AndroidHealthClinic

Contest Log (v) Pilatesmeisje haar Contestlog :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Zaterdag 19 juni
(Rug/Biceps en beetje buik)

Warming up
Wide row 2x20x20kg
C&P 2x20x20kg

Deadlifts
3x12x50kg MAX. weight

Lat pull down - wide grip
2x12x45kg
1x12x40kg

Horizontal row
2x12x35kg
1x12x32,5 kg

Single arm cable row & draai of hoe ik het ook moet noemen
2x10x12,5kg per arm
1x10x10kg per arm

DB row
4x12x16kg db's

Lat pull down - biceps
1x12x50kg
2x12x45kg
1x3x65kg :o

Ab roll
1x10
2x8

Afronding
Nog een buikoefening maar that's it

Conclusie
Wel oké maar niet voldaan... ik kwam ook een collega van me tegen die ik al een tijd niet had gesproken en hebben het ook gehad over mijn trainingen. Hij doet de studie die ik graag zou willen doen en hij is nu bezig voor zich zelf en had het er al eerder over en aangeboden of ik straks bij hem cursussen en dergelijke wil volgen omdat ik wel gedreven ben.

Hij gaat me ook helpen met het maken van een schema. Ik ben er ook over uit... ik ga me ook meer richten op kracht, dus volgende keer zal ik meer gewicht pakken en lager in herhalingen gaan, daarnaast dan ook wat meer spierconditie. Het enige punt waar ik dus tegen aan loop...is dat ik dus niet maximaal kan squatten,deadliften,benchen omdat we daar de juiste materialen dus niet voor hebben. Het zit er helaas nu even niet in ergens anders te gaan trainen.. maar bijv. benen zou ik leg press meer kunnen pakken PER been...en eventueel via C&P (40kg max. soms 45kg) naar een single leg squat gaan. Deze gaf hij me vandaag als tip mee, soort van lunge maar je blijft dan staan en focus me dan juist vooral op 1 been. Maar goed, ik ga het hier nog goed met hem ook over hebben. Waarschijnlijk heel gauw ook met hem trainen, niet aankomende week...maar hoop wel de week erop. Ik hou jullie wel op de hoogte.

Zo nu lekker eten zo :meal:

Meer kracht, of meer herhalingen; het blijft een dilemma he?!;)De een zegt dat je er nu perfect uit ziet, de ander zegt dat je langzaam aan te gespierd(lees:te veel massa) wordt en nog een andere zegt dat je je juist voor nog meer spiermassa moet gaan..Maar doe gewoon waar je je lekker bij voelt!

Mooie training, ennuhh.. meer zinnigs kan ik er niet over zeggen :p
Toch jammer dat je niet zwaarder kan met bvb deadliften, het is natuurlijk niet heel bevredigend om na het deadliften altijd het gevoel te hebben dat er meer in zat. Aan de andere kant kun je met een hoop fantasie (en dat heb jij) nog heel progressief trainen! Maak gebruik van je mogelijkheden, en train af en toe in een andere gym om te kijken of je fantasie goed werk geleverd heeft! Hmm, beetje kromme zin maar je snapt wat ik bedoel :)

Meer kracht, of meer herhalingen; het blijft een dilemma he?!;)De een zegt dat je er nu perfect uit ziet, de ander zegt dat je langzaam aan te gespierd(lees:te veel massa) wordt en nog een andere zegt dat je je juist voor nog meer spiermassa moet gaan..Maar doe gewoon waar je je lekker bij voelt!

een waarheid als een koe :thumbs:

Als een koe ???

Serieuze lat pulldowns mevrouw!

Jep inderdaad...dat is het inderdaad..maar goed we worden alleen maar wijzer van onze ervaringen :cool: en we blijven leren :thumbs:, komt allemaal wel goed. Met de gedrevenheid/discipline zit het wel goed en dat is ook het belangrijkste om iets vol te kunnen houden :). Maar inderdaad, helemaal gelijk...ik moet vooral doen waar ik me goed bij voel :). Thx

Mooie training, ennuhh.. meer zinnigs kan ik er niet over zeggen :p
Toch jammer dat je niet zwaarder kan met bvb deadliften, het is natuurlijk niet heel bevredigend om na het deadliften altijd het gevoel te hebben dat er meer in zat. Aan de andere kant kun je met een hoop fantasie (en dat heb jij) nog heel progressief trainen! Maak gebruik van je mogelijkheden, en train af en toe in een andere gym om te kijken of je fantasie goed werk geleverd heeft! Hmm, beetje kromme zin maar je snapt wat ik bedoel :)

Jep ik snap je kromme zinnen :p ;). Komt wel goed voor verlopig :) Heb wel zo mijn ideeën qua alternatief voor bepaalde oefeningen, maar zodra het kan ga ik gauw ergens anders heen voor ook het echte werk.

Serieuze lat pulldowns mevrouw!

Mwa vind je :o, vind ze anders zwaar tegen vallen :o....doe deze oefening niet zo vaak namelijk en merk dus wel achteruit te zijn gegaan, maar ga deze nu weer vaker pakken!

Zondag 20 juni
(Pilatesles & wat tabata/kt voor aandachtspunten)

Vooraf
Mijn mix pilates les :)

Wat tabata
4 sets á 5 oefeningen elke oef. 20 tot 25 sec. met 10 sec. rust tussen in.
Gekozen deze keer voor:
- Jumping Jacks
- Clean & Press met 20kg
- Walking lunges met 2x5kg (in combinatie met bicep curls, lopend)
- Opdrukken 15 tot 20x
- Hoge step

Lat pull down - close grip (biceps)
Ik kon het niet laten na gisteren, ik zei nog tegen Ace eerder toen ik deze oefening vaker deed pakte ik ook 65kg (meer dan ik woog) en dan 10 reps. dus vind dat ik wel erg achteruit ben gegaan op deze oef. Ik kon het dan ook niet laten om het toch vandaag nog eens te doen :o
1x8x55kg
2x6x60kg
1x10x45kg

Leg press superset
eerst 20reps 100kg explosief uitstoten, rustig terug met daarachter aan meteen voor de kuiten 20reps.
dus 3x20x100kg + 3x20x100kg voor kuiten *
* laatste set kwamen er 10reps uit voor de kuiten :o

Leg press - met één been snel uitstoten
3x10&10x40kg

Pfff ik was echt op... eindelijk vannacht weer eens 8 uur geslapen, maar kon met gemak door slapen vanochtend.. maar aangezien ik altijd werk zondag's toch weer vroeg op. Daardoor merk ik dat ik wel toe ben aan wat rust :o.... ik moet er nu weer vandoor..spullen pakken en door naar mijn werk. Dus deze keer gelaten bij wat het nu is...next time better.

Planning voor komende week is dus wel split wat ik al deed, maar hogere intensiteit en lager volume. Waarschijnlijk:

Maandag - Borst/Triceps OF benen
Dinsdag - Benen OF borst/triceps
Woensdag - Rust
Donderdag - Fullbody samen met mijn collega (meer supersets/trisets)
Vrijdag - Rust..?
Zaterdag - fietsen, Rug/Biceps, fietsen
Zondag - Pilates, wat tabata/KT

Goed, ik ga afsluiten en mijn spullen pakken:)
Adiosssszzz :hello:

Laatst bewerkt:
Schemaatje voor komende week ziet er netjes uit, dame! Net als je trainingen weer! :D

Oh, en wat de rest al zei: doe waar *jij* je goed bij voelt.
Het is jouw lichaam en jij moet er in rondlopen :)

Schemaatje voor komende week ziet er netjes uit, dame! Net als je trainingen weer! :D

Oh, en wat de rest al zei: doe waar *jij* je goed bij voelt.
Het is jouw lichaam en jij moet er in rondlopen :)

Je haalt de woorden uit m'n mond Fannore :thumbs:!!!!!!

ziet er een mooi schema uit! Vergeet wel niet te luisteren naar je lichaam. Als het zegt 'genoeg' dan pas je je schema beter aan.

Goedemorgen pilateschick, Zag je ciatitabata:p. Walking lunges:mad:. Hoe groot was jouw zaal? goddank deed jij ook 5 kg. wat een onwijze k*twalking is dat zeg.

Jij fijne dag! En zal nog reageren maar het Fannore nog niet uitvoerig live gesporken dus komt echt hoor.

:kiss:

Je haalt de woorden uit m'n mond Fannore :thumbs:!!!!!!

:)

ziet er een mooi schema uit! Vergeet wel niet te luisteren naar je lichaam. Als het zegt 'genoeg' dan pas je je schema beter aan.

Thx :), heb je ook gelijk in! Komt helemaal goed :)

Goedemorgen pilateschick, Zag je ciatitabata:p. Walking lunges:mad:. Hoe groot was jouw zaal? goddank deed jij ook 5 kg. wat een onwijze k*twalking is dat zeg.

Jij fijne dag! En zal nog reageren maar het Fannore nog niet uitvoerig live gesporken dus komt echt hoor.

:kiss:

Goedemorgen :) Nou die walkinglunges doe ik dan in combinatie met een bicep curls (lopend) met 5kg.. ik doe die andere oef. kort daarna, als ik super zwaar ga voor mijn biceps tijdens de walking lunges dan kan ik me zelf niet fatsoenlijk goed opdrukken haha. Maar hou er wel van :cool: walking lunges, squatten vind ik eerlijk gezegd irritanter maar dat komt misschien ook wel door het hele gedoe vooraf.

Dank je meid! Oww no worries...komt wel goed ;) ik loop niet weg..en jij vast ook niet, nu hopen dat Fannore het zelfde zegt :angstig: ;)

:)

Goedemorgen :) Nou die walkinglunges doe ik dan in combinatie met een bicep curls (lopend) met 5kg.. ik doe die andere oef. kort daarna, als ik super zwaar ga voor mijn biceps tijdens de walking lunges dan kan ik me zelf niet fatsoenlijk goed opdrukken haha. Maar hou er wel van :cool: walking lunges, squatten vind ik eerlijk gezegd irritanter maar dat komt misschien ook wel door het hele gedoe vooraf.

Dank je meid! Oww no worries...komt wel goed ;) ik loop niet weg..en jij vast ook niet, nu hopen dat Fannore het zelfde zegt :angstig: ;)

o"dat klinkt ook leuk ( en charmant). Och, nodig alle dbb-chicks uit hoor. Allemaal een voet op mijn balkon (zie log dwarf) gaat lukken.

Maandag 21 Juni
(Benen)

Warming up
2x20x bb +20kg squatten
2x20x bb +20kg single leg squat

Single leg squat
2x10x40kg MAX. weight via C&P (per been)

Walking lunges met bb + 40kgMAX.weight
2x20stappen

Leg press - single leg
Oef merk dat mijn linkerbeen minder sterk is dan mijn rechter
1x5x100kg (oef, linkerbeen met wat hulp)
2x5x90kg
1x5x90kg (laatste paar reps met hulp :o)

Leg press
3x12x190kg MAX. weight
1x10x190kg

Leg extensions
1x5x80kg
1x5x85kg
1x5x87,5kg
1x5x85kg
1x8x80kg

Leg Curl
1x5x65kg
1x5x65kg
1x5x62,5kg
1x5x62,5kg
1x8x60kg

Leg adductors
MAX. weight is 70kg, maar vorige keer bedacht ik me 2x10kg db's erop te zetten dus 90kg nu :cool:
3x10x90kg MAX.weight

Total abdominals
Deze heb ik niet meer gepakt sinds ik serieus train, maar dacht ach..een keer waarom niet. Ik kon me nog herinneren toen ik net begon met trainen en dit in mijn schema zat, gemaakt door een fitnessinstructeur. Ik deed toen met moeite 35kg :o...
1x12x60kg
2x12x65kg

Calves
1x20x67,5 kgMAX weight
2x15x67,5kg MAX weight

Conclusie
Hmmm :fire:

:roflol: wat een monster extensions

:o nou nou nou

haha :roflol:, ja ik denk het :p