineerd ben en dat kan voor andere overkomen als
. Mijn vetpercentage is maar minimaal gestegen... dus die 15kg die ik ben aangekomen is bijna geheel spiermassa. Ik probeer dat ook duidelijk te maken, maar ipv dat ik een schouderklopje krijg voor het harde werk... en dat ik juist weinig vetmassa heb opgebouwd...krijg ik dus commentaren dat ik maar moet uitkijken dat ik niet nog meer ga opbouwen en nog groter ga worden én...........Over hoeveel hh je dan zou moeten doen? Hoge herhalingen is goed voor de doorbloeding, maar zet niet zoveel spiermassa aan, tenzij je zoals jij dus aan voorwaarde 1 en 2 voldoet.
De meesten die graag meer spiermassa willen, zitten tussen 6 en 12 hh.
Toch is dat geen wet van Meden en Perzen, omdat ik juist onder de 6hh de meeste progressie qua spierontwikkeling heb gezien. Misschien omdat alles boven 12hh voor mijn duursporterslichaam zo kinderlijk eenvoudig was, dat dit geen enkele meerwaarde had. Bovendien heb ik jaren achtereen onder onderhoud gegeten met vrij weinig KH en pas sinds 2 jaar ook bulkfases geintroduceerd. .
Wat je uiteindelijk gaat doen moet je vooral helemaal zelf beslissen. Weet wel dat je er zelf elke stap van de reis zelf bij bent en het niet 'zomaar' gaat, zoals sommige domoren denken, die jou langer dan een jaar niet gezien hebben of zelden zien zonder bedekkende kleding. Als je het zelf te veel vindt is de oplossing doodeenvoudig: stoppen met trainen en/of minder eten. Nu je geen newbie meer bent is het namelijk vrijwel onmogelijk om spieren te kweken als je op onderhoud eet en helemaal onmogelijk als je onder je onderhoud eet.
. In iedere geval nogmaals bedankt voor je bijdrage, top!
Om info te vergaren heb ik dit forum een tijdje als gast bezocht. Ik wilde nu toch reageren:
Mensen reageren op de uitzondering: Op mensen die veel dikker, veel langer, veel kleiner zijn. En zichtbaar fitter. Misschien vindt niet iedereen het mooi. Misschien zijn er mensen jaloers omdat jij er wel de discipline voor hebt kunnen opbrengen. Waar het werkelijk om gaat is dat jij je hierdoor gezonder, sterker, mooier, zelfverzekerder en gelukkiger voelt. Geef dat niet op om te gaan voldoen aan "de norm".
Jouw vriend zal echt niet stoppen met van je houden als je arm een centimeter gespierder wordt. Daar zou het in een relatie ook niet om moeten gaan. Misschien is hij wat geïntimideerd, of voelt hij zich wat buitengesloten omdat jij er veel tijd in investeert. Praat met hem, vraag hem wat er achter die opmerking van hem zit. Het zal vast meevallen. Hij weet wat jouw levensstijl voor je betekent en het zou wreed zijn als hij dat van je af zou willen pakken.
Laat je plezier in het trainen niet van je afnemen. Succes en blijf trouw aan je doelen.
.
. Ik kan het echt heel erg waarderen. Best grappig....ik wilde geen log in eerste instantie... en nu ik er één heb is het wel fijn mijn ei kwijt te kunnen bij leuke mensen waar sport&voeding ook één van de interesses is. In mijn omgeving.. heb ik verder niemand namelijk waar ik hier over kan praten behalve diegene die er verder niks over weten. En dit kan mij dan frustreren als ze dan ook denken het beter te weten 
. Er zitten hier mensen op me te wachten om zo lekker het bos in te gaan. Ik ben BEKAF... dus ik ga lekker liggen in het bos terwijl de rest zal gaan frisbree-en..maar ach..wie weet... doe ik (zoals altijd) wel gezellig mee.
.
. Hopelijk blijft mijn stuur bij het fietsen nou lekker goed vast
...zondag standaard; les geven, zelf trainen en dan weer werken...en maandagochtend ga ik fietsen met een vriend van me...lekker vroeg (kwart over 7) naar het bos
.

Mwa...een relatie van bijna 10 jaar gooi je niet zo gauw weg![]()