AndroidHealthClinic

Plank positie verbeteren?

Bezoekers in dit topic

SanderN1987

Novice
Lid geworden
3 apr 2018
Berichten
8
Waardering
3
Lengte
1m76
Massa
84kg
Vetpercentage
20%
Ik doe al een tijdje een workout waar een plank in voor komt. En waarin ik het steeds langer dien vol te houden. Gisteren deed ik hem 2x kort na elkaar van een minuut. Ik weet dat het niet veel voor stelt, maar daar gaat het niet om. Aan het eind van die 2 minuten voelde ik ineens mijn onderrug aan één kant een beetje. En ik kon het door verzuring niet meer herstellen. Heb hem wel gewoon af gemaakt. Veel last had ik er niet van. Alleen het lijkt me niet handig om zo door te gaan. Mijn vraag is dus of ik qua techniek dan iets dien te veranderen en meteen moet stoppen als ik iets begin te voelen. Heb veel video's gekeken hoe ik de plank precies moet uitvoeren en snap niet zo goed waar die last ineens vandaan kwam, aangezien er aan mijn houding niet veel veranderde voor mijn gevoel.
 
Niet in je rug hangen, recht houden en niet hol trekken. Doen veel mensen ook met roll out.
 
Zet je spanning op je bilspieren (glutes)?
Ws hang je idd door en 9 van de 10 keer dat ik dat zie zijn de glutes niet geactiveerd.
 
Hol trekken doe ik wel af en toe wel maar niet heel overdreven puur om de stand van de voeten wat te veranderen als ik wat weg glijd met mijn voeten. Maar zal hier ook op letten om dit tegen te gaan. Vandaag heb ik puur gekeken hoe lang ik het vol kan houden achter elkaar. Dat is ruim 1,5 minuut. Maar de laatste 10,15 seconden merk ik dat ik mijn houding niet vast kan houden en ik dus door zak puur uit vermoeidheid. Is het dan beter om dan meteen te stoppen als je merkt dat je je houding niet vast kunt houden? Mijn bilspieren aanspannen is een goede tip ik zet er inderdaad niet veel spanning op. Bedankt voor de tips! Ik ga er mee aan de slag.
 
Kun je een (goede) instructeur laten spotten?
 
Back
Naar boven