Ik kwameventjes een kort rondje doen en kwam je verhaaltje tegen, maar meid. Je ziet er toch heel goed uit! Hoe mooi als je "aangekleed" netjes slank lijkt en in bikini overal de spieren kan zien. Iets wat in kleding niet verwacht word van je. Logisch dat er zulke reacties komen, maar wat wil jij zelf dan?? Voldoen aan iedereen zijn verwachtingen..? Geloof dat je zelf ook wel beter weet wat je wil
Fijn weekend verder, geniet van het mooie weer he!
Haha ja dat is dan even niet een 'rondje' doen...veel leeswerk hier

.
De reacties kreeg ik overigens van mijn vriend/goede vrienden die me alle zeker 2 weken geleden nog in bikini hebben gezien. Toen werd er niks gezegd, waarom dan nu wel als ik een tanktop aan heb? maar goed, maakt ook verder niks meer uit. Ik ga het me niet meer zo aantrekken

.
Bedankt meid, jij ook een goed weekend.
Echt genieten word het helaas niet, want moet altijd werken

... en vandaag helaas ook tot 16, daarna boodschappendoen&koken&verjaardag (gaaaap, heb maar 5,5 uur geslapen...) en dan morgen weer standaard een lesgeef/training/werkdag

. Wel ga ik zometeen een ronde fietsen voordat ik moet werken...heerlijk genieten van het weer dus
Jij wel genietze van het weer als het kan
Vooral in deze sport ben je ook een beetje op zoek naar erkenning en reflectie, door de reacties van anderen. Daarom is het zo jammer dat er in het bijzonder tegenover dames KT en bodybuilding heel spastisch word gedaan.
Ik heb toch flink wat vrouwelijke bodybuilders gezien die er heel mooi en vrouwelijk uitzien. Beter dan menig ander mens wat er rond loopt.
For what it's worth: Ik vind je er geweldig uitzien, en ga vooral door! Kwarkie houd wel van een gespierde chick

RAWRRRR
Jup inderdaad dat klopt ook en dat vind ik ook jammer...want vele mannen die bijv. trainen, die beginnen er gespierder uit te zien.. maar de meeste worden van zich zelf ook niet superhuge...en laat staan dan vrouwen met sowieso weinig testosteron. Maar op de één of andere manier begrijpt men dat niet omdat ze krachttraining meteen op 1 lijn trekken met bodybuilders, terwijl krachttraining geschikt is voor vele soorten doelgroepen en doelen. Ik probeer hem dat zo vaak duidelijk te maken, want wil hier zelf ook straks zelf mee verder.
Nogmaals bedankt

Fijn weekend!

RAAAAAAAAWWWWWWWRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Ik reageer even op meerdere reacties....
Mensen die dit forum niet kennen die snappen of willen niet snappen waarmee we bezig zijn.
Ik ben dus ook maar zoveel mogelijk gaan zwijgen tegenover me omgeving.
Het belangrijkste is dat jij je gelukkig voelt en weet wat je wil bereiken.
Helaas begrijp ik die onzekerheid ook en ondanks het verleden achter je ligt kan het direct en indirect wel je leven beinvloeden ook al ben je inmiddels een sterker persoon geworden.
Ik denk dat we ook wel extra gevoelig zijn voor negatieve reacties over de sport ook al weten we zelf wel beter waarmee we bezig zijn.
Daarom is het goed dat je hier je ei kwijt kan want het is toch wel erg belangrijk om te praten over dingen die je dwars zitten.
Gelukkig zitten hier allemaal toppers op dit forum die je wel begrijpen.
Ondanks ik je nog nooit gezien heb denk ik dat je de komende tijd niet echt veel breder zal worden.
Ik denk dat je vooral nu zoals je zelf al zegt "breed" lijkt omdat je eerst zo mager was en dit allemaal binnen een jaar is gebeurd.
Ongeveer een jaar geleden ben ik gewaarschuwd dat ik moet oppassen geen anorexia te krijgen en helemaal door sla met afvallen.
Dat deed pijn om te horen van iemand waarvan ik houd en hoop maar dat diegene inmiddels inziet dat deze opmerking echt nergens op sloeg.
Het is gewoon lastig om je er niks van aan te trekken ook al weet je dat het onzin is.
Fijn weekend!
Bedankt Peetjuh

, ik ben ook blij dat ik me hier goed voel en dat ik me zelf zo vrij voelde ..

, om mij ei hier kwijt te kunnen.
Het lucht echt enorm op en het is fijn jullie reacties te lezen, want het geeft mij alleen maar meer gelijk in alles wat er gezegd word. Ik heb namelijk de punten die hier voorbij komen ook al eerder verteld aan hem, maar hij geloofd mij dan op de één of andere manier niet omdat hij denkt dat het allemaal simpeler in elkaar steekt. Hij weet namelijk dat ik mijn verhaal hier geplaatst heb om zo ook de ervaring/advies van andere te horen en hierdoor durft hij zich zelf ook meer te erkennen kan hij fout zat.
Maar je hebt ook gelijk, ik moet ben een stuk sterker geworden, maar toch ben ik ook nog steeds wel dat gevoelige meisje...en reacties van andere en en dan zeker van bijv. je vriend kan vervelend overkomen...terwijl zoals jij zegt over een aantal maanden (als hij ziet dat ik ten goede veranderd ben en mijn woord nakom) hij zijn woorden ook terug zou nemen.
Vanaf nu ga ik het me ook niet meer zo aantrekken... als hij er niet mee eens is heeft hij pech..het is mijn lijf en voel me nu eindelijk prettig in mijn eigen outfit

. Natuurlijk valt er over alles te praten, maar dan wel op een juiste manier en niet meer zo betweterig mij de les willen leren als je zelf de lesstof niet kent.
JIJ ook een heel fijn weekend

en nogmaals bedankt
Trilogie?
@ Pilateschick: Terwijl je nog aan het dubben bent wel lekker blijven trainen he
Uiteraard
Ik kan dat alleen maar beamen.
Dbb is een heel prettig medium om een stukje begrip maar ook herkenning te vinden die je in het dagelijks leven kan missen. Mensen weten toch niet altijd precies waarje meebezigbent. En hoeveel denken niet dat je als vrouw groot enbreed wordt van kt. iets wat veel vrouwen hier juist bewijzen dat niet te worden maar wel of mooi gespierd en zeker gestroomlijnd.
het is ook vermoeiend om bepaalde kritieken te weerleggen want vaak is dat een eerste reactie of behoefte. Belangrijker is heel dicht bij jouw eigen persoon te blijven. Het is rot kritiek en ja het maakt een mens onzeker. zeker als de kritiek van de number one in je leven vandaan komt. En ook nog eens blij wordt dat hij niet de enige is.
Met eetproblemen zag je vermoedelijk zelf ook niet hoe je oogde op dat moment. Nu ben je zover dat je kritisch naar jezelf kan kijken. Dus als jij jezelf niet kan herkennen in de kritieken van omgeving is dat prima. neemt niet weg het wel op te slaan. Nadenken erover kan altijd maar de eindconclusie trek jij zelf en niemand anders.
Jouw fysieke veranderingen doen denk ik ergens ook wat metjou als persoon. Geestelijk maakt het een mens vaak ook sterker want om dat te bereiken wat jij wilt moet je een sterk persoon zijn. Nu kan ik flauw gaan doen dat je een man ook het gevoel moetgeven nodig te zijn maar dat is nu even gelul.
Wel is het wel zo fair open en vooral eerlijk over te praten met elkaar. Hij mag weten wathet met jou bijvoorbeeld doet en wat jij van hem verwacht. door uitwisselen gedachtens creeer je een helder plaatje voor elkaar.
Gosh, jullie kennen elkaar zo lang, door en door en veel samen al meegemaakt. maar soms breken er nieuwe tijden aan en dus momenten in het leven waar je weer zeg maar iets 'nieuws' aan elkaar ontdenkt. Door te praten komen de inzichten en worden dergelijke zaken ook weer recht gezet.
Je kan ook vragen wat hij bijvoorbeeld een mooi fysiek vindt. Niet dat dit doorslaggeven hoeft te zijn hoor. Maar kan geen kwaad. natuurlijk is het forum fijn om hart te luchten maar de eerste bij wie je dat moet doen is bij jouw lief.
Nja, kan nog wel zat gedachtens hier plempen maar ik spreek je wel.
Ga gauw verder met werken.
Ja ben ik het ook helemaal mee eens, het is fijn op DBB met andere te kunnen praten over in iedere geval 1 interesse.

. Zo leren we ook nog eens alle van elkaar en helpen/motiveren we elkaar op weg.
Het klopt inderdaad dat ik nu pas 'echt' naar me zelf kan kijken en zelf kan denken wat vind ik mooi en wat zou ik nog qua doel willen bereiken? Wat andere tegen me zeggen, natuurlijk neem ik dat mee, maar het is niet meer zoals vroeger dat ik het me super erg aantrek. Het geval nu is dat de opmerkingen en geen begrip voorbij komen van mijn vriend en dat hij tegelijkertijd zegt dat hij me vertrouwt in waar ik mee bezig ben en mij lekker mijn ding laat doen, want dat doet hij niet. (terwijl hij weet dat ik niet meer de oude Jen ben)
Ik ben door het trainen mentaal ook veel sterker geworden. Ik was mentaal al steeds sterker geworden door de dingen die ik tot nu toe heb gedaan/meegemaakt...alles in het leven maakt ons alleen maar wijzer, maar dit afgelopen jaar ben ik een nog grotere stap mentaal sterker geworden.
Geloof me, ik ben echt heel direct/eerlijk/duidelijk en dat is hij ook... we houden niks voor elkaar voor ons.. maar je wat je zegt (wat hij mooi vind / laten zien wat ik mooi vind / uitleggen etc etc) heb ik allang met hem besproken en meerdere malen, het is alleen jammer als het steeds bij hem ongeïnteresseerd over komt en dat hij daarnaast wel zegt, maar ik vind jou wel interessant...niet de sport.
Natuurlijk zul je altijd wel weer nieuwe dingen ontdekken bij elkaar, we veranderen beide...maar doen het grotedeels wel samen. Ik vond het jammer dat hij niet de volle vertrouwen in mij had, maar ik hoop dat dat nu anders is...althans dat zegt hij. Ik hoop het in iedere geval heel erg

.
We zullen zien wat de tijd ons brengt..
Bedankt Karmen
Ik begrijp dat je omgeving zelf er weinig problemen mee heeft maar constateert dat er flink wat spiermassa bij is gekomen. Daar dus geen probleem.
De mening van je vriend is natuurlijk een ander verhaal: Hij staat dichter bij je en zijn mening vind je logischerwijs veel belangrijker dan die van wie dan ook aangezien je hem wilt houden.
Ik krijg de indruk dat hij bezorgd is dat het mogelijk doorslaat en richting obsessief neigt wat te begrijpen is (je karakter van er helemaal voor gaan en daarin te ver doorgaan, zie je 'dunne' periode).
Los van dit punt, en dat is volgens mij het belangrijkste, verschuiven de verhoudingen binnen de relatie momenteel:
Jij was eerst het tamelijk onzekere mooie meisje en hij (dit neem ik aan iig) de mentaal wat sterkere persoon in de relatie. Nu ben jij het veel meer zelfverzekerde mooi(ere) meisje en hij hierdoor mentaal relatief minder sterk dan voorheen.
Zou dus best kunnen dat er bij hem wat onzekerheid/twijfel aan het binnensluipen is, ook als je let op het feit dat jij een sportief uiterlijk belangrijk vind en hij dit (neem ik aan) niet heeft.
Thx BT!
Heel grappig om zo te lezen, het lijkt net of je me in RL kent van vroeger en nu. In iedere geval klopt er een hele hoop in wat je zegt, alleen is er ook heel wat veranderd en wie ik ben. Zoals ik eerder zei, je leert van je fouten...en dat ik erg gedisciplineerd bent, tja dat heeft voorheen er voor gezorgt i.c.m. mijn jonge leeftijd/vroeg alleen op pad/onzekerheid, dat ik me obsessief ging gedragen tegenover voeding (om maar qua uiterlijk aan dat beeld te voldoen) en niet wist hoe ik met bepaalde sterke eigenschappen die ik heb om moet gaan. Ik weet waar ik moet stoppen en ik weet wat ik wil, ik zou geen enkele reden kunnen opnoemen waarom ik nog veel meer spiermassa wil opbouwen...als ik dit persoonlijk niet eens mooi vind.
En tja...dan wat betreft dat mijn vriend zich misschien bij mij nu mentaal minder sterk voelt (en nu ook fysiek

), ik kan best geloven dat dit voor hem ook geen makkie is..maar goed we zijn onderhand al bijna 10 jaar samen en hij weet dondersgoed hoe ik ben. Ik probeer hem overal bij te betrekken, maar het is denk ik nog dat onderbuikgevoel (van vroeger) dat hij heeft. Gister was het niet de 1e keer dat hij bepaalde opmerkingen maakte en tja..dat i.c.m. met mijn gevoelens zorgde er voor dat ik het even gehad heb omtrent dit onderwerp. Ik heb alles zo vaak duidelijk uitgelegd, wat mijn plannen/doelen zijn...hoe ik het wil gaan doen..maar op één of andere manier komt het niet goed over en krijg ik vervelende opmerkingen en betweterig gedrag terwijl hij zelf totaal verder niks over sport weet. Hij heeft zich nooit echt geïnteresseerd hierin en dan misschien ook wel in mij, maar door hoe hij zich gedroeg kwam dit eerder vervelend over en zoals jij misschien ook wel zegt..probeerd hij weer de sterkere mentale persoon te zijn...
Ik heb het gisteren nogmaals goed met hem er over gehad en ook uitgelegd dat we allemaal veranderen en ik nu pas eindelijk aan het worden ben wie ik ben en dat is niet de persoon hoe ik was. Ik ben heel direct/eerlijk hoor, het is niet zo dat ik me mond hou en niks zeg...alles zeg ik. Het is soms alleen vervelend hoe de dingen worden opgepakt en hoe er word gereageerd...en dit frustreerde mij even enorm gisteren en zeker om daarna (toeval?) opmerkingen te krijgen van vrienden die avond terwijl ik ze allemaal vaker zie en ze verder nooit wat zeggen...
Maar goed, bedankt in iedere geval

.
Over rep/set gebeuren:
Ik zou in jouw geval je reprange iets verhogen en je kcals lichtjes (enkele honderd) verlagen.
Hogere reprange zorgt voor iets meer verbranding en icm iets minder kcal inname voor een verschil wat de vetverbranding op gang brengt zonder dat je je meteen suf gaat voelen door ver onder je verbruik te eten.
Succes!
Ja met mijn kcal heb ik al iets verlaagd...en wilde alleen even weten wat betreft het trainen en jullie visie ook op het nog meer opbouwen van spierbouw naturel. Ik denk namelijk dat ik zometeen wel bij de stop kom en niet echt veel meer zal groeien. Ik wil namelijk niet meer te laag in mijn kcal zitten, omdat ik merk dat het voor mijn eigen gezondheid beter is op onderhoud te zitten. Ik heb héél erg last van vermoeidheid in bepaalde pieken op de dag... en als ik constant eet en voldoende, is mijn energiepeil beter.
Nu heb ik nog één vraagje.... als ik meer definitie begin te zien...dan zou het toch betekenen dat mijn vet% langzaam ook aan het zakken is? Het lijkt me sterk dat ik zoveel meer spiermassa opbouw en daardoor de lijnen zichtbaar worden omdat mijn vet% het zelfde blijft (wat mijn vriend denkt). Volgens mij ben ik namelijk lichtjes aan het zakken, het gaat slow...maar begin wel langzaam hier en daar iets meer lijnen te zien...
Wat betreft je reprange, ik had daar over nagedacht..en hou het zeker in optie. Wil even een aantal dingen op een rijtje zetten en zal daarop dan een andere training gaan aannemen, mits dat nodig is.