MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Kwaliteitsvershil bij islamitische slagerijen is ook erg groot, zelf haal ik geen vlees bij de islamtische slager waar ik woon want dat is gewoon niet te eten. Ik ga vaak naar Utrecht om mijn vlees te halen en zie/smaak een wereld van verschil.
misschien dan ook een supermarkt meepakken en daar je beleg halen? elke supermarkt in Utrecht heeft een halal schap: Hoogvliet, jumbo, Ah, Dirk.

er zijn vaak mensen die zeggen dat ze de schap niet kunnen vinden maar dan kan je het wel vragen aan een medewerker, want het hoort er wel gewoon te zijn! eigenlijk in elk van de bovenstaande supermarkten, dus waarschijnlijk ook in jouw dorp/stad. misschien heb je er gewoon niet op gelet. :)

Kan niks vinden op hun website m.b.t .halal. Ik wil wel betrouwbare certificaten zien mbt halal vlees/kip en welke producten daaronder vallen. Zal ze is pmen en vragen of ze dit kunnen aanleveren. Als het alleen kipfilet is, dus niet het beleg dan heb ik er niks aan want die haal ik bij mijn slager.

Ik heb ook altijd sterke twijfels bij wat "halal" wordt genoemd als daar geen betrouwbare certificaten bij zitten, want veel mensen weten niet eens wat halal is. 9 van de 10 mensen die ik tegenkom zeggen, "dit is geen varkensvlees, dus dat mag je eten" of "dit is kip, dus is halal". Helaas wordt deze verwarring ook mede veroorzaakt door moslims die dit gewoon consumeren, maar dat moeten zij zelf weten. Ik ben wel iemand die hier goed op let, zelfs als ik twijfels heb bij een islamtische slager loop ik er niet binnen.

Kwaliteitsvershil bij islamitische slagerijen is ook erg groot, zelf haal ik geen vlees bij de islamtische slager waar ik woon want dat is gewoon niet te eten. Ik ga vaak naar Utrecht om mijn vlees te halen en zie/smaak een wereld van verschil.

Bedankt voor de tips tho!
Geen probleem. Maar ik ga er van uit dat zo'n bedrijf als musclemeat daar niet om liegt. @Scoobz0r

Stukkie vlees.

20181115_174911.jpg

Wahid valt gewoon te kopen bij ah/jumbo etc.

Musclemeat
De kipfilets komen uit Europa en alles gaat dan ook via de Europese wetgeving. Het soort is vleeskuiken. De productiebedrijven moeten aan strenge Europese kwaliteits- en veiligheidseisen voldoen om zo hun product binnen de Europese Unie te mogen verkopen. Uiteraard is de onderneming gecertificeerd. De grondstof kipfilet is halal geslacht met verdoving. Echter dient daar een opmerking bij gemaakt te worden. De fabriek die na de slachtig van de grondstof kipfilet er kipfilet sticks van maakt is ook halal gecertificeerd, maar het product officieel niet (niet aangevraagd). Daarom mogen wij dit product officieel niet halal noemen. We laten het daarom aan de klant over dat als je halal wilt eten, of dit een geschikt product voor jou is.

Zo hebben de meeste wok/ayce restaurants etc ook gewoon halal kip omdat er zo'n grote afzet markt voor is.

Kan niks vinden op hun website m.b.t .halal. Ik wil wel betrouwbare certificaten zien mbt halal vlees/kip en welke producten daaronder vallen. Zal ze is pmen en vragen of ze dit kunnen aanleveren. Als het alleen kipfilet is, dus niet het beleg dan heb ik er niks aan want die haal ik bij mijn slager.

Ik heb ook altijd sterke twijfels bij wat "halal" wordt genoemd als daar geen betrouwbare certificaten bij zitten, want veel mensen weten niet eens wat halal is. 9 van de 10 mensen die ik tegenkom zeggen, "dit is geen varkensvlees, dus dat mag je eten" of "dit is kip, dus is halal". Helaas wordt deze verwarring ook mede veroorzaakt door moslims die dit gewoon consumeren, maar dat moeten zij zelf weten. Ik ben wel iemand die hier goed op let, zelfs als ik twijfels heb bij een islamtische slager loop ik er niet binnen.

Bedankt voor de tips tho!

Halal houdt toch onder andere in dat het dier zonder verdoving is geslacht, maar wel pijnvrij? Dat betekent dat MM-vlees dus niet halal zou zijn. Daarnaast dacht ik dat verdoven bij de slachting per wet verplicht is. Ik heb mij er overigens nooit in verdiept, maar kom net trouwens een wel interessant document tegen:
https://www.dierenrecht.nl/sites/di...esetenindeislamitischetraditieeindrapport.pdf
De moeite van doorlezen waard mocht je interesse hebben in halal. Ik lees ook dat eigenlijk biologisch halal écht halal is, maar interpretatie en visies hierover zijn wel verschillend (zoals meestal).

Dat zijn aardig wat plakjes. Heb toch altijd wel moeite om dat soort beleg halal te vinden. Aanbod vlees/kip is er zat, maar als het gaat om halal beleg helaas niet. Maakt brood altijd zo flauw.
Waarom ik dit zeg, wou even mijn hart luchten..

Anur halal beleg, is bij de jumbo te koop maar is serieus niet te haggelen.
Wordt overigens ook aan gedetineerden met halal menuvoorkeur verstrekt.

Kan dit echt niet aanzien. Vorige cut dagelijks torens rijstwafels met kipfilet naar binnen gewerkt, elke dag 3-4 pakjes :o

Was ook uit nood, geen tijd gehad om een meal te preppen.
Gebeurt wel vaker, eet het sws zonder brood ofzo,

Halal houdt toch onder andere in dat het dier zonder verdoving is geslacht, maar wel pijnvrij? Dat betekent dat MM-vlees dus niet halal zou zijn. Daarnaast dacht ik dat verdoven bij de slachting per wet verplicht is. Ik heb mij er overigens nooit in verdiept, maar kom net trouwens een wel interessant document tegen:
https://www.dierenrecht.nl/sites/di...esetenindeislamitischetraditieeindrapport.pdf
De moeite van doorlezen waard mocht je interesse hebben in halal. Ik lees ook dat eigenlijk biologisch halal écht halal is, maar interpretatie en visies hierover zijn wel verschillend (zoals meestal).
halal is een uitzondering in kader van religie net als kosher

Ontbijtje van vanochtend:
a9oZvqp.jpg

3 bananen + 400ml volle melk + 50g oats
2 glazen sinaasappelsap
4 grote eieren + smokey bbq honey saus
2 witte bollen
2 koppen koffie

1530 KCAL | 66g Protein | 209g Carbs | 45g Fat | 22g vezels

Terug
Naar boven