Fitness Seller

Pushpress/Militairy Press/Bankdruk

Er is niet direkt een relatie tussen banken en pp-en of mp-en. Sterker nog ik twijfel zelfs tussen een goeie carry-over van MP naar PP.
Mijn Pushpress lag nagenoeg gelijk aan mn loglift, of iig heel dicht id buurt. Bij de meesten ligt die verhouding vaak ook anders (100%/85%)

Ik kon;
PP- 165kg
Bank- 235kg
MP- 6x 130kg

Nu doe ik vanwege rugklachten geen PP's meer. Wel zittend strikt MP en daarmee 6x120kg.

mike is terug!

• Topic Starter Topic Starter
Er is niet direkt een relatie tussen banken en pp-en of mp-en. Sterker nog ik twijfel zelfs tussen een goeie carry-over van MP naar PP.
Mijn Pushpress lag nagenoeg gelijk aan mn loglift, of iig heel dicht id buurt. Bij de meesten ligt die verhouding vaak ook anders (100%/85%)

Ik kon;
PP- 165kg
Bank- 235kg
MP- 6x 130kg

Nu doe ik vanwege rugklachten geen PP's meer. Wel zittend strikt MP en daarmee 6x120kg.

Mike!
Mooi om te lezen dat je weer bezig bent, klote dat je rug je nog altijd parten speelt.
Intressant wat je schrijft, als de oefeningen los van elkaar staan is de enige manier om echt aan je boom te werken voor wedstrijden dus eigenlijk oh pressen en kun je bank nagenoeg afschrijven of enkel smal pakken om je triceps te versterken..

Mike!
Mooi om te lezen dat je weer bezig bent, klote dat je rug je nog altijd parten speelt.
Intressant wat je schrijft, als de oefeningen los van elkaar staan is de enige manier om echt aan je boom te werken voor wedstrijden dus eigenlijk oh pressen en kun je bank nagenoeg afschrijven of enkel smal pakken om je triceps te versterken..

Ja, hernia in beginstadium. Maanden niet echt wat gedaan, lichtjes wat bovenlijf, rugbalansoefeningetjes, lichte legpress etc. Squatten en deadliften zijn een absolute no..no.
Ben dus nog verre van terug hoor :(

Maar ik kan vwb topic alleen vanuit mezelf spreken. Banken heeft bij mij totaal geen carry-over naar schouderwerk, sterker nog het stond vaak een goede progressie id weg. Smal banken daarentegen werkt goed om je triceps sterker te maken en dat helpt natuurlijk wel met PP, Boomstam en MP.

• Topic Starter Topic Starter
Pfff klinkt naar man, zonde en eigenlijk zou het verstandig zijn dan helemaal niet meer zwaar te deadliften.

Sterkte en ik hoop dat het je vooral in je dagelijks leven niet te veel in de weg blijft zitten..

Heb je er wel eens over nagedacht om met die zieke raw bank van jou jezelf in een pak te hijsen en een Nederlands Record te zetten?

Ik volg graag iemand wiens presses 200% van die van mij zijn haha, dit jaar doe ik geen wedstrijden meer en wil ik mn bank beetje fatsoenlijk maken en dan vanaf het najaar bank totaal vervangen door Oh Press en Smal bank zodat ik volgend jaar op wedstrijden ook op de boom een keer een fatsoenlijke klassering kan halen, thnx!

bank: 352
mill p: 231
pushp: 264

Pounds.. ;)

Haha schrok ff :p

130/100/190 (raw dan). 100 MP is al bijna twee jaar geleden, doe t bijna nooit.
Zegt mij verder ook niet veel, die verhoudingen.

PP? 80.....?
MP 80 zoiezo
BP 130

(zit eigenlijk in de verkeerde sectie maar heb ook interesse in SM en PL. zal PP eens proberen en schouders pak ik goed aan maar MP met barbell al heel lang niet gedaan *shame*)

strict 92.5

bench 117.5

push jerk 115-120 ish (banden)

push press ???

Als je alles regelmatig traint ... zullen de verhoudingen niet zo heel ver uit elkaar liggen ... wel met verschillen natuurlijk ... :windup:

Terug
Naar boven