Coexistence
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 387
- Lengte
- 1m84
- Massa
- 95kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat ik mij afvraag: Zal ik nog Quantum Mechina computers meemaken?
Als het goed is zijn er toch al een paar in de wereld? Alleen bruikbaar voor simpele opdrachten.
Ik denk dat als dit in de wetenschap breed wordt toegepast een nieuw tijdperk aankomt.
Ze hebben het nog niet in de praktijk kunnen meten, de vraag is alleen of het een prachtige wiskundige beschrijving is van hoe de wereld precies in elkaar steekt of dat het daadwerkelijk zo is.
Misschien moet je het 2e filmpje in de openingspost is bekijken, daar vertelt hij kort over ST.
Ze hopen het wel in de Large Hadron Collider in Genéve te kunnen meten door middel van het "weglekken" van energie naar andere dimensies.
Het is ook opvallend dat "gravity" zo verschrikkelijk veel zwakker is dan bijvoorbeeld de "strong nuclear force", één van de mogelijkheden die theoretisch natuurkundige voorstellen is dat er zwaartekracht "weglekt" naar andere dimensies.
Dat heeft overigens niet per se te maken met string theory, maar meerdere dimensies in het algemeen. Volgens ST zijn er 10 ruimte-dimensies en 1 tijd dimensie.
Klopt. Maar wat ik mij afvraag en nergens terug heb kunnen vinden is waarom het vreemd gevonden wordt dat deze kracht zoveel kleiner is dan de SF. Waarom moet deze kracht per se sterker zijn dan op het moment gemeten wordt. Je kunt het in principe ook omdraaien en stellen dat de SF uit een andere dimensie wordt aangevoerd/weglekt en daardoor zoveel sterker is dan de G-kracht.
Een vraagje voor de fysica nerds hier: Stel dat 2 radicaal verschillende theorieen over de fundamentele structuur van het universum geverifieerd worden door de ervaring, wat een logische mogelijkheid. Welke is dan de juiste![]()
Als ik zo de meeste filmpjes zie is het belangrijkste punt dat de theoriën nog niet uitgebreid genoeg zijn kwa variabelen waardoor we ons blind staren op situaties waar deze variabelen constant zijn eb daardoor het zicht verliezen in situaties die choatisch lijken maar wel te voorspellen zijn. Mogelijk door toepassing van computers en uitbreiding van formules, het meest ideale zou zijn situaties te creëren waar slechts 1 onbekende variabele meespeelt, maar dit is misschien niet aanwezig of moeilijk te creëren.

Wat lul jij nou weer allemaal
---------- Post toegevoegd Thu 5 Jul 2012 om 12:58 ----------
Volgens mij heb je geen idee wat theoretische natuurkunde uberhaupt inhoudt of wel?
De eerste filmpjes van de 60 symbolen waarin ze theoriën bespreken die wanneer er bepaalde factoren gekoppeld worden het een choatisch beeld veroorzaakt. Waarom zo neerbuigend? Ik volg een beta studie en heb een natuurkundige achtergrond. Wat maakt jou hier zo bijzonder sterk in als ik vragen mag?
Nou ik zie je nogal onzin verkopen, mag ik toch wel op reageren of niet?
Ik ben er niet "bijzonder sterk" in, weet niet waar je dat vandaan haalt. Is gewoon een hobby van me.
als je niet open staat voor discussie dan had je dit topic niet moeten openen, als je vindt dat ik iets zeg wat niet klopt moet je dat maar weerleggen. Ik verkoop helemaal geen onzin. Misschien moet je het nog een keer lezen zo ingewikkeld is het niet hoor wat ik heb neergezet 

Nou je reactie op wat ik zeg misschien? Je doet net alsof jij de meester van de natuurkunde bentals je niet open staat voor discussie dan had je dit topic niet moeten openen, als je vindt dat ik iets zeg wat niet klopt moet je dat maar weerleggen. Ik verkoop helemaal geen onzin. Misschien moet je het nog een keer lezen zo ingewikkeld is het niet hoor wat ik heb neergezet
graag back on topic![]()