AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Toen ik diergeneeskunde ging studeren was er een meisje dat vegan cupcakes verkocht voor haar melkgeitenopvang. Ik heb toen gevraagd wat ze precies deed en waarom ze vegan was, zij heeft mij toen verteld dat zij bokjes opving uit de geitenmelkindustrie die anders geslacht gingen worden (want zijn ze niets mee, geven geen melk). Heb toen een beetje verder onderzocht hoe al die industrieën in elkaar zaten en gezien dat er kennelijk best wat dierenleed mee gepaard gaat waar ik niets van af wist. En bij diergeneeskunde zelf zie je ook wel wat voorbij komen waar ik m'n vraagtekens bij had.

Hiervoor ook een tijdje vrijwilliger geweest bij een dierenasiel dat toevallig langs een slachthuis lag. We hadden daar een speciaal nummer van de eigenaar waar we elke keer moesten melden als er wat gebeurde wat niet door de beugel kon. Hoe ik toen al niet de link heb gelegd, geen idee, cognitieve dissonantie I guess.
Beslist dat ik daar niet meer aan wil meewerken en ta-da. (Na wat onderzoek over hoe je gezond vegan kan eten en waar je allemaal op moet letten ofc).

En vegan ≠ links of luchtfietsend :roflol:

Niets dan respect voor, ik heb denk ik gewoon een te groot hart om vegan te kunnen worden. Hou van dieren, ook op mijn bord!

Toen ik diergeneeskunde ging studeren was er een meisje dat vegan cupcakes verkocht voor haar melkgeitenopvang. Ik heb toen gevraagd wat ze precies deed en waarom ze vegan was, zij heeft mij toen verteld dat zij bokjes opving uit de geitenmelkindustrie die anders geslacht gingen worden (want zijn ze niets mee, geven geen melk). Heb toen een beetje verder onderzocht hoe al die industrieën in elkaar zaten en gezien dat er kennelijk best wat dierenleed mee gepaard gaat waar ik niets van af wist. En bij diergeneeskunde zelf zie je ook wel wat voorbij komen waar ik m'n vraagtekens bij had.

Hiervoor ook een tijdje vrijwilliger geweest bij een dierenasiel dat toevallig langs een slachthuis lag. We hadden daar een speciaal nummer van de eigenaar waar we elke keer moesten melden als er wat gebeurde wat niet door de beugel kon. Hoe ik toen al niet de link heb gelegd, geen idee, cognitieve dissonantie I guess.
Beslist dat ik daar niet meer aan wil meewerken en ta-da. (Na wat onderzoek over hoe je gezond vegan kan eten en waar je allemaal op moet letten ofc).

En vegan ≠ links of luchtfietsend :roflol:
Je moet toegeven dat er nogal een overlap is van dat laatste.

Dus je had ook Joods kunnen worden?
Gij zult het bokje niet koken in de melk zijner moeder.

Je bent een ex-verslaafde die nog steeds aan de coke zit en dat kennelijk oké vindt, laat dat voorbeeld maar zien idd. Good job!
Wat een venijn. Wat boeit het jou hoe hij zijn leven leidt?

Je zou je maar druk maken over wat een ander wel of niet eet, tfoe.
Je zou je maar druk maken over wat een ander wel of niet gebruikt aan geestverruimende middelen.

Je typeert jezelf nu wel echt als een stereotype vegan. Een moreel verheven vingerwijzende hypocriet.

Jammer dit.

Je moet toegeven dat er nogal een overlap is van dat laatste.

Dus je had ook Joods kunnen worden?
Dat wel, veel linkse mensen zijn ook vegan of hippies :p
Wat een venijn. Wat boeit het jou hoe hij zijn leven leidt?

Je zou je maar druk maken over wat een ander wel of niet gebruikt aan geestverruimende middelen.

Je typeert jezelf nu wel echt als een stereotype vegan. Een moreel verheven vingerwijzende hypocriet.

Jammer dit.
Als je alles had gelezen had je al gezien wat mijn reactie daarop was: het gaat hier om een keuze die anderen ook beïnvloed. Ik doe niemand kwaad met iets (niet) eten, net zoals jij niemand anders kwaad doet met dat wel te eten. Daarbij had ik zijn eigen comment geciteerd waar hij zei dat hij dat niet meer ging doen en heeft hij het zelf allemaal verwijderd.
Jij haalt er elke keer vegans bij terwijl het er totaal niet toe doet, dus nu moet je niet doen alsof jij niet continu met je vingertje zit te wijzen :emo:

zie geen maaltijden alleen frustraties..... :marvins:

Ik heb vrienden die verschillend zijn opgevoed in allebei de richtingen tot het extreme toe, zelfs iemand die opgevoed is door boeren en eentje uit een slagersfamilie.
Wow, zelfs iemand die is opgevoed door boeren? Damn, dat is wel heel extreem.

Ik neem aan dat diegene slachtofferhulp heeft gekregen om deze trauma's te verwerken. Heftig.

Die uit de slagersfamilie is helaas reddeloos verloren. Hoe deze primitieve dierendoders met hun kroost omgaan is schrikbarend. Dat dit nog gebeurd anno 2022!

Van jongs af aan al geïndoctrineerd tot melk-drinkende, dieren-etende fascisten. Ziekelijk. Het zou mij niks verbazen als deze PVV stemmers jaarlijks met het vliegtuig op vakantie gaan.

We leven echt in een zieke wereld.

Wow, zelfs iemand die is opgevoed door boeren? Damn, dat is wel heel extreem.

Ik neem aan dat diegene slachtofferhulp heeft gekregen om deze trauma's te verwerken. Heftig.

Die uit de slagersfamilie is helaas reddeloos verloren. Hoe deze primitieve dierendoders met hun kroost omgaan is schrikbarend. Dat dit nog gebeurd anno 2022!

Van jongs af aan al geïndoctrineerd tot melk-drinkende, dieren-etende fascisten. Ziekelijk. Het zou mij niks verbazen als deze PVV stemmers jaarlijks met het vliegtuig op vakantie gaan.

We leven echt in een zieke wereld.
Mis je expres altijd heel het punt en de essentie van comments? Maar oké, jij je zin :roflol:

Even goede voorbeeld geven weer (hopelijk niet te vroeg voor zo’n maaltijd👀)
image.jpg

Ja, dat is ook wel een beetje het punt. Je kan zo hard roepen als je wilt dat jouw kind geen vegan phaggot zal worden, je hebt er alleen zelf maar een kleine fractie invloed op. Je kind gaat uiteindelijk zelf zijn keuzes maken, en die keuzes worden sowieso meebeïnvloed door factoren buitenaf. Moest ik de persoon nooit hebben ontmoet die mij verteld heeft over veganisme is de kans groot dat ik 't nooit een kans had gegeven, want ik ben niet zo opgevoed en vroeg mij (samen met mijn ouders) af waarom die weirdo's niet gewoon melk en eieren eten.
Gebrek aan opvoeding. Veganisme is geen homofilie. Dat is genetisch bepaald. Veganisme is (gebrek) aan opvoeding.

Simpel voorbeeld. Jij zegt dat opvoeding amper effect heeft op vegan worden.

Ok. Hoeveel vegans zijn er in Nederland t.o.v. 10 jaar geleden? Flinke stijging! Niks te maken met opvoeding natuurlijk.

Hoeveel moslims zijn er in Nederland t.o.v. 10 jaar geleden? Flinke stijging! Maar hoeveel islamitische vegans heb je t.o.v. 10 jaar geleden?

Praktisch 0. Shit wordt niet geaccepteerd. Want cultuur en opvoeding.

Gebrek aan opvoeding. Veganisme is geen homofilie. Dat is genetisch bepaald. Veganisme is (gebrek) aan opvoeding.

Simpel voorbeeld. Jij zegt dat opvoeding amper effect heeft op vegan worden.

Ok. Hoeveel vegans zijn er in Nederland t.o.v. 10 jaar geleden? Flinke stijging! Niks te maken met opvoeding natuurlijk.

Hoeveel moslims zijn er in Nederland t.o.v. 10 jaar geleden? Flinke stijging! Maar hoeveel islamitische vegans heb je t.o.v. 10 jaar geleden?

Praktisch 0. Shit wordt niet geaccepteerd. Want cultuur en opvoeding.
Als jij niet leest wat ik zeg en je eigen ding ervan maakt heeft discussiëren hierover vrij weinig zin denk ik.

Als jij je kind wilt onderdrukken en je eigen visies wilt opdringen doe je dat lekker toch. Dat gaat ook zo lekker in Afghanistan.

Terug
Naar boven