AndroidHealthClinic

Quest Jaap naar 200kg bankdrukken + verre kogelstoot

• Topic Starter Topic Starter
Even een update:

De wedstrijd op 15 Oktober is geëindigd met 15,35m. Goed voor een clubrecord M35+ bij Rotterdam Atletiek maar helaas geen nederlands record (15,65m).

Ik heb net 2 weken een bodybuilding fase achter de rug om wat spiermassa te kweken, vandaag weer begonnen met kracht.

Incline dumbbell press: 6 x 48kg
Medium grip bankdrukken: 8 x 115kg
Lying triceps extensions: 10 x 57,5kg

Ik begin even rustig want ik wil begin december pas pieken voor de volgende wedstrijd. Doel is nu het nederlands indoorrecord van mijn broer Stein dat staat op 15,41m.

Armomvang na deze training was overigens 48,0cm en dat heb ik niet eerder gehaald. :D

Jaap@126,0kg

Mijn concurrent drukte 260kg RAW en gegarandeerd dopingvrij op dezelfde leeftijd. Ik vond mezelf dan ook een van de slapste kogelstoters. Achteraf gezien viel dat wel mee, hij was gewoon uitzonderlijk sterk.

Mijn training was destijds wel een beetje raar, ik deed 3 a 4 keer per maand mijn maximum. Ik ging pas hard vooruit in gewicht met creatine.

Jaap
260kg raw bankdrukken, dopingvrij op 21 jaar? Dat kan haast niet. Heb je ook een naam?

Rutger Smith :D

Ik lees net dat hij op z'n 24e hoopte goed te zijn voor 190kg.

Vandaag ziek maar wel pr bankdrukken:

Bankdrukken (medium grip, bijna smal): 3 x 160kg

:o

Vandaag ziek maar wel pr bankdrukken:
Bankdrukken (medium grip, bijna smal): 3 x 160kg
:o

Tussendoor nog wat zieker geworden, wel gewoon getraind. :wl: 5 x 120kg medium grip bankdrukken met een bonkend hoofd en een pr triceps extensions van 15 x 60kg, tsja :rolleyes:

Vandaag lijkt er bijna een einde aan die griep te komen, ik schat dat ik dit weekend weer helemaal 100% ben. Toch ging het vanochtend opmerkelijk goed in deze 'staat'.

Medium grip bankdrukken: 6 x 145kg
Lying triceps extensions: 6 x 77,5kg

Jaap

Lol !

medium grip bankdrukken: 1 x 170kg @ 95% & 4 x 155kg
nekdrukken: 4 x 92,5kg
military press: 5 x 75kg
weighted dips: 5 x +45kg (@minimaal 125kg bodyweight)
lying triceps extensions: 3 x 82,5kg & 8 x 72,5kg
ez-bar curl: 8 x 47,5kg (just getting started)
smal bankdrukken: 8 x 115kg

Ik heb 2 weken weinig gegeten en verder heb ik nog een oorontsteking dus het was best een kick ass training :D

Binnenkort verwacht ik richting de 180kg te halen, eerst even aan de gewichten wennen. :)

Jaap

Na de vorige training heb ik door de weighted dips (laatste rep) een kleine schouderblessure opgelopen aan mijn linkerschouder. Ik weet niet of het een scheurtje of een kramp is, er loopt nu een harde kabel door mijn schouder richting biceps. Ik ben nu een dik kwartier bezig met die schouder opwarmen voordat ik weer wat mobiliteit heb.

Training van vandaag:

Lying triceps extensions: 4 x 85kg (pr)
Smal bankdrukken: 7 x 130kg (last van schouder)
Military press: 3 x 80kg

Tussendoor allerlij schouderverzurende oefeningen gedaan. Verder doe ik even rustig aan want 10 december heb ik weer een kogelstootwedstrijd.

Jaap@126kg

zware gewichten hier, gaat er nog gesquat worden?
BW gaat ook omhoog is altijd handig bij de kogel.

zware gewichten hier, gaat er nog gesquat worden?
BW gaat ook omhoog is altijd handig bij de kogel.

Jazeker! Vandaag begonnen met 20 reps box squats met de Safety Barbell, extra zwaar voor de romp. Omdat ik vanaf rock bottom begin doe ik dat zonder extra gewicht! 20 x 30kg dus. Dan opbouwen naar 5 sets van 20, daarna het gewicht opvoeren. De hoogte van de box is een bankje, zo'n 45cm hoog, voor mij is dat dus diep, onder parallel. Doel is 20 x 300kg squat binnen 5 jaar. :rolleyes:

Gisteren getraind met Erik van Vreumingen (nederlands kampioen kogelstoten).

Deadlift: 3 x 185kg
Kogelstoten 7,26kg aanglij: 14,20m
- volgende week wedstrijdje waar ik over de 15 meter hoop te komen ondanks alle griep/blessures/tegenvallers.

De spier waar ik last van heb heet coracobrachialis, deze loopt tussen de biceps en de triceps richting schouder.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Musculus_coracobrachialis

Het is een stom spiertje dat er nu voor zorgt dat ik alleen met een zeer irritante stretchpijn kan bankdrukken. Schouderoefeningen gaan vreemd genoeg pijnloos.
Omdat het bankdrukken alleen op borstniveau pijnlijk is heb ik vandaag maar weer eens met de rubber bands getraind, deze helpen 40kg mee op borstniveau en niets bovenin.

Medium grip bankdrukken -40kg bands: 7 x 160kg
Military press: 2 x 82,5kg & 7 x 70kg
Nekdrukken: 6 x 87,5kg

Jaap

In al mijn pogingen om het nederlands record kogelstoten 35+ te verbeteren had ik steeds Bas de Vos in mijn achterhoofd. Bas is op 1 december naar het schijnt door zijn vader omgebracht op 36 jarige leeftijd wegens het niet behalen van de olympische spelen. Het zet je toch even aan het denken..

Jaap

In al mijn pogingen om het nederlands record kogelstoten 35+ te verbeteren had ik steeds Bas de Vos in mijn achterhoofd. Bas is op 1 december naar het schijnt door zijn vader omgebracht op 36 jarige leeftijd wegens het niet behalen van de olympische spelen. Het zet je toch even aan het denken..

Jaap

Wat in en in triest zeg.

Beetje een dipje met bankdrukken omdat ik aan "intermittent fasting" ben begonnen. Bodyweight nu van 127kg naar 121kg. Bankdrukken omlaag van 4 x 155kg naar 5 x 130kg. :mad:

Ik heb mijn volume schema even moeten opgeven wegens gebrek aan energie en drukte bij powersupplements, dus dan maar tijdelijk weer heavy duty:

Vandaag:
Lying triceps extensions: 9 x 75kg (pr?!)
Nekdrukken: 10 x 80kg (lekker makkelijk)

Op 4 maart heb ik het NK indoor kogelstoten voor 35+. Ik twijfel nog even of ik mee moet doen, heb sinds 10 december geen kogel meer aangeraakt :o

Jaap

Sterke achteruitgang toch van je bench...
Maak voor jezelf eerst uit waar je hoofddoel ligt (kogelstoten, kracht, massa) want ik bemerk hier toch enige verandering. Wat wil je bereiken met de intermittent fasting, wat wil je nog bereiken op vlak van kogelstoten en hoeveel tijd geef je jezelf hier voor?

Sterke achteruitgang toch van je bench...
Maak voor jezelf eerst uit waar je hoofddoel ligt (kogelstoten, kracht, massa) want ik bemerk hier toch enige verandering. Wat wil je bereiken met de intermittent fasting, wat wil je nog bereiken op vlak van kogelstoten en hoeveel tijd geef je jezelf hier voor?

Ik werd een beetje te zwaar naar mijn idee, dit resulteerde in traagheid in de ring bij het kogelstoten. Ik werd sterk maar de kogel ging niet echt verder. Vooruitgang met bank ging goed maar ik ben van plan om eerst even terug naar 115kg te gaan, dan lean zwaarder worden met wat meer accent op explosieve benen.
Ik zal dit jaar voor het eerst 180kg gaan bankdrukken en dat ga ik proberen bij een bodyweight van 115kg. :)

Alpha GPC 300

Vandaag een supplement getest, Alpha GPC 300 van Jarrow.
De training ging eigenlijk wel goed :)

Hieronder alleen de 'max' sets, ik heb namelijk vrij veel warming up sets gedaan vandaag:
Nekdrukken: 8 x 85kg & 4 x 92,5kg
Lying triceps extensions: 3 x 80kg & 10 x 67,5kg
Pec deck: 15 x 80kg & 9 x 95kg
Medium grip bankdrukken: 3 x 100, 2 x 120kg & 6 x 135kg

Bodyweight zakt nu richting 120kg. Armomvang na training zit nog rond de 48,0cm.
Ik ben vooral blij dat het bankdrukken weer iets omhoog is gegaan. Ik zal volgende week zonder de hele pre-exhaust sessie iets leuks neerzetten :D

Jaap

Een zeer ongewenste korte training vandaag:

Nekdrukken: 6 x 60kg, 7 x 70kg, 3 x 80kg, 8 x 87,5kg
Misschien zelfs een pr op het eind.

Hierna begon de hele fitnessruimte een beetje te draaien en kon ik niet meer normaal gaan bankdrukken. ???
Misschien ga ik vanmiddag nog een poging wagen!

Bodyweight: 120,90kg
Jaap

losing weight

Ik nader gestaag de 120kg. Na een flinke dip in kracht heb ik besloten om er 9 gram creatine per dag tegenaan te gooien en dat werkt! In een uiterste poging om nog in vorm te raken voor het Masters NK indoor op 4 maart heb ik een klein Heavy Duty schema uitgestippeld. Ondanks mijn steeds lagere bodyweight zit ik nu toch strak in mijn vel. Mijn buik is een stuk dunner en ik kan opmerkelijk hard knijpen.

Training van vandaag:
Medium grip bankdrukken: 5 x 145kg (1 rep onder pr)
Nekdrukken: 7 x 90kg
Lying triceps extensions: 6 x 80kg

Kogelstoten 7,26kg stand: 13,05m
(2e training sinds 10 december, 1e was 12,30m afgelopen weekend)

Jaap

Denk je dat het helpt? 9 gr Creatine? Ik neem aan dat je eerst al creatine nam en het nu verdubbelt?

Terug
Naar boven