AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

lekker middag maaltje gemaakt
100 gram pasta
50 gram doperwten
2 eieren
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik ga ook echt eens zoete aardappels halen, nog nooit op :$

hoe zet je foto´s vanaf mobiel op de site?

Photobucket app is een goeie

Voorbereiding voor een nieuwe werkweek :p

image.jpg

In die zakjes zit volkore macaroni, blikje tonijn op water erbij klaar :D dat gele is idd paprika

Met drie vrienden: 1.1 kg biefstuk
14448ba.jpg

Met rode wijnsaus (hier in de maak)
(knoflook, ui, wortel, venkel, champignons, rode wijn, laurier, tijm, rozemarijn, kippenbouillon, peper en zout)
2eg68gm.jpg

Meer details over dat laatste recept aub!

Meer details over dat laatste recept aub!

Die saus?

Klont roomboter in de pan, knoflook (ik had 3) en ui (ik had 4 kleine), even fruiten. Chapignons erbij (125g), dan halve winterpeen en halve venkel, meebakken. Halve fles rode wijn erbij (ik had cabernet-sauvignon) en twee laurierblaadjes, flinke tak rozemarijn en een paar takjes tijm erbij. Laten indampen tot de wijn bijna weg is. Halve liter kippenbouillion erbij. Zeven (handig te doen voor het inkoken, blijft er minder saus achter in het residu). Tot je ongeveer 0,3 liter saus hebt (proeven). Ik heb hem iets ingedikt met wat maizena.

Als je een grote pan hebt kun je alles dubbele hoeveelheden doen, is wel makkelijk omdat het behoorlijk wat werk is (2 uur ofzo). Groot deel invriezen, en elke keer als je wat vlees bakt hak je een stuk van de bevroren saus af en gooi je die in de pan bij het vlees. Smelt in 30 seconden en tadaa. Heb je voor ruim 10 keer met één keer bereiden.

(je kan uiteraard nog variëren. Kruidnagel, jeneverbes, peterselie (vergeten te kopen), etc...)

Paarse asperges met gebakken zoete aardappel en champigons 1x met ribeye, dubbele portie, voor Sarek en met kalfsoester voor mij. Mmmm..
Nice!

tortilla wraps

tortillawraps.jpg

IMG564.jpg

IMG565-1.jpg

IMG566.jpg

IMG567.jpg

IMG570.jpg

IMG571.jpg

IMG572.jpg

lekkerrrrrrrrrrrrr:)

Ziet er goed uit!