AndroidHealthClinic

Contest Log (v) Pilatesmeisje haar Contestlog :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zie je wel! Als je het juiste tempo en de juiste pas hebt gevonden, dan kun je vlot gaan opbouwen. Alleen heb ik nooit vermoed dat het zo snel zou gaan met jou. Voor mijn ego was het wat prettiger geweest dat het wat langzamer ging :p. Wat ik in maanden heb opgebouwd doe je nu zonder centje pijn. Superatleet!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.182
Volg je nog een bepaald schema ofzo of doe je het op gevoel?

Ik doe het nu op gevoel maar ga deze week wel een schema voor mezelf maken. Eerst ga ik voor afstand lopen..dus min. 20km halen en dan daarna ga ik me meer richten op de intensiteit. Dus paar maanden voor de Strongmanrun worden het kortere afstanden maar hogere snelheden en dat dan ook gecombineerd met meer crossfit om mezelf te trainen voor deze run.

Zie je wel! Als je het juiste tempo en de juiste pas hebt gevonden, dan kun je vlot gaan opbouwen. Alleen heb ik nooit vermoed dat het zo snel zou gaan met jou. Voor mijn ego was het wat prettiger geweest dat het wat langzamer ging :p. Wat ik in maanden heb opgebouwd doe je nu zonder centje pijn. Superatleet!

Ja inderdaad dat is zo, ging echt prima. Morgen ga ik weer lopen...even zien wat haalbaar is. Ik heb weinig last gehad van mijn benen, dus morgen als het gaat ga ik meer dan 11 km lopen.

Ja sorry :o :p

Training maandag 26 juli
We gingen trainen in Swalmen, zo'n beetje alle fitnesscentra's al gehad in Roermond...en zit helaas weinig denderends tussen. Tot zo ver gaat mijn voorkeur uit naar die van Sittard.. maar dat kost nu ook extra nu mijn OV niet geldig is. In Swalmen vandaag, helaas geen squatrek... maar op zich voor de rest ging het wel lekker.

Als ik ga verhuizen naar Roermond volgend jaar, dan word het dus nu al sparen voor eigen home fitness, moet dan maar :) :D :rolleyes:

Warming up
2x 8 plate (zijn dus 8 oefeningen per keer voor gehele lichaam)

Voorslaan
1x10x20kg (stang)
1x2x40kg PR
2x5x37,5kg
1x1x40kg waah twijfels...meteen daarna fail...:(
1x5x37,5kg

Splitsquat
geprobeerd met dumbbells van 25kg, maar kreeg zulke lamme armen...dus ben wat anders wezen doen:

Schuine legpress - explosief uitstoten
3x5x30 - 40kg per been

Side step
1x5&5x15kg plate
2x5&5x20kg plate

DB press
3x5x22,5kg db's

Schuin opdrukken (benen flink hoog dat je echt geheel schuin staat)
3x8 BW maar ook explosief uitstoten, dat je met beide handen van de vloer komt.

Pull up wide
3x5x BW - 5kg

Handdoek optrekken (om & om...dus meer met 1 arm omhoog)
2x4&4xBW - ?? (ik hield 1 voet op knie van iemand voor ondersteuning, zonder lukt nog niet)

Clean&Press
1x5x30kg
2x3x35kg

Triceps Dipping
Iemand leunt met gewicht op mijn schouders, dus bij excentrisch&concentrische beweging flinke weerstand.
3x5

Ab Rolls
3x8 en dan bij eindpositie steeds de barbell schuin leggen, beter voor coördinatie en nog wat pittiger :cool:

Afvlaggen
3x15, gaat schuiner :D

Laatst bewerkt:
Haha, excuses aanvaard! Ik vind het alleen maar mooi om te zien. Echt heel indrukwekkend!

lekkere training weer meid;)

p*ssy ass training, pilates! Was dat nou ? ;) :D

Keep it up!

Buffel!

Zozo, flinke sterke trainingen! Hoeveelste keer was dat dat je bankdrukte? Die 3x55? Eerste keer? Zo ja, film het 'es, laat je techniek bijspijkeren en binnen een half jaar druk je 70 voor reps.

Wat zijn trouwens split squats? Met 1 been? Als je die met 80kg doet squat je dan 150 ofzo met normale back squat?

Deze splitsquat is een soort barbell lunge. Correct me if i'm wrong :)

• #1.188
Haha, excuses aanvaard! Ik vind het alleen maar mooi om te zien. Echt heel indrukwekkend!

Thx :)

p*ssy ass training, pilates! Was dat nou ? ;) :D

Keep it up!

Buffel!

Thx :D beide :o

Zozo, flinke sterke trainingen! Hoeveelste keer was dat dat je bankdrukte? Die 3x55? Eerste keer? Zo ja, film het 'es, laat je techniek bijspijkeren en binnen een half jaar druk je 70 voor reps.

Wat zijn trouwens split squats? Met 1 been? Als je die met 80kg doet squat je dan 150 ofzo met normale back squat?

Die 3x55, was volgens mij de 2e keer dat ik de BP deed. Zal het wel een keer laten filmen, meerdere oefeningen wil ik nog wel een keer filmen :). Komt nog.

Ja split squat is zoals ACE al zei een soort van Barbell lunge met 1 been dus. Ik weet niet wat ik normaal zou squatten, maar bij normale squat is je rug toch de beperkte factor om echt zwaar te gaan. Bij back squat misschien iets anders, maar pak dan liever verlopig gewoon echt per been.

Deze splitsquat is een soort barbell lunge. Correct me if i'm wrong :)

Jup :thumbs:

Dinsdag 27 juli
Pfff vandaag weer erg vermoeid, vanmorgen wel wezen lopen...niet 11 km zoals laatst mijn 4e keer :o, maar het bij een kortere ronde gehouden. 1 ronde om de plas, 5,5 km om precies te zijn in 32 minuten. Ik was van plan net in de middag nog een uurtje te pilatessen, maar ik ben in slaap gevallen :o en echt net wakker :o :o...tijd om nu te gaan beginnen met koken. Misschien dat ik vanavond nog wat 'kan' pilatessen, maar word denk ik lastig bij waar ik nu zit en er zometeen weer mensen zijn.

Planning voor rest van de week 'ongeveer':
Morgen
Fullbody KT

Donderdag
Lange afstand lopen in de ochtend OF rust *

Vrijdag
Lange afstand lopen in de ochtend OF rust *

* Ligt er een beetje aan welke dag wat word, donderdag komt er bezoek de gehele middag en vrijdageind ochtend de gehele dag naar München.

Zaterdag
Fullbody KT

Zondag
Crossfit OF Duathlon :p

Man man man, dat is hier weer nen helen boek precies he ...

Mijn oprechte excuses PM, maar ik ga alle posts die hier verschenen zijn tijdens mijn twee-weken-Italië-reis niet lezen, terwijl ik het graag zou kunnen :p

Hoe gaat het met je? (Beknopt antwoord ftw! ;) )

Kan niet elke keer feest zijn. Kennelijk had je de slaap nodig en dan moet je 'em ook pakken zonder embarressment-smilies! :o
Veel plezier alvast in München!

Zo zo, lekkere cardio week nog voor de boeg hoor.

Die 5.5km kan je makkelijk binnen 30 minuten halen!

• #1.192
Man man man, dat is hier weer nen helen boek precies he ...

Mijn oprechte excuses PM, maar ik ga alle posts die hier verschenen zijn tijdens mijn twee-weken-Italië-reis niet lezen, terwijl ik het graag zou kunnen :p

Hoe gaat het met je? (Beknopt antwoord ftw! ;) )

No worries! Geniet lekker van je vakantie!!! :woot:

Kan niet elke keer feest zijn. Kennelijk had je de slaap nodig en dan moet je 'em ook pakken zonder embarressment-smilies! :o
Veel plezier alvast in München!

Jep dat zeker en zat gewoon een te korte tijdbestek tussen mijn lange afstand en gisteren + daartussen ook kracht.

Zo zo, lekkere cardio week nog voor de boeg hoor.

Die 5.5km kan je makkelijk binnen 30 minuten halen!

Ja dat kon vast, maar was niet zo verstandig..heb het ook bij 1 ronde gelaten omdat ik last kreeg van mijn kuiten.

------------------------------------------------------------

Gisteren bij het begin van het lopen begonnen mijn kuiten al vol te lopen, rustig door gelopen op een rustig tempo... en het bij 1 rondje dus gelaten om de plas. Gisteravond ben ik even gecheckt (sportmassage) en mijn lichaam begint een beetje te protesteren van alle trainingen. Vandaag van plan lekker een fullbody weer te pakken met ACE, ga daar trainen.. maar ga het rustig aan doen. De benen verdienen sowieso even wat rust, merkte na gister dus ook wat last te hebben van mijn kruisbanden (linkerknie). Gelukkig maar op deze manier hier eerder achter te komen om blessures te voorkomen, wat ik echt niet wil :(.

Vandaag dus even zien wat ik doe, hou het voornamelijk bij combi borst/triceps en rug/biceps en wat schouders. Buik/onderrug laat ik ook even wat rusten want gisteren bleek ik dus ook last te krijgen van de aanhechtingen bij mijn heup. Beginnende irritaties van de aanhechtingen mede door het lopen wat ik er nu bij doe. Die 11 km was nice en ging goed, maar het was fout van me gisteren toch te gaan rennen ook al voelde ik me in de ochtend goed. Ach ja :) je leert er alleen maar van :thumbs:. Even zien hoe het de rest van de week gaat...lange afstand lopen word morgen of vrijdag iig niks, dat lijkt me niet verstandig.

Goed, ik ga afsluiten en mijn tas pakken om zo de trein te halen :) CiaoCiao:kiss:

Ja dat kon vast, maar was niet zo verstandig..heb het ook bij 1 ronde gelaten omdat ik last kreeg van mijn kuiten.

------------------------------------------------------------

Gisteren bij het begin van het lopen begonnen mijn kuiten al vol te lopen, rustig door gelopen op een rustig tempo... en het bij 1 rondje dus gelaten om de plas. Gisteravond ben ik even gecheckt (sportmassage) en mijn lichaam begint een beetje te protesteren van alle trainingen. Vandaag van plan lekker een fullbody weer te pakken met ACE, ga daar trainen.. maar ga het rustig aan doen. De benen verdienen sowieso even wat rust, merkte na gister dus ook wat last te hebben van mijn kruisbanden (linkerknie). Gelukkig maar op deze manier hier eerder achter te komen om blessures te voorkomen, wat ik echt niet wil :(.

Vandaag dus even zien wat ik doe, hou het voornamelijk bij combi borst/triceps en rug/biceps en wat schouders. Buik/onderrug laat ik ook even wat rusten want gisteren bleek ik dus ook last te krijgen van de aanhechtingen bij mijn heup. Beginnende irritaties van de aanhechtingen mede door het lopen wat ik er nu bij doe. Die 11 km was nice en ging goed, maar het was fout van me gisteren toch te gaan rennen ook al voelde ik me in de ochtend goed. Ach ja :) je leert er alleen maar van :thumbs:. Even zien hoe het de rest van de week gaat...lange afstand lopen word morgen of vrijdag iig niks, dat lijkt me niet verstandig.

Goed, ik ga afsluiten en mijn tas pakken om zo de trein te halen :) CiaoCiao:kiss:
Is je looptechniek in orde? Elebogen in hoek van 90 graden, handen 'losjes', 'verend' lopen op de bal van je voet (BOF), dus je been niet volledig strekken, niet al te grote passen... Deze informatie heb ik van een oud-olympisch hardloopster.

Moet je dit filmpje maar eens kijken, dat jongetje heeft een mooie looptechniek! http://www.youtube.com/watch?v=ukypiGj7bns

Laatst bewerkt:
Kieken ... ben al op reis geweest :p

Ik zal het anders vragen, is er nog wat speciaals gebeurd de afgelopen 2/3 weken? Nieuwe BP-PR van 150kg of Squat-PR van 270kg ofzo?

nog wat gebeurt vandaag?:p

Cool! Ben benieuwd naar je filmpje! :)

• #1.197
Is je looptechniek in orde? Elebogen in hoek van 90 graden, handen 'losjes', 'verend' lopen op de bal van je voet (BOF), dus je been niet volledig strekken, niet al te grote passen... Deze informatie heb ik van een oud-olympisch hardloopster.

Thx voor je comment!
Looptechniek is aardig goed, maar word binnen 2 weken naar gekeken (gefilmt en geanalyseerd). De tips die je laat weten en die zo ook in het filmpje te zien zijn neem ik al mee, krijg nu begeleiding van mijn vriend die zelf ook hardloopt voor survivalruns en vorige keer toen ik een stuk harder liep ook zo min mogelijk contact met de grond gehouden om zo ook energie te besparen en grotere stappen te kunnen maken :).

Als ik meer weet over mijn eigen loop dan laat ik het wel weten hier :).
Het inzakken van mijn heup valt ook mee, goede oefening daarvoor zijn o.a. Stepups met de krachttraining, goed voor de coördinatie&balans.

Kieken ... ben al op reis geweest :p

Ik zal het anders vragen, is er nog wat speciaals gebeurd de afgelopen 2/3 weken? Nieuwe BP-PR van 150kg of Squat-PR van 270kg ofzo?

Whahahaha :roflol:, verkeerd begrepen :p
iets speciaals afgelopen weken? Euhm.. ja aardig veel eigenlijk :o :o :o...qua trainen gaat het beter omdat ik nu wat meer rust heb, meer energie met de dag krijg, meer eet (echt nodig), mijn relatie van 10 jaar heb beeïndigd en nu eindelijk de dingen kan doen die ik zelf wil zonder belemmering, ben begonnen met fullbody trainingen gericht op kracht en daarnaast ook begonnen met hardlopen om straks in Maart de Strongmanrun goed uit te kunnen lopen :cool:...en het kan zijn dat ik nog het één en ander vergeet te vermelden :p

Gisteren uiteraard ;)

Cool! Ben benieuwd naar je filmpje! :)

Komt goed! Even zien waar en wanneer...maybe niet dit weekend, maar weekend erop. Even zien.

Training van Woensdag 28 juli
Vandaag rustiger aan gedaan, ik heb aardig wat strengen/knopen in mijn rug en benen en ook bij de aanhechtingen bij heup en knieën. Dat laatste echt van het hardlopen. Ik ben gisteren wezen trainen met Ace1990 in Mijdrecht dus had er wel veel zin in, maar wel wat kalmer aan gedaan :o. Zo'n 5 oefeningen eruit gelaten die gericht waren op mijn benen & buik+onderrug.

Warming up
2x 8plate

Voorslaan
1x10x20kg (stang)
1x5x40kg woeps... :o..kwam er achter dat dit meer was dan ik dacht :o
2x5x35kg

DB press
1x5x20kg db's
2x5x22,5kg db's

Opdrukken - geheel schuin..voet op hoge verhoging
Explosief uitstoten, handen van de vloer
3x8xBW

Wide Pull up
2x5xBW - 5kg
1x7xBW - 5kg (laatste 2 met beetje hulp van Ace)

DB rows
3x5x25kg db's

Clean & Press
Ging niet zo lekker, aardig vermoeid..had ook maar 4 uur en niet in 1 stuk door geslapen :o
1x5x35kg
1x3x35kg
1x4x35kg

Triceps Dipping
3x5 met excentrisch/concentrisch weerstand van iemand die op mijn schouders weer drukt. Dus met moeite de reps maken.

Vandaag
Toch maar een rustdag, mijn lichaam kan het goed gebruiken...morgen waarschijnlijk ook zodat ik zaterdag weer aan de slag kan.

Fijne dag iedereen :)

22,5 kg dumbbell press, ik moet de eerste meid nog zien bij ons die dat doet. Erg netjes ie geval.

Ahzo, dus binnenkort komen die PR's eraan. Goed dat je eindelijk kan doen wat je wil en het lijkt alsof er een beetje een last van je schouders is gevallen.

Nu vol knallen en dan ben ik benieuwd naar je toekomstige gains :)

lekker traininkie hoor pilates
wat is 5kg ineens veel he - heb ik ook wel eens last van
clean and press is een zware oef en ook nog eens aan het eind
van je training - logisch die vermoeidheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven