XXL Nutrition

Poll: Steroïden gebruik onder dbb-leden

Peiling Peiling Heb je ooit steroïden gebruikt?

• Ja

Stemmen: 113 21,8%
  • Nee

Stemmen: 352 67,8%
  • Twijfel

Stemmen: 54 10,4%

• Totaal stemmers
    519
Ik zie hier inderdaad amper leden uit het aas hok.

• Topic Starter Topic Starter
Je bent toch niet verplicht hier wat te posten? Je kunt stemmen en vertrekken, dus je zult nooit weten of gasten van de AAS sectie hier stemmen.

Je bent toch niet verplicht hier wat te posten? Je kunt stemmen en vertrekken, dus je zult nooit weten of gasten van de AAS sectie hier stemmen.

True ... je had de poll misschien beter in de as sectie gepost ;) Of daar even
wat reclame gemaakt ervoor. Want volgens mij hebben die kerels de allerlei
gewoon op block staan ofzo :D

Nee en in de toekomst ook niet.

met dit in het achterhoofd heeft deze poll dus geen zin. Je krijgt dus geen zuiver beeld welk percentage gebruikt op dutchbodybuilding en de cijfers zeggen ook niks.

Blijft bovendien vreemd om een topic met dergelijke poll te openen volgens mij is het eerder bedoeld om een discussie te voeren of uit te lokken.

met dit in het achterhoofd heeft deze poll dus geen zin. Je krijgt dus geen zuiver beeld welk percentage gebruikt op dutchbodybuilding en de cijfers zeggen ook niks.

Blijft bovendien vreemd om een topic met dergelijke poll te openen volgens mij is het eerder bedoeld om een discussie te voeren of uit te lokken.
Nee, dan zou ik de poll openbaar hebben gemaakt. Liefst heb ik geen discussie en alleen maar een stemming. Vandaar anoniem.

wat heb je dan aan de cijfers als veel gebruikers alleen in de aassectie komen, compleet nutteloos in mijn ogen.
Maar het zijn toch geen mong*len of wel dan. Dbb is meer dan de AAS sectie en dat zullen zij ook wel weten. Bij nieuwe posts komt dit topic ook veelvuldig aan de orde, de titel van dit topic trekt echt wel voldoende aandacht. Als dit topic alleen in de AAS sectie zou staan dan zou je een scheef beeld krijgen omdat daar maar weinig mensen komen. Maar van mij mag je ook daar een poll openen, ga je gang.

Als ook dat je niet boeit stop dan gewoon met janken.
je kan mods vragen de stemming openbaar te maken:)
Dat was ook mijn sneaky plannetje! :evilnana:

Nee, boeiend en daar gaan ze tevens nooit aan meewerken en terecht ook.

Maar het zijn toch geen mong*len of wel dan. Dbb is meer dan de AAS sectie en dat zullen zij ook wel weten. Bij nieuwe posts komt dit topic ook veelvuldig aan de orde, de titel van dit topic trekt echt wel voldoende aandacht. Als dit topic alleen in de AAS sectie zou staan dan zou je een scheef beeld krijgen omdat daar maar weinig mensen komen. Maar van mij mag je ook daar een poll openen, ga je gang.

Als ook dat je niet boeit stop dan gewoon met janken.

Leg mij eens uit topicstarter wat je met de uitslag van deze cijfers kan doen?
Waarom wil je dat weten en wat doe je ermee?

nee. waarschijnlijk in de toekomst wel. Dat moralistisch geblaat over spuiten heb ik nooit zo begrepen.

Een anonieme poll onder de dbb-leden om steroïden gebruik binnen onze sport te peilen.

De vraag is heel simpel: Heb je ooit steroïden gebruikt?
Twijfel je over het gebruik in de toekomst dan kun je dit ook aangeven.

Doel van deze poll is niet om het gebruik te veroordelen, hou hier rekening mee.

Jazeker en praat er (misschien te) openlijk over.
Er is gewoon teveel bullshit en crap op het internet geschreven die soms totaal niet waar is.
Anabolen zijn niet per definitie slecht, maar worden vaker slecht gebruikt.
Ik vind het zelf ook wel leuk en leerzaam om zelf erachter te komen hoe iets nou in elkaar zit.
Misschien is dit slecht omdat er, hoe gezond je ook leeft, er altijd wel een paar nadelen te noemen en te vinden zijn.
Maar toch probeer ik over de dingen die ik gebruik, of nog wil gebruiken, gewoon een duidelijk "gebruikers-ervaring" antwoord te geven.

Geen één steroid is GOED, maar ze zijn ook weer niet zo enorm slecht zoals er bijvoorbeeld op www.eigenkracht.nl over word gepraat.
Daarnaast vind ik het fascinerend hoe je lichaam zo kan veranderen door de training, voeding èn het gebruik van anabolen.
Het begon als een 'eenmalig' kuurtje, maar dat is zeker niet daarbij gebleven.
Zou ik het als verslavend kunnen omschrijven?
Persoonsgebonden, maar ik blijf iig doorgaan met deze levensstijl, zo lang als dat ik hier zin in heb.

Mensen vragen vaak: 'Ja maar anabolen zijn slecht!'
En dat zijn vaak de mensen die vet eten, roken, drinken tot zuipen, wiet roken, drugs gebruiken of wat dan ook. De pot verwijt de ketel ;)
En misschien crue dat ik het zeg, maar het lijkt er soms op dat de mensen die 'het slechts leven (volgens anderen)' het het langste uithouden.
En als ik moet kiezen tussen 70 worden en nog steeds voor die leeftijd een beest zijn of 85/90 en 10 jaar als een plantje te moeten zitten...

Dan heb ik mijn keuze gemaakt!
Ik gebruikt ;)

---------- Toegevoegd om 19:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:15 ----------

Er worden 5 waardebonnen van 500,- weggegeven om gear in te slaan. Wist je dat niet?

Kuren is lekker :D

Waarom wil jij die info hebben, en post je een reaktie in dit topic? Leg mij dat eens uit?

---------- Toegevoegd om 11:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:44 ----------

Anabolen of niet: respect komt met resultaten.

Een natural die er duidelijk het maximale uit haalt: respect.
Een natural die loopt te pijpzeiken dat hij de 85 kg niet clean kan halen: walging.
Een gebruiker van 1.80 die 130 @ 10% weegt: respect.
Een gebruiker van 1.90 die zichzelf volspuit om een waterige 120 te wegen: walging.

Gebruik je onnatuurlijke middelen, dan is dat best -- zolang je resultaten dan ook echt onnatuurlijk hoog zijn. Anders ben je gewoon een zwakke bokkelul.

Bump: Einde bash en dus kan de poll gewoon weer verder gaan.

Ruim 1/5 deel van de dbb-ers gebruikt volgens de poll, 1/10 deel twijfelt nog. Ik had zelf het gebruik wat hoger verwacht hier op dbb.

Zo groot is de AAS-sectie ook weer niet en een gedeelte post daar niet omdat ze hun gebruik geheim willen houden. AAS-sectie is niet groter dan de PL-sectie bijvoorbeeld, ook al is die PL-sectie natuurlijk ook wel groot vanwege de aangehouden logs daar.

20% dat gebruikt lijkt me wel redelijk in overeenstemming met de werkelijkheid.

Om nog even mijn eigen verhaal te doen: ja, ik heb weleens gebruikt. 1x oral only, 3x injecties. De resultaten van alle vier de kuurtjes vielen heel erg tegen: de meeste winst was uit de eerste "kuur" (winstrol, 40 mg/d), waarvan mijn PR bankdrukken wel 5 kg :rolleyes: omhoog ging. De injecties waren helemaal een ramp: wel het gek*t er omheen (ik hou niet van naalden), geen resultaten, wel bijwerkingen. Misschien neppe gear? Zoja, dan ben ik door meerdere hier bekende sources opgelicht. Wat altijd mogelijk blijft, natuurlijk. Maar goed; voor mij dus nooit meer. Zonde van het geld en van mijn gezondheid.

Terug
Naar boven