XXL Nutrition

Contest Log (v) Pilatesmeisje haar Contestlog :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
...was een tijdje bijlezen, maar volgens mij ben ik weer bij ;)
Weet even niet wat te typen - ik denk maar gewoon dat het 'veel succes' is voor de komende tijd! Ondanks alles wat je voor je kiezen krijgt op een positieve manier doorgaan :thumb:
...en dan nog niet eens te spreken over je sportieve prestaties! Wauw... Ben nu ook officieel jaloers op jou (net als op Sue), maar dat komt met name omdat ik op dit moment zo weinig kan doen.

PM zwemt, fietst en loopt.... Ik zie haar inderdaad nog eens een triatlon doen.

@Aradev: Schaam je niet voor voor 2,5k met heuvels! Laat ik je vertellen dat ik ooit begonnen ben met vier setjes van 2 minuten hardlopen, 2 minuten wandelen. Nu kan ik anderhalf uur aan; geen idee van de afstand, overigens.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.163
Laat ik nu geen enkele twijfel hebben. Dat eerste CrossFit-rondje van jou...

... is al het werk van een Atlete (met hoofdletter)! Als je dit kunt, dan is het geen kwestie van conditie - alleen het lopen is bijna 5k - en al helemaal niet van kracht. Tijdens een duurloop moet je zo met je energie kunnen omgaan dat je niet te ver/ te lang in het rood komt. Dat moet je aanvoelen. Als dat kwartje valt, dan is 5k een eitje voor je. De sprong naar 10k is dan niet groot meer en daarna stoom je zo door. Als je dat door hebt is het niet moeilijk meer.
Ik ben niet benieuwd of je die Strongmanrun gaat uitlopen, ik ben benieuwd hoe scherp je tijd gaat worden.
(PS: m'n bericht ontvangen?)

Ahhh... thx :o :o :o
Ik doe mijn best, ondanks de omstandigheden & weinig slaap & warme weer. Sporten geeft me zo veel extra energie :)

Nou daar gaan we voor he! ;) niet of ik het niet uitren maar in welke tijd :o :woot:

Zo´n strongmanrun zou ook wel iets voor mij zijn..Terwijl ik a geen talent voor lopen heb en b eigenlijk aan hardlopen ook een gruwelijke hekel heb;)..Afgelopen week wel begonnen met een poging om wat loopconditie op te bouwen. (rondje van 2,5 km:o, maar met enorme heuvels, in 15 min.....wel helemaaal dood:eek:).Komt door de temperatuur houd ikmelf voor;). Hier op het eiland worden vaak mini triathlonnen gehouden..Misschien ga ik dat een keer doen..:)

(Als ik je een foto stuur van de gyms waar ik uit kan kiezen, Is er bij jou in de buurt vast wel iets wat je bij nader inzien misschien toch wel past:). Een goede homegym is namelijk echt heel kostbaar, zeker met die gewichten die jij de laatste tijd versleept:D)

Nice, zeker doen dan! Ik heb altijd wel het in me gehad zo'n feeling van ik wil wat doen wat kicken&stoer is en wat gewoon veel discipline vergt. Toen ik hoorde van de Strongmanrun was het eerste wat ik deed diezelfde dag, info op zoeken en noteren in mijn agenda :D

Zeker niet slecht toch! Je moet toch ergens beginnen :) Hardlopen is voor mij ook nog echt wennen...en vooral het mentale gedeelte begon ik gisteren bij de crossfit echt te voelen... maar goed ook dat zal wel wennen en zal ik uiteindelijk op het punt komen dat ik denk, woow..ik dacht dat ik een hele tijd geleden al op mijn grens zat :rolleyes:

Zo'n Triathlon kun je zeker eens proberen, zelf ben ik niet zo'n sterke zwemmer... daar moet ik mezelf dus nog oefenen o.a. ook voor de Strongmanrun om mijn tijd zo strak mogelijk te houden :cool:

...was een tijdje bijlezen, maar volgens mij ben ik weer bij ;)
Weet even niet wat te typen - ik denk maar gewoon dat het 'veel succes' is voor de komende tijd! Ondanks alles wat je voor je kiezen krijgt op een positieve manier doorgaan :thumb:
...en dan nog niet eens te spreken over je sportieve prestaties! Wauw... Ben nu ook officieel jaloers op jou (net als op Sue), maar dat komt met name omdat ik op dit moment zo weinig kan doen.

Bedankt meid, maar jaloers...nja zie het eerder als extra motivatie :thumbs:. Maar ik snap wel dat het gewoon zwaar k*t is als je zelf zeer weinig kan doen, maar als je wel wilt. Dat lijkt me ook heel erg vervelend :( Ik wens jou verder veel beterschap en ook succes verder!

PM zwemt, fietst en loopt.... Ik zie haar inderdaad nog eens een triatlon doen.

Nou ja zwemmen zwemmen :o...daar wilde dinsdag aan beginnen, maar helaas wedstrijdbad dicht..maar hier ga ik zeker nog aan werken. Ik moet werken aan mijn vlinderslag & borstcrawl om zo ook mijn tijd niet te vertragen bij de Strongmanrun en mezelf te veel uit te putten door verkeerd te zwemmen. Komt vast goed, staat op de planning ;).

Maar triathlon? hmm geen idee... :o:rolleyes:

Leuk hoe jij met sport bezig bent en blijft! Denk dat je veel mensen hier enthousiast maakt!

Op de school zelf is er geen sportschool, zij maken juist gebruik van FITWORLD + hebben wel een eindje verder op nog een bijgebouw met zaal, dat is meer voor teamsport begreep ik. Mijn vriend doet namelijk de opleiding die jij en ik willen gaan doen. Het 1e jaar ben je veel bezig met verschillende sporten omdat je aan het eind ook moet kiezen voor Wellness, Urban of Adventure.
Jep, klopt inderdaad dat had ik ook al begrepen. Er bleek namelijk een meisje bij mij in de buurt te wonen die ook die opleiding doet, m'n maat en ik hebben natuurlijk snel wat geïnformeerd. Moet wel zeggen dat ik die 3 richtingen die je kunt kiezen wel wat vaag vind. De richting 'Wellness' sluit dan eigenlijk het meest aan bij wat je van de opleiding Sports & Wellness verwacht imo, als je tenminste de beschrijving op de site bekijkt en wat ik ook te horen heb gekregen op de open dagen. De rest is eigenlijk meer Sports & Leisure vind ik.

Maar lijkt me sowieso erg leuk al die verschillende sporten. Ik heb gehoord dat je je bijv. moet buigen over dingen als hardlopen, atletiek en kajakken. Is volgens mij echt puur om je eigen zwakke punten te ontdekken, zodat je die kunt verbeteren en dat later toe te kunnen passen in een eventuele baan in die richting zodat je bijv. als personal trainer zwakke punten van je cliënten kunt opsporen... :woot: Sluit eigenlijk gewoon helemaal perfect aan op de bodybuildinglevensstijl, waarin je al dat soort dingen ook doet :D

Wat een sportschool aangaat, we zullen nog eens even kijken.

Thx, ja ...dat klopt ook wel..ik ken er zelf ook niet echt één in real life. Ben ook best wel blij dat ik die discipline heb en bij Achmea met bagger materiaal het toch nog aardig heb kunnen redden, maar ben ZO blij dat ik nu verder kan gaan :D. Krav Maga ga ik zeker vaak doen, eerst wat privé les en daarna misschien zo nu en dan lesje erbij.. maar dat komt wel. Ik kan helaas niet van alles tegelijkertijd qua tijd, ook al lijkt het me allemaal leuk/cool/gaaf :o. Geluk is dat mijn vriend aardig sportief is en dus ook al wat jaartjes Krav Maga & Thai boxing had gedaan waar ik dus nog wel het één en ander van kan leren :D. Paar dagen terug dus intensief buiten uurtje op het veld staan trainen, was erg kicken :cool: Wel cool, wilde het namelijk in Arnhem gaan doen... maar ik wacht er nu maar nog even mee :p
Echt handig zo'n vriend ;) Ik kan het beamen, niet dat ik zo'n sportieve vriendin heb maar wel een maat die ook precies hetzelfde doet en laat als ik m.b.t. de sportieve levensstijl (BB). Da's ook degene die samen met mij die opleiding gaat doen. Je kunt mekaar perfect steunen, motiveren, helpen, etc. Echt ideaal. Good for you :)

In ieder geval, Krav Maga is zeker aan te raden. Ligt er natuurlijk ook net aan wat voor trainer je hebt, want iedere trainer heeft natuurlijk net weer andere methodes, maar bij mij deden we ook zware drills e.d. Dat is lekker voor je conditie.

Hahaha ja dat crossfit gebeuren is ECHT killing. De 2e keer word probeer ik uiteraard min. 1 ronde extra... maybe 2..3... even zien hoe ik me dan ook voel. Ik heb hier bij mijn paps ook een mooi veld met het één en ander, ideaal voor Crossfit. Ik heb gisteren nog zitten kijken in een mooi pdf document van het Korps dacht ik met verschillende programma's... maar eerst maar even rustig opbouwen ;).
Haha ja. Het leuke is ook dat Crossfit er eigenlijk om draait om een bepaald programma zo snel mogelijk af te werken. Aan de hand van jouw neergezette tijd krijg je een rank toebedeeld, 'Beginner,' 'Half-gevorderd' en 'Gevorderd'. Bijv. onder 4 minuten programma afwerken is gevorderd, tussen 4:01 en 8:00 minuten half-gevorderd en boven 8:01 minuten beginner. Vandaar ook omdat je het zo ziekelijk snel af moet werken wil je een zo goed mogelijke tijd neerzetten, krijg je echt dat je tegen je VO2-max aanzit wat er helaas wel voor zorgt dat je kotsneigingen begint te krijgen... :o

Ook leuk Crossfit-programma'tje imo is het zogenaamde 'Basisprogramma', wel lekker om te doen op zich als je even weinig tijd hebt of niet veel zin of zo...

- 500 meter roeien
- 40 bodyweight squats
- 30 sit-ups
- 20 push-ups
- 10 pull-ups

Ziet er simpel uit maar wanneer je dit zo snel mogelijk wilt doen ga je toch ook weer lekker kapot :D

Succes verder!

P.S: Ook nog vette programma's, die wel erg slopend zijn kan ik je uit ervaring vertellen, is bijv. 'The Murph':

- 1600 meter hardlopen
- 100x optrekken
- 200x opdrukken
- 300x bodyweight squats
- 1600 meter hardlopen

Onder 32:00 minuten ben je gevorderde :roflol: (Deed er zelf 46:58 over :D) Maar ik denk wel dat je wat langer aan Crossfit moet doen om zoiets aan te kunnen haha, en ik zie het ook echt als cardio dit want massawinnen ga je er niet mee doen. Daarom ook aan te raden om het niet al te vaak te doen :D

Laatst bewerkt:
  • #1.166
Leuk hoe jij met sport bezig bent en blijft! Denk dat je veel mensen hier enthousiast maakt!

Thx :o, dat hoor ik wel eens vaker...denk dat het daarom ook totaal geen slecht idee is als ik mijn passie achterna ga jagen :cool:

Jep, klopt inderdaad dat had ik ook al begrepen. Er bleek namelijk een meisje bij mij in de buurt te wonen die ook die opleiding doet, m'n maat en ik hebben natuurlijk snel wat geïnformeerd. Moet wel zeggen dat ik die 3 richtingen die je kunt kiezen wel wat vaag vind. De richting 'Wellness' sluit dan eigenlijk het meest aan bij wat je van de opleiding Sports & Wellness verwacht imo, als je tenminste de beschrijving op de site bekijkt en wat ik ook te horen heb gekregen op de open dagen. De rest is eigenlijk meer Sports & Leisure vind ik.

Maar lijkt me sowieso erg leuk al die verschillende sporten. Ik heb gehoord dat je je bijv. moet buigen over dingen als hardlopen, atletiek en kajakken. Is volgens mij echt puur om je eigen zwakke punten te ontdekken, zodat je die kunt verbeteren en dat later toe te kunnen passen in een eventuele baan in die richting zodat je bijv. als personal trainer zwakke punten van je cliënten kunt opsporen... :woot: Sluit eigenlijk gewoon helemaal perfect aan op de bodybuildinglevensstijl, waarin je al dat soort dingen ook doet :D

Wat een sportschool aangaat, we zullen nog eens even kijken.

Ja in het 1e jaar doe je alle 3 de opleiding samen eigenlijk, wel leuk en kun je zelf ook zien wat het beste bij jou ligt. Zelf denk ik nog steeds te gaan voor sport&wellness omdat ik wel al een idee heb wat ik straks wil gaan doen (professionele coaching in topsport of revalidatie) en deze opleiding daar het beste bij past. Maar zeker leuk wat ons allemaal te wachten staat en van jou kan ik zo al het 1 en ander horen ;) als ik nog een jaartje :sad: moet wachten. ;)

De dingen die je allemaal tegelijkertijd doet heeft niet echt te maken met het zoeken van je eigen zwakke punten, maar echt te kijken welke opleiding het beste bij je past.

Echt handig zo'n vriend ;) Ik kan het beamen, niet dat ik zo'n sportieve vriendin heb maar wel een maat die ook precies hetzelfde doet en laat als ik m.b.t. de sportieve levensstijl (BB). Da's ook degene die samen met mij die opleiding gaat doen. Je kunt mekaar perfect steunen, motiveren, helpen, etc. Echt ideaal. Good for you :)

Ja dat is gewoon fijn als je je passie met iemand kan delen en elkaar op die manier kan helpen/steunen en motiveren :thumbs:. Ik heb nog een voordeel ;), ik hoef de boeken niet nogmaals aan te schaffen :D en ik kan hem dan weer updaten van de nieuwste wetenschappelijke onderzoeken ;)

In ieder geval, Krav Maga is zeker aan te raden. Ligt er natuurlijk ook net aan wat voor trainer je hebt, want iedere trainer heeft natuurlijk net weer andere methodes, maar bij mij deden we ook zware drills e.d. Dat is lekker voor je conditie.

Ja snap wat je bedoeld, maar ook hierbij heb ik verlopig een handige vriend :o...hij sport al zo lang dat hij in alles wel thuis is. En vind het wel kicken beetje stoeien met m'n vriend haha en gaat er iig niet zachtjes aan toe, moet natuurlijk wel getraind worden ;) in het echt gaat het er ook niet lief aan toe :p Als ik straks verhuis richting Roermond, dan zitten we er over na te denken samen Krav Maga erbij te pakken..dan heb ik zelf ook het 1 en ander onder de knie en ben ik niet meteen een leek als ik begin :)

Haha ja. Het leuke is ook dat Crossfit er eigenlijk om draait om een bepaald programma zo snel mogelijk af te werken. Aan de hand van jouw neergezette tijd krijg je een rank toebedeeld, 'Beginner,' 'Half-gevorderd' en 'Gevorderd'. Bijv. onder 4 minuten programma afwerken is gevorderd, tussen 4:01 en 8:00 minuten half-gevorderd en boven 8:01 minuten beginner. Vandaar ook omdat je het zo ziekelijk snel af moet werken wil je een zo goed mogelijke tijd neerzetten, krijg je echt dat je tegen je VO2-max aanzit wat er helaas wel voor zorgt dat je kotsneigingen begint te krijgen... :o

Ook leuk Crossfit-programma'tje imo is het zogenaamde 'Basisprogramma', wel lekker om te doen op zich als je even weinig tijd hebt of niet veel zin of zo...

- 500 meter roeien
- 40 bodyweight squats
- 30 sit-ups
- 20 push-ups
- 10 pull-ups

Ziet er simpel uit maar wanneer je dit zo snel mogelijk wilt doen ga je toch ook weer lekker kapot :D

Succes verder!

P.S: Ook nog vette programma's, die wel erg slopend zijn kan ik je uit ervaring vertellen, is bijv. 'The Murph':

- 1600 meter hardlopen
- 100x optrekken
- 200x opdrukken
- 300x bodyweight squats
- 1600 meter hardlopen

Onder 32:00 minuten ben je gevorderde :roflol: (Deed er zelf 46:58 over :D) Maar ik denk wel dat je wat langer aan Crossfit moet doen om zoiets aan te kunnen haha, en ik zie het ook echt als cardio dit want massawinnen ga je er niet mee doen. Daarom ook aan te raden om het niet al te vaak te doen :D

Poeh poeh, ja ik had al wat schema's gezien van mijn vriend die hij van het Korps heeft...zitten zulke pittige tussen :eek: waar ik me 'nog' niet aan durfde te wagen...mijn 1e crossfit is echt een p*ssy training vergeleken met wat jij hierboven al post hahahahaha :roflol:. Poeh, ja het is echt killing...goed om mentaal ook sterk te worden. Ga zeker vaker crossfit doen...vond het ook wel leuk...en hoe vaker ik het zal doen...hoe beter het zal gaan ;) Wie weet waag ik me dan ook wel aan jou pittige " The Murph" schema (:angstig:) ;)

Thx voor je gezellige berichten op deze mooie ochtend :D

Goedemorgen verder iedereen en fijn weekend vast :cool:
Vandaag mag er weer getraind worden :D, gisteren verplicht rustdag :rolleyes:

• #1.167
Vrijdag 23 juli

Warming up
8-plate

Voorslaan
1x10x18,5kg incl. stang
1x5x38,5kg (hoogste gew. tot nu toe, vorige keer had ik 33,5..dacht 38,5 :o)
1x4x38,5kg
1x3x38,5kg

Split Squat per been
1x5x78,5kg
2x3x83,5kg :woot:

Side Step
3x5&5x5kg

DB press niet meteen hoog begonnen, ik wilde kijken tot waar ik de gewichten zelf om hoog kon tillen...als ik straks ook alleen ga trainen.
1x5x17,5kg db's
1x5x20kg db's
1x5x22,5kg db's

Incl. DB press
1x5x17,5kg db's
2x5x20kg db's

Pull up wide (assisted machine)
1x5x65kg - 10kg
2x5x65kg - 5kg

Grrr nog een rug oefening vergeten :sad:

DB shoulderpress
Rustig aan bij gedaan, mijn linkerschouder is beduidend minder sterk door die peesontsteking die ik eerder had, dus gewichten hierbij laag gehouden zodat ik de oefening technisch goed kon uitvoeren en het niet ging composeren.
1x5x15kg db's
2x5x12,5kg db's

Triceps dipping
Op bankje en iemand duwt op mijn schouders naar beneden&omhoog dat ik met moeite de reps moet maken.
3x5

Ab Roll
3x8

Afvlaggen
Gaat iets schuiner :)
3x15

Is die 8-plate nou de enige warming up die je doet? Warm je voor het squaten verder niet op?

Even rustig aan 15kg shoulderpressen :thumbs: Gaat verder wel goed hier dus? :)

split squat 80kg? hoe doe jij die?
Als je een officiële Bul. Split squat doet met 80 kg, squat je dik over de 200.

• #1.172
Whaaah! Je dwarft me met die split squat J! :o:p

Mooie training!

Thx :)

Is die 8-plate nou de enige warming up die je doet? Warm je voor het squaten verder niet op?

Zit ook lunges bij als warming up, en doe dit meestal ook voor (split) squat nog.

Even rustig aan 15kg shoulderpressen :thumbs: Gaat verder wel goed hier dus? :)

Ja wel prima hoor :D :thumbs:

split squat 80kg? hoe doe jij die?
Als je een officiële Bul. Split squat doet met 80 kg, squat je dik over de 200.

Nee ik doe een normale splitsquat, even dom plaatje maar zo dus:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Niet de bulgarian Split squat.

Zaterdag 24 juli
Hardloop ronde weer aan de beurt, dit is de 5e keer als ik het goed zeg...:o en dat ging aardig goed.

Ik moest een sleutel afleveren bij mijn werk en dat is 11 km van mijn vaders huis. Ik dacht doe er dan 6 á 7km, kijken hoe het gaat op rustig tempo.. maar ik heb de volle 11 km door gedraafd in 1:05 min :cool: en nog niet eens buiten adem, dus prima tempo en gaat lekker!! :woot:

Ja in het 1e jaar doe je alle 3 de opleiding samen eigenlijk, wel leuk en kun je zelf ook zien wat het beste bij jou ligt. Zelf denk ik nog steeds te gaan voor sport&wellness omdat ik wel al een idee heb wat ik straks wil gaan doen (professionele coaching in topsport of revalidatie) en deze opleiding daar het beste bij past. Maar zeker leuk wat ons allemaal te wachten staat en van jou kan ik zo al het 1 en ander horen ;) als ik nog een jaartje :sad: moet wachten. ;)
Precies, ik denk dat ik nu ook al wel weet dat ik de Wellness-richting inga... Dat is ook de kant van de Sports & Wellness-opleiding waar ik me in eerste instantie voor interesseerde, de kant die me aantrok, dus denk dat die andere twee het niet gaan worden.

Ja wel jammer van dat jaartje wachten op zich, maar ach beter laat dan nooit toch... :D

De dingen die je allemaal tegelijkertijd doet heeft niet echt te maken met het zoeken van je eigen zwakke punten, maar echt te kijken welke opleiding het beste bij je past.
Ja oké, kan ook :D Maar ik heb ook gehoord dat je dat soort dingen als zwakke punten van jezelf opzoeken ook doet als onderdeel van je opleiding, haha.

Ja dat is gewoon fijn als je je passie met iemand kan delen en elkaar op die manier kan helpen/steunen en motiveren :thumbs:. Ik heb nog een voordeel ;), ik hoef de boeken niet nogmaals aan te schaffen :D en ik kan hem dan weer updaten van de nieuwste wetenschappelijke onderzoeken ;)
Bedoel je de schoolboeken? Anders zeker wel relaxt, dat geld wat je dan overhoudt kun je dan mooi besteden aan de kleding die je verplicht aan moet schaffen voor die opleiding, echt ziekelijk veel geld kost dat joh. :o Allemaal merkkleding van Adidas, hoody's, shirts, joggingsbroek, korte broek, zwembroek, sporttassen, loop-, kunstgras- én indoorschoenen, en nog meer van die sportkleding, ook onzindingen als een stopwatch, teenslippers en een fluitje :o Daaaaaamn, echt ook allemaal van die dure troep :roflol: En dan mag je met korting die dingen aanschaffen omdat je aan Fontys dan gaat studeren, goh wat leuk maar 90 euro voor zo'n vest van de 120 is nog steeds achterlijk veel :roflol:

Ja snap wat je bedoeld, maar ook hierbij heb ik verlopig een handige vriend :o...hij sport al zo lang dat hij in alles wel thuis is. En vind het wel kicken beetje stoeien met m'n vriend haha en gaat er iig niet zachtjes aan toe, moet natuurlijk wel getraind worden ;) in het echt gaat het er ook niet lief aan toe :p Als ik straks verhuis richting Roermond, dan zitten we er over na te denken samen Krav Maga erbij te pakken..dan heb ik zelf ook het 1 en ander onder de knie en ben ik niet meteen een leek als ik begin :)
Haha dat is mooi, ja Krav is op zich best wel hard want bij ons ook kunnen we best wel lam geslagen worden zelfs. Tuurlijk wel in een gecontroleerde omgeving, maar je moet gewoon wel kunnen incasseren. We doen ook vaak van die dingen als 'de ring', moet je in het midden gaan staan terwijl je een dubbele dekking aanneemt terwijl iedereen om je heen gaat staan, dan roept de trainer variërend van 10% tot 100%. Roept ie bijv. 50%, dan moet iedereen op 50% van z'n kracht op degene in het midden in staan beuken... :o Persoonlijk vind ik dat dan weer van de achterlijke dingen, maar ja het zal wel goed voor je zijn of zo voor je incasseringsvermogen.

Poeh poeh, ja ik had al wat schema's gezien van mijn vriend die hij van het Korps heeft...zitten zulke pittige tussen :eek: waar ik me 'nog' niet aan durfde te wagen...mijn 1e crossfit is echt een p*ssy training vergeleken met wat jij hierboven al post hahahahaha :roflol:. Poeh, ja het is echt killing...goed om mentaal ook sterk te worden. Ga zeker vaker crossfit doen...vond het ook wel leuk...en hoe vaker ik het zal doen...hoe beter het zal gaan ;) Wie weet waag ik me dan ook wel aan jou pittige " The Murph" schema (:angstig:) ;)
Ja, maar het geeft wel veel voldoening, ook al voel je je helemaal gesloopt erna. Zeker wel dat het je mentaal een extra zet geeft om gewoon door te gaan, Crossfit is imo zeker wel nuttig. Tja die zwaardere programma's, daar begin je gewoon mee als je al wat gevorderd bent. Maar oefening baart kunst heeeey!

Thx voor je gezellige berichten op deze mooie ochtend :D
Sure, jij ook. :) Wel leuk ook om met iemand te praten die ook dezelfde opleiding gaat doen straks.

Jij ook fijn weekend!

Ik ben blij dat je momenteel ff echt vakantie hebt.
Wat fijn dat je een nieuwe vlam hebt die ook zo van sporten houdt.:)
Trainingen zien er ook uiteraard weer top uit.
Wat goed dat je al zo'n afstand kan lopen.
Heel veel succes met al je nieuwe sport plannen.

:kiss:

ik denk dat je een coleman lunge bedoelt met die split squats - of niet?
idd heavy weights girls

wat een gewichten zeg..split squat met 83,5kg:eek: nou dat ga ik dus hell no redden..knap hoor!
Verder blijf je ook maar gaan hé hier?!!;)

11km in 1.05 is goed snel, zeker voor een ongetraind iemand.

• #1.179

:o

Precies, ik denk dat ik nu ook al wel weet dat ik de Wellness-richting inga... Dat is ook de kant van de Sports & Wellness-opleiding waar ik me in eerste instantie voor interesseerde, de kant die me aantrok, dus denk dat die andere twee het niet gaan worden.

Ja wel jammer van dat jaartje wachten op zich, maar ach beter laat dan nooit toch... :D!

Ja dat denk ik ook :D

Ja ach ja..inderdaad...maar ach ja..we komen elkaar nog wel tegen :P

Bedoel je de schoolboeken? Anders zeker wel relaxt, dat geld wat je dan overhoudt kun je dan mooi besteden aan de kleding die je verplicht aan moet schaffen voor die opleiding, echt ziekelijk veel geld kost dat joh. :o Allemaal merkkleding van Adidas, hoody's, shirts, joggingsbroek, korte broek, zwembroek, sporttassen, loop-, kunstgras- én indoorschoenen, en nog meer van die sportkleding, ook onzindingen als een stopwatch, teenslippers en een fluitje :o Daaaaaamn, echt ook allemaal van die dure troep :roflol: En dan mag je met korting die dingen aanschaffen omdat je aan Fontys dan gaat studeren, goh wat leuk maar 90 euro voor zo'n vest van de 120 is nog steeds achterlijk veel :roflol:!

Jep dat klopt, inderdaad alleen bepaalde spullen die ik nog moet aanschaffen, maar ook daarvan hoeft niet alles verplicht. Want bepaalde dingen zoals de slippers/fluitje en dergelijke, dat kan je ook gewoon zelf aanschaffen en hoeft niet persé het merk te zijn dat zij aanbevelen. Maar ja het is allemaal wel vrij prijzig ja...ook die grote sporttas van adidas met op de zijkant 'Fontys sporthogeschool' tekst... maar ja ach..alles voor een goed doel ;)

Haha dat is mooi, ja Krav is op zich best wel hard want bij ons ook kunnen we best wel lam geslagen worden zelfs. Tuurlijk wel in een gecontroleerde omgeving, maar je moet gewoon wel kunnen incasseren. We doen ook vaak van die dingen als 'de ring', moet je in het midden gaan staan terwijl je een dubbele dekking aanneemt terwijl iedereen om je heen gaat staan, dan roept de trainer variërend van 10% tot 100%. Roept ie bijv. 50%, dan moet iedereen op 50% van z'n kracht op degene in het midden in staan beuken... :o Persoonlijk vind ik dat dan weer van de achterlijke dingen, maar ja het zal wel goed voor je zijn of zo voor je incasseringsvermogen.

Ja, maar het geeft wel veel voldoening, ook al voel je je helemaal gesloopt erna. Zeker wel dat het je mentaal een extra zet geeft om gewoon door te gaan, Crossfit is imo zeker wel nuttig. Tja die zwaardere programma's, daar begin je gewoon mee als je al wat gevorderd bent. Maar oefening baart kunst heeeey!

Sure, jij ook. :) Wel leuk ook om met iemand te praten die ook dezelfde opleiding gaat doen straks.

Jij ook fijn weekend!

Ja klopt over Krav Maga dat je tegen meerdere tegenstanders moet verdedigen, ach dat komt wel ;). Tot zo ver vind ik het wel leuk om te stoeien met me maatje en meteen wat te leren over mezelf verdedigen, nooit verkeerd. Had vroeger als ik de mogelijkheid had eerder op sport gewild, maar ja dat was vanwege financiële omstandigheden niet mogelijk. Ach ja ook hierbij, beter laat dan nooit ;) enne echte Krav Maga les komt vast nog wel... :D

Jep crossfit ga ik er zo wel meer bij doen ook voor de Strongmanrun dus. Ik heb gisteren even voor mezelf een schema gemaakt die ik vanaf week 32 (9 aug.) ga aanhouden. Dat bestaat uit 2x fullbody met minder beenwerk en 1x fullbody met meer benen en daarnaast 2x hardlopen op afstand. Na 5 weken wissel ik van schema en zo'n 3 maanden voor de Strongman run als ik dan al afstanden kan lopen van min. 20 km ga ik me richten op de intensiteit en hou ik dan de afstand lager (moet wel)...en dan met de Strongmanrun knallen :cool: Crossfit ga ik dan ook meer toepassen.

Ja inderdaad !!! :D we komen elkaar zeker nog wel tegen!! :D
CiaoCiao X

Ik ben blij dat je momenteel ff echt vakantie hebt.
Wat fijn dat je een nieuwe vlam hebt die ook zo van sporten houdt.:)
Trainingen zien er ook uiteraard weer top uit.
Wat goed dat je al zo'n afstand kan lopen.
Heel veel succes met al je nieuwe sport plannen.

:kiss:

Ja inderdaad erg fijntjes :) voel me ook elke dag weer een stuk energieker! En dat is te merken zoals gisteren :o... vandaag geen last van de benen, planning deze week is morgen fullbody, dinsdag crossfit, woensdag fullbody, donderdag rust, vrijdag weer afstand hardlopen...dus ben benieuwd...wie weet nu wat langer nog ;).

Dank je wel meid, you to! Enne niet zoveel van die stomme negatieve commentaren aantrekken ;) jij weet wel beter :) :kiss:

ik denk dat je een coleman lunge bedoelt met die split squats - of niet?
idd heavy weights girls

Nee nee, gewoon een split squat... snap niet waarom iedereen met andere oefeningen aan komt. Als het een Bulgarian split squat was of een Coleman lunge dan had ik het wel erbij gezet.

Thx verder :)

wat een gewichten zeg..split squat met 83,5kg:eek: nou dat ga ik dus hell no redden..knap hoor!
Verder blijf je ook maar gaan hé hier?!!;)

Ja .... blijf natuurlijk hard mijn best doen ;) en hou wel van een uitdaging :p. Tja...begin ook weer elke dag weer fitter te voelen wat afgelopen maanden echt steeds minder werd. (gelukkig maar :))

11km in 1.05 is goed snel, zeker voor een ongetraind iemand.

Thx :) ik hield een tempo aan van 10km per uur. Vrijdag ga ik weer lopen, dus even zien hoe het dan gaat :). Ga eerst proberen afstanden te lopen van 20km en dan daarna mijn intensiteit verhogen.

Volg je nog een bepaald schema ofzo of doe je het op gevoel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven