XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

QLCHBlil.jpg

Kale maaltijdjes.
(Groente zit in andere bakjes ivm vocht na ontdooien)

Daar neem ik nou nooit de tijd voor, zelf soep maken. Ziet er echt super uit! drool:

Soep maken is echt een van de makkelijkste dingen. :brew: Ik maak soms ook wel eens mijn eigen bouillon stock, dat kost wel wat meer tijd om alles te laten trekken.

Nu ik brood wat minder vaak wil eten is soep eigenlijk wel handig. Kocht het wel eens in de kantine, maar dan stond ik de kipstukjes er een beetje asociaal uit te vissen omdat je anders alleen vermicelli krijgt???.

Heb je een eigen kruidenmengsel van curry-madras? Ik zie in de supermarkt altijd alleen kerrie liggen. Wil zelf namelijk ook mijn eigen curry madras samenstellen maar bepaalde dingen gebruik ik nou eenmaal nooit zoals venkelzaad en kardemon etc. Misschien eens een kijkje nemen in de toko ofzo?

Soep maken is echt een van de makkelijkste dingen. :brew: Ik maak soms ook wel eens mijn eigen bouillon stock, dat kost wel wat meer tijd om alles te laten trekken.

Nu ik brood wat minder vaak wil eten is soep eigenlijk wel handig. Kocht het wel eens in de kantine, maar dan stond ik de kipstukjes er een beetje asociaal uit te vissen omdat je anders alleen vermicelli krijgt???.

Heb je een eigen kruidenmengsel van curry-madras? Ik zie in de supermarkt altijd alleen kerrie liggen. Wil zelf namelijk ook mijn eigen curry madras samenstellen maar bepaalde dingen gebruik ik nou eenmaal nooit zoals venkelzaad en kardemon etc. Misschien eens een kijkje nemen in de toko ofzo?
Ik had nu een verspakket van de AH gekocht, daar zit alles al in. Ik heb ook wel eens zelf curry's gemaakt. Verse kruiden koop ik op de markt of in de supermarkt. Gedroogde kruiden in een potje (eventueel in poedervorm) heb ik allemaal wel in huis en gebruik ik meestal. Kardemom gebruik ik vaak, venkelzaad niet zo vaak. Bij grotere AH's en Jumbo's heb je al best veel keus; in de toko helemaal veel. Ik kook dit soort dingen ook niet vaak, aangezien ik 6 dagen per week clean volgens mijn vaste schema eet.

Ik had nu een verspakket van de AH gekocht, daar zit alles al in. Ik heb ook wel eens zelf curry's gemaakt. Verse kruiden koop ik op de markt of in de supermarkt. Gedroogde kruiden in een potje (eventueel in poedervorm) heb ik allemaal wel in huis en gebruik ik meestal. Kardemom gebruik ik vaak, venkelzaad niet zo vaak. Bij grotere AH's en Jumbo's heb je al best veel keus; in de toko helemaal veel. Ik kook dit soort dingen ook niet vaak, aangezien ik 6 dagen per week clean volgens mijn vaste schema eet.

Ziet er goed uit iig! ;)

Ik zie ze altijd liggen, maar dan kijk ik naar de macro's en leg ik 'm snel weer terug. Zijn wel erg lekker, als ik een keer een cheat heb neem ik er misschien nog wel eens een.

Ja, het zijn macro'svreters (pun). Vind dit ook een typisch ding dat 1x in de x tijd érg lekker is en dan weer even niet.

IMG_20180416_165856_resized_20180416_050020541 (002).jpg
IMG_20180416_165910_resized_20180416_050018876 (002).jpg

Gevulde Paprika's
Tonijnsalade

2 Grote rode paprika's uithollen en vullen met vooraf klaargemaakte rijst en thaise kip en 45 min in voorverwarmde oven
overgieten met een tomatensausje bereid met water kipbouillon en 2 kleine blikjes tomatenpuree
Tonijnsalade met wokgroenten en 2 gek. eieren aanmaken met 1 eetlepel mayonaise
Bereidingstijd 20 min

IMG_20180416_165856_resized_20180416_050020541 (002).jpg
IMG_20180416_165910_resized_20180416_050018876 (002).jpg

Gevulde Paprika's
Tonijnsalade

2 Grote rode paprika's uithollen en vullen met vooraf klaargemaakte rijst en thaise kip en 45 min in voorverwarmde oven
overgieten met een tomatensausje bereid met water kipbouillon en 2 kleine blikjes tomatenpuree
Tonijnsalade met wokgroenten en 2 gek. eieren aanmaken met 1 eetlepel mayonaise
Bereidingstijd 20 min
Dat ziet er lekker uit! :D
kokkerellen is leuk aan het worden zo te zien. ;)

Even een mentale 'refeed' aka cheatmeal.
Na 6 maanden dieet begint het steeds lastiger te worden...

IMG-20180417-WA0015.jpeg

@Darcem Zelf pizza maken ....wat een belevenis!!! :D

Haha, deze was al voor me inelkaar geknutseld hoor. Heb er wel zelf ham op gedaan, dus toch mijn bijdrage geleverd:D
Probeer het maar het maakt echt n wereld van verschil......decoreren is idd het leukst....nou jaaaaa opeten is nog leuker haha :p

In tijden niet zó iets lekkers bedacht. Hnnggg

20180417_182643_HDR.jpg

Couscous gemengd met geitenkaas en zwarte olijven. Diepvries sperziebonen en spinazie. Falafel van maza. Griekse yoghurt en wat hot tacosaus (bij gebrek aan harrissa) voor het sausje.

Terug
Naar boven