AndroidHealthClinic

Contest Log Pun intended

• Topic Starter Topic Starter
Terwijl @HillR met de benenwagen naar de apotheek voor mij is in een dorp hier verderop, kan ik mooi even mijn log bijwerken :)

Velen zullen al gelezen hebben in @HillR haar log dat de terugreis geen pretje is geweest. Eigenlijk ben ik vanaf de ochtend vroeg tot de avond laat enorm misselijk geweest van de Tramadol en stond het overgeven me de hele dag nabij. Steeds weer boerde ik gal op, wat voor mij direct een teken aan de wand was dat het genoeg was geweest voor mijn lever en het eindeloos snoepen van de Tramadol r*tard. Omdat deze een halfwaarde kent van 12 uren, vind er stapeling van de medicatie plaats hetgeen de lever op een gegeven moment gewoon niet meer aankon. Ik heb in 48u tijd ruim 2000mg tramadol naar binnengewerkt, om die laatste dagen en vooral de reis maar door te kunnen komen qua pijn. Dat was eens maar nooit weer. In de literatuur zijn er gevallen bekend van mensen die in coma geraken van 800mg in een keer. Nu is de 2000mg wel verspreid geweest over 48u en heb ik ook geen average Joe lichaam, ik heb natuurlijk maar 1 lever en die zou als het even kan toch nog af en toe wel een biertje links of rechts moeten kunnen gaan verwerken :)

Dus nu de tramadol weer op een burgerlijke 300mg per dag gezet, dat wil zeggen ongeveer elke 8u 1 tablet. Zo kom ik niet in de gevarenzone en heb ik toch wat pijnstilling.. Althans, zou je denken.. Inmiddels zijn we weer bij het stadium dat ik amper mijn eigen kont kan afvegen na het poepen. Voordeel is wel dat ik door deze lagere dosis niet meer verstopt zit en gelukkig weer elke dag 1-2x kan poepen, dat was op de hogere doseringen toch maar een enkele keer per 3-4 dagen en ik kan je vertellen zo'n volle pens is geen pretje ;)

Goed genoeg gekakeld over de medicijnen en de pijn. Voorlopig verwacht ik niet dat ik op korte termijn de gym onveilig kan maken, dus ik ben heel blij met de diverse shoots die we op vakantie hebben gedaan. Er zitten best hele mooie platen tussen, dus indien ik niet meer ga kunnen poseren de komende weken, heb ik deze in elk geval achter de hand. Natuurlijk hoop ik op het beste en dat ik binnenkort gewoon weer kan knallen in de gym. In 2016 kon het immers ook redelijk goed, ondanks de pijn. Wie weet gaat de lyrica nu eindelijk een keer doen waarvoor het gemaakt is; zenuwpijn onderdrukken.

Maandag zoals gezegd langs de huisarts, voor een doorverwijzing MRI en kliniek inzake neurochirurgie. Hopelijk gaat dat allemaal voortvarend en weten we snel waar we aan toe zijn.

Uiteraard blijf mijn voeding on point, welke ik de komende tijd ook regelmatig zal loggen.

Voor nu alvast een leuk kiekje van de vakantie :wave:

upload_2018-6-30_10-4-36.png

Er zijn zelfs foto's van hoe ik de rots op trachtte te klimmen met alle pijn :roflol:

De moeite voor die foto was niet voor niks, hele gave foto!

Wat een gezeik allemaal weer bro, kut heee. Help je hopen op het beste, wat dat ook moge betekenen in deze.

Pic is serieus Nice though

Misschien moet je er toch eens over nadenken of je het risico wilt blijven nemen dat dit steeds weer terugkomt? Kans is klein dat het niet met jouw gym activiteiten te maken heeft toch? Bij mij zou het niet meer opwegen dan.

• Like
Waarderingen: Vonk
Misschien moet je er toch eens over nadenken of je het risico wilt blijven nemen dat dit steeds weer terugkomt? Kans is klein dat het niet met jouw gym activiteiten te maken heeft toch? Bij mij zou het niet meer opwegen dan.

Klopt zeker! Het is ook geen toeval dat het weer tijdens de contest gebeurt. Ik moet leren meer mate te houden en niet meteen balls out te gaan met benen, want het komt steeds door zwaar benen te willen trainen (althans dat is mijn eigen conclusie), terwijl je eigenlijk op mijn leeftijd toch wel anders had mogen hopen.

Dat is een hele mooie foto geworden maat, je fysiek komt er heel goed uit!

Hopelijk kun je snel terug naar de gym.

• Like
Heftig verhaal weer, gelukkig hou je je medicijngebruik goed in de gaten. Geweldige foto overigens!

• Like
Dat is een hele mooie foto geworden maat, je fysiek komt er heel goed uit!

Hopelijk kun je snel terug naar de gym.

Thanks kerel, ik hoop t ook!!

Heftig verhaal weer, gelukkig hou je je medicijngebruik goed in de gaten. Geweldige foto overigens!

Dank Neet! Ja tramadol zijn geen snoepjes en ik ben best wel verslavingsgevoelig, dus op tijd pas op de plaats maken en goed naar m’n lichaam luisteren zijn zaken die ik mezelf echt opleg.

De foto ben ik ook echt super blij mee :cool:

Gave pic!
Ga je de klim foto's ook nog posten? :p
Succes morgen!

Thanks kerel, ik hoop t ook!!

Dank Neet! Ja tramadol zijn geen snoepjes en ik ben best wel verslavingsgevoelig, dus op tijd pas op de plaats maken en goed naar m’n lichaam luisteren zijn zaken die ik mezelf echt opleg.

De foto ben ik ook echt super blij mee :cool:

Surprise, surprise. Je lichaam reageert wel heel goed op sommige substanties + harde training. Vervelend dat die hernia je parten blijft spelen (heb zelf ook chronische rugklachten, dus empathie), anders had je ver kunnen komen.

• Like
Surprise, surprise. Je lichaam reageert wel heel goed op sommige substanties + harde training. Vervelend dat die hernia je parten blijft spelen (heb zelf ook chronische rugklachten, dus empathie), anders had je ver kunnen komen.
Het is denk ik ook maar net hoe ver je wilt komen. Punjab is sowieso al heel erg ver gekomen. Natuurlijk geldt meer is beter nog altijd in deze sport maar heb desondanks het idee dat punjab wel erg tevreden is met zijn fysiek.

• Like
topic verneuker alert,

Pun,na aanhoudende jarenlange onderrugklachten (met uitstraling naar mijn linkerbeen = gevoelloze plekken op mijn bovenbeen :o )

is normaal squatten niet meer te doen ,zelfs niet met pussyweights = kruipend naar huis

om het feest compleet te maken protesteert mijn rechterknie de laatste tijd ook steeds meer zodat mijn geliefde frontsquats ook even

niet meer gedaan kunnen worden,

wat heb jij voor tips om toch nog redelijke benen te krijgen wat betreft oefeningen,volume en intensiteit

topic verneuker alert,

Pun,na aanhoudende jarenlange onderrugklachten (met uitstraling naar mijn linkerbeen = gevoelloze plekken op mijn bovenbeen :o )

is normaal squatten niet meer te doen ,zelfs niet met pussyweights = kruipend naar huis

om het feest compleet te maken protesteert mijn rechterknie de laatste tijd ook steeds meer zodat mijn geliefde frontsquats ook even

niet meer gedaan kunnen worden,

wat heb jij voor tips om toch nog redelijke benen te krijgen qua oefeningen,volume en intensiteit

Legpresses op hoog volume en intensiteit.. En verschillende uitvoeringen: small, breed, hoog, voeten naar buiten etc. Maar ga jezelf niet pushen tot de max steeds, want ook ik had beter naar de voorsignalen moeten luisteren. Want door de extra motivatie van de contest en een hogere frequentie van benen trainen is het nu dus weer mis :(

Wat waren je voorsignalen?

Het is een waardeloze en ondankbare sport, maar oh zo leuke en verslavende levensstijl. Dank voor de empathie kerel!

Het is denk ik ook maar net hoe ver je wilt komen. Punjab is sowieso al heel erg ver gekomen. Natuurlijk geldt meer is beter nog altijd in deze sport maar heb desondanks het idee dat punjab wel erg tevreden is met zijn fysiek.

Klopt ik ben/was heel tevreden, maar wel zeer teleurgesteld in mijn lichaam, mijn tekortkomingen in het luisteren naar mijn lichaam en het feit dat ik nu in de contest wéér niet de beste versie van mezelf zal kunnen neerzetten..

Zeurende lage rug pijn, wekenlang, die met fysio niet weg ging. Eveneens overbelaste zenuwband in het rechterbeen, je weet wel die brede band aan de zijkant (even te lui het op te zoeken)
Duidelijk en begrijpelijk. Ik herken die lage rugpijn ook wel. Ook gehad alvorens ik mij blesseerde. Gelukkig nu net sinds een week of 5 pijnvrij, maar moet echt wel mn koppie erbij houden als ik lift. Bij een pijntje stop ik direct.

Zeurende lage rug pijn, wekenlang, die met fysio niet weg ging. Eveneens overbelaste zenuwband in het rechterbeen, je weet wel die brede band aan de zijkant (even te lui het op te zoeken)
Iliotibial Band? Wanneer ik het opzoek vind ik enkel kniepijn (lopersknie) die te maken heeft met die pees. Ik heb al weken pijn aan de zijkant van m'n linkerquad maar vind geen verklaring wat het kan zijn.

Excuses voor het grote lettertype, zit op m'n mobiel en ff te lui:o

Terug
Naar boven