pixieee
Cool Novice
- Waardering
- 1
- Lengte
- 1m75
- Massa
- 82kg
- Vetpercentage
- 16%
Goeiedag aan iedereen!
Van nature uit ben ik een heel onzeker iemand. Het heeft me dan ook een tijdje gekost voor ik hier op dit forum durfde te posten, bang om iets belachelijks of stoms te zeggen...
Maar goed, ik heb besloten om hier een logje bij te houden. Ten eerste om mezelf meer te pushen me aan mijn schema's te houden zodat ik een optimaal resultaat kan behalen. Ten tweede omdat ik merk dat je dan veel meer tips en kritiek krijgt waardoor je veel meer leert.
Wie ben ik?
Ik ben een student van 20 jaar. Ik heb 12 jaar gevoetbald maar door knieproblemen ben ik jammer genoeg moeten stoppen. Na 5 jaar onderzoek aan beide knieën ben ik uiteindelijk geopereerd aan de meniscussen en littekenweefsel. Omdat ik bijna alles opnam wat ik at, werd ik tijdens die 5 jaar al snel 'mollig'. Gelukkige ben ik van nature wat breder gebouwd zodat ik nooit echt 'dik' leek. Momenteel studeer ik dus nog en zit sinds jaar op kot (op kamers in NL ?). Mijn fitness ligt op 5minuten fietsen dus ik kan gaan wanneer ik wil, een heerlijk gevoel! Ook zit ik op 50 meter van een park waar elke dag wel tientallen mensen komen joggen/lopen. Ideaal om cardio te doen!
Mijn stats:
11-12-2010: 175cm 81.6 ~17% BF (schatting)
18-12-2010: 80.6 16(?)%
Mijn trainingsschema:
MAANDAG:
BORST
DB Press
3x6-8 (1 = drop)
Incline DB Press
3x6-8(1 = drop)
Upright cable flyes
3x6-8 (1=drop)
Seated chest press
3x6-8 (1= drop)
BICEPS
EZ-bar curl (inside)
3x6-8
Hammer Curl
3x6-8
Concentration Curl
3x6-8
DINSDAG:
BENEN
Squat
3x8-12
Leg extensions
3x8-12
Leg Curls
3x6-8
Calve Press
3x15-20
WOENSDAG:
rust
DONDERDAG:
RUG
Lat pulldown
3x6-8 (1= drop)
Reverse Lat pulldown
3x6-8(1= drop)
Low row
3x6-8(1= drop)
Deadlift
1x6
Standing lat pushdown
3x6-8
TRICEPS
Overhead triceps extension
3x6-8
Rope Pushdown
3x6-8
Triceps Pushdown
3x6-8
VRIJDAG:
SCHOUDER
DB Shoulder Press
3x6-8(1= drop)
DB Lateral Raises
3x6-8(1= drop)
DB Front Raises
3x6-8(1= drop)
Shrugs
3x15-20
+ nog spiergroep die achterloopt naar keuze
Omdat ik nu ga cutten probeer ik 3-4x/week aan cardio te doen (30-45min.)
Doelen:
-Vetpercentage 10-12% krijgen.
-BP op 80kg (omdat ik voel dat borstspier te samen met rug de zwakste schakel is)
Ziezo, de beginpost staat. Ik hoop dat dit de eerste van vele posts zal worden
. Opbouwende kritiek en tips altijd welkom!
Van nature uit ben ik een heel onzeker iemand. Het heeft me dan ook een tijdje gekost voor ik hier op dit forum durfde te posten, bang om iets belachelijks of stoms te zeggen...
Maar goed, ik heb besloten om hier een logje bij te houden. Ten eerste om mezelf meer te pushen me aan mijn schema's te houden zodat ik een optimaal resultaat kan behalen. Ten tweede omdat ik merk dat je dan veel meer tips en kritiek krijgt waardoor je veel meer leert.
Wie ben ik?
Ik ben een student van 20 jaar. Ik heb 12 jaar gevoetbald maar door knieproblemen ben ik jammer genoeg moeten stoppen. Na 5 jaar onderzoek aan beide knieën ben ik uiteindelijk geopereerd aan de meniscussen en littekenweefsel. Omdat ik bijna alles opnam wat ik at, werd ik tijdens die 5 jaar al snel 'mollig'. Gelukkige ben ik van nature wat breder gebouwd zodat ik nooit echt 'dik' leek. Momenteel studeer ik dus nog en zit sinds jaar op kot (op kamers in NL ?). Mijn fitness ligt op 5minuten fietsen dus ik kan gaan wanneer ik wil, een heerlijk gevoel! Ook zit ik op 50 meter van een park waar elke dag wel tientallen mensen komen joggen/lopen. Ideaal om cardio te doen!
Mijn stats:
11-12-2010: 175cm 81.6 ~17% BF (schatting)
18-12-2010: 80.6 16(?)%
Mijn trainingsschema:
MAANDAG:
BORST
DB Press
3x6-8 (1 = drop)
Incline DB Press
3x6-8(1 = drop)
Upright cable flyes
3x6-8 (1=drop)
Seated chest press
3x6-8 (1= drop)
BICEPS
EZ-bar curl (inside)
3x6-8
Hammer Curl
3x6-8
Concentration Curl
3x6-8
DINSDAG:
BENEN
Squat
3x8-12
Leg extensions
3x8-12
Leg Curls
3x6-8
Calve Press
3x15-20
WOENSDAG:
rust
DONDERDAG:
RUG
Lat pulldown
3x6-8 (1= drop)
Reverse Lat pulldown
3x6-8(1= drop)
Low row
3x6-8(1= drop)
Deadlift
1x6
Standing lat pushdown
3x6-8
TRICEPS
Overhead triceps extension
3x6-8
Rope Pushdown
3x6-8
Triceps Pushdown
3x6-8
VRIJDAG:
SCHOUDER
DB Shoulder Press
3x6-8(1= drop)
DB Lateral Raises
3x6-8(1= drop)
DB Front Raises
3x6-8(1= drop)
Shrugs
3x15-20
+ nog spiergroep die achterloopt naar keuze
Omdat ik nu ga cutten probeer ik 3-4x/week aan cardio te doen (30-45min.)
Doelen:
-Vetpercentage 10-12% krijgen.
-BP op 80kg (omdat ik voel dat borstspier te samen met rug de zwakste schakel is)
Ziezo, de beginpost staat. Ik hoop dat dit de eerste van vele posts zal worden
. Opbouwende kritiek en tips altijd welkom!
Laatst bewerkt:

)
. Zo heb ik slechte aanleg voor rug.