Fitness Seller

Powerclean frontsquat catch

Bezoekers in dit topic

ThomasLifts

Cool Novice
Lid geworden
16 apr 2014
Berichten
38
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
94kg
Hallo,

Als ik clean, of mensen zie cleanen dan deadliften ze dus de bar van de grond, doen ze de triple extension en vangen ze de bar op hun schouders met een clean grip. Sommige mensen op youtube waaronder ik zakken niet echt door in een volledige frontsquat. Is dit echt de bedoeling, of gaat het meer om de triple extension?

Als ik fail bij een clean dan komt dat meestal (denk ik) omdat ik de bar te hoog wil krijgen. Ik zag een filmpje van Donny Shankle waar hij direct na zijn deadlift in een frontsquat positie gaat zitten en dan beneden de bar opvangt. Is dit de truc om zware cleans toch nog te kunnen afmaken?
 
ja, maar het is technischer wel veel lastiger dan niet diep zakken (= powerclean)
als je zo zwaar mogelijk wilt cleanen -> full clean leren
als je oly lifts doet om explosiever te worden maakt het niet zoveel uit, dan volstaan high pulls ook
 
klopt je hebt gelijk in wat je zegt. Als je de bar niet meer in Powerclean positie kan opvangen moet je hem lager vangen wordt het een full clean.

in trainingen doe ik gewoon powercleans omdat mijn doel niet is om zoveel mogelijk te cleanen.

maar die swich om jezelf onder de bar te trekken is nog wel lastig. Zou eerst de powerclean techniek goed onder de knie krijgen voordat je eventueel dan gaat full cleanen
 
Zou daar geen aannames over doen, sommigen gaan juist niet goed door eerst power cleans te oefenen of vinden power cleans uberhaupt ongemakkelijk en full cleans juist simpel.
 
Back
Naar boven