aMenace
Cool Novice
- Waardering
- 2
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
vega dagje?Wat ik nog heb te gaan:
Erwten & worteltjes & aardappelpuree.
250 Gram Kwark met één banaan.
Heb 4 verwoede pogingen gedaan om de kip met Gon Bao saus van mijn favoriete workrestaurant na te maken.. en na veel finetunen is het eindelijk gelukt! Vandaag als pwo meal met zilvervliesrijst en wat tomaten.

Allemaal opgekregen in één keer? Wat zijn die ballen rechtsonderin?
). Geen idee wat die ballen zijn, geen banaan want er zit wel iets vleesachtigs inGon Bao ftw!! Ik probeer het ook al tijden na te maken maar ik blijf falen, het is gewoon net niet... heb je een receptje?![]()
Dit is zoals ik het vrijdag heb gemaakt en ik vind dat het zeer goed overeen komt met wat ik bij de wok voorgeschoteld krijg:
- 300g kipfilet, in blokjes
- 1 ui, gesnipperd (of een bosje lente uitjes, in stukjes)
- 2 knoflooktenen, fijngehakt
- 2tl sambal
- 1/2tl djahé
- evt. geroosterde pinda's
- Arachide olie / wokolie
Marinade:
- 2el ketjap
- 1el soja
- 2el sherry
- 1tl maizena
- 1el water
Saus:
- 2el ketjap
- 1el soja
- 1el sherry
- 1tl maizena
- 3el water
1.Meng de ingrediënten van de marinade en marineer hierin de kip voor zeker 20 minuten (langer als je de mogelijkheid hebt).
2.Voeg de ingrediënten van de saus toe aan een kommetje. Roer tot een glad papje en proef.
3.Verhit arachide olie en fruit de uitjes en knoflook.
4.Voeg de sambal, djahé en de kipblokjes toe en roerbak kort tot de kip nét gaar is.
5.Voeg de saus en resterende marinade toe en laat onder regelmatig roeren zachtjes koken tot de gewenste dikte is bereikt.
6.Bestrooi eventueel met geroosterde pinda’s (heb ik zelf niet gedaan, doen ze bij de wokrestaurants waar ik het heb gegeten ook niet). Het lekkerst met nasi of witte rijst naar mijn mening, maar met zilvervliesrijst kan het ook prima.