MuscleMeat

poll : verbod op koran in nederland, ja of nee

Peiling Peiling verbod op koran

• ja

Stemmen: 61 39,9%
  • nee

Stemmen: 92 60,1%

• Totaal stemmers
    153
  • Peiling gesloten .
een religie verbod lijkt me zo slecht niet .. :D

Nee natuurlijk mag je de koran niet verbieden. Mensen moeten trouwens ook eens oprotten met dat constant bashen van religie en geloof, alsof het iets is voor mensen met een geestelijke afwijking. Technologie en geloof/spiritualiteit zijn twee dingen die kunnen gebruikt worden voor bepaalde levensvragen. De koran/bijbel/talmoed etc. zijn culturele erfstukken die geschreven zijn in een ander tijdperk. Natuurlijk stroken die gedachte die er toen heersten niet met algemene opvattingen van nu. Echter grootste deel van mensen die een geloof aanhangen zullen dat vaak niet letterlijk doen volgens een boek. Já er staan misselijke passages in de Koran. Maar door de Koran te verbieden los je niets op.

En vreemde uitspraken zoals alle religies verbieden slaan ook al helemaal nergens op. Als je daarmee begint komen we al snel tot een paternalistische dictatuur die voorschrijft hoe jij moet denken. Ik denk dat we beter iets anders moeten verbieden: en dat is olie en geld, aangezien dat juist veel meer voor hufterij en oorlogen zorgt.

Natuurlijk niet.

Nee...

Nee natuurlijk mag je de koran niet verbieden. Mensen moeten trouwens ook eens oprotten met dat constant bashen van religie en geloof, alsof het iets is voor mensen met een geestelijke afwijking. Technologie en geloof/spiritualiteit zijn twee dingen die kunnen gebruikt worden voor bepaalde levensvragen. De koran/bijbel/talmoed etc. zijn culturele erfstukken die geschreven zijn in een ander tijdperk. Natuurlijk stroken die gedachte die er toen heersten niet met algemene opvattingen van nu. Echter grootste deel van mensen die een geloof aanhangen zullen dat vaak niet letterlijk doen volgens een boek. Já er staan misselijke passages in de Koran. Maar door de Koran te verbieden los je niets op.

En vreemde uitspraken zoals alle religies verbieden slaan ook al helemaal nergens op. Als je daarmee begint komen we al snel tot een paternalistische dictatuur die voorschrijft hoe jij moet denken. Ik denk dat we beter iets anders moeten verbieden: en dat is olie en geld, aangezien dat juist veel meer voor hufterij en oorlogen zorgt.

There's nothing wrong met wat paternalisme. Dictatuur is zo'n enge woord.

Hoe komt het dat weinig mensen zich aangetrokken voelen tot allerlei sektes dan aan de 3 grote monotheistische religies ?
Komt imo door 1 main reason, en dat is omdat velen niks akeligs denken als het over religie gaat, maar wel als we het woord 'sekte' gebruiken. Hoewel eigenlijk beide geloofsystemen krak hetzelfde zijn.
Religie verbieden zoals de communisten deden is dom en zou met veel moeite verlopen, maar het is wel mogelijk om religie op zoveel mogelijk vlakken af te zwakken qua aantrekkelijkheid dat mensen zelf niet de 'urge' krijgen om het aan te hangen.

Je kan toch ook niet de Suske en Wiske gaan verbieden....

ik zeg: meer trainen, minder bidden, hahaha.

Nee !!

Wil trouwens niet weten wat voor ellende daar dan weer uit komt!

Ik zal het boek niet missen maar genoeg Nederlanders wel , Nee dus.

Ja, maar dan ook op de Bijbel en die andere sprookjesboeken.

Nee natuurlijk. Slaat ook nergens op om dat voor te stellen. Zelfs al zou je het boek verbieden; wat zou dat teweeg brengen??? Juist; helemaal niks!

Een boek waar haatzaaiende teksten in staan en waar duizenden mensen aan dood zijn gegaan.Zo haal ik het in mijn hoofd
denk je nu echt dat zonder dat boek die mensen niet zouden zijn gestorven, dat zonder dat boek er nu minder haat zou zijn...
zonder religie zouden mensen wel een andere reden vinden voor oorlog te voeren

ik heb nee gestemd :o

een religie verbod lijkt me zo slecht niet .. :D

Na de 3de wereldoorlog, komt er een Religie verbod...

Ik vind dat er geen verbod in Nederland moet komen, als 't aan mij ligt wel natuurlijk, maar zoiets kan je toch niet maken, dan wordt het helemaal rellen, ik vind wel dat er bepaalde regels aan verbonden moeten zijn, geen hoofddoekjes, geen boerka's, geen mannen met jurken aan, geen moskees, Nederland is Nederland, als je een hoofddoekje wil dragen best, maar dat doe je dan maar lekker thuis.

Laatst bewerkt:
Komt er alleen maar underground shizzle:)

echter, dan moet Mein Kampf ook weer uitgebracht worden!

Terug
Naar boven