AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Peiling Peiling Hoe bak jij je steak?

• Totaal stemmers
    169
Smaakt ook absoluut niet droog deze keer. Hierbij het recept man. Geen geheimen hier toch :thumb:

3 bananen
3 eieren
75 gram havervlokken
100 gram (amandel)meel, volkorenmeel kan ook.
3 scoops whey, smaak latte macchiato
handje walnoten
1 appel
kaneel
handje gedroogde pruimen

40-45 min op 180-190 graden
Clean recept, bevalt me wel :D eventueel ook kokosmeel ipv amandelmeel?

Clean recept, bevalt me wel :D eventueel ook kokosmeel ipv amandelmeel?

Ik moet er zelf ook nog in variëren, is pas de 2e keer dat ik het gemaakt heb.
Kokosmeel lijkt me ook goed te gebruiken hiervoor. Heb wel gemerkt dat het niet in ieder vak van de supermarkt ligt. Met moeite ergens een zakje amandelmeel kunnen scoren.

Misschien toch maar een foodprocessor aanschaffen en eigen meel gaan draaien?:brew:
Zou dat alleen niet met kokosnoten proberen :D

Ik moet er zelf ook nog in variëren, is pas de 2e keer dat ik het gemaakt heb.
Kokosmeel lijkt me ook goed te gebruiken hiervoor. Heb wel gemerkt dat het niet in ieder vak van de supermarkt ligt. Met moeite ergens een zakje amandelmeel kunnen scoren.

Misschien toch maar een foodprocessor aanschaffen en eigen meel gaan draaien?:brew:
Zou die alleen niet met kokosnoten proberen :D
Haha nee dat zeker niet :D weet niet waar je woont maar in belgie heb je de bioplanet (van colruyt) en daar verkopen ze kokosmeel:

https://www.bioplanet.be/bio/nl/product_detail/40956/coco-nat-kokosmeel-500g
https://www.bioplanet.be/bio/nl/product_detail/3140/horizon-gemalen-kokos-125g

Zie wel dat die ik kocht bij hun niet meer beschikbaar is, was van Amanprana

Haha nee dat zeker niet :D weet niet waar je woont maar in belgie heb je de bioplanet (van colruyt) en daar verkopen ze kokosmeel:

https://www.bioplanet.be/bio/nl/product_detail/40956/coco-nat-kokosmeel-500g
https://www.bioplanet.be/bio/nl/product_detail/3140/horizon-gemalen-kokos-125g

Zie wel dat die ik kocht bij hun niet meer beschikbaar is, was van Amanprana

Top, wordt van het weekend even een ritje naar Turnhout dan, vanaf Breda is dat goed te doen!
Vroeger kwam ik altijd voor de maynonaise naar België, die laat het nu maar lekker staan haha.

Om het weekend goed in te gaan 2x deze heerlijke zelf gemaakte hamburger met quacamole gegeten.

Hamburger (2 stuks):
- 150 gr mager rundergehakt
- rode ui
- theelepel sambal badjak en eetlepel tomatenpurree
Lekker kneden en in de oven voor 25 minuutjes op 200 graden (heb zo'n combi ding)

Quacamole (2 porties):
- 40 gr avocado
- 1 tomaat
- citroensap en teentje knoflook
- veel peper, beetje zout, beetje chilipoeder
En lekker met de staafmixer erdoorheen

Bolletjes waren van jumbo om af te bakken, erg lekker en fijne macro's!

image.jpeg

Om het weekend goed in te gaan 2x deze heerlijke zelf gemaakte hamburger met quacamole gegeten.

Hamburger (2 stuks):
- rode ui
Lekker kneden en in de oven voor 25 minuutjes op 200 graden (heb zo'n combi ding)

Quacamole (2 porties):
- 40 gr avocado
- 1 tomaat

Krijg d'r honger van Tara! Denk dat ik morgen ook nog maar fftjes boodschappen ga doen

Voor het recept vh bananenbrood: er wordt gebruik gemaakt van amandelmeel. Iemand enig idee hoe dit zich verhoudt tot kokosmeel? Stel je gebruikt 100g amandelmeel, kan dit dan één op één vervangen worden door kokosmeel (ook 100g dan)? Als iemand de test al zou hebben gedaan, hoor ik het graag

Hamburger (2 stuks):
- rode ui

Quacamole (2 porties):
- 40 gr avocado
- 1 tomaat

Beter ga je die een keer voor mij maken :D

Voor het recept vh bananenbrood: er wordt gebruik gemaakt van amandelmeel. Iemand enig idee hoe dit zich verhoudt tot kokosmeel? Stel je gebruikt 100g amandelmeel, kan dit dan één op één vervangen worden door kokosmeel (ook 100g dan)? Als iemand de test al zou hebben gedaan, hoor ik het graag
Ik kon er dit over vinden (zelf nog niet getest):

However, when making substitutions, the properties of each of these flours have to be taken into consideration. Coconut flour is particularly absorbent and sucks up a lot of moisture. Replacing coconut flour for almond flour (or grain flours) requires that you adjust the amount of liquid and eggs added. A good starting point is to substitute 1 cup of almond flour with 1/4 cup (1 ounce) of coconut flour. You will also need to add 1 egg for every 1/4 cup of coconut flour used in addition to the eggs called for in the original recipe.

http://www.dummies.com/how-to/content/substituting-coconut-flour-for-almond-flour.html

En dit:

When baking with coconut flour, there’s a general ratio rule I follow:

• 1/2 cup of coconut flour
  • 4 eggs
  • 1/2 cup of liquid sweetener
http://comfybelly.com/2012/06/baking-with-coconut-flour-2/#.Vr75J_nhBaQ

Thanks sayer! Had zelf ook al zitten googlen, maar je vindt overal wel een andere 'regel' of advies over hoe kokosmeel te gebruiken... Is jammer want ik houd vd smaak vh meel maar vind ermee bakken geen sinecure...

Zal het zelf gewoon eens moeten testen en ondervinden denk ik!

Thanks sayer! Had zelf ook al zitten googlen, maar je vindt overal wel een andere 'regel' of advies over hoe kokosmeel te gebruiken... Is jammer want ik houd vd smaak vh meel maar vind ermee bakken geen sinecure...

Zal het zelf gewoon eens moeten testen en ondervinden denk ik!
Ik zie vooral dat je moet kijken naar meer vocht toe te voegen (of minder meel lijkt me dan?) omdat het meer vocht opneemt.

En graag gedaan, ik gebruik zelf ook kokosmeel maar had me de vraag nog niet gesteld! Zonder jouw bedenking had ik daar gestaan met een uitgedroogd bananenbrood :roflol:

Ik zie vooral dat je moet kijken naar meer vocht toe te voegen (of minder meel lijkt me dan?) omdat het meer vocht opneemt.

En graag gedaan, ik gebruik zelf ook kokosmeel maar had me de vraag nog niet gesteld! Zonder jouw bedenking had ik daar gestaan met een uitgedroogd bananenbrood :roflol:

Lol ;) inderdaad,
Risico van kokosmeel bananenbrood is inderdaad dat je eindigt met een droge koek...
Mocht je de "magic formula" ooit eens vinden, let me know! :)

Lol ;) inderdaad,
Risico van kokosmeel bananenbrood is inderdaad dat je eindigt met een droge koek...
Mocht je de "magic formula" ooit eens vinden, let me know! :)
Wel ik gebruik het recept van proteinpow voor mijn bananenbrood en vind dat nog aardig vochtig (zeker met wat pindakaas op een sneetje :meal: )

• 224.00 gr., Banaan
  • 277.00 gram, Eiwit
  • 163.00 gram, Zoete Aardappel
  • 60.00 gr, Raw Iron Power Oats
  • 5 gr, Kaneel
  • 80.00 g, Kokosmehl
  • 56.00 g, Whey Delicious
(heb het boek niet bij me dus dit komt uit myfitnesspal)

https://forum.bodybuilding.nl/topics/post-je-maaltijden-met-pics.323275/page-436#post-8983321

11055518_745066735612575_1398072143_n.jpg?ig_cache_key=OTUzMzg3ODkyOTYwMTI1MDgz.jpg

11379717_1610078879262246_1661068064_n.jpg?ig_cache_key=MTAyNTEwODUzNjU0NjAyNjA3Ng%3D%3D.jpg

Wow sayer! Ziet er inderdaad lekker en "moist" uit. Thanks for sharing!
Krijg alweer honger :)

Das zeer nice, zien er goed uit :meal:

Iemand enig idee wat de Shirataki noodles ongeveer kosten? Hier op het werk kan ik een doos kopen van 20 x 420 gram voor +/- €21 euro ex btw.... duur of niet?

Terug
Naar boven