Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

1741519512845.png
Omelet met beetje Schwarzwalder schinken, shiitake, prei, lichte soya- en Hoisin saus.... fusion :D

Heeft @apfelstrudel (of anderen) nog tips voor kipvleugeltjes, grill of airfryer en dan in aziatische stijl?

Heeft @apfelstrudel (of anderen) nog tips voor kipvleugeltjes, grill of airfryer en dan in aziatische stijl?
Zeker

Wings, borrelpootjes of drumsticks halen.
Oven op 200°C. Bakplaat met bakpapier. Daar de kip op leggen, wat zout erop. Dan als ze gaar zijn met een kwastje insmeren met glaze:
b1c4b3fb5370fdd7.png

Of
csm_Kikkoman_Teriyaki_Glaze_975ml_EN_328b94fb8f.webp

En dan nog 2 a 3 minuten op 180°C terug te oven in.
Bosui heel fijn snijden en erover doen.
Lekker met sriracha als dipsaus. Of sriracha mayo.

*In je Airfryer wordt dit een bende. Je kan wel eerst de kip in de airfryer en dan op een bakplaat met bakpier leggen, insmeren met glaze, en dan nog paar mins de oven in.

Ps. Je glaze verbrand snel vandaar pas laatste 2 minuten erop doen.

Wat ik wel eens doe. Kippendij in z'n geheel bakken in de pan. Vervolgens 15 mins laten rusten (komt veel vocht vrij) op een bord. Dan pas de kippendij snijden in blokjes, mengen met de glaze, en in een ovenschaal nog paar mins in de oven op 180°C. Fijn gesneden bosui erover. Heerlijk bij de rijst of als snack.

Ah.... een glaze pas als ze gaar zijn. Goeie tip :thumb:

Ah.... een glaze pas als ze gaar zijn. Goeie tip :thumb:
Spul verbrand echt heel snel. Je wilt eigenlijk alleen dat het nog een paar minuten indikt doordat het vocht verdampt. Dan krijg je zo'n mooi plakkerige laagje om je kip zoals je normaal ziet bij spareribs. En omdat je het zonder marinade in de oven doet bruint je kip ook door maillard reactie waardoor je ook die diepere geroosterde smaak krijgt.

Spul verbrand echt heel snel. Je wilt eigenlijk alleen dat het nog een paar minuten indikt doordat het vocht verdampt. Dan krijg je zo'n mooi plakkerige laagje om je kip zoals je normaal ziet bij spareribs. En omdat je het zonder marinade in de oven doet bruint je kip ook door maillard reactie waardoor je ook die diepere geroosterde smaak krijgt.
Ik laat weten hoe het wordt en probeer aan een fotootje te denken :)

Ik laat weten hoe het wordt en probeer aan een fotootje te denken :)
Je kan ook van die geroosterde wings/borrelpootjes halen bij de poulier. Die zijn al gaar. Ff door de glaze halen en dan opwarmen in de oven op 160°C.
Duurder maar scheelt wel tijd. En ze zijn al goed gekruid.

Fruit eten voor zowel low kcal/volume en cravings verminderen.

Watermeloen.

Dankjewel fitboy. Heb (nog) geen cravings. Drink normaal ice coffee van xxl ivm de energiedip op het werk tussen de middag en op deze luie zondag niet nodig dus had nog calorien tegoed. Hoe relaxed om dan zoiets lekkers te eten en tegelijk wetende dat je binnen je caloriedoel zit 😎. Dus doe aan ruilhandel in het weekend. Wil geen cheatmeals plannen maar creatief zijn met de calorien in het weekend 🙂. Dus maiswafel en kalkoenfilet geskipt zodat ik vanavond de loempia van mm kan proberen ipv kip met groente💪

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: AK
Terug
Naar boven