Fitness Seller

Powerlifter worden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

En terrecht! lijden zal die!
 
full body doen.

3x pw squaten 2x per week liften 2x pw benchen. Niet teveel oefeningen. Focus.
 
Hoe hoog zijn je boxen? Aangezien je box squat 100kg is en je high box squat 170kg... Best een verschil!
 
Waarom doe je die legcurl? Waarom geen hypers of GHR?
 
full body doen.

3x pw squaten 2x per week liften 2x pw benchen. Niet teveel oefeningen. Focus.

Wij hebben al zo veek gezegd dat hij iets zoals Bill Star moet doen, maar hij wil niet luisteren. :p
 
En terrecht! lijden zal die!

Zo is het, beste Snijder. Zijn hoofd op mijn bordje. Smullen.

full body doen.

3x pw squaten 2x per week liften 2x pw benchen. Niet teveel oefeningen. Focus.

Ik squat nu twee of drie keer per week en dat voelt inderdaad goed. Aan 'teveel oefeningen' zal ik me nooit schuldig maken. Voorlopig ga ik voor veel 5RM's en 3RM's op de boxsquat omdat ik het gevoel heb dat daar nog veel is te halen. Zodra ik stal een goeie week rust en kijken wat het voor mijn 'normale' squat heeft gedaan.

De reden dat ik niet fullbody train is overigens dat LB // UB best goed bevalt en ik na LB geen zin heb om nog 'zwaar' UB te trainen. Vooral bij de rug wil ik dan nog wel eens iets overslaan en dan werkt dit wat fijner. Verder heeft LB ook de hoogste prioriteit. M'n bench zal m'n reet roesten zolang die nog meer dan de helft van mijn squat is.

Hoe hoog zijn je boxen? Aangezien je box squat 100kg is en je high box squat 170kg... Best een verschil!

De hoge box is een hoog bankje. Filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=b4zMdYLEwcY

Ik weet niet wat gayer is, de ROM of het nummer op de achtergrond. De lage box is iets onder parallel, zal ik ook wel eens filmen.

Waarom doe je die legcurl? Waarom geen hypers of GHR?

Hypers voel ik meer in m'n onderrug dan in m'n hams en die laatsen vind ik belangrijker. GHR's heb ik de kracht en de mogelijkheden niet voor. Legcurl werkt best lekker eigenlijk.

Wij hebben al zo veek gezegd dat hij iets zoals Bill Star moet doen, maar hij wil niet luisteren. :p

Dat wil ik zeker niet. Al ben ik stiekem wel van plan om die lineaire progressie in m'n squats in te voegen. De laatste tijd, zo zal de oplettende lezer kunnen zien, heb ik vooral toegewerkt naar 5RM's en 3RM's en dat is een klein beetje wat je in die programma's ook doet, lijkt me. Ik heb echter geen zin in elke training hetzelfde. De ene dag is de andere niet.

***

Wat een belangstelling trouwens. Tip voor de lezer: Zet wat menselijk leed in je log en je krijgt mededogen. En m'n training van zojuist bewaar ik voor een volgende post.
 
Pushpress

Schouder voelde wat stroef, moest er 'doorheen' pressen en gebruikte mijn benen daardoor niet efficiënt, zo voelde het.

2*60
1*60
5*55 (evenaring PR)
6*50 (wussy PR)

voortaan even reps op 50 en 55 maken. 8*55 of 5*60 zou wel een nieuwe max moeten geven (=65)

Bench

smal // normal // wide

3 // 3 // 3 * 40kg
3* 3 // 3 // 3 * 50

Lat Pulldown

smal

3*8 oplopend gewicht
3*6 oplopend gewicht

Liggende pulldown

8*
5*
5*

Ik ga jullie bij deze oefeningen niet vervelen met gewichten, aangezien het machines zijn. Laatste set op de normale pulldown was een pr'etje.

Triceps

drie gruwelsets tot de pomp niet te ontkennen was
 
Box squat

-opwarming-
3*92.5 (PR)
6*80 (wussy PR)

dit idee bevalt me, net als de vorige training. Eerst een zware tripple ofzo najagen, daarna reps maken op wat minder gewicht en kijken of je ook daar grenzen kunt verleggen.

Box squat

hoog

3*160
1*170 (easy evenaring PR)
1*180 (grinding, nice!)

Legpress + abs

stuk of vier sets, elk


***

gaat goed :) Als die progressie zo doorzet, en waarom niet, zou ik aan het eind van de zomer een aardige squat kunnen hebben.
 
Boxsquat

3*95
7*80

beiden PR, dus goed. Leermoment: Tijdens de eerste poging 3*95 slikte ik per ongeluk m'n kauwgum in. Proestend de bar terug geracked, was best effe schrikken omdat ik dacht dat ik moest kotsen terwijl ik nog aan het drukken was. Note to self: Geen kauwgum meer.

Powerclean + pushpress

8*55 (PR)

breathing, erg zwaar, wel goed.

Legcurl

3*15

***

En dit alles na een weekend waarin 'de 24 uur' plaatsvonden. Samen met vrienden in huis opgesloten met niets anders te drinken dan bier. Had 17 of 18 halve liters op, net geen PR denk ik.
 
Pushpress

6 of 7 *55
hele hoop * 50

beiden PR in ieder geval. Volgende 8 en 10, met zekerheid. Dit gaat goed, het werkt. Wel triest maar heb in een paar weken volgens mij meer progressie gemaakt dan in een jaar.

Small bench

3*5

Dumbbell Row

8*
8*
12*34

alleen die laatste set was wel okay. Ik struggle met mijn deadlift en ik blijf maar lezen dat dumbbell rows je er enorm bij helpen. En laat ik die nou net een beetje verwaarloosd hebben de laatste tijd. In ieder geval goed voor de grip, pomp in den biceps.

Small pulldown

12*
7*pr'etje
9*pr'etje

Triceps

2*30

***

goede pomp, trainen gaat lekker.
 
Bench

6*62.5 (PR)
8*62.5 (nice)

***

Voor de rest schandalig gepompt, geen idee van reps en gewichten.
 
Deadlift

3*130
2*145 pr'etje
1*147.5
0*147.5
1*130

mixed feelings. Wilde eigenlijk 3*145 maar die twee gingen zo snel dat ik dacht dat 2*147.5 ook wel zou lukken. Ik brand bij deadlifts echt te snel op. Na een zware set voelt een set daarna echt onmogelijk. Die 130 wilde ik ook zes reps ofzo doen maar na de eerste gleed de bar al uit mijn handen.

Safety squat

3*80
3*90

easy

Legcurl

3*10

***

wel aardig, niet te gek. Vandaag of morgen nog even wat snelheid-stuff doen.
 
Military Press

3*40
4*50 (PR)
1*55 (enorm traag, evenaring PR)

Pushpress

3*50
5*55 (shit)
8*55 (heerlijk PR)

zwaar gekreun, laatste rep echt uit m'n tenen. Super relaxed.

Squat

3*80
3*95 (PR)

Dumbbell Row

2*15

Triceps

2*30

Abs

4*5

***

Gaat lekker :D
 
Binnenkort eindelijk setjes met 100kg Squatten! :D
 
Dan zit ik ook echt wel aan mijn 'naturel' grens hoor ;) Maar het gaat lekker de laatste tijd, dus het zou fijn zijn om door die mentale barrière heen te knallen en eindelijk wat sterk te worden.
 
Oei, voel ik daar weer een genetic failure aankomen? ;)
 
Nee hoor, ik heb de afgelopen dagen een PR bodyweight voor elkaar gekregen (78.8!) dus dat werkt wel mee. Een dikkere buik helpt de leverages bij een squat, zeggen ze. Vooralsnog ben ik vetter geworden, ietsje sterker en ik spring nog ongeveer even hoog. Good stuff.
 
Met de trotse mededelingen dat de meeste van m'n broeken niet meer passen:

Squat

high bar, full

3*70
3*80

wat is dat k*t zeg, als je low bar inmiddels gewend bent.

Deadlift

2*135
1*140
2*147.5 (yip yup yip)

goeie planning. 120 en 135 voelden zwaar traag, was blij met deze dubbel!

Powerclean

2*67.5 (pr)
1*70 (pr)
0*72.5
1*72.5 (pr)

Geen schoonheidsprijs, maar toch 5 kg op m'n oude PR na squats en deads. Pulls gaan goed!

Bench

4*65
5*65 (evenaring? geen idee)
12*50

pomp

Triceps

2*pomp

***

Ik ben stiekem best tevreden met de afgelopen weken. Ik word iets buffer, m'n vriendin complimenteert me met m'n schouders en èrmpkes en heeft er inmiddels vrede mee dat ik een mean mother****er word, ook als m'n abs verdwijnen.
 
Alles voor de chickies!
 
Dude waarom een dubbel met 135, een single met 140 en daarna je doel voor deze training, 2 x 147.5
Je gaat je dus eerst voorvermoeien en dan hopen dat je het doel haalt of?

Je kan beter een single met 130/135 doen en dan een dubbel met 147.5, hou je meer energie over. Daarna zou je nog wat werksets kunnen maken.

Ow enne nice man! :thumbs:
 
Back
Naar boven