MuscleMeat

Powerhouse09's Compound XXL Log!

Dit is de meest gangbare manier om op te warmen voor je 1 RM doen veel mensen op het forum zo:
12x40%,van je 1rm
8x50%, van je 1rm
4x60% van je 1rm
2x70%, van je 1rm
1x80%, van je 1rm
En dan je top testen!
Weet het nog niet of dit ook de meest veilige manier is.
Die hoge reps kosten imo onnodig veel energie. 5 reps is imo voldoende om de spieren goed warm te maken en aan te voelen hoe sterk je iedere training bent voordat je de 1RM probeerd.
5x50% RM
5x65% RM
5x80% RM
3x85% RM
3x92,5% RM
1x1RM

Dit is een stuk veiliger aangezien je dichter bij je 1RM kleinere stappen maakt. Van 80% naar de volle 1RM vind ik nog best een grote stap. Daar neem ik nog 2 stappen tussen.

Gaat verder wel goed op de deads powerhouse. Ik moet nog oppassen.

Weet het nog niet of dit ook de meest veilige manier is.
Die hoge reps kosten imo onnodig veel energie. 5 reps is imo voldoende om de spieren goed warm te maken en aan te voelen hoe sterk je iedere training bent voordat je de 1RM probeerd.
5x50% RM
5x65% RM
5x80% RM
3x85% RM
3x92,5% RM
1x1RM

Dit is een stuk veiliger aangezien je dichter bij je 1RM kleinere stappen maakt. Van 80% naar de volle 1RM vind ik nog best een grote stap. Daar neem ik nog 2 stappen tussen.

Gaat verder wel goed op de deads powerhouse. Ik moet nog oppassen.

Bij mijn opbouw kan ie inderdaad beter nog 1 set van 85-90% van zijn 1rm doen, zodat hij goed warm is.

Maar jij zegt die hoge reps kosten veel energie????
12x 40% van je 1rm
8x 50% van je 1rm denk dat dit niet veel energie kost.

Als ik dit op mijn eigen deadlift toepas is dat 12 x 80 en 8 x 100 daar word ik niet moe van in ieder geval.
En 3 x 92.5 van je 1rm doen lijkt me niet verstandig want dan weet je zeker dat je al leeg bent om nog te kunnen maxen op je 1rm.

• Topic Starter Topic Starter
UB2:
Buikspiersessie

Bent Over Row
2 x 12 x 35kg
4 x 10 x 40kg

Bench Press
2 x 5 x 85kg
1 x 4 x 85kg (+1 spot)
1 x 3 x 85kg (+2 spots)
1 x 2 x 90kg (+2 spots)

Military Press
2 x 6 x 35kg
1 x 5 x 35kg (+1 hipdrive)
1 x 5 x 35kg (allemaal met hipdrive)

Incline Db Fly
4 x 8 x 18kg (tussendoor 3 x 10 x 9kg voor de vorm)

Chin Up
4 x BW (assisted)

Bicep Db Curl
4 x 6 x 10kg

Mooie pomp in borst, MP en BOR vind ik niet fijnste oefeningen maar zet ik er wel in voor de afwisseling, moet daar nog even goed gewicht in opzoeken. Armen waren wel helemaal leeg met bicep curl van het chinnen, misschien morgen nog even extra setje curlen.

Mooie training, hoe gaat het met de bench zit er voor je gevoel meer power in voor de 1RM. Wat is die hipdrive waar je het over hebt bij de MP?

Mooie training, hoe gaat het met de bench zit er voor je gevoel meer power in voor de 1RM. Wat is die hipdrive waar je het over hebt bij de MP?

Meer power zit er wel in, laatste tijd het benchen beetje verwaarloosd. Niet dat ik het niet deed, maar focus was er niet. Zal komende tijd wat vaker hoger in gewicht gaan en dan maar 2 a 3 reppers maken, verwacht dat mn borst daar wel een lekkere optater van krijgt. Met hipdrive bij de MP bedoel ik dat ik wat mee beweeg met mn heupen, waardoor ik wat kracht uit mn benen pak, omdat ik hem anders niet omhoog krijg (was vooral in laatste set).

Eigenlijk wel een superdag achter de rug, goed uitgerust, echt veel lopen eten (3x100gram macaroni met kaas + 3x100gram kipfilet :meal:) en een lekkere pomp na het trainen. Nu nog ff bakkie kwark erin en lekker rusten. Morgen SQ en DL... :wl:

Mooie training, als ik naar de rest van je gewichten kijk op andere oefeningen en die vergelijk met mezelf denk ik wel dat je de BOR en MP iets hoger moet kunnen pakken. Je bent namelijk op bijna alle oefeningen een stuk sterker dan ik maar mijn BOR en MP zijn wat hoger, dus die moeten bij jou ook hoger kunnen dan :).

Verder gaat het lekker zo te zien :).

Dat dacht ik al dat je wat meer je benen erbij betrekt. Echter is het alleen een mp als je hielen bij elkaar staan en er geen drive in je lichaam zit die meer je benen betrekt. De MP is de meest strikte versie van de press. Een lichte clean of jerk hoort er eigenlijk niet bij. Zoveel mogelijk kracht uit je bovenlichaam halen.

Maar soms heb je het idd ff nodig om wat verder te komen.

Mooie training, als ik naar de rest van je gewichten kijk op andere oefeningen en die vergelijk met mezelf denk ik wel dat je de BOR en MP iets hoger moet kunnen pakken. Je bent namelijk op bijna alle oefeningen een stuk sterker dan ik maar mijn BOR en MP zijn wat hoger, dus die moeten bij jou ook hoger kunnen dan :).

Verder gaat het lekker zo te zien :).

Thanks, klopt wel dat die nog een stuk omhoog moeten gaan in gewicht. Doe ze vrij weinig, ze hebben nu pas echt een plaats in mn schema en zal dus snel wel omhoog schieten. Overigens is het wel zo dat ik niet zo sterk in mn schouders ben. :(

Dat dacht ik al dat je wat meer je benen erbij betrekt. Echter is het alleen een mp als je hielen bij elkaar staan en er geen drive in je lichaam zit die meer je benen betrekt. De MP is de meest strikte versie van de press. Een lichte clean of jerk hoort er eigenlijk niet bij. Zoveel mogelijk kracht uit je bovenlichaam halen.

Maar soms heb je het idd ff nodig om wat verder te komen.

Normaal doe ik wel redelijk strict mn oefeningen, maar wilde gewoon even dit gewicht blijven doen. Daarom heb ik het ook maar bijgezet anders krijg ik als ik terug krijg een vertekent beeld.

LB2:
Squat
5 x 6 x 90kg

Deadlift
5 x 5 x 120kg (REP PR)

Standing Calve Raises (smith machine)
1 x 15 x 110kg
3 x 15 x 130kg

Leg Press
5 x 8 x 141kg

Shrugs
5 x 8 x 25kg (per kant)

Cardio 20 min loopband: 287 kcal

Bij squatten nog steeds op houding gelet, als ik onder paralel ga dan zijn het eerder mn hams die het niet trekken (in ieder geval niet mn quads, die kunnen het makkelijk hebben). Filmpjes van zowel mn SQ als DL door trainingsmaatje laten maken, als ik ze krijg zal ik even kijken of ik ze op youtube kan fl*kkeren en hier linken. Ik heb mn weekend wel weer verdiend mensen, over and out voor deze week.

Weekoverzicht - Week 8
Lekkere week achter de rug, na wat mindere weken deze week goed aan mn schema gehouden en eindelijk ook eens goed gegeten. Top week!

Training: Niet veel over te klagen, zoals het nu ingedeeld is vind ik het wel prima. Trainingen lijken veel op elkaar maar zijn ook wel divers door dat het toch verschillende oefeningen zijn. Enige minpuntje is de duur, moet wat hoger tempo erin houden, anders duurt het allemaal weer veel te lang. De cardio achter de trainingen is redelijk goed bevallen, en het fietsen ook eigenlijk wel. Cardio na de benentraining was wel iets minder, maar voor mn gevoel wel goed voor het herstel.

Voeding: Erg goed gegeten, vooral vanaf woensdag. Eiwitiname goed op peil dmv kip en shakes. Veel macaroni met kaas gegeten, binnekort nieuw schema opstellen met een maaltijd met macaroni&kaas en rijst&kip. Twee goede combinaties. Gewicht wel verder gestegen naar 103.5kg ondanks cardio

Rust: Ook niet slecht gegaan, niet roerige nachten en elke dag wel weer flink aantal uurtjes geslapen. Herstel ook niets over te klagen, mede door voeding waarschijnlijk erg goed gegaan.

nette trainingen!
respect voor de squat en deadlift samen in een training.
ik ga nu mijn 2e week ik van mijn ub/lb schema maar ik splits de deadlift en squat.

Yo powerhouse wanneer gaan die 1RM pr's eens komen?

Mooi dat je een topweek gehad hebt! Ga zo door!

Gaat hij maar 1 week maxen?

Geen idee.. We hebben dan iig 1RM maxen gepland..

Misschien dattie tussendoor nog ff gaat proberen ofzo???

Maarre.. waarom zou je langer dan 1 week maxen? Je bouwt er naar toe.. je zet je PR's.. dan verwacht je toch niet de week er op er weer over heen te gaan ofwel?:D Dat betekent dat je de keer er voor niet alles er uit hebt gehaald.. Of dat je aan het kuren bent:eek:

Zou wel mooi zijn:p Elke week 1RM PR verbreken:cool:

Dan weet ik niet hoe ik het de komende weken ga doen, maar ik ga nog 4 weken maxen op mijn 1RM.
Waarom zou je wel in de hogere reps weken lang pr's kunnen halen maar niet in de 1RM?

nette trainingen!
respect voor de squat en deadlift samen in een training.
ik ga nu mijn 2e week ik van mijn ub/lb schema maar ik splits de deadlift en squat.

Thanks, twijfel zelf daar ook nog wel over, maar meer omdat ik dan de lengte van mn trainingen zou kunnen verkorten dan dat het met mn herstel te maken heeft (vind het namelijk wel goed te doen zo).

Yo powerhouse wanneer gaan die 1RM pr's eens komen?

Heb nog een behoorlijke tijd om 1RM te gaan testen, maar 5x5 gaat laatste tijd naar volle tevredenheid dus ik denk dat het pas over 2 a 3 weken zo ver is.

Mooi dat je een topweek gehad hebt! Ga zo door!

Bedankt mid, altijd fijn om wat goede kritiek ook te krijgen.

Denk 2 weken (heb dan 4 workouts per onderdeel, daar moet wel een goede tussen zitten qua power).

Geen idee.. We hebben dan iig 1RM maxen gepland..

Misschien dattie tussendoor nog ff gaat proberen ofzo???

Maarre.. waarom zou je langer dan 1 week maxen? Je bouwt er naar toe.. je zet je PR's.. dan verwacht je toch niet de week er op er weer over heen te gaan ofwel?:D Dat betekent dat je de keer er voor niet alles er uit hebt gehaald.. Of dat je aan het kuren bent:eek:

Zou wel mooi zijn:p Elke week 1RM PR verbreken:cool:

Wellicht dat ik tussendoor nog wat probeer, maar zoals eerder gezegd 5x5 gaat lekker laatste tijd. Zelf ben ik nog te onervaren om te weten hoe mn lichaam verbeterd, dus dat zullen we wel zien binnekort als we echt aan de bak moeten :)

Bedankt allemaal voor jullie comments.

UB1:
Bench Press
3 x 5 x 85kg
1 x 4 x 85kg (4de met spot)
1 x 3 x 85kg (3de met spot)

T-Bar Row
5 x 5 x 60kg

Db Shoulder Press
4 x 6 x 18kg (per kant)

Dips
3 x 5 x BW
2 x 4 x BW

Lateral Db Raise
3 x 10 x 10kg (per kant)

Chin Up
4 x BW (assisted)

Geen cardio gedaan.

Voelde me erg moe, slechte nachtrust gehad van het weekend. Toch nog wel redelijk qua gewichten gepresteerd, maar had meer in gezeten.

LB2:
Squat
4 x 8 x 100kg

Deadlift
5 x 5 x 125kg (REP PR)

Standing Calve Raises
4 x 15 x 130kg

Cardio 30min loopband: 427kcal

Korte zware training, had niet heel erg veel energie. Handen failde bijna op de DL, gelukkig wel weer wat omhoog in kg's :cool:

Terug
Naar boven