- Waardering
- 761
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat lijkt me stug. Er zijn bijna geen blanke atleten die onder de 10 seconden lopen. Bestaan die überhauptIk ken ook geen werpers die onder de 11 seconden lopen...

Anyway the world record may be getting lower and lower but there is one 100m milestone that seems to be unbreakable. You may, or perhaps may not, be surprised to learn that officially no white man has ever run under 10 seconds. The man who has come closest (and technically succeeded) was a Pole named Marian Woronin who in 1984 ran 9.992 seconds in the 100m in Warsaw, unfortunately for Woronin this was officially rounded up to 10s dead. Other than that the next closest white man was Pietro Mennea in Mexico City in 1979 who ran 10.01, however that was at altitude. Both time s were 20-25 years ago, white men it seems, just aren’t getting any faster.![]()

Klopt..Dit komt omdat blanke mannen (gemiddeld) een lagere kuitaanhechting hebben en dus meer spiermassa in het onderbeen. Dit maakt het sprinten wat lastiger. Hoe lichter je kuiten hoe makkelijker je je been naar voren kunt trappen. Zal wel iets evolutionairs zijn
En ja ik doe ook squatten. Hoewel ik nu voor geen meter op gang kom omdat m'n linkerknie niet meewerkt. Het trekt aan alle kanten als ik al met 100kg sta te squatten. PR is 10 x 280kg @ 90 graden maar ik weet niet of ik dat ooit nog in m'n nek ga leggen..
Jaap
Klopt..
10x280 squatten.. wat was je 1RM dan wel niet?
Ik was destijds te dun om mijn riem strak te krijgen, zelfs in het extra gaatje wat ik toen in de riem had gemaakt.

) Ja hoor, alleen heb ik daar geen idiote doelstellingen
Ik train 4 x per week. Ik doe oa:
Deadliften
Shrugs (misschien ga ik voor het membership van de Big Traps club hier op DBB)
Squatten
Standing calf raise (sinds deze week)
Crunches met pulley
Barbell row
Lat pull en binnenkort chinnen met gewicht
Reverse curl en gewone curl met een EZ-barbell
Nekdrukken
Lateral raises (af en toe)
Pull over
En de oefeningen die ik hier post, dus smal bank, triceps extensions en weighted dips.
Misschien wat vergeten.. Mijn doel is voornamelijk veel massa en kracht.
Jaap
Interessante log Jaap,
Maar kun je wat duidelijker zijn over je schema?
Doe je de bovengenoemde oefeningen 4x pw?
Voor een krachtsschema blijft je relatief lang/vaak "hoge" reps maken ( in vergelijking met WSB(FSB), etc)
En trainde je ook met dit schema in je kogelstoot tijd, of zeten er toen wat meer explosiefe oef in?

). In het kort kan je het volgende zeggen:
Over het algemeen zijn glijders wel iets sterker, daarom stoten zij ook verder uit stand. Dat draaiers verder komen ondanks hun mindere kracht heeft alles te maken met dat de afgelegde weg van de kogel groter is en er dus meer tijd is om te versnellen.
[/I]