AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Goed te eten wel, die chicken tonight maar vind het zo enorm flauw van smaak. Moet altijd extra kruiden.

Maar ziet er lekker uit, zeker met ananas, ik vreet dat bij meer gerechten, collega's vinden dat raar. Ik vind mijn collega's raar en ecto.
Heb ik nog wel een lekker receptje met witlof en perzikken. stoofschotel.

Men neme (4 personen):

500 gram runderlappen
600 gram aardappelen in stukken
2 winterpenen in plakjes
3 stronken witlof grof gesneden
2 uien in halve ringen
3 el scherpe mosterd (ik gebruik grove van de mosterdmolen huisman)
1 flesje bier
peper zout naar smaak
boter
1/2 blik uitgelekte perzikken. (stuk of 8 halve)
een groot ciabatta brood.

Kruid het vlees en bak het bruin in boter. Voeg daarna wortel en uien toe en een half flesje bier met mosterd.
Laat dit alles 20 minuten stoven. Dan de aardappelen erbij en nog 20 minuten stoven. Vocht regelmatig controleren. Bij vullen met bier en als het flesje leeg is met wat water.
Dan de wilof erbij en 10 minuten stoven.
Daarna de perzikken in stukken erbij en 5 minuten meeverwarmen.
Brood ondertusen gebakken en in stukken.

en smullen maar en lekker de saus die erbij is ontstaan soppen met het brood. Jummie!
enne.. ook makkelijk een dag tevoren klaar te maken en je kan het prima invriezen vóórdat je de perzikken erbij doet. Dus ook nog een makkelijke diepvries optie...

Heb ik nog wel een lekker receptje met witlof en perzikken. stoofschotel.

Men neme (4 personen):

500 gram runderlappen
600 gram aardappelen in stukken
2 winterpenen in plakjes
3 stronken witlof grof gesneden
2 uien in halve ringen
3 el scherpe mosterd (ik gebruik grove van de mosterdmolen huisman)
1 flesje bier
peper zout naar smaak
boter
1/2 blik uitgelekte perzikken. (stuk of 8 halve)
een groot ciabatta brood.

Kruid het vlees en bak het bruin in boter. Voeg daarna wortel en uien toe en een half flesje bier met mosterd.
Laat dit alles 20 minuten stoven. Dan de aardappelen erbij en nog 20 minuten stoven. Vocht regelmatig controleren. Bij vullen met bier en als het flesje leeg is met wat water.
Dan de wilof erbij en 10 minuten stoven.
Daarna de perzikken in stukken erbij en 5 minuten meeverwarmen.
Brood ondertusen gebakken en in stukken.

en smullen maar en lekker de saus die erbij is ontstaan soppen met het brood. Jummie!
enne.. ook makkelijk een dag tevoren klaar te maken en je kan het prima invriezen vóórdat je de perzikken erbij doet. Dus ook nog een makkelijke diepvries optie...

Marina......."men neme 4 personen".........vrees dat je iets te kinky bent naar mijn maatstaven.

Welk bier gebruik je ? Normaal bier doet niet zoveel qua smaak is mijn ervaring, pak je bok , oud bruin mss ?

thnx voor de perziktip. Hou wel van fruit in mijn eten.

Marina......."men neme 4 personen".........vrees dat je iets te kinky bent naar mijn maatstaven.

Welk bier gebruik je ? Normaal bier doet niet zoveel qua smaak is mijn ervaring, pak je bok , oud bruin mss ?

thnx voor de perziktip. Hou wel van fruit in mijn eten.
hahaha.. voor 4 personen he! ;) dacht dat je het wel zou snappen..:rolleyes:
Je kan er verschillende soorten bier voor gebruiken. Ik pak vaak een palm. Vind dat er wel lekker in smaken.
wil je het wat zoeter hebben dan smaakt een lekkere bok er ook goed in. :)

ik ben gek op dit gerecht.. en vaak de tweede dag is het nog lekkerder! :)

hahaha.. voor 4 personen he! ;) dacht dat je het wel zou snappen..:rolleyes:
Je kan er verschillende soorten bier voor gebruiken. Ik pak vaak een palm. Vind dat er wel lekker in smaken.
wil je het wat zoeter hebben dan smaakt een lekkere bok er ook goed in. :)

ik ben gek op dit gerecht.. en vaak de tweede dag is het nog lekkerder! :)

Yep, logische verklaring zijn de kruiden die overal intrekken. Heb dat erg met gemarineerde kip.

Klopt ja... vaak zijn dingen op de tweede dag het lekkerst.

Maar nu braaf aan de kwark.. eiwitjes binnenkrijgen voor ik aan een 6 gangen diner ga... :D

Draaf niet te ver door, een cheat mag hoor. Beter maak je hier een relax en geniet dag van ipv teveel te focussen. Als je beiden kunt dan ben je een gezegend mens (ik kan dat namelijk niet)

Draaf niet te ver door, een cheat mag hoor. Beter maak je hier een relax en geniet dag van ipv teveel te focussen. Als je beiden kunt dan ben je een gezegend mens (ik kan dat namelijk niet)
Ik ben ook gewoon gek op zuivel. Dat is ook het probleem. :o Ik moet nu nog wat eten gezien we pas om 19:00 eten... dus vandaar een bakkie kwark.. glijdt zo makkelijk weg. :D
Genieten kan ik wel... helaas is het focus er ook wel bij.. maar vanavond eet ik culinaire hoogstandjes.. om een idee te krijgen.
http://www.facebook.com/pages/Madame-Cheung/197850666923405
hier staan wel wat voorbeeldjes... dit is het restaurant... luxe en sfeer. Heb er een aantal jaren geleden een keer een 10 gangen diner gedaan ook... echt subliem.. van sashimi tot aan wagyu rund.. echt genieten! :)

Ik ben ook gewoon gek op zuivel. Dat is ook het probleem. :o Ik moet nu nog wat eten gezien we pas om 19:00 eten... dus vandaar een bakkie kwark.. glijdt zo makkelijk weg. :D
Genieten kan ik wel... helaas is het focus er ook wel bij.. maar vanavond eet ik culinaire hoogstandjes.. om een idee te krijgen.
http://www.facebook.com/pages/Madame-Cheung/197850666923405
hier staan wel wat voorbeeldjes... dit is het restaurant... luxe en sfeer. Heb er een aantal jaren geleden een keer een 10 gangen diner gedaan ook... echt subliem.. van sashimi tot aan wagyu rund.. echt genieten! :)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

....damnit........en ik moet de restjes pasta op eten straks.

Leuk Marina !

Damn dat ziet er serieus lekker uit !!!!!!!!!!

Wat moet ik me voorstellen van kruiding / marinering ? Zoet, zuur, pittig ?

Gon Bao saus, zal er eens op googlen.

Zoet en pittig. Niet zuur, dat zeker niet.
Hier in Apeldoorn hebben we tig wokrestaurants en onder de woksauzen die je daar kan kiezen is ook altijd 'Gon Bao'. Na 4 keer optimaliseren ben ik tot het volgende recept gekomen:

- 300g kipfilet, in blokjes
- 1 ui, gesnipperd (of een bosje lente uitjes, in stukjes)
- 2 knoflooktenen, fijngehakt
- 2tl sambal
- 1/2tl djahé
- evt. geroosterde pinda's
- Arachide olie / wokolie
Marinade:
- 2el ketjap
- 1el soja
- 2el sherry
- 1tl maizena
- 1el water
Saus:
- 2el ketjap
- 1el soja
- 1el sherry
- 1tl maizena
- 3el water

1.Meng de ingrediënten van de marinade en marineer hierin de kip voor zeker 20 minuten (langer als je de mogelijkheid hebt).
2.Voeg de ingrediënten van de saus toe aan een kommetje. Roer tot een glad papje en proef.
3.Verhit arachide olie en fruit de uitjes en knoflook.
4.Voeg de sambal, djahé en de kipblokjes toe en roerbak kort tot de kip nét gaar is.
5.Voeg de saus en resterende marinade toe en laat onder regelmatig roeren zachtjes koken tot de gewenste dikte is bereikt.
6.Bestrooi eventueel met geroosterde pinda’s (heb ik zelf niet gedaan, doen ze bij de wokrestaurants waar ik het heb gegeten ook niet). Het lekkerst met nasi of witte rijst naar mijn mening, maar met zilvervliesrijst kan het ook prima.

Post je meals! (pics!)

2 el pindakaas 1 minuut in magnetron.
+- 100 gram cottage cheese erbij.
Beetje komkommer.

Super vullende low-carb meal! :)

ImageUploadedByTapatalk1368893493.183224.jpg

Wuttt, meende eerst tonijn te zien... Naja, zolang het maar vult ehh

@ Arnodsi

Wat voor sausje zit daar bij?
ziet er heerlijk uit!

Beste pagina tot nu toe denk ik.

Recept Arnaud?

Pasta
Kip
Tomaat
Pijpajuin
ananas
En een honing mosterd dressing als ik me niet vergis. Dunno welk merk, komt van mijn werk.

Het is wel heerlijk! :D
Ik heb nog een paar keer die vraag gekregen. Dus ik zal het gewoon hier zetten.

Heb me vergist :o Het is een tomaat/paprika dressing (of ik heb de verkeerde doos genomen :roflol:)

8vq43s.jpg

Van Hellmans, maar vervolgens staat onderop calve????????

Van Hellmans, maar vervolgens staat onderop calve????????
:roflol::roflol: was me ook opgevallen

Zal hier wel iets mee te maken hebben:

De verbeterde range Creamy Dressings van Hellmann’s (voorheen Calvé) bestaat uit een totale range van 9 varianten; Caesar, Knoflook, Thousand Islands, Dressing met Yoghurt, Escoffine Romig, Honing Mosterd, Classic, Fijne Kruiden en Naturel Dressing.

Lekkere low-carb gevulde omelet.

15g kokosolie
4 eieren
1 plakje Slankie 10+
100g Philadelphia Light
dille
bruschetta
olijven en komkommer

IMG_2365.jpg

Aha, dus Hellmans heeft Calve gewoon overgenomen en als transitiefase houden ze het logo erop voor de oude vertrouwde klanten.

---------- Post toegevoegd 18 May 2013 om 20:02 ----------

@ drj89 Dat lijkt me idd heel chill maar vult zoiets nou? Lijkt me dat je na een uur weer honger hebt.

Aha, dus Hellmans heeft Calve gewoon overgenomen en als transitiefase houden ze het logo erop voor de oude vertrouwde klanten.

---------- Post toegevoegd 18 May 2013 om 20:02 ----------

@ drj89 Dat lijkt me idd heel chill maar vult zoiets nou? Lijkt me dat je na een uur weer honger hebt.

Eieren vullen best goed, moet ik zeggen, vooral als je er ook groente bij doet.

Terug
Naar boven