XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Peiling Peiling Hoe bak jij je steak?

• Totaal stemmers
    169
Wtf is dat groene? Spinazie ijs ofzo?

Notenpasta is dat ong zelfde als Pindakaas lijkt me ofniet?

Ik vind pindakaas het lekkerst, gewoon van calvé. Die natuurlijke notenpasta's enzo zijn niet vergelijkbaar. :D

---------- Toegevoegd om 20:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:18 ----------

Gister Goulash gemaakt. Ik kende het alleen van m'n moeder, die maakte het altijd met zo een pakje mix voor goulash, maar zelf maken is het lekkerst lijkt me.
Super goed gelukt! Ik ben blij! :cool:
Recept:
600 gr magere runderlappen
1 ui, in ringen
1 teen knoflook, fijn gesneden
1 tomaat, in grove stukken
1 rode paprika, ik grove stukken/repen

paprika poeder mild en pittig naar smaak
Ik gebruik 1 theelepel van de mild en een halve van de pittige (hij was erg pittig, maar dat ben ik ook! :P)
halve theelepel karwijzaad/kummel

chilipoeder, hoeft niet maar is ook naar smaak

Halve liter vleesbouillon
50 gr tomatenpuree

beetje peper en zout voor de runderlappen
bindmiddel, ik gebruik arrowroot

Runderlappen met wat peper en zout bestrooien. In een braadpan aanbakken met wat boter.
Vlees eruit halen en het vocht uit de pan gieten.
Boter in de pan en de groenten en kruiden voor zo een 10 minuten bakken

Daarna de tomatenpuree, bouillon en vlees er weer in

Even roeren en dan een uur of 2 laten sudderen. Als laatst de goulash binden met arrow root of welk bindmiddel jij wilt gebruiken.

Volgende keer minder bouillon, het was iets te waterig.. als je daar van houd moet je het zo laten. Wil je een wat dikkere saus dan misschien ¼ liter vleesbouillon gebruiken.
Smaak blijft denk gewoon het zelfde. :)
Ook misschien 1 extra paprika en 1 extra tomaat erbij de volgende keer.

814 kcal
143,5 e
27,4 k
14,9 v
3,7 vezel
9,7 suiker uit de paprika en tomatenpuree

10xdqiv.jpg

Nice

Protein pancake met warm fruit

DSC_0064.jpg

Ik vind pindakaas het lekkerst, gewoon van calvé. Die natuurlijke notenpasta's enzo zijn niet vergelijkbaar. :D

---------- Toegevoegd om 20:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:18 ----------

Gister Goulash gemaakt. Ik kende het alleen van m'n moeder, die maakte het altijd met zo een pakje mix voor goulash, maar zelf maken is het lekkerst lijkt me.
Recept:
1 ui, in ringen

Ik gebruik 1 theelepel van de mild en een halve van de pittige (hij was erg pittig, maar dat ben ik ook! :P)

50 gr tomatenpuree

Runderlappen met wat peper en zout bestrooien. In een braadpan aanbakken met wat boter.

Even roeren en dan een uur of 2 laten sudderen. Als laatst de goulash binden met arrow root of welk bindmiddel jij wilt gebruiken.

Volgende keer minder bouillon, het was iets te waterig.. als je daar van houd moet je het zo laten. Wil je een wat dikkere saus dan misschien ¼ liter vleesbouillon gebruiken.

814 kcal
143,5 e
27,4 k
14,9 v
3,7 vezel

10xdqiv.jpg

Deze ga ik ook eens proberen! Ziet dr lekker uit! Wat is arrow root?

Eierpannekoeken met wat palmsuiker.

uploadfromtaptalk1400314496162.jpg

ik bind m'n stoofvlees altijd met gekookte spliterwten die ik vanaf het begin mee laat koken... meteen hoop vezels erbij
(of neem vlees met bot, daar komt gelatine uit)

3 pita broodjes met 250gr shoarma vlees en beetje kaas erin.
En wat snijbonen.
:meal:

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Holy shit Oliver is echt een beest geworden

---------- Toegevoegd om 22:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:07 ----------

Nou vooruit, nog een keertje soep.

9pri8o.jpg

May I have the recipe aangezien ik verkouden ben:(

---------- Toegevoegd om 22:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:07 ----------

goedkoper dan €29,90 bij een nederlandse shop

Mooie link! gaan we een keer proberen!

Joh, ga gewoon meedoen met auctions op eBay je kan ze daar nog goedkoper halen:)

---------- Toegevoegd om 22:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:09 ----------

Weet iemand het verschil tussen Basmati rijst en Zilvervliesrijst?
Ik heb 1 keertje Basmati gegeten het smaakte veel beter dan zilverliesrijst

Gezonden "Swirl" met zelf gemaakte granola/cruesli
1zyd6l1.jpg

Eiwit truffels met gojibessen vulling en toppings: chiazaad, cacaopoeder en WF chocolade saus.
sfv3g3.jpg

#partyinmymouth ;)

Dikke smoothie met fruit en chiapudding
dzthro.jpg

Gepocheerde eieren (1e keer, moeilijk. Iemand nog tips?) met bacon. :heart:
bi2quo.jpg

ik bind m'n stoofvlees altijd met gekookte spliterwten die ik vanaf het begin mee laat koken... meteen hoop vezels erbij
(of neem vlees met bot, daar komt gelatine uit)

Thanks voor de tip!

• Like
Waarderingen: Vonk

Recept:
1 ui, in ringen

50 gr tomatenpuree

814 kcal
143,5 e
27,4 k
14,9 v
3,7 vezel

10xdqiv.jpg

Het heeft alleen weinig met gulash te maken, al ziet het er wel prachtig uit.
In Gulash horen een shitload aan paprika's; geen tomatenpuree maar gulyas kreme ( te koop bij lekkersuithongarije.nl ), je kunt kiezen uit een pittige of normale variant, maar wat mij betreft hoort het een beetje pittig te zijn. Om een goede zoet-zuur-zout-bitter verhouding te krijgen kan je ook nog wat wortel toevoegen, dat maakt het zoet.
Verder moet er karwijzaad in en binden doe je met aardappels; die kook je mee zodat je vanzelf de consistentie tussen soep en stoof krijgt.
Als je het helemaal goed wil doen, dan laat je de pan ook nog een nacht in de koeling staan, dat maakt 'm nog dikker en de smaken trekken goed in.
Probeer maar eens, het is goddelijk.

Waar had je dit recept vandaan?

Iemand ervaring met whey perfection peach mango? Heb deze gisteren binnengekregen, had hiervoor altijd andere smaken (watermeloen, cookies, aardbei etc). Deed deze net in de blender met bevroren fruit en sojamelk om een ontbijtsmoothie te maken en er kwam in ene een fluff uitrollen :p.

Ik blij want stond net op het punt om caseïne te bestellen, speciaal om om fluffs te kunnen maken

Iemand ervaring met whey perfection peach mango? Heb deze gisteren binnengekregen, had hiervoor altijd andere smaken (watermeloen, cookies, aardbei etc). Deed deze net in de blender met bevroren fruit en sojamelk om een ontbijtsmoothie te maken en er kwam in ene een fluff uitrollen :p.

Ik blij want stond net op het punt om caseïne te bestellen, speciaal om om fluffs te kunnen maken

Verkeerde topic? Voor de smaak, ik vond em niks maar ben ook niet zon perzik liefhebber :p

Gezonden "Swirl" met zelf gemaakte granola/cruesli
1zyd6l1.jpg

Eiwit truffels met gojibessen vulling en toppings: chiazaad, cacaopoeder en WF chocolade saus.
sfv3g3.jpg

#partyinmymouth ;)

Dikke smoothie met fruit en chiapudding
dzthro.jpg

Gepocheerde eieren (1e keer, moeilijk. Iemand nog tips?) met bacon. :heart:
bi2quo.jpg

Thanks voor de tip!

Als ik eieren pocheer leg ik altijd een bord onderin mijn pan zodat het ei niet direct aan hitte wordt blootgesteld. Het water hoeft niet te koken, 80 graden is warm zat. Tegen de kook aan dus.
Azijn of iets dergelijks hoef je niet toe te voegen aan het water, kan de smaak verpesten.

Lekker als tussendoortje

xnvkev.jpg

2qa4e9i.jpg

Terug
Naar boven