AndroidHealthClinic

PVV wil debat over oproep sjeik Yasin

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
30
DEN HAAG - De PVV van Geert Wilders wil opheldering van het kabinet over een speech die de islamitische prediker Khalid Yasin vrijdag hield op de Islamitische Universiteit Rotterdam.

m1bzx8pa9xnn.jpg

De omstreden sjeik zou daar hebben gezegd dat Geert Wilders met een geseling bestraft moet worden voor zijn stelselmatige beledigingen van moslims en de islam.

Toegang

PVV-Tweede Kamerlid Sietse Fritsma wil daarover volgende week in debat met de ministers Ernst Hirsch Ballin (Justitie) en Eberhard van der Laan (Integratie). De PVV had samen met de PvdA en het CDA Hirsch Ballin eerder gevraagd of het mogelijk was Yasin de toegang tot Nederland te weigeren.

De minister antwoordde daar afgelopen week op dat dat niet mogelijk is, maar dat het Openbaar Ministerie (OM) hem wel kan vervolgen, mocht Yasin tijdens zijn bezoek aanzetten tot haat.

Speech

Het OM in Rotterdam stelt niet op de hoogte te zijn van de inhoud van de speech en vooralsnog geen aanleiding te zien om stappen te ondernemen.
''Mocht er een aangifte binnenkomen, dan zullen we deze zorgvuldig bekijken'', aldus een zegsvrouw. Rond de bijeenkomst deden zich geen incidenten voor, zo meldde de politie vrijdag al.

Kwaadaardig

Volgens de PVV is Yasin een terrorist en een ''kwaadaardige man''. Volgens Hirsch Ballin is uit onderzoek niet gebleken dat Yasin in het verleden expliciet heeft opgeroepen tot geweld.

Burgemeester Ahmed Aboutaleb was zaterdag vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar. Hij zei eerder dat Yasin welkom is in de stad, maar dat hij kennis zou nemen van de inhoud van het debat. ''Ik sta pal achter de vrijheid van meningsuiting en tegen censuur vooraf.'' Yasin geeft zondag nog een lezing in Rotterdam.

http://www.nu.nl/algemeen/1905187/pvv-wil-debat-over-oproep-sjeik-yasin.html

Wat een hypocriet volk is het toch ook. Zelf maken ze maar al te graag gebruik van het recht, vrijheid van meningsuiting.

Wat een vieze vuile leugen van de nederlandse media weer.
Gorrilor heb jij de lezing zelf bijgewoond om te kunnen zeggen dat dit allemaal waar is ?
Zo niet , zou je je kop moeten houden. Je wilt horen en zien wat je wil. OPEN YOUR EYES
Weer moeten moslims in het kwade daglicht gezet worden ,terwijl er geen 1 letter van dit hele nieuws klopt.

Gorrilor heb jij de lezing zelf bijgewoond om te kunnen zeggen dat dit allemaal waar is ?
Zo niet , zou je je kop moeten houden. Je wilt horen en zien wat je wil. OPEN YOUR EYES
Weer moeten moslims in het kwade daglicht gezet worden ,terwijl er geen 1 letter van dit hele nieuws klopt.

Droom lekker verder in je moskeetje.

Pak Wilders maar eens goed aan... maar niet op deze manier. Gewoon voor het gerecht!

Heb je de lezing bijgewoond ? Vertel eens.

Wat is er dan wel gezegd volgens jouw?

De sjeikh heeft slechts gezegd : "shame on him for insulting 1/5 of the worlds population" over geertje.
Ook zij hij dat christenen ook beledigd zouden zijn omdat het ook tegen hun moraliteit zou ingaan.
"Ik hope he will get a slap on the wrist"(ik hoop dat hij op de vingers word getikt.)
Dit is wat hij zei.
Hij voegde hier zelfs aan toe dat geert wilders excuus zou moeten aanbieden aan de mensen die hij heeft beledigd en dat hij dan een 2e kans verdiende.

Snap niet hoe ze bij dit verhaal komen en ik denk ook niet dat iemand die bij de lezing was,snapt waar de journalist het vandaan heeft.:o

Waarvoor dan? :roflol: Omdat hij een belachelijk geloof volledig terecht afbrandt?
Omdat ik tegen alle vormen van polarisatie ben. Als Jan Maat 10 jaar terug voor uitspraken juridisch is bestraft die nu zelfs de PVDA in de mond neemt dan weten we dat er toch iets goed mis is gegaan in ons land.

Er is dan altijd iemand die voor politiek gewin weer een stapje verder moet.

Zijn eerdere uitspraken zijn niet echt vredelievend...(zie wikipedia)
Hmm, wie zou ik nu geloven...:p

Omdat ik tegen alle vormen van polarisatie ben. Als Jan Maat 10 jaar terug voor uitspraken juridisch is bestraft die nu zelfs de PVDA in de mond neemt dan weten we dat er toch iets goed mis is gegaan in ons land.

ja,er is iets goed misgegaan toen we de grenzen zijn beginnen openzetten en Europa 1 gemaakt hebben

• Topic Starter Topic Starter
De sjeikh heeft slechts gezegd : "shame on him for insulting 1/5 of the worlds population" over geertje.
Ook zij hij dat christenen ook beledigd zouden zijn omdat het ook tegen hun moraliteit zou ingaan.
"Ik hope he will get a slap on the wrist"(ik hoop dat hij op de vingers word getikt.)
Dit is wat hij zei.
Hij voegde hier zelfs aan toe dat geert wilders excuus zou moeten aanbieden aan de mensen die hij heeft beledigd en dat hij dan een 2e kans verdiende.

Snap niet hoe ze bij dit verhaal komen en ik denk ook niet dat iemand die bij de lezing was,snapt waar de journalist het vandaan heeft.:o

Bron?

wat ben jij voor lichtzinnig mens??

Ken je recht van vrije menings-uiting?
Als die vrijheid die Weelders gebruikt strookt met onze wetten dan is er toch niets aan de hand? Dus dan hoef je je toch niet zo druk te maken.

Ben erg benieuwd waarom jij zo op de man moet spelen met die kwalificaties. Lees mijn antwoord een paar posts terug, daar is niets lichtzinnings aan.

Omdat jij tegen alle vormen van polarisatie bent moet Wilders bestraft worden? Haha oke. We hebben nog altijd iets als ''vrijheid van meningsuiting''.

Wilders heeft weleens extreme uitspraken over de Islam of moslims, maar daar is niks mis mee. In dat boekje van ze staan ook genoeg extreme uitspraken.

Bron ? Ik en tientallen andere die ik ken die naar de lezing zijn gegaan.
En de lezing van sjeikh zal binnenkort digitaal verkrijgbaar zijn(internet) .
Neem dan even de moeite om te kijken , wil je, en niet zomaar mensen beschuldigen.
Of jij het WIL geloven of niet boeit me echt niet.
Alleen vindt het schandalig dat dit moet voorkomen.

• Topic Starter Topic Starter
Bron ? Ik en tientallen andere die ik ken die naar de lezing zijn gegaan.
En de lezing van sjeikh zal binnenkort digitaal verkrijgbaar zijn(internet) .
Neem dan even de moeite om te kijken , wil je, en niet zomaar mensen beschuldigen.
Of jij het WIL geloven of niet boeit me echt niet.
Alleen vindt het schandalig dat dit moet voorkomen.

:roflol:

Dat dacht ik al. Geen bron natuurlijk. Je valt hier toch wel erg hard door de mand.

Terug
Naar boven