MuscleMeat

Preppen voor BULK

Bezoekers in dit topic

mladen

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
23 jan 2017
Berichten
454
Waardering
70
Sinds twee weken ben ik begonnen met preppen van mijn avond maaltijden. Dit bevalt met heel erg goed.

Nu is het zo dat ik de hoeveelheden voor iedere avond hetzelfde zijn en daar twijfel ik over.

Moeten de hoeveelheden iedere dag hetzelfde zijn of is het verstandiger om een low en high carb te hanteren?

Zo ja kan ik bijvoorbeeld de low en de high over de resterende maaltijden ook verdelen en de avond hetzelfde houden?

Of moet ik helemaal niet aan de low high carb verdeling doen? Ik eet in principe heel erg clean de hele week door.
 
Bumpje? :)
 
Doen wat jij lekker vind en waar je je goed bij voelt. Elk lichaam is anders. Ene vind het lekker om high in carbs te zitten, de ander wat lower in fats.
 
Doen wat jij lekker vind en waar je je goed bij voelt. Elk lichaam is anders. Ene vind het lekker om high in carbs te zitten, de ander wat lower in fats.
Het enige waar ik aan twijfel of er echt een high en een low carb split nodig is? En zo ja waar kan ik het beste toevoegen of inleveren. Het liefst hou ik de avond maaltijd gelijk omdat het preppen makkelijker maakt.
 
Het enige waar ik aan twijfel of er echt een high en een low carb split nodig is? En zo ja waar kan ik het beste toevoegen of inleveren. Het liefst hou ik de avond maaltijd gelijk omdat het preppen makkelijker maakt.
Direct antwoord: Nee een split is niet nodig.

Maar als je wilt verlagen in carbs, dan zou ik ze alleen rondom om je training nemen (voor of er na) en dan verder over de dag verlagen.

Ik zelf vind het fijner als ik over de gehele dag gewoon carbs eet. Geeft me energie. Zolang je in je cut een kcal defict heb, val je wel af. In mijn ogen zorgt carb verlagen voor flatness en moeheid.
 
Je kan prima elke dag hetzelfde eten.
Het gaat uiteindelijk om het totaal. Zelf vind ik het wel prettig om ook op rustdagen hetzelfde in hoeveelheid te eten.
Vergeet niet dat je op rustdagen hersteld.
 
Je kan prima elke dag hetzelfde eten.
Het gaat uiteindelijk om het totaal. Zelf vind ik het wel prettig om ook op rustdagen hetzelfde in hoeveelheid te eten.
Vergeet niet dat je op rustdagen hersteld.
Ontzettend bedankt. Nu moet ik alleen uitvinden hoe ik meer voedsel naar binnen kan krijgen. Voor mijn stats: 183 cm en 89 kg en een behoeft van ongeveer 3800 - 3900 kom ik er lang niet na. Als ik 2500 binnenkrijg dan doe ik het goed. Vallen doe ik ook niet af. Beetje radeloos wat dat betreft.
 
Moeite met 3800-3900? Dat ik met mijn lengte en gewicht moeite heb met 4500 kan ik me voorstellen.. maar met jouw stats moet dat te doen zijn.
Post anders eens wat jje nu eet met kcal en ekv. misschien kunnen we tips geven om het eenvoudiger te maken.
 
Zal ik zeker doen. Effe alles in myfitnesspall dumpen.
 
IMG_1050.PNG
IMG_1051.PNG
IMG_1052.PNG
IMG_1053.PNG
IMG_1054.PNG
 
Zelf ben ik 1,83 m en 89 kg
 
Je kan eenvoudig ophogen.
ontbijt: 50 gr havermout naar 100 gram en halfvolle melk nemen
Lunch 3 boterhammen stelt niet veel voor. Pak er 2 bij
avondeten pak 100-125 gram rijst
en je tussendoors stellen ook niet veel voor... 600 kcal is voor mij 1 tussendoor.. ik zou de havermout sowieso 75 -100 gram nemen
en nog een extra tussendoor erbij met koolhydraten. Je kan er best nog wat koolhydraten en vetten bij gebruiken.
 
Onwijs bedankt! Ik ga het zeker doen. Ik neem aan dat ik dat iedere dag kan doen.

Hoe komt het dan dat ik ook niet afval als ik te weinig eet?
 
Voor het eerst vandaag tegen de 2800 kcal en voel me als een balon. Ben wel bang om vet aan te maken of zal dit meevallen?

Tevens merk ik dat ik meteen 2 kilo omhoog ben gegaan. Zal dit zich door de week heen normaliseren en weer zaken?
 
Je kan ook gemalen rijst toevoegen, ook een hoge voedingswaarde. Die bij de haver gooien.
 
Je kan ook gemalen rijst toevoegen, ook een hoge voedingswaarde. Die bij de haver gooien.
Ja die ken ik. Ik ben wel benieuwd hoe al deze verhogingen op mij gaan werken.
Ter info die ik 3-4 keer per week een fullbody training volgens de 5x5 systeem afgewisseld met hetzelfde oefeningen maar dan op 70% van de 5x5 met 12/11/10 reps. De schema's doe ik om en om met een dag rust er tussen.
 
Je kan eenvoudig ophogen.
ontbijt: 50 gr havermout naar 100 gram en halfvolle melk nemen
Lunch 3 boterhammen stelt niet veel voor. Pak er 2 bij
avondeten pak 100-125 gram rijst
en je tussendoors stellen ook niet veel voor... 600 kcal is voor mij 1 tussendoor.. ik zou de havermout sowieso 75 -100 gram nemen
en nog een extra tussendoor erbij met koolhydraten. Je kan er best nog wat koolhydraten en vetten bij gebruiken.

Nu een week met deze hogere inname bezig en ik zie dat ik net geen kilo ben aangekomen. Ik voel me ook goed vol de hele dag. Waar het gewicht toename vandaan komt?

Vocht?
Vet?
Spiermassa?
 
Veelal als je meer gaat eten hou je ook wat vocht vast en maag/darmvulling neemt toe als je meer eet. Dus ben je ook zwaarder. Kijk het een paar weken aan.
 
Back
Naar boven