MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

pizza.jpg

Zelfgemaakte pizza met bodem van zoete aardappel. Hele ding in m'n eentje opgekaant :eek:

Ik eet het ook nagenoeg nooit. Vind het gewoon liet erg lekker. Toch niet van een frituur. Zelf gemaakt of bij het restaurant is het nog wel lekker, in een kleine portie.

lekker of niet lekker is een andere discussie natuurlijk, dat gaat over smaak. Eet zelf ook niet graag frietjes maar wel de snacks :p en stoofvleessaus.. vooral veel stoofvleessaus hmmmm

http://postimg.org/image/55qat9vpv/http://s13.postimg.org/55qat9vpv/pizza.jpg

Zelfgemaakte pizza met bodem van zoete aardappel. Hele ding in m'n eentje opgekaant :eek:

Bodem van zoete aardappel? Sounds interesting! Lijkt me een stuk beter dan deeg op bloembasis wat men normaal gebruikt.
Hoe heb je dat gemaakt? Gepureerd en tot een deeg gekneed met ei?

Hoe heb je die bodem gefixt chef?
+1 recept?

Low carb dag :(

22l0u8.jpg

wanneer wil je de O meedoen?

anders is het overdreven

haha ja ik begrijp je reactie wel maar in het begin van de sport wil je gewoon goed bezig zijn en ga je geen patat eten.. op een gegeven moment weet je niet beter en wil je gewoon geen patat meer eten omdat je het nooit meer deed en omdat dan mijn ''resultaten minder worden'' wat idd wel zal meevallen.. het gaat soms te ver maar het voelt gewoon k*t als ik patat gegeten heb :P

2 boterhammen
4 plakken kipfilet
3 eieren

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bodem van zoete aardappel? Sounds interesting! Lijkt me een stuk beter dan deeg op bloembasis wat men normaal gebruikt.
Hoe heb je dat gemaakt? Gepureerd en tot een deeg gekneed met ei?

Je zat er dicht bij!

Hoe heb je die bodem gefixt chef?

:) Recept:
http://www.proteinpow.com/2011/11/sweet-potato-pizza-base-is-this-best.html

Ging me nog verbazend gemakkelijk af. Je moet er wel wat tijd in steken maar dan heb je ook wat.
Zelf heb ik de zoete aardappel zo'n drie kwartier in de oven gegooid, zodat je het vel er zo af kan halen en makkelijk kan pureren. (Paar keer een vork in steken en in aluminiumfolie wikkelen), je kan 'm ook koken natuurlijk.

Heb 't recept zelf 'n beetje aangepast (heb wel wat eigelen gebruikt en ipv "buckwheat flour" (boekweitmeel) speltbloem gebruikt en ipv "coconut flour" een beetje whey gedaan) maar je kan natuurlijk ook andere gewone tarwebloem/volkorenmeel etc. gebruiken.

Zoete aardappels zijn knettergezond dus een aanrader.

Ging me nog verbazend gemakkelijk af. Je moet er wel wat tijd in steken maar dan heb je ook wat.
Zelf heb ik de zoete aardappel zo'n drie kwartier in de oven gegooid, zodat je het vel er zo af kan halen en makkelijk kan pureren. (Paar keer een vork in steken en in aluminiumfolie wikkelen), je kan 'm ook koken natuurlijk.
je kan hem ook poffen in de magnetron.
Schoonmaken en rondom inprikken met een vork. Dan in nat keukenpapier wikkelen en 6 minuten (per 400gr) op max vermogen (bij mij 1000 watt) in de magnetron. Ik doe het vaak met aardappelen. Makkelijk snel en lekker.
Weet je niet zeker of hij gaar is dan even papier openmaken en erin prikken met een mes. Voel je vanzelf wel of hij gaar is. Zo niet een paar minuten terug doen.

http://www.annabee.net/aardappel/gepofte.html
hier staat het ook.

Na weken zin te hebben gehad in satésaus is het er dan eindelijk van gekomen en jezus wat smaakte hij goed:

16gbxfs.jpg

100g rijst
150g kipfilet
1 el olijfolie
80ml pinda/satésaus (ipv 40gr pinda's)
1 ei

Edit: Ohja ook nog bonen maar die pasten niet meer op mijn bord :D

Laatst bewerkt:
Je zat er dicht bij!

:) Recept:
http://www.proteinpow.com/2011/11/sweet-potato-pizza-base-is-this-best.html

Heb 't recept zelf 'n beetje aangepast (heb wel wat eigelen gebruikt en ipv "buckwheat flour" (boekweitmeel) speltbloem gebruikt en ipv "coconut flour" een beetje whey gedaan) maar je kan natuurlijk ook andere gewone tarwebloem/volkorenmeel etc. gebruiken.

Zoete aardappels zijn knettergezond dus een aanrader.

Thank you for sharing! is zeker interessant.
't Is jammer dat zoete aardappelen zo pleurisduur zijn, maar een keertje proberen moet kunnen.

Inderdaad.... waar kun je zoete piepers voor €2/kg op de kop tikken? :O

Ik ben denk ik een van de weinigen die die dingen echt niet te vreten vind. Eet tegenwoordig alles, echt alles, maar vind bataat echt heel goor

Pangasius filets en wokmix van de aldi

Witte kool, prei, paprika, magere gehakt, ui en kruidenmix

Seitang, paprika, groene selder, wortel, ui, tomaat en kruidenmix van de alber heijn

basami rijst en zilvervliet rijst, brocolli, champs, wortel, paprika, ui, groene knolselder, kipfilet (lijkt weinig, ligt; had al wat opgegeten tijdens het koken was vroeger klaar (;)

Gisteren nog gegeten (de rest is van andere dagen)
Championen-porto saus, rauwe wortels, tomaat, paprika, ovengebakken friet met anarchideolie, streak.

P280413_18.210001.jpg

P280313_18.170002.jpg

P250413_18.370001.jpg

P250513_18.340001.jpg

P230513_17.490001.jpg

Rustdagontbijtje; omelet gone wrong, shakeje en een appel. Tabs zijn een multi en 2 omega 3 caps

20130526_102130.jpg

Terug
Naar boven