Fitness Seller

Probleem met ontbijt

Bezoekers in dit topic

Mujira

Novice
Lid geworden
26 jul 2014
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
78kg
Vetpercentage
4%
Beste mensen,

Ik ben sinds kort (maandje of 2-3) aan krachttraining begonnen. Train minimaal 3 dagen per week. Nu probeer ik natuurlijk mijn voeding daarop aan te passen om een beetje te bulken, echter heb ik enorm veel problemen met m'n ontbijt. In het algemeen heb ik al moeite om veel te eten (mijn lichaam weigert dit gewoon), en bij het ontbijt is dit nog erger. Ik krijg bijna geen kom havermout weg... ik moet er bijna tot braken toe induwen. Hebben jullie hier tips voor? Moet ik een whey/weightgainer shake als ontbijt gaan nemen? (Wegdrinken hiervan werkt beter dan eten) Of kan ik dit op andere manieren oplossen?

Alvast bedankt.

Gr,
Jeroen
 
Als je moeilijk eten weg krijgt in de ochtend zou ik inderdaad gewoon een eigen shake maken. Je kan de inhoud zo groot maken als je wilt. Het moet natuurlijk wel in je voedingspatroon passen.

Enige voorbeelden wat je erin kan doen:

- whey
- havermout/brinta
- melk/water
- pindakaas

Dit zijn eigenlijk wel beetje de basis dingen, maar je kan het zo gek maken als je wilt.
 
Als je moeilijk eten weg krijgt in de ochtend zou ik inderdaad gewoon een eigen shake maken. Je kan de inhoud zo groot maken als je wilt. Het moet natuurlijk wel in je voedingspatroon passen.

Enige voorbeelden wat je erin kan doen:

- whey
- havermout/brinta
- melk/water
- pindakaas

Dit zijn eigenlijk wel beetje de basis dingen, maar je kan het zo gek maken als je wilt.

En kipfilet? Of is dit alleen inbegrepen voor de cut?
 
En kipfilet? Of is dit alleen inbegrepen voor de cut?
lees je wel??
het gaat om een shake maken... tenzij jij kipfilet in je shake doet. ;)

OT.. wat heb je zoal geprobeerd? Ik neem aan dat brood ook niet wil lukken?
Je kan inderdaad een shake maken. Maar je kan ook jezelf aanleren te eten. Je kan een shake nemen voor gemak.. maar je kan dan ook proberen bijvoorbeeld een deel havermout en een deel shake te nemen. Dat steeds verder op te bouwen.
Je kan ook je havermout meer verdunnen. Door bijvoorbeeld meer volume en ultra fine oats met eiwitten te combineren. Gooi er wat olie/pindakaas door en je hebt ook meteen wat meer aan kcal.

Je kan ook eens proberen met een paar gebakken eieren te ontbijten. Het is warm en eet relatief makkelijk weg. Omelet met wat toevoegingen.
 
Ok bedankt voor de tips. Ik ga gewoon proberen het eten van brinta/havermout door te zetten, en daarna nog een shake erbij of het totale ontbijt zo ver verdunnen met soya/melk/whey dat het beter wegdrinkt :)
 
500 ML volle melk met 30 gr havermout in de blender, voeg dagelijks 5 gr toe. Kreeg vroeger ook nooit een hap door mn keel, met ontbijtdrinks nooit problemen gehad. Neem ook rustig de tijd om goed te ontbijten.

Soya melk is slecht fyi
 
Ik ontbijt al een jaar met Complex Carb Gainer van XXL nutrition, 100 gram op 400 ml (soja)melk en een scheut koolzaadolie er bij. 650 kcal en echt lekker, en weinig low gi carba

---------- Toegevoegd om 12:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:29 ----------

Soya melk is slecht fyi

wat
 
500 ML volle melk met 30 gr havermout in de blender, voeg dagelijks 5 gr toe. Kreeg vroeger ook nooit een hap door mn keel, met ontbijtdrinks nooit problemen gehad. Neem ook rustig de tijd om goed te ontbijten.

Soya melk is slecht fyi

Oh en waarom is soja melk slecht?
 
Back
Naar boven