MuscleMeat

Contest Log (v) Pilatesmeisje haar Contestlog :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
worden er ook nog trainingen gepost in dit log trouwens? :p

• Topic Starter Topic Starter
worden er ook nog trainingen gepost in dit log trouwens? :p

Man man man, je denkt het misschien niet maar.. je wilt niet weten hoe dedicated ik ben :P...sla nooit een training over ;).. gisteren getraind, vandaag benen :fire:, morgen rug/biceps en zondag pilates&tabata...maarruh zoals ik al zei :P vanaf maandag 10 mei ga ik pas echt loggen :p.. geduld is een schone zaak :o

Ik ben benieuwd.. heb je van die pilateslessen geen ongelofelijk sterke core gekregen ? of merk je daar niet veel van met je gymlifts.

Goed, om het verhaal even wat korter te maken :o... eind 2007 werd mijn vriend erg ziek en dat was ook de druppel die de emmer deed overlopen om over mijn eigen gezondheid goed na te gaan denken. Het ging niet lekker met me...fysiek niet en mentaal niet. Zoals jullie zien ben ik vanaf mei 2008 geregistreerd op dbb en ben ik toen mezelf wat meer gaan inlezen. Ik ben toen rustig aan begonnen met bodypump 2 á 3x per week en daarnaast 1 á 2x pilates (zelf les geven). Mijn voeding was verre weg van goed, ik heb zeker tot een jaar terug (mei09) op max. 1500kcal gezeten (ontbijt-lunch-avond), maar ben wel langzamerhand steeds meer koolhydraten gaan toevoegen wat vrij lastig is als je zeker 3 jaar zonder doet...

http://www.youtube.com/watch?v=5LeLAELIxKY

Laatst bewerkt:
@ Tiger; thx voor het nummertje... mooi nummer. Wat betreft de tekst...gelukkig niet meer hoor :)...and I will not lose myself again ;).

---------- Toegevoegd om 12:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:50 ----------

Ik ben benieuwd.. heb je van die pilateslessen geen ongelofelijk sterke core gekregen ? of merk je daar niet veel van met je gymlifts.

Aan pilates doen zitten veel voordelen vind ik zelf. Voor vele lijkt het maar wat oefeningen doen, maar het gaat juist om de perfectie wat het zo uitdagend maakt. Daarnaast veel verlengen/strekken van de spieren wat ik een goede combi vind met de vele dagen KT dat ik nu doe.

Ik ben sterk op deze vlakken door pilates:
Houding
Controle eigen lichaam
Ademhaling
Balans
Coördinatie
en ben ook sterk in mijn core...maar dat is meer op uithoudingsvermogen met eigen lichaams gewicht. Ik train mijn buik nooit op apparaten,...of eigen oefeningen en daarnaast train ik mijn core mee dan met deadlifts/squats enz.

In iedere geval kan ik veel mensen pilates zeker wel aanraden, vooral als je een slechte houding hebt en daardoor o.a. rug klachten ontwikkelt.

En een lesje pilates bij mij is niet flauw of saai :fire: ;).

In iedere geval kan ik veel mensen pilates zeker wel aanraden, vooral als je een slechte houding hebt en daardoor o.a. rug klachten ontwikkelt.

En een lesje pilates bij mij is niet flauw of saai :fire: ;).
Daar kan ik inkomen :heart:

maar in hoeverre helpt het rugklachten verhelpen?

Nou als je bijv. een verkeerde houding hebt kan je daardoor rugklachten ontwikkelen, vaak krijg ik mensen met rugklachten onder in de rug.

De oefeningen zijn niet té lang, maar lang genoeg om het geheel perfect uit te voeren (en anders geef ik een alternatief). Op die manier ben je geconcentreerd bezig met wat je doet en welke spieren je gebruikt en continue je zelf aan het corrigeren. (En als zij het niet doen, dan laat ik het wel weten :p) Door dit al maar 1 uurtje in de week te doen ben je de gehele tijd bezig met body&mind en word je zelf bewuster om oefeningen (maar ook in het dagelijks leven) gecontroleerder uit te voeren. (Je staat er meer bij stil).

Je bent natuurlijk niet je spieren zo aan het trainen als bij Krachttraining, maar je bent wel bezig met het verlengen/versterken van je spieren door balans & eigen kracht oefeningen en ook statische kracht.

De spieren die vooral erg versterkt worden zijn dus de core... de diepgelegen binnenste buikspieren (onder de blokjes), natuurlijk ook de rectus&transversus abdominos, maar voornamelijk de spieren langs je ruggenwervel (ook erector spinae..deze loopt langs je gehele ruggenwervel) en etc.

Zelf ben ik begonnen met pilates omdat ik ook rugklachten had...en al gauw merkte ik verschil in mijn gehele houding....en uitvoeren van de oefeningen. Na een aantal weken werd de pijn minder en tot de dag vandaag (klopklop) geen rug klachten meer gehad.

Volg maar eens een les Hatha Yoga van 1,5 uur. Je bent helemaal kapot, maar voldaan.

ok, ik ben verliefd...leuk koppie en lichaam...

Hmm klinkt goed, even informeren welke instructeur dat in mijn gym geeft, aangezien er een nichtachtige ook les geeft en als hij dat is wordt het toch niks. Ik kan m'n lachen toch niet inhouden als hij fanatiek is.

Contest nog niet eens begonnen en je hebt al zoveel reacties..Mijn succeswens klinkt al bijna over de datum;)

SUCCES IN IEDER GEVAL GEWENST!!!!

Goeie basis heb je. Voor mij in ieder geval een voorbeeld hoe je eruit kan zien met 64 kilo:)

Ik zou er bijna zelf aan beginnen, lijkt me wel goed voor het rekken van je spieren. Geen last van kramp bij sommige houdingen de dag na een flinke krachttraining?

Door krachttraining in het algemeen gaat je houding imo vooruit, ben er zelf beter door gaan lopen en zitten simpelweg omdat je spieren sterker en meer in balans zijn :D

Succes met je doelen, mooie beginfotos ook:)

Leuk dat je mee doet
foto's zien er ook best uit

Succes! En wat de rest al zegt: je ziet er al goed uit (maar dat wist ik al van de andere foto's). Veel plezier tijdens de contest.

Volg maar eens een les Hatha Yoga van 1,5 uur. Je bent helemaal kapot, maar voldaan.

Ja dat geloof ik, een les pilates bij mij ook :p hahaha
Maar klopt ook wat je zegt... :)

Hmm klinkt goed, even informeren welke instructeur dat in mijn gym geeft, aangezien er een nichtachtige ook les geeft en als hij dat is wordt het toch niks. Ik kan m'n lachen toch niet inhouden als hij fanatiek is.

Hahaha ja dat geloof ik ;).

Contest nog niet eens begonnen en je hebt al zoveel reacties..Mijn succeswens klinkt al bijna over de datum;)

SUCCES IN IEDER GEVAL GEWENST!!!!

Goeie basis heb je. Voor mij in ieder geval een voorbeeld hoe je eruit kan zien met 64 kilo:)

Haha ja dat had ik eerlijk gezegd zelf ook niet verwacht :o, maar goed.. jij ook heel veel suc6! Je hebt ook een prachtig lijf met een laag bf..ideaal voor het podium straks als je nog meer spiermassa opbouwt ;).

Ik zou er bijna zelf aan beginnen, lijkt me wel goed voor het rekken van je spieren. Geen last van kramp bij sommige houdingen de dag na een flinke krachttraining?

Door krachttraining in het algemeen gaat je houding imo vooruit, ben er zelf beter door gaan lopen en zitten simpelweg omdat je spieren sterker en meer in balans zijn :D

Ja klopt zeker, hoe meer spiermassa je hebt hoe sterker je ook word, omdat het allemaal ook minder belastend word voor je botten/gewrichten/pezen.

Ik heb zelf trouwens niet vaak last van krampen. Ja af en toe wel in mijn benen, maar ja... mijn benen :o zijn het laatste half jaar best wel veranderd...en me hams zijn daardoor weer wat korter geworden :o.

Ach ja..rekken en strekken dan maar :rolleyes: én KT :thumbs:

Leuk dat je mee doet
foto's zien er ook best uit

Ja moest er dan maar toch van komen :o

Succes met je doelen, mooie beginfotos ook:)

Succes! En wat de rest al zegt: je ziet er al goed uit (maar dat wist ik al van de andere foto's). Veel plezier tijdens de contest.

Dank jullie :) jullie ook veel suc6 ! :lifter::zweet::woot:

Ziet er allemaal goed uit,succes!Enne...je bent veel leuker dan je avatar:)

Man man man, je denkt het misschien niet maar.. je wilt niet weten hoe dedicated ik ben :P...sla nooit een training over ;).. gisteren getraind, vandaag benen :fire:, morgen rug/biceps en zondag pilates&tabata...maarruh zoals ik al zei :P vanaf maandag 10 mei ga ik pas echt loggen :p.. geduld is een schone zaak :o

ik had ook zoiets rob ??? - leuk om allemaal te lezen , maar waar blijven de training van pilatenmeisje -

gelukkig bestaat er een scroll :) - leuke foto's meissie
en succes met loggen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven