AndroidHealthClinic

Contest Log (v) Pilatesmeisje haar Contestlog :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.021
Jawel, maar zo kwam het niet over. Maar maakt ook niet uit, ik heb geen zin om hier verder op in te gaan. Sorry als ik jou commentaar verkeerd heb geïnterpreteerd, zullen we het hierbij laten? :o

Uiteraard ben ik ook jaloers, denkende dat ik al veel langer op kracht train, niet bang ben om te gespierd te worden en geen verleden heb van anorexia model, maar aangezien je me met de clean en press ook al haast inpakt zonder er in nou heel specifiek op te trainen, geloof ik het ook wel van dat squatten.
Alleen zegt ace ze zijn wel netjes parallel. Hoezo netjes parallel, waarom niet gewoon full?

...en heb jij toevallig geen belangstelling om aan de wedstrijd van Jimmy mee te doen? :)

Jij trainen in Mijdrecht?
Dat is niet eens zover weg voor mij.

---------- Toegevoegd om 00:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:01 ----------

Oja, heerlijke squats dame!
10 reps met meer dan je BW in je nek, nice!

Tsoooh, respect ma ladie dat je voor zoveel gewicht bent gegaan voor je squats en deadlift en dat voor een eerste keer.

PilatesMeisje zei:
Jij/jullie mannen hebben veel meer dingen 'mee' om straks nog dikker te gaan squatten/deadliften/benchpressen of wat dan ook...
Tsssk, helaas helpen onze ballen ons niet alleen maar om dikker te trainen, maar ook gekker.
Helemaal aan het begin, wilde ik "extra gewicht" (in mannen-zin) pakken voor deadliften (ook een eerste keer na een lange tijd). Na de eerste rep, voelde ik me zwaar verlamd, lag gelijk op de grond en liep een week met een gebogen rug, had bijna hernia haha.

Dus nadat het afgelopen was, dacht ik waarom niet squatten met extra gewicht, er kan toch niks fouts gaan.
Nou dat ging wel lekker dacht ik, maar de volgende dagen liep ik alsof een n*ger mij van achteren had ****. :o

Eh, hoewel ik denk dat ik het geleerd heb... iets zegt me: het was niks, doe meer.

BTW, hoeveel rust neem je tussen je sets bij squatten/deadliften?

• #1.026
Uiteraard ben ik ook jaloers, denkende dat ik al veel langer op kracht train, niet bang ben om te gespierd te worden en geen verleden heb van anorexia model, maar aangezien je me met de clean en press ook al haast inpakt zonder er in nou heel specifiek op te trainen, geloof ik het ook wel van dat squatten.
Alleen zegt ace ze zijn wel netjes parallel. Hoezo netjes parallel, waarom niet gewoon full?

...en heb jij toevallig geen belangstelling om aan de wedstrijd van Jimmy mee te doen? :)

Wow :o weet eerlijk gezegd niet zo goed hoe ik moet reageren :o
Ben altijd zo onder de indruk van wat jij ook doet!! Ik vind je echt heel sterk, ook al vind je dat zelf nog wel mee vallen :p

Waarom niet full, nou leek me ook niet zo verstandig met voor de eerste keer meer gewicht en daarnaast ook erg belastend voor je rug. Het lijkt me wat verstandiger om iig dan parallel te gaan beginnen.

Wedstrijd van Jimmy? :o ??? PM?

Jij trainen in Mijdrecht?
Dat is niet eens zover weg voor mij.

---------- Toegevoegd om 00:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:01 ----------

Oja, heerlijke squats dame!
10 reps met meer dan je BW in je nek, nice!

Thx :o ben er aardig tevree over, zeker na jullie vele motiverende berichtjes :) doe ik het nog niet zo slecht zo te lezen :o. Volgende keer wil ik voor min. 6x80kg gaan, misschien dat er meer in zit :D

Ga 'misschien' volgende week tweemaal trainen met Jaap :). Heb er zin in :D ...nu al :cool:

Tsoooh, respect ma ladie dat je voor zoveel gewicht bent gegaan voor je squats en deadlift en dat voor een eerste keer.

Hi Fyrefox, ook welkom hier :)
Bedankt man :o :)

Tsssk, helaas helpen onze ballen ons niet alleen maar om dikker te trainen, maar ook gekker.
Helemaal aan het begin, wilde ik "extra gewicht" (in mannen-zin) pakken voor deadliften (ook een eerste keer na een lange tijd). Na de eerste rep, voelde ik me zwaar verlamd, lag gelijk op de grond en liep een week met een gebogen rug, had bijna hernia haha.

Dus nadat het afgelopen was, dacht ik waarom niet squatten met extra gewicht, er kan toch niks fouts gaan.
Nou dat ging wel lekker dacht ik, maar de volgende dagen liep ik alsof een n*ger mij van achteren had ****. :o

Eh, hoewel ik denk dat ik het geleerd heb... iets zegt me: het was niks, doe meer.!

Haha ach ja het is algemeen bekend dat vrouwen wat 'voorzichtiger' zijn niet waar ;). Maar ja...zoals jij zelf al zegt, wij missen dan ook 'bepaalde' onderdelen :p. Ik probeer wel goed op mijn techniek te letten (weer zo'n vrouwending? ;)) wat ik belangrijker vind dan het zware gewicht. Ik heb geen zin om het maar éénmalig te mogen doen en met als resultaat niet alleen een nette PR maar ook chronische rugpijn :rolleyes:

Van squatten heb ik overigens weinig spierpijn gehad, meer nog mijn hams van DL-en met de hielen op een step. Ik had en nog steeds wel, flinke spierpijn bij mijn trapezius & onderrug...maar niet zo gek ook :o. Maar ik weet hoe je je voelt :p ik heb dat ook al een aantal keer goed mogen ervaren :roflol: :D

Dat stemmetje zorgt voor de goede motivatie hoor ik al ;), als je maar wel goed let op je techniek;)..zou klote zijn als ik straks hoor 'ja toch last van een hernia' :rolleyes:

BTW, hoeveel rust neem je tussen je sets bij squatten/deadliften?

Dat verschilde zaterdag erg, er was namelijk ook een powerlifter aan het trainen en die kwam steeds tussendoor om zo zijn verhaal te doen :o
Maar normaal als ik train dan doe ik ong. 1 min. rust nemen tussen met sets, soms wat langer.

Hahaha, wat ben je toch ook een animal hé ;)

:thumbs:

• #1.028
Hahaha, wat ben je toch ook een animal hé ;)

:thumbs:

RAAAAAAAWWWWWWWWWWRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR :banana:

--------------------------------------------

Gisteren na wekennnn het alleen bij mijn pilatesles gelaten, ik moest ook wel. Ik had anders weer een aantal dagen geen rust en had gisteren flinke spierpijn in mijn rug :p.

Vandaag ook geen training, neem een extra dagje rust en morgen ga ik er weer hard tegen aan. Vandaag ook geen tijd, ik ga zo richting het station om naar Roermond te reizen. Daar ga ik met een vriend gezellig dagje wat ondernemen en gaat hij bij mij een hardloopanalyse doen waarna we in de middag hardloopschoenen gaan kopen!

Jaja, ik ga beginnen met hardlopen :o. Ik heb rennen (wat niet:o) altijd leuk gevonden, maar nooit echt gedaan. Ik heb het een keer geprobeerd..paar jaar terug met mijn sportschoenen van nu (k*t nike's) en ook niet rustig aan ofzo, nee gewoon hoppa een paar km achter elkaar gewoon rennen met af en toe een moment van rust (buiten adem). Goed, zo pak ik dat nu iig niet aan :p hahaha ga het rustig opbouwen :thumbs:

Waarom ik ga hardlopen?
Nou..fietsen vind ik erg chill als cardio.. maar denk dat het hardlopen voor mijn gehele lichaam beter is dan fietsen voor de vetverbranding en daarnaast wil ik wat meer conditie op bouwen op het lopen, want ik zit er al een tijdje over na te denken om volgend jaar mee te doen met de Strongmanrun :o :D Dat lijkt me echt kicken :cool: en vind ik wel iets voor me zelf :cool:

Die vriend van me die me straks ook helpt met het zoeken van de juiste schoenen, die heeft zelf afgelopen 2 jaar mee gedaan. Zeer zwaar, maar wel kicken... straks ook even zijn foto's bekijken van de afgelopen keer :)

Goed genoeg geouwehoerd ;) fijne dag mensen!
Mijn planning voor deze week zal ik vanavond/morgenochtend posten. Ik moet er natuurlijk ook wat hardloopsessies in toevoegen :rolleyes:

Hardlopen? Ai ai ai, daar gaat je squat power & je quads :D

Hardlopen is zeker netjes, ik zie het mezelf nog niet meteen doen, heb er een hekel aan! :P

Maar als ik afgestudeerd ben van het 6de middelbaar ga ik verder studeren bij de politie, proberen een hoge rang te krijgen en een goed inkomen te hebben! :thumbup:
Daar ga ik dan natuurlijk een goede conditie voor moeten hebben, zorgen voor later! :p

Veel plezier vandaag, hardloopschoenen zijn ook best duur!

roermond? kom even langs dan, aantal trein haltes verder woon ik (ergens):p

Sta paf van je squat gewichten Pilates-grrrrl! Zoveel haal ik nog niet eens.. denk dat jouw 'core'-sterkte toch stiekem enorm mee helpt. Er wordt nog wel gelachen over yoga en Pilates, maar zowel lenigheid als sterke buikspieren werken heel positief mee met een sterke squat.

Ben je ook zo blij dat het weer menselijker temperaturen zijn? Zelfs vandaag nog was het warm genoeg op de sportschool.

Sta paf van je squat gewichten Pilates-grrrrl! Zoveel haal ik nog niet eens.. denk dat jouw 'core'-sterkte toch stiekem enorm mee helpt. Er wordt nog wel gelachen over yoga en Pilates, maar zowel lenigheid als sterke buikspieren werken heel positief mee met een sterke squat.

Ben je ook zo blij dat het weer menselijker temperaturen zijn? Zelfs vandaag nog was het warm genoeg op de sportschool.

Me2, dit haalde ik dus ECHT NIET de eerste squat training :eek:

Netjes :thumbs:

nope haalde ik ook niet..ben blij als ik nu de 80kg haal..maar wat betreft fullsquat..is veel meer belastend voor je knieen..keuzes dus..squatten blijft gewoon een oefening die behoorlijk belastend is voor je gewrichten etc..maar ja..wel ook DE oefening voor massa..wederom keuzes hahaha
Ik vind echt dat je zeer heftige trainingen neer zet en qua weights wat jij neer zet kijk ik daar ook niet eens meer van op..wou dat er meer meiden bij mij waren die ook zo trainden..(stoer!!)

Ja amaai, die squats :eek: Heel goed bezig!

Gaat goed hier!!!!:lifter::cheer::loopband::rocker2::rocker::wl::clap::wave2:

Kussie van kwarkie :kiss:

• #1.038
Bedankt voor de reacties :kiss: :) Ik ga nu niet uitgebreid op iedereen reageren, sorry daarvoor maar mijn hoofd staat er niet helemaal naar. Euhm.. ik zit met een ontzettende grote dilemma, maar goed... we gaan het over sport hebben :D dus bij deze ;). Gisteren hardloopschoenen gekregen! Ik had wat geld gekregen van mijn ooms voor mijn verjaardag, want ik moest persé wat krijgen :o en ze wilde mij graag iets geven voor de sport. Ik heb hele mooie Asics gekocht die echt als GEGOTEN zitten. Vanavond ga ik voor het eerst hardlopen, ik heb een route uitgestippeld van 5 km.

Ik heb vanmorgen wel even getraind, ik ben echt doodop...vannacht geen oog dicht gedaan... maar het helpt me wel om even te relaxen en even mijn verstand op 0 te zetten.

Dinsdag 6 juli
(Benen)

Warming up
Wat jumping squats, losse squats met 10kg en walking lunges

Squat
De standaard:
3x12x40kg MAX.weight via C&P

Superset - Step up & Walking Lunges
(Step up = 1 voet op de step en de andere van achter naar voren brengen (niet op de step) en dan een hoge kick dat de knie hoog in de lucht komt)
1x12&12x30kg + 1x10x30kg
2x12&12x35kg + 2x10x35kg

Leg press - wide grip
1x12x190kg MAX. weight leg press
2x12x210kg + 2x 10kg db's

Leg press - close grip
1x12x180kg
1x12x190kg
1x12x200kg + 1x 10kg db

Leg press - calves
3x20x110kg

Abductor
3x10x90kg (70kg is max + 2x 10kg db's)

Squat + kick naar voren (hoge knie)
3x12x35kg

Conclusie
Even lekker wezen trainen, kon wel wat meer... maar wilde ook wat rustiger aan aangezien ik vanavond voor het eerst 5km ga hardlopen/lopen. Ben benieuwd, komt vast goed... ik ben op zich aardig fit en gisteren een paar rondjes gelopen en dat ging ook heel goed en vond het ook erg leuk :)

Als je eerste rondje net zo'n succes is als je eerste echte squat, dan loop je in 1x 15km :roflol:
Veel plezier vanaaf :)

• #1.040
hahahaha :hahaha: nou dan denk ik niet dat ik me morgen heel fijn ga voelen :o hahaha Maar goed ik heb een doel, vandaar ook het hardlopen ;) ik wil zo de 20 km. halen zodat ik in april/mei mee kan doen met de Strongmanrun :cool:, MAAR uiteraard moet ik dit 'rustig' opbouwen ;) dus straks mooi 5 km :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven