Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Ik ben 3 a 4 jaar vegetarier geweest, tot 2 jaar terug. Marathon lopen ging prima. Toen ik krachttraining ging doen, merkte ik toch dat mijn lichaam wat tekort kwam.
Als je jouw voeding trackt dan weet je toch wat je tekort kwam en kan je je daarop aanpassen ipv direct maar weer kilo's vlees te gaan eten? :eyes:

Als je jouw voeding trackt dan weet je toch wat je tekort kwam en kan je je daarop aanpassen ipv direct maar weer kilo's vlees te gaan eten? :eyes:
Niet alle essentiele aminozuren komen voor in de gewenste verhoudingen in plantaardige voeding. Tekorten tracken is vrij complex als je naar aminozuurverhoudingen gaat kijken. Wegens mijn werk ben ik bovendien vrij regelmatig gebonden aan Franse restaurants, die over het algemeen het begrip vegetarier niet kennen.

Daarnaast was mijn ijzergehalte te laag. Ik at elke dag ziek veel ijzerhoudende groenten en fruit en nam op doktersvoorschrift 2 ferrofumaraat tabletten per dag, maar dat hielp niet. Toen ik weer vlees en vis ging eten, zat ik binnen een maand weer op niveau. Hetzelfde voor hypertrofie en kracht. De arts gaf aan dat de ene persoon mogelijk eiwitten uit plantaardige voeding beter opneemt dan de ander.

Bovendien maakt mijn coach nu mijn voedingsschema en daar vaar ik wel op.

Niet alle essentiele aminozuren komen voor in de gewenste verhoudingen in plantaardige voeding. Tekorten tracken is vrij complex als je naar aminozuurverhoudingen gaat kijken. Wegens mijn werk ben ik bovendien vrij regelmatig gebonden aan Franse restaurants, die over het algemeen het begrip vegetarier niet kennen.

Daarnaast was mijn ijzergehalte te laag. Ik at elke dag ziek veel ijzerhoudende groenten en fruit en nam op doktersvoorschrift 2 ferrofumaraat tabletten per dag, maar dat hielp niet. Toen ik weer vlees en vis ging eten, zat ik binnen een maand weer op niveau. Hetzelfde voor hypertrofie en kracht. De arts gaf aan dat de ene persoon mogelijk eiwitten uit plantaardige voeding beter opneemt dan de ander.

Bovendien maakt mijn coach nu mijn voedingsschema en daar vaar ik wel op.

Maar als het zo complex is om te kijken of je AZ goed zitten, dan weet je toch ook niet of het daaraan lag? Kon evengoed aan iets anders liggen dan I guess.. :dunno:
Als je snapt wat ik bedoel :').

Nee, geen idee, je moet doen waarbij je je het beste voelt :P Heb ook nog nooit m'n aminozuren zitten tracken :').

• Like
Waarderingen: BB_
90% van de sojaproductie in de wereld is voor vee, hehe :P
Naar het schijnt zou het nog goed te doen moeten zijn om als vegan geen soja te eten. Maar heb er geen ervaring mee, anders gaf ik wel een tipje :sad: Geen idee ook waarom je geen soja zou eten als je niet intolerant bent :eyes:

Omdat er gigantische hoeveelheden tropisch regenwoud worden gekapt voor al die vegan gutmenschen waardoor de biodiversiteit drastisch verminderd en CO2 uitstoot vergroot?

90% van de sojaproductie in de wereld is voor vee, hehe :P
Naar het schijnt zou het nog goed te doen moeten zijn om als vegan geen soja te eten. Maar heb er geen ervaring mee, anders gaf ik wel een tipje :sad: Geen idee ook waarom je geen soja zou eten als je niet intolerant bent :eyes:

Oh damn, was al te laat.

Kan je eens wat voorbeelden geven wat je zoal eet in een week, ben wel benieuwd.

Omdat er gigantische hoeveelheden tropisch regenwoud worden gekapt voor al die vegan gutmenschen waardoor de biodiversiteit drastisch verminderd en CO2 uitstoot vergroot?
Zelfde geldt voor al die hippies die fossiele brandstof zo slecht vinden en (gedeeltelijk) op alcohol rijden (wat in het buitenland gebeurd).
Stukken regenwoud worden hier masaal voor gekapt om die suikerriet te kunnen verbouwen.

Maar tegen je hippie vriendjes op facebook zeggen dat je gut bezig bent is natuurlijk het belangrijkst.

Huh? Die regenwouden worden dus gekapt voor de veeindustrie he? :')

"The production of beef is without question the biggest cause of deforestation in the Amazon, with figures ranging from 65 to 70 percent of all deforestation in the area from 2000 to 2005. While more recent figures from 2014 show that overall deforestation is down, the percentages have stayed fairly constant, showing that beef is still the primary reason for cutting down the forest."

Oh damn, was al te laat.

Kan je eens wat voorbeelden geven wat je zoal eet in een week, ben wel benieuwd.
Bijvoorbeeld:

Screenshot_2018-04-12-13-22-59-928_com.myfitnesspal.android.png

IMG_20180412_132331.png

IMG_20180412_132318.png

Jullie hebben beef?

Das ook niet veel....

Zou helemaal lijp worden als ik elke dag bcaa's moest suppleren of voedingsbronnen samen moest voegen om toch nog een compleet aminozuurprofiel te krijgen.

Terug
Naar boven