XXL Nutrition

Contest Log Pun intended

Legpresses op hoog volume en intensiteit.. En verschillende uitvoeringen: small, breed, hoog, voeten naar buiten etc. Maar ga jezelf niet pushen tot de max steeds, want ook ik had beter naar de voorsignalen moeten luisteren. Want door de extra motivatie van de contest en een hogere frequentie van benen trainen is het nu dus weer mis :(
Voor mijn gevoel is bij Hack Squats de belasting op mijn rug minder dan bij gewone Squats of Leg Presses, ondanks dat gewicht juist boven je schouders zit, dus je rug wel in de lijn v.d. belasting zit. Kan het verder niet echt onderbouwen. Sowieso heb ik minder druk op mijn hoofd en minder de neiging te persen.

• Topic Starter Topic Starter
Iliotibial Band? Wanneer ik het opzoek vind ik enkel kniepijn (lopersknie) die te maken heeft met die pees. Ik heb al weken pijn aan de zijkant van m'n linkerquad maar vind geen verklaring wat het kan zijn.

Excuses voor het grote lettertype, zit op m'n mobiel en ff te lui:o

Yes die band trekt bij mij enorm aan de onderrug na zwaar benen trainen.

Voor mijn gevoel is bij Hack Squats de belasting op mijn rug minder dan bij gewone Squats of Leg Presses, ondanks dat gewicht juist boven je schouders zit, dus je rug wel in de lijn v.d. belasting zit. Kan het verder niet echt onderbouwen. Sowieso heb ik minder druk op mijn hoofd en minder de neiging te persen.

Kan ik me zeker in vinden, vind ik ook een hele leuke en zware oefening. Helaas heeft mijn gym die niet. Wisselen van gym is een no go ivm het feit dat BF overal zit en voor ons ideaal is voor het ontwijken van files op onze woon-werk route.

Gave pic!
Ga je de klim foto's ook nog posten? :p
Succes morgen!

Die vind ik zelf niet zo grappig :p

Hier wel een foto waarbij ik het zwembad probeer uit te komen als troost :o

upload_2018-7-2_7-29-28.jpeg

Charmant :roflol:

• Like
Waarderingen: Vonk
Weet niet of ik nu moet lachen of medelijden moet hebben :p

• Like
Dikke walrus op het droge! Hoop dat ze je snel weer mobiel kunnen maken voor je!

Damm!!!

• Like
Ik kan kan mij enigszins inleven in de tergend stekende pijn die daar geleden wordt.

Leg press doe ik al lang niet meer op zwaar gewicht..... misschien is niet iedereen het er mee eens, maar ik vind het een oefening waar je je onderrug rug flink mee kan verpesten als je naar de zwaardere gewichten gaat.
Ik waag het er niet meer op. Voor mij gewoon high bar en low bar squat, front moet ik ook weer eens oppakken. En als dat niet meer gaat..... uh, dan weet ik het ook niet meer, dan maar benen als tandenstokers.

• Like
Ik kan kan mij enigszins inleven in de tergend stekende pijn die daar geleden wordt.

Leg press doe ik al lang niet meer op zwaar gewicht..... misschien is niet iedereen het er mee eens, maar ik vind het een oefening waar je je onderrug rug flink mee kan verpesten als je naar de zwaardere gewichten gaat.
Ik waag het er niet meer op. Voor mij gewoon high bar en low bar squat, front moet ik ook weer eens oppakken. En als dat niet meer gaat..... uh, dan weet ik het ook niet meer, dan maar benen als tandenstokers.
Idd zware legpress heb ik ook al goed gevoeld in m'n onderrug. Backsquat heb ik er ook uitgegooid, front squat geeft mij geen problemen

• Like
Even het hele stuk gelezen.... zonde van de vakantie man, maar top dat je er nog het beste hebt van proberen te maken.

Respect voor je doorzettingsvermogen, als het mij betrof zou die hele contest me nu gestolen kunnen worden.

• Like
Even iets anders.
Zit je nu in ziekte wet of werk je thuis nog beetje?

• Like
Je staat er nog steeds goed bij man, volgende keer de benen toch maar op een
andere manier aanpakken dan.
we worden er allemaal niet jonger op, en de klachten komen steeds sneller en
het herstel gaat steeds langzamer.

Ik zou nu wel even heel goed naar je lichaam luisteren, voor dat er dadelijk een keer
geen remedie meer is:sad:

• Like

:o

Vond ik ook, daarom dat ik hem jullie niet wil onthouden :engel:

Weet niet of ik nu moet lachen of medelijden moet hebben :p

Mag beiden hoor, maar over het algemeen kom je nergens met medelijden, dus lach maar gewoon :p

Dikke walrus op het droge! Hoop dat ze je snel weer mobiel kunnen maken voor je!

Je bent zelf dik skere ecto!

Ja het blijft een dingetje, goed benen kunnen trainen.. Ik zal toch water bij de wijn moeten doen, aangezien mijn rug nog wel wat langer mee moet dan maar 35 jaar. Na een eventuele operatie eerst maar gewoon proberen te onderhouden. 400+ kg legpressen zal wel voorgoed verleden tijd zijn.

Idd zware legpress heb ik ook al goed gevoeld in m'n onderrug. Backsquat heb ik er ook uitgegooid, front squat geeft mij geen problemen

:treuren: klote ruggen :mad:

Even het hele stuk gelezen.... zonde van de vakantie man, maar top dat je er nog het beste hebt van proberen te maken.

Respect voor je doorzettingsvermogen, als het mij betrof zou die hele contest me nu gestolen kunnen worden.

True, maar als ik eenmaal ergens aan begin dan wil ik het ook afmaken.

Even iets anders.
Zit je nu in ziekte wet of werk je thuis nog beetje?

Ik heb verdomme nog vakantie :treuren:

Je staat er nog steeds goed bij man, volgende keer de benen toch maar op een
andere manier aanpakken dan.
we worden er allemaal niet jonger op, en de klachten komen steeds sneller en
het herstel gaat steeds langzamer.

Ik zou nu wel even heel goed naar je lichaam luisteren, voor dat er dadelijk een keer
geen remedie meer is:sad:

Thanks en ja je hebt zeker gelijk! Vanmorgen ging het heel even beter met de pijn, kon goed rondlopen en zelfs zitten. Maar na een dutje is dat weer weg :mad:

Vandaag bij de huisarts geweest en doorverwijzing gekregen. @HillR heeft bij een trage en slechte telefoonservice erop aangedrongen dat ze toch iemand van de kliniek zelf te spreken zou krijgen. Toen kreeg ze meteen mijn behandelend arts van de vorige keer.. En dan kan het snel gaan. Die riep meteen tegen zijn assistente dat zij mij moest inplannen nog voor morgen voor een MRI. En zo geschiedde, morgen om 17:30 bij de kliniek zijn voor een MRI. Hopelijk gaat het vervolg net zo snel. De beelden kan ik erna direct zelfs nog bespreken met de Arts :woot: Als het dan mis is, zullen we waarschijnlijk gelijk een datum prikken voor operatie in Keulen. Met een beetje geluk is die Chirurg niet met vakantie ofzo op het moment en kan het dan nog bijvoorbeeld volgende week al.

Ik zie verlichting aan het einde van de horizon :haha:

upload_2018-7-2_16-58-59.png

Zien jullie het ook?

Nice dat het tot nu toe zo snel gaat!

• Like
:heart: :kiss: lekkerding! Wie weet ben je over 2 weken al aan het revalideren en is het ergste achter de rug! (Pun intended :eyebrow:)

Laatst bewerkt:

Vond ik ook, daarom dat ik hem jullie niet wil onthouden :engel:

Mag beiden hoor, maar over het algemeen kom je nergens met medelijden, dus lach maar gewoon :p

Je bent zelf dik skere ecto!

Ja het blijft een dingetje, goed benen kunnen trainen.. Ik zal toch water bij de wijn moeten doen, aangezien mijn rug nog wel wat langer mee moet dan maar 35 jaar. Na een eventuele operatie eerst maar gewoon proberen te onderhouden. 400+ kg legpressen zal wel voorgoed verleden tijd zijn.

:treuren: klote ruggen :mad:

True, maar als ik eenmaal ergens aan begin dan wil ik het ook afmaken.

Ik heb verdomme nog vakantie :treuren:

Thanks en ja je hebt zeker gelijk! Vanmorgen ging het heel even beter met de pijn, kon goed rondlopen en zelfs zitten. Maar na een dutje is dat weer weg :mad:

Vandaag bij de huisarts geweest en doorverwijzing gekregen. @HillR heeft bij een trage en slechte telefoonservice erop aangedrongen dat ze toch iemand van de kliniek zelf te spreken zou krijgen. Toen kreeg ze meteen mijn behandelend arts van de vorige keer.. En dan kan het snel gaan. Die riep meteen tegen zijn assistente dat zij mij moest inplannen nog voor morgen voor een MRI. En zo geschiedde, morgen om 17:30 bij de kliniek zijn voor een MRI. Hopelijk gaat het vervolg net zo snel. De beelden kan ik erna direct zelfs nog bespreken met de Arts :woot: Als het dan mis is, zullen we waarschijnlijk gelijk een datum prikken voor operatie in Keulen. Met een beetje geluk is die Chirurg niet met vakantie ofzo op het moment en kan het dan nog bijvoorbeeld volgende week al.

upload_2018-7-2_16-58-59.png

Zien jullie het ook?

Ik zie alleen een soort geblesseerde Hercules.

En dan kan het snel gaan. Die riep meteen tegen zijn assistente dat zij mij moest inplannen nog voor morgen voor een MRI. En zo geschiedde, morgen om 17:30 bij de kliniek zijn voor een MRI. Hopelijk gaat het vervolg net zo snel. De beelden kan ik erna direct zelfs nog bespreken met de Arts :woot: Als het dan mis is, zullen we waarschijnlijk gelijk een datum prikken voor operatie in Keulen. Met een beetje geluk is die Chirurg niet met vakantie ofzo op het moment en kan het dan nog bijvoorbeeld volgende week al.

upload_2018-7-2_16-58-59-png.png

Zien jullie het ook?
IK zie het ook!

Goed nieuws Pun!!:woot:

• Like
Terug
Naar boven