- Waardering
- 35.310
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 108kg
- Vetpercentage
- 10%
Toen ik diergeneeskunde ging studeren was er een meisje dat vegan cupcakes verkocht voor haar melkgeitenopvang. Ik heb toen gevraagd wat ze precies deed en waarom ze vegan was, zij heeft mij toen verteld dat zij bokjes opving uit de geitenmelkindustrie die anders geslacht gingen worden (want zijn ze niets mee, geven geen melk). Heb toen een beetje verder onderzocht hoe al die industrieën in elkaar zaten en gezien dat er kennelijk best wat dierenleed mee gepaard gaat waar ik niets van af wist. En bij diergeneeskunde zelf zie je ook wel wat voorbij komen waar ik m'n vraagtekens bij had.
Hiervoor ook een tijdje vrijwilliger geweest bij een dierenasiel dat toevallig langs een slachthuis lag. We hadden daar een speciaal nummer van de eigenaar waar we elke keer moesten melden als er wat gebeurde wat niet door de beugel kon. Hoe ik toen al niet de link heb gelegd, geen idee, cognitieve dissonantie I guess.
Beslist dat ik daar niet meer aan wil meewerken en ta-da. (Na wat onderzoek over hoe je gezond vegan kan eten en waar je allemaal op moet letten ofc).
En vegan ≠ links of luchtfietsend![]()
Niets dan respect voor, ik heb denk ik gewoon een te groot hart om vegan te kunnen worden. Hou van dieren, ook op mijn bord!