MuscleMeat

poll : verbod op koran in nederland, ja of nee

Peiling Peiling verbod op koran

• ja

Stemmen: 61 39,9%
  • nee

Stemmen: 92 60,1%

• Totaal stemmers
    153
  • Peiling gesloten .
Achterlijk om een boek te verbieden.

Een boek waar haatzaaiende teksten in staan en waar duizenden mensen aan dood zijn gegaan.Zo haal ik het in mijn hoofd

moet je dan ook griezelfims gaan verbieden omdat er ook seriemoordenaars hun inspriatie uit halen? of superman omdat er kleine gasten uit het raam springen al denkende dat ze kunnen vliegen? en de teksten in de koran zijn gebaseerd in de oude tijd. de vijanden van nu zijn niet die van vroeger. Er staat ook in dat je uw buur moet respecteren ook al heeft hij een ander geloof.
het is ook makkelijk om er willekeurige stukjes uit voor te tonen zonder gans de vers te tonen zoals uw idool wilders laten zien heeft.

Als je de vraag zo stelt, dan nee.

Dat er serieus nog 13 mensen zijn die hier 'ja' op geantwoord hebben :rolleyes:

Nee, natuurlijk niet. Gaan we de Tora en de Bijbel dan ook verbieden? Hier zullen vast ook wel verzen in staan die als gewelddadig geinterpreteerd kunnen worden.

Vrijheid van Meningsuiting staat lijnrecht tegenover deze bewering. :rolleyes:

Overigens vind ik het ook vreemd dat Mein Kampf verboden is, maar dat heeft niets met deze poll te maken.

Eenieder mag verkondigen wat ie wil. De gevolgen daarvan icm het geweld is een keuze van jezelf.

Ja het boek mein kampf is ook verboden
Bij mijn weten is het alleen verboden het te heruitgeven omdat de Nederlandse staat zich de rechten van het boek heeft toegeïst, de handel en bzit van bestaande versies is voor zover mij bekend volstrekt legaal.

Trouwens, de Nederlandse uitgave heet "mijn strijd".

Nee, maar wel bepaalde hoofdstukken herschrijven, zodat er geen dubbelzinnige conclusies uit kunnen komen. Delen in de teksten die geweld en haat lijken aan te moedigen mag men gerust verplicht doen verwijderen.

Neen.

Nee, maar zou er ook niet wakker van liggen als het boek naar het rijk der fabeltjes wordt verbannen.

Ach, laat ook maar.

Laatst bewerkt:
er zijn toch tamelijk wat boeken die verboden zijn
o a Mein kampf
stond onlangs nog een artikel van in de krant waren wel meer dan 100 boeken dacht ik

Oh my GOD!

Het staat gewoon 12/13......
Zouden bodybuilders dan toch dom zijn? Zijn alle geruchten dan toch werkelijkheid? :D

Is het dan toch zo dat vooroordelen worden bevestigd? aan de andere kant.. bodybuilders?.. tsja.. als het posten op een bb forum je automatisch een bb-er maakt dan mischien.

koran verbieden ??? hoe kom je op het idee ......

Een boek waar haatzaaiende teksten in staan en waar duizenden mensen aan dood zijn gegaan.Zo haal ik het in mijn hoofd

"The people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism, and exposing the country to greater danger."

- Goering at the Nuremberg Trials

Nee.

book-burn.jpg

Binnenkort in dit theater als het aan Arnoldfan ligt. Volgens Cirkel is dit nooit gebeurd natuurlijk en als het al gebeurd is dan was het niks vergeleken met boekverbrandingen uit vroegere tijden. In 1242 bijvoorbeeld liet Lodewijk de Negende al de Talmoed verbranden op grote schaal.

Terug
Naar boven