MuscleMeat

pixies cutlog

• Topic Starter Topic Starter
Heb deze week en volgende stage (12u lesgeven/week) dus ik zal 1 dag KT moeten laten vallen :(. Met mijn dieet gaat het ook niet al te goed. Door al het werk en voorbereidingen vergeet ik gewoon te eten. Voor deze week heb ik wel altijd heel strikt en clean gegeten. Misschien kan het niet eens kwaad om wat minder strikt te eten (clean blijft het wel).
Vanaf volgende week vrijdag vliegen we er weer in met 4 trainingen!

Vandaag opnieuw UB, gisteren uitgegleden op een natte trap en knie bezeerd.

Meuh, heb nu drie weken mijn schema eens uitgetest maar ben er toch niet tevreden van. Heb niet het gevoel kracht te hebben gewonnen in mijn UB, ik blijf maar wat aanmodderen. LB heb ik dan wel weer goede resultaten (wrs omdat ik nooit echt LB heb getrained door knieproblemen.) Tijd voor een nieuw schema! Ga straks/morgen een iets nieuws proberen in elkaar steken en meteen hier posten voor tips.

MAANDAG:
BORST

DB Press
3x6-8 (1 = drop)
Incline DB Press
3x6-8(1 = drop)
Upright cable flyes
3x6-8 (1=drop)
Seated chest press
3x6-8 (1= drop)

BICEPS

EZ-bar curl (inside)
3x6-8
Hammer Curl
3x6-8
Concentration Curl
3x6-8

DINSDAG:

BENEN
Squat
3x8-12
Leg extensions
3x8-12
Leg Curls
3x6-8
Calve Press
3x15-20

WOENSDAG:

rust

DONDERDAG:

RUG

Lat pulldown
3x6-8 (1= drop)
Reverse Lat pulldown
3x6-8(1= drop)
Low row
3x6-8(1= drop)
Deadlift
1x6
Standing lat pushdown
3x6-8

TRICEPS

Overhead triceps extension
3x6-8
Rope Pushdown
3x6-8
Triceps Pushdown
3x6-8

VRIJDAG:

SCHOUDER

DB Shoulder Press
3x6-8(1= drop)
DB Lateral Raises
3x6-8(1= drop)
DB Front Raises
3x6-8(1= drop)
Shrugs
3x15-20

BORST

Daarnet even alles zitten bestuderen en ik heb wel 100% goesting om me in dit schema te gooien.
Ik neem 2x borst omdat die echt té veel achterloopt. Ik heb denk ik best wel veel reps per training maar ik hou wel van veel volume =).
Nuja, sowieso uitproberen. Lukt het niet te best, wordt het bijsturen.

Reacties?

Ik zou nog leg press bij benen toevoegen.

Je kan beter rug+triceps en de dag erna meteen schouders niet trainen, schouders belast ook triceps. Schouder belast ook traps, net zoals rug... Ik zou eerder zo doen:

Ma:Borst+Triceps
Di:Rug+Biceps
Do:Benen
Vr:Schouders + evt nog borst.

Thah, toeme :P
Dat was mijn eerste schema maar begon dan te twijfelen en dan kwam ik dit uit.

"Eerste gedacht is altijd..." :D

Bedankt voor de reactie maat!

BENEN:

Squat in smith: (blijft toch kloten in die machine, pff)
15x10
15x30
10x60
3x5x75

Leg Press:
15x50
15x90
10x110
3x8x140

Leg extensions:
15x20
12x30
3x8x40

Blijkbaar geen Leg Curlmachine, dus Glutemachine gepakt
2x15x30

Calf press
|| = 2x20x70
\ / = 2x20x70

Had niet echt het gevoel doodop te zijn, volgende keer tikkeltje dieper gaan.

Eerste borsttraining van nieuwe schema, ik moet zeggen. Voelt al pakken beter dan de vorige! :)

Telkens 45sec pauze tussen sets

DB press
1. 8x20,8x14,8x6
2. 8x20
3. 6x20

Incline DB press
1. 8x18,8x12,8x6
2. 8x16
3. 8x16

Upright cable flyes (wat een heerlijke oefening! Zo goed heb ik het nog nooit gevoeld)
1. 4x12.5 (was te zwaar gegrepen), 8x10, 8x7.5, 8x5
2. 8x10
3. 12x7.5

Pec deck:
1. 8x45
2. 8x40
3. 12x30

Afwisselend:
Rope pushdown
1. 8x17.5
2. 8x12
3. 8x6
Tricep pushdown
1. 8x20
2. 8x15
3. 12x15

Voelde lekker. Moet wel opnieuw op mijn voedingsschema beginnen letten. Heb me 2 weken heel strak aan schema kunnen houden maar sinds vorige week is het wat aan het wegzakken. Ga binnenkort een nieuw maken. Had het gevoel dat ik het niet voor een aantal maand ging uithouden (veel hetzelfde, ...).

Morgen is mijn stageperiode (jammer genoeg eigenlijk) gedaan. Heb nu 2 weken maar minimaal kunnen trainen door het vele werk. Volgens mijn schema eten zat er ook niet echt in...

Op sportief vlak is het wel goed dat stage voorbij is. Ik kan er weer helemaal invliegen!
Ben aan het denken om eens een foto te nemen, kan me misschien wat meer motiveren.
Een echte 'beginfoto' zal het wel niet zijn (toch al 2-3 maand bezig) maar dan krijgen we toch een idee later van waar ik kom :)/

Buh door die stage compleet uit mijn ritme geraakt om te trainen.

Morgen er opnieuw met volle moed invliegen + uiteindelijk eens een nieuw voedingsschemaopstellen.

Ik heb me daarnet even bezig gehouden met een nieuw voedingsschema. Ik had een te 'kunstmatig' gevoel bij het vorige. Teveel dingen die ik nooit of weinig at waardoor ik het niet echt lekker vond.
Alles wat er nu inzit zie ik goed zitten. Ik ben iets lager in carbs gegaan (normaal 50% zeker?) en hoger in eiwitten.

De maaltijd van 15:00 is de maaltijd meteen na mijn KT.

2ce5agi.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Commentaar?

Als je echt helemaal hardcore wilt gaan, moet je witte aardappel vervangen door zoete aardappel (lagere GI). Voor de rest is de kcal verdeling slecht :P. Je eet 8 maaltijden, voor 2400 kcal, 2400kcal/8maaltijden = 300 kcal/maaltijd.

Probeer je eiwitten te verhogen en je KH te verlagen (40/40/20 of zo iets). Maar dit is natuurlijk helemaal lichaamsgebonden ;).

Okido.
Pfja ja ik weet dat die kcal verdeling slecht is, maar ik vond het al moeilijk om aan al die maaltijden te komen. Ik denk dat het belangrijker is dat ik op verschillende tijdstippen eet.

Heb mijn ontbijt meer verdeeld (met 10:00 erbij) en de appel weggelaten. Ik geraak echt niet lager in KH... ik haal dat voornamelijk uit brood. Dat kan ik echt niet weglaten denk ik.

Ik ga het toch grotendeels met dit schema proberen doen. Dit is 90% gebaseerd op een schema dat ik van een dieetist heb gekregen. Op 3 maand ben ik toen 4% vet kwijtgeraakt (zonder KT). Ging wel lekker dan... Nu proberen combineren met training erbij.

Je kan ook gewoon 4 maaltijden nuttigen, is veel makkelijker ...

Toch maar weer elke training proberen loggen want motivatie is weer aan het zakken.

BENEN:

Legpress:
10x80
8x110
8x130
3x8x150

Leg curl:
3x8x50

Leg extensions:
2x10x30
3x8x50
6x65

Calf press:
2x15x60
3x12x75
(pijn!)

TRAPS:

Schrugs:
2x10x20
3x8x26

Cardio: ~260Kcal verbrand op fiets.

Motivatie is ook 0,0 :(! K*t barbell :(! Alles lijkt driedubbel zo zwaar :(.

Heb het gelezen in je log. Is wel k*t...
Maar wat ik me vandaag zelf afvroeg: doe ik het voor de stats of doe ik het voor het lichaam. En ik doe het voor mijn lichaam, wil niet echt een powerlifter worden dusja.
Als je er geraakt met zelfde gewicht als vroeger (maar nu minder laden omdat bar zwaarder is) is er toch niets aan de hand lijkt me?

Had trouwens vandaag mijn bestelling op B&F moeten ontvangen maar heb er niets van gezien... :(
Geen mail met tracking ook gekregen. Als ik mijn referentie ingeef op site zelf vindt hij niets... Hopelijk zie ik hier morgen iemand aan de deur!

En dan vanaf maandag eens vollenbak met supplementen gaan en écht hopen dat ik er baat bij heb. Want ik zit echt al 1 maand op een plateau waar ik niet door geraak :(. Hoe zielig is dat niet ... :P nog maar 3 maand training en na 2 maand al aan een plateau :'). Heb sinds vandaag eindelijk mijn fototoestel terug, ik ga misschien even een fotootje nemen, wie weet. Ik sta er echt moddervet bij en ik zie nog geen verschil met toen ik begon (mss mijn biceps ietsje) dus motivatie daalt met de dag...

Heb het gelezen in je log. Is wel k*t...
Maar wat ik me vandaag zelf afvroeg: doe ik het voor de stats of doe ik het voor het lichaam. En ik doe het voor mijn lichaam, wil niet echt een powerlifter worden dusja.
Als je er geraakt met zelfde gewicht als vroeger (maar nu minder laden omdat bar zwaarder is) is er toch niets aan de hand lijkt me?

Had trouwens vandaag mijn bestelling op B&F moeten ontvangen maar heb er niets van gezien... :(
Geen mail met tracking ook gekregen. Als ik mijn referentie ingeef op site zelf vindt hij niets... Hopelijk zie ik hier morgen iemand aan de deur!

En dan vanaf maandag eens vollenbak met supplementen gaan en écht hopen dat ik er baat bij heb. Want ik zit echt al 1 maand op een plateau waar ik niet door geraak :(. Hoe zielig is dat niet ... :P nog maar 3 maand training en na 2 maand al aan een plateau :'). Heb sinds vandaag eindelijk mijn fototoestel terug, ik ga misschien even een fotootje nemen, wie weet. Ik sta er echt moddervet bij en ik zie nog geen verschil met toen ik begon (mss mijn biceps ietsje) dus motivatie daalt met de dag...

Nja, de grip is veeeel dikker, het zijn examens, ben ziek en ben moe, misschien ligt het daar wel aan :p.

Verschil zie je gewoon niet, omdat je elke dag in de spiegel staat :D.

Hoe lang heb je nog examens en waar zit je op school?

Terug
Naar boven