AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Die zijn idd wat bewuster en dat zoek jij niet , dat begrijp ik wel.
Klopt ik heb die bullshit die zij verkoopt al 100x gezien.

Basketball Wives Shes Fifty Shades Of Cray GIF by VH1

Sorry zullen we even verplaatsen naar battle? Ben er klaar mee.

god***domme! Ik wilde (lekkere) maaltijden hier zien! Zit ik weet ik het niet hoeveel pagina's door te skippen met deze schoolplein onzin.
Waar is die gozer met zijn gehaktballen? Of die man met het geniale idee om een gevulde koek door zijn kwark te kruimelen?
(verdomd lekker trouwens nog bedankt)

god***domme! Ik wilde (lekkere) maaltijden hier zien! Zit ik weet ik het niet hoeveel pagina's door te skippen met deze schoolplein onzin.
Waar is die gozer met zijn gehaktballen? Of die man met het geniale idee om een gevulde koek door zijn kwark te kruimelen?
(verdomd lekker trouwens nog bedankt)
dit dus :haha:

Nou dan heb ik toch wel pijnlijk nieuws voor je, want 99% van de veganistische phaggots worden niet geboren en opgevoed als veganistische phaggot. Shocking I know.
99% van de vegans is geen veganistische luchtfietsende boomknuffelaar omdat diegene zo is opgevoed?

:roflol: wat een onzin. Vrijwel nergens op deze aardkloot is men vrijwillig veganistisch. Alleen in het decadente Westen is het een hype. Daarbuiten, met name in de armere regio's, is veganisme niet eens een optie vanwege armoede en voedselschaarste. Alleen hier kunnen welvarende wereldverbeteraars die nooit zware tijden hebben gekend het zichzelf permiteren.

Je zou je maar druk maken over wat een ander wel of niet eet, tfoe.
Ironisch, lees je eigen vorige post nog eens terug.

99% van de vegans is geen veganistische luchtfietsende boomknuffelaar omdat diegene zo is opgevoed?
Huh? Denk jij dat het merendeel van de mensen die vegan eten zo is opgevoed? :o
:roflol: wat een onzin. Vrijwel nergens op deze aardkloot is men vrijwillig veganistisch. Alleen in het decadente Westen is het een hype. Daarbuiten, met name in de armere regio's, is veganisme niet eens een optie vanwege armoede en voedselschaarste. Alleen hier kunnen welvarende wereldverbeteraars die nooit zware tijden hebben gekend het zichzelf permiteren.

Ironisch, lees je eigen vorige post nog eens terug.
Net zoals mensen in arme regio's zich geen driegangen diner met kreeft en biefstuk kunnen veroorloven. Dat je keuzes afhangen van wat mogelijk is lijkt mij redelijk logisch. Heb mij verder nergens druk gemaakt om wat een ander eet in mijn comment :windup:

Laatst bewerkt:
Voorbereid voor pauze straks 🙂

Oh en ik ken hier niemand persoonlijk las net wat onzin van mensen (die blijkbaar WEL volwassen zijn op papier) van niveau a la 12 en 13 jarigen 🤦‍♂️ gedraag je naar je leeftijd zeg.

Sport ze en eat healthy and enough 💪💪

Bijlagen

• 20221116_124330.jpg
    20221116_124330.jpg
    99 KB · Weergaven: 37
Ik noem het eerder gebrek aan opvoeding. Zwakzinnige westerse decadentie.
Ik heb vrienden die verschillend zijn opgevoed in allebei de richtingen tot het extreme toe, zelfs iemand die opgevoed is door boeren en eentje uit een slagersfamilie. Zoals ik al zei, 99% van de vegans is niet zo opgevoed. Jij kan proberen jouw visie door te drukken richting je kind, maar deze zal uiteindelijk vaak toch zelf zijn eigen keuzes maken.

Ik heb vrienden die verschillend zijn opgevoed in allebei de richtingen tot het extreme toe, zelfs iemand die opgevoed is door boeren en eentje uit een slagersfamilie. Zoals ik al zei, 99% van de vegans is niet zo opgevoed. Jij kan proberen jouw visie door te drukken richting je kind, maar deze zal uiteindelijk vaak toch zelf zijn eigen keuzes maken.

Maar opgevoed is een breed begrip natuurlijk. Opgevoed door je ouders, of opgevoed door de maatschappij, of opgevoed door de narratieven die op je afkomen. Uiteindelijk denken we vaak dat we zelf in charge zijn, maar als je dat gaat ontleden, kom je erachter dat het overgrote deel van wat we denken te willen omdat we daar echt achter staan, bij het overgrote deel van de mensen, gevormd is door maatschappij, cultuur, normen en waarden, waar jij aan blootgesteld bent.

Maar opgevoed is een breed begrip natuurlijk. Opgevoed door je ouders, of opgevoed door de maatschappij, of opgevoed door de narratieven die op je afkomen. Uiteindelijk denken we vaak dat we zelf in charge zijn, maar als je dat gaat ontleden, kom je erachter dat het overgrote deel van wat we denken te willen omdat we daar echt achter staan, bij het overgrote deel van de mensen, gevormd is door maatschappij, cultuur, normen en waarden, waar jij aan blootgesteld bent.
Plus de invloed van allerlei stofjes die door de hypofyse worden gemaakt.

Ja, dat is ook wel een beetje het punt. Je kan zo hard roepen als je wilt dat jouw kind geen vegan phaggot zal worden, je hebt er alleen zelf maar een kleine fractie invloed op. Je kind gaat uiteindelijk zelf zijn keuzes maken, en die keuzes worden sowieso meebeïnvloed door factoren buitenaf. Moest ik de persoon nooit hebben ontmoet die mij verteld heeft over veganisme is de kans groot dat ik 't nooit een kans had gegeven, want ik ben niet zo opgevoed en vroeg mij (samen met mijn ouders) af waarom die weirdo's niet gewoon melk en eieren eten.

Ja, dat is ook wel een beetje het punt. Je kan zo hard roepen als je wilt dat jouw kind geen vegan phaggot zal worden, je hebt er alleen zelf maar een kleine fractie invloed op. Je kind gaat uiteindelijk zelf zijn keuzes maken, en die keuzes worden sowieso meebeïnvloed door factoren buitenaf. Moest ik de persoon nooit hebben ontmoet die mij verteld heeft over veganisme is de kans groot dat ik 't nooit een kans had gegeven, want ik ben niet zo opgevoed en vroeg mij (samen met mijn ouders) af waarom die weirdo's niet gewoon melk en eieren eten.

Waarom ben je eigenlijk vegan geworden?

Waarom ben je eigenlijk vegan geworden?
Toen ik diergeneeskunde ging studeren was er een meisje dat vegan cupcakes verkocht voor haar melkgeitenopvang. Ik heb toen gevraagd wat ze precies deed en waarom ze vegan was, zij heeft mij toen verteld dat zij bokjes opving uit de geitenmelkindustrie die anders geslacht gingen worden (want zijn ze niets mee, geven geen melk). Heb toen een beetje verder onderzocht hoe al die industrieën in elkaar zaten en gezien dat er kennelijk best wat dierenleed mee gepaard gaat waar ik niets van af wist. En bij diergeneeskunde zelf zie je ook wel wat voorbij komen waar ik m'n vraagtekens bij had.

Hiervoor ook een tijdje vrijwilliger geweest bij een dierenasiel dat toevallig langs een slachthuis lag. We hadden daar een speciaal nummer van de eigenaar waar we elke keer moesten melden als er wat gebeurde wat niet door de beugel kon. Hoe ik toen al niet de link heb gelegd, geen idee, cognitieve dissonantie I guess.
Beslist dat ik daar niet meer aan wil meewerken en ta-da. (Na wat onderzoek over hoe je gezond vegan kan eten en waar je allemaal op moet letten ofc).

En vegan ≠ links of luchtfietsend :roflol:

Terug
Naar boven