MuscleMeat

Contest Log (v) Pilatesmeisje haar Contestlog :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.141
Maandag 19 juli

Getraind in de sportschool waar ik binnenkort ga trainen.
Wel leuk...want kreeg meteen een leuk compliment omtrent mijn techniek die er goed was :o en zo kwam ik aan de praat en werd me een soort van baan aangeboden (of ik les wilde gaan geven en/of in de fitness wilde gaan staan). Dit lijkt me een leuk idee, om wat ervaring te krijgen alvast voor dat ik naar de Hogeschool ga en kan daarnaast dan 2 avonden werken doordeweeks zodat ik de weekenden vrij heb en richting Roermond kan gaan.

Maar goed...mijn training van vandaag ;).
Ik had nog flinke spierpijn in de benen...en wel wat gedaan.. maar met borst rustig aan gedaan ivm mijn schouder ook. Ging verder prima, maar mijn kracht was minder. Benen daar in tegen niet :D

In deze sportschool hebben ze een stang van 8,5kg ipv 20kg

Voorslaan
Warming up - 10x28,5kg incl. stang
3x5x33,5kg

Warming up - losse lunges
Split squat
5x70kg
2x3x80kg :D

Side step
3x5&5x 15kg plate

Warming up - opdrukken
Chest press ik dacht in eerste instantie dat de stang 10kg was, bleek 8,5kg te zijn...kracht ging ook minder deze keer, geen pijn in de schouder maar ging gewoon wat minder.
2x4x48,5kg
5x48,5kg

DB rows Voor het eerst hogere db's dan 22kg wat ik bij Achmea had, hier gaan ze tot 37kg :cool:
3x5x25kg...volgende keer meer, ging vrij gemakkelijk :)

Pull up - wide
2x5

Clean&Press
1x5x28,5kg
2x5x33,5kg

Dippen
3x5 + iemand die met vol gewicht op mijn schouders leunt waardoor ik met veel moeite de reps moet maken.

Ab roll
2x8
wat een k*t vloer...tapijt dus rolde voor geen meter, vet zwaar had geen zin in nog een set :o

Afvlaggen
3x15

Morgen

Wilde eigenlijk achter elkaar weer een ronde hardlopen, maar denk misschien last van mijn benen te hebben...dus ga het wat rustiger aan doen -> 2,2 tot 2,5 km hardlopen richting zwembad, hier uurtje zwemmen (baantjes trekken wat oefenen met vlinderslag en dergelijke..ben daar niet heel goed in) en dan weer terug hardlopen.

Wel goed getraind. Vet zwaar is toch de bedoeling:P?

hahaha, ja zeker vetzwaar!
En je luistert goed naar je lijf!
Leuk hoe dingen soms kunnen lopen, zo raak je aan de praat en zo kun je ergens werken! Zou wel leuk zijn!

Haha, meteen een baan in de wacht gesleept, niiiice :roflol:

Hi meis, ik blij te lezen dat het goed met je gaat :). Gelukkig heb je niet al te lang in een dal moeten zitten. Toch gaan dat soort zaken je nou al eenmaal niet in de kouwe kleren zitten. Ik hoop dat je de komende weken lekker tot rust kan komen. Super trouwens dat je vrijstelling van werk hebt gekregen :woot:

Veel geluk met je nieuw vlam!!! :D

Ja wat kan ik zeggen over je training?? Looks nice, very nice!!

Interessante log! Respect voor jouw leefwijze, trainingswijze en kennis!

Je lichaam ziet er goed uit; mooie, goede verhoudingen. Rug en bovenbenen +

Deze log hou ik in de gaten :)

• #1.148
Wel goed getraind. Vet zwaar is toch de bedoeling:P?

Ja zeker ;) met dit weer + slapeloosheid wat lastig.. maar ach...gaat goed :rolleyes: en na de contest neem ik ff 2 week rust..mag ook wel na nu sinds begin juni gedisciplineerd getraind te hebben. Merk dat mijn lichaam wel toe is aan echte rust...(al word dat vrij lastig :o)

hahaha, ja zeker vetzwaar!
En je luistert goed naar je lijf!
Leuk hoe dingen soms kunnen lopen, zo raak je aan de praat en zo kun je ergens werken! Zou wel leuk zijn!

Hahaha ja zo zie je maar weer ;)
Ja het is erg positief, ze mailde me gistermiddag meteen al en gaan ook overleggen met de fitnesscoördinator..hoor van de week meer.

Haha, meteen een baan in de wacht gesleept, niiiice :roflol:

:D

Hi meis, ik blij te lezen dat het goed met je gaat :). Gelukkig heb je niet al te lang in een dal moeten zitten. Toch gaan dat soort zaken je nou al eenmaal niet in de kouwe kleren zitten. Ik hoop dat je de komende weken lekker tot rust kan komen. Super trouwens dat je vrijstelling van werk hebt gekregen :woot:

Veel geluk met je nieuw vlam!!! :D

Nou ja...heb er vrij lang mee gezeten...niks voor niks al maanden slapeloos geweest :o maar ben zeer blij met de keuze die ik heb gemaakt, meer ga ik er niet over vertellen... mijn ex leest nu ook mijn log mee.

Bedankt! dat zit helemaal goed !!! :D

Ja wat kan ik zeggen over je training?? Looks nice, very nice!!

Thx miss :) :cool:

Interessante log! Respect voor jouw leefwijze, trainingswijze en kennis!

Je lichaam ziet er goed uit; mooie, goede verhoudingen. Rug en bovenbenen +

Deze log hou ik in de gaten :)

Bedankt Erik, ik ben benieuwd wat jullie dan van mijn progressie vinden. Ik merk meer definitie te krijgen en de fullbodytrainingen werken ook goed..+ nu het hardlopen erbij en ga er nu ook meer crossfit bij pakken. Natuurlijk natuurlijk...let ik ook op mijn rust, blijf het houden bij 2 dagen in de week met wel wat beweging, maar rustig aan..bijv. fietsen richting vrienden een aantal km's.

UPDATE
Dinsdag 20 juli
De planning was, 2,3km lopen richting zwembad..daar baantjes trekken en oefenen op vlinderslag/borstcrawl wat ik niet kan :o..daarna weer 2,3km terug lopen. Helaas had het zwembad het niet goed aangegeven op de website...en was het zo f*cking hot om om 12 uur te lopen :hahaha:. Wel gered, maar dus geen zwemmen...2x 2,3 km gelopen...

Woensdag 21 juli
Vandaag was ik nog in Roermond en daar hebben we bijna alle sportscholen gehad op één na...en die andere, laat ik daar maar niet over beginnen. Allemaal bout :o :o :o...en helaas...deze laatste die was net zo erg en ze vroegen ook nog eens 10 euro voor een dagpas, echt té belachelijk. Dus straks als ik naar Roermond ga, word het sparen voor home gym + zo nu en dan trainen in Sittard waar ik laatst was.

Goed, geen KT vandaag...dus maar voor het eerst gewaagd aan CrossFit... Poeh :zweet:, heet weertje met wel lekker windje... maar het was wel ff pittig. 6 rondes gedaan, volgende keer gaan we voor meer tot ik zo de 10 heb bereikt. Dit is meteen een goede voorbereiding voor de Strongmanrun die ik ga lopen in Maart/April. Dat is 18 tot 20 km met hindernissen (zwemmen, klimmen, hardlopen op verschillende ondergronden).

Cross Fit training van vandaag:
6 rondes á:
730 meter doorlopen
3x pull up wide
10x opdrukken met neus tot de grond
10x & 10x split squat
10x afvlaggen

Zo ik ben net thuis gearriveerd...ff de nodige boodschappen gedaan :o en zo ff mijn 'tijdelijke' kamertje ordenen :) Fijne avond iedereen :)

Planning verder deze aankomende dagen:
Do - rust, alleen fietsen in avond.. (naar vrienden, geen auto meer)
Vr - Fullbody training
Za - hardlopen & fietsen
Zo - rust
Ma - Fullbody training
Di - rust
Wo - Fullbody training
Do - Cross fit of hardlopen

Crossfit klinkt interessant. Ik heb me laten overhalen om binnenkort een les bodypump mee te pakken... Ben ook benieuwd, jij heb dat toch wel eens gedaan?

• #1.150
Crossfit klinkt interessant. Ik heb me laten overhalen om binnenkort een les bodypump mee te pakken... Ben ook benieuwd, jij heb dat toch wel eens gedaan?

Crossfit is meer killing omdat als je aan het lopen bent en eindelijk de juiste ademhaling hebt gevonden je meteen je zelf uitput door kracht en meteen weer door moet rennen.

Bodypump, daar ben ik mee begonnen voordat ik aan krachttraining ging doen. Heb ook op het podium gestaan en ook gevr. of ik les wilde gaan geven... maar heb daar niet zo'n zin in. Daar ligt niet mijn ambitie. Euhm..het is wel oke.. maar zie het nut er niet zo van in. Je bent heel erg bezig op spieruithoudingsvermogen, wel leuk voor vele die gewoon wat strakker willen worden... en wat extra willen verbranden.

Laatst bewerkt:
En hoe bevalt het hardlopen? Wel lekker met die weer:p.

En een homegym is wel erg chill. Als ik de ruimte had zou ik het ook swoeiso doen.

• #1.152
En hoe bevalt het hardlopen? Wel lekker met die weer:p.

En een homegym is wel erg chill. Als ik de ruimte had zou ik het ook swoeiso doen.

Hehehe...hardlopen met dit weer is...niet heel erg fijntjes.. maar goed ;)
Ik heb ook gewoon meer slaap nodig en dat word langzamerhand beter. Afgelopen maanden nu heel slecht geslapen en laatste 3 weken amper 4 uur per nacht... maar goed nu sinds 3 dagen word het langzamerhand weer beter.

Ja voor die ruimte..daar zorg ik wel voor :P.. word een app. met min. 2 slaapkamers, 1 om in te slapen en 1 voor de home gym. Gasten mogen best logeren -> op de bank :hahaha:

Van slapen wordt je sterk;).

En sowieso is een homegym belangrijker dan een logeerkamer:P

Die CrossFit-rondjes lijken me wel hevig! :D

Ik heb respect gekregen voor degenen die zoveel kunnen lopen... als je eenmaal al heel lang niet meer hebt gelopen en dan opeens gaat lopen...:o

Conditie trekt op niks dan! :p

Jup jup...dat klopt, je kan dichtbij school trainen bij Fitworld. Hier kom je ook met de opleiding en een zeer net tarief! Voor studenten voor 12 maanden iets van 25euro per maand. Wel is het zo, ze hebben veel maar enige wat ze niet hebben zijn dumbbells hoger dan 30kg. Niet dat ik die nodig heb, maar ja...vele andere wel :o.
Oké thanx, wel weer jammer van die dumbbells ja. Prijs is wel weer goed, en als ze verder veel materiaal hebben is dat natuurlijk ook erg cool. Misschien hebben ze op die school ook wel een sportschool? Moet nog es ff goed kijken daar :)

Goed bezig trouwens haha. Ken maar weinig meiden die zo bedreven zijn in sport, ook wel vet dat je Krav hebt gedaan. Ben je van plan dat verder te doen? Kan ik je wel aanraden, doe het zelf ook en je leert er erg veel nuttige dingen. Niet van die onzin-dingen als klemmen en zo (ja oké wel wat), maar vooral hóe je je moet gedragen mocht je er eens voor komen te staan in een straatgevecht (want daar zijn geen regels bij). Vooral mentaal en conditioneel zijn de punten waar mensen normaal gesproken afhaken.

Ah ik zie ook dat je al wat Crossfit hebt gedaan, netjes. Is inderdaad superintenstief. Moet je bijvoorbeeld eens programma 'Fran' gaan doen (thrusters en optrekken in supersetsT; eerst 21 reps, dan 14, dan 10 reps (geloof ik), en dat allemaal achter elkaar. Je gaat dood, ik zweer het je :D)

Hey Pilateschick, de tandjes zeg. Ik ben weer bijgelezen:nut:. Is zo onwijs veel werk als je iedereen wilt bij gaan houden met de contest. En had zelf ook zat aan mijn hoofd.

Wilde je alleen laten weten dat ik ook aan jou denk ook al heb ik al even niet gepost bij je.

Hehehe...hardlopen met dit weer is...niet heel erg fijntjes.. maar goed ;)
Ik heb ook gewoon meer slaap nodig en dat word langzamerhand beter. Afgelopen maanden nu heel slecht geslapen en laatste 3 weken amper 4 uur per nacht... maar goed nu sinds 3 dagen word het langzamerhand weer beter.

Ja voor die ruimte..daar zorg ik wel voor :P.. word een app. met min. 2 slaapkamers, 1 om in te slapen en 1 voor de home gym. Gasten mogen best logeren -> op de bank :hahaha:

En Mish en ik maar denken dat je een king-size bed zou hebben waar we met zijn drieen inpassen... En onze 4 katten...
En om mij hoef je je geen zorgen te maken dat ik op je rol! Dat hoeft Mish niet eens, die wordt namelijk al bedolven onder ze :D
De ene in haar zij, de andere op haar borst met haar hoofdje onder haar kin en met een beetje geluk ligt er nog 1 gepropt tussen haar voeten. En mocht je iets voelen kriebelen onder de dekens... Dan nog ben ik het niet, want dan is het onze kleinste Lilly die gewoon onder de deken op onderzoek uitgaan en dan ineens ergens gaat slapen.

• #1.158
Van slapen wordt je sterk;).

En sowieso is een homegym belangrijker dan een logeerkamer:P

Goedemorgen ;), het vroege vogeltje is al op :o

Jep, dat dacht ik ook :D...waar word ten minste nog ECHT gebruik van gemaakt :D hehehe en helemaal chill dat je geen rekening hoeft te houden met andere :rolleyes:

Die CrossFit-rondjes lijken me wel hevig! :D

Ik heb respect gekregen voor degenen die zoveel kunnen lopen... als je eenmaal al heel lang niet meer hebt gelopen en dan opeens gaat lopen...:o

Conditie trekt op niks dan! :p

Ik heb ook respect voor diegene die zo lang lopen, nou nog zien of ik dat ga trekken...oeps shit dat is mentaal een verkeerde gedachten. Ik ga het redden en die Strongmanrun GA IK uitlopen! :D

Oké thanx, wel weer jammer van die dumbbells ja. Prijs is wel weer goed, en als ze verder veel materiaal hebben is dat natuurlijk ook erg cool. Misschien hebben ze op die school ook wel een sportschool? Moet nog es ff goed kijken daar :)

Goed bezig trouwens haha. Ken maar weinig meiden die zo bedreven zijn in sport, ook wel vet dat je Krav hebt gedaan. Ben je van plan dat verder te doen? Kan ik je wel aanraden, doe het zelf ook en je leert er erg veel nuttige dingen. Niet van die onzin-dingen als klemmen en zo (ja oké wel wat), maar vooral hóe je je moet gedragen mocht je er eens voor komen te staan in een straatgevecht (want daar zijn geen regels bij). Vooral mentaal en conditioneel zijn de punten waar mensen normaal gesproken afhaken.

Ah ik zie ook dat je al wat Crossfit hebt gedaan, netjes. Is inderdaad superintenstief. Moet je bijvoorbeeld eens programma 'Fran' gaan doen (thrusters en optrekken in supersetsT; eerst 21 reps, dan 14, dan 10 reps (geloof ik), en dat allemaal achter elkaar. Je gaat dood, ik zweer het je :D)

Op de school zelf is er geen sportschool, zij maken juist gebruik van FITWORLD + hebben wel een eindje verder op nog een bijgebouw met zaal, dat is meer voor teamsport begreep ik. Mijn vriend doet namelijk de opleiding die jij en ik willen gaan doen. Het 1e jaar ben je veel bezig met verschillende sporten omdat je aan het eind ook moet kiezen voor Wellness, Urban of Adventure.

Thx, ja ...dat klopt ook wel..ik ken er zelf ook niet echt één in real life. Ben ook best wel blij dat ik die discipline heb en bij Achmea met bagger materiaal het toch nog aardig heb kunnen redden, maar ben ZO blij dat ik nu verder kan gaan :D. Krav Maga ga ik zeker vaak doen, eerst wat privé les en daarna misschien zo nu en dan lesje erbij.. maar dat komt wel. Ik kan helaas niet van alles tegelijkertijd qua tijd, ook al lijkt het me allemaal leuk/cool/gaaf :o. Geluk is dat mijn vriend aardig sportief is en dus ook al wat jaartjes Krav Maga & Thai boxing had gedaan waar ik dus nog wel het één en ander van kan leren :D. Paar dagen terug dus intensief buiten uurtje op het veld staan trainen, was erg kicken :cool: Wel cool, wilde het namelijk in Arnhem gaan doen... maar ik wacht er nu maar nog even mee :p

Hahaha ja dat crossfit gebeuren is ECHT killing. De 2e keer word probeer ik uiteraard min. 1 ronde extra... maybe 2..3... even zien hoe ik me dan ook voel. Ik heb hier bij mijn paps ook een mooi veld met het één en ander, ideaal voor Crossfit. Ik heb gisteren nog zitten kijken in een mooi pdf document van het Korps dacht ik met verschillende programma's... maar eerst maar even rustig opbouwen ;).

Hey Pilateschick, de tandjes zeg. Ik ben weer bijgelezen:nut:. Is zo onwijs veel werk als je iedereen wilt bij gaan houden met de contest. En had zelf ook zat aan mijn hoofd.

Wilde je alleen laten weten dat ik ook aan jou denk ook al heb ik al even niet gepost bij je.

Ha Karmen, No worries.. je hoeft je echt niet te verontschuldigen ;). Ik ben zelf ook bezig/druk met van alles en zit niet meer zo vaak achter de laptop.

Ik denk ook aan jou ;), hopelijk verder alles oké met je...als je me nodig hebt...je weet me te vinden. :kiss:

En Mish en ik maar denken dat je een king-size bed zou hebben waar we met zijn drieen inpassen... En onze 4 katten...
En om mij hoef je je geen zorgen te maken dat ik op je rol! Dat hoeft Mish niet eens, die wordt namelijk al bedolven onder ze :D
De ene in haar zij, de andere op haar borst met haar hoofdje onder haar kin en met een beetje geluk ligt er nog 1 gepropt tussen haar voeten. En mocht je iets voelen kriebelen onder de dekens... Dan nog ben ik het niet, want dan is het onze kleinste Lilly die gewoon onder de deken op onderzoek uitgaan en dan ineens ergens gaat slapen.

Hahahaha fijn hé knuffelkatten :P
Had er vroeger toen ik bij me pa nog 'echt' woonde :o ook altijd pret mee met mijn katten hahaha. Vooral mijn eigen die het liefst op mijn hoofd sliep, de mafkees. Hahaha katten zijn leuk :) alleen de verharing is wat minder :o

Zo vandaag rustdagje, alleen denk ik straks ff een uurtje te gaan pilatessen voor me zelf, wil dat er wel in houden...en vanavond stukje fietsen.. maar dat is geen overdreven tocht...gewoon wat extra cardio (moet fietsen naar vrienden, geen auto meer..en pak liever de fiets (ook sneller) dan openbaar vervoer).

Straks in middag ook nog ff wat kleine boodschapjes halen voor in huis...een ventilator is ook wel handig voor op zolder :D

Ik heb ook respect voor diegene die zo lang lopen, nou nog zien of ik dat ga trekken...oeps shit dat is mentaal een verkeerde gedachten. Ik ga het redden en die Strongmanrun GA IK uitlopen!

Laat ik nu geen enkele twijfel hebben. Dat eerste CrossFit-rondje van jou...

6 rondes á:
730 meter doorlopen
3x pull up wide
10x opdrukken met neus tot de grond
10x & 10x split squat
10x afvlaggen

... is al het werk van een Atlete (met hoofdletter)! Als je dit kunt, dan is het geen kwestie van conditie - alleen het lopen is bijna 5k - en al helemaal niet van kracht. Tijdens een duurloop moet je zo met je energie kunnen omgaan dat je niet te ver/ te lang in het rood komt. Dat moet je aanvoelen. Als dat kwartje valt, dan is 5k een eitje voor je. De sprong naar 10k is dan niet groot meer en daarna stoom je zo door. Als je dat door hebt is het niet moeilijk meer.
Ik ben niet benieuwd of je die Strongmanrun gaat uitlopen, ik ben benieuwd hoe scherp je tijd gaat worden.
(PS: m'n bericht ontvangen?)

Zo´n strongmanrun zou ook wel iets voor mij zijn..Terwijl ik a geen talent voor lopen heb en b eigenlijk aan hardlopen ook een gruwelijke hekel heb;)..Afgelopen week wel begonnen met een poging om wat loopconditie op te bouwen. (rondje van 2,5 km:o, maar met enorme heuvels, in 15 min.....wel helemaaal dood:eek:).Komt door de temperatuur houd ikmelf voor;). Hier op het eiland worden vaak mini triathlonnen gehouden..Misschien ga ik dat een keer doen..:)

(Als ik je een foto stuur van de gyms waar ik uit kan kiezen, Is er bij jou in de buurt vast wel iets wat je bij nader inzien misschien toch wel past:). Een goede homegym is namelijk echt heel kostbaar, zeker met die gewichten die jij de laatste tijd versleept:D)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven