XXL Nutrition

Race naar 200kg squat

Verwar het niet met sleeves he. Als je met wraps niet meer squat, doe je toch iets raar.

Wraps is bij mij zowieso wel 10kg meer op een 1rm:)

knee wraps geven alleen wat meer knie stabilisatie, daar ga ik echt niet opeens meer door squaten.
Je hebt dus nog nooit serieus met kniebanden getraind. Geen probleem, maar wat je hier zegt is patente onzin. Een paar weken buigen met een ervaren coach die ze goed om kan doen en je buigt al snel 20-30 kg meer.

Ik heb er niks op tegen dat anderen het gebruiken en denken er wel meer door te kunnen. Heb er wel wat op tegen als mensen die dingen al gaan gebruiken bij "baby" gewichten. Of gebruiken puur omdat het "moet" omdat je anders zogenaamd achter loop op de concurentie in een wedstrijd.
Daar ben ik het allemaal wel mee eens. Maar zeggen dt je van kniebanden niet meer tilt is gewoon aantoonbaar fout.

knee wraps geven alleen wat meer knie stabilisatie, daar ga ik echt niet opeens meer door squaten.
Fail.

als ik belt en wraps gebruik veranderd er geen reet
double fail.

Ik heb er niks op tegen dat anderen het gebruiken en denken er wel meer door te kunnen. Heb er wel wat op tegen als mensen die dingen al gaan gebruiken bij "baby" gewichten. Of gebruiken puur omdat het "moet" omdat je anders zogenaamd achter loop op de concurentie in een wedstrijd.
Triple fail.
ik ga mezelf niet benadelen op een meet omdat ik het "onethisch" vind...

Falstyr snapt er werkelijk niks van.

schrijf me maar in Mark :D

170kg gedaan dus, met wraps.

185 Squat!

Je hebt dus nog nooit serieus met kniebanden getraind. Geen probleem, maar wat je hier zegt is patente onzin. Een paar weken buigen met een ervaren coach die ze goed om kan doen en je buigt al snel 20-30 kg meer.

Serieus valt inderdaad mee. Ik heb het een 8-9 trainingen de kans gegeven en daarna alles in de kast gegooid en nooit meer naar gekeken. Vind het ondingen. En zolang ik nog prima winst boek zonder al die troep ben ik tevreden.

@Geree
begrijpend lezen is een kunst. Nergens heb ik iets gezegd over on-etisch e.d.

• Topic Starter Topic Starter
Bijgewerkt

Serieus valt inderdaad mee. Ik heb het een 8-9 trainingen de kans gegeven en daarna alles in de kast gegooid en nooit meer naar gekeken. Vind het ondingen. En zolang ik nog prima winst boek zonder al die troep ben ik tevreden.

Maar mijn insteek dat je niemand had die ze goed bij je aan deed is correct? Want hoe k*t ze ook zitten: als ze goed zijn aangedaan haal je er tientallen kilo's uit. Of dat je ding is, en of dat nodig is, dat is een andere vraag. Voor mezelf wil ik ze ook niet gebruiken. Maar damn, je kan er wel een stuk meer mee.

vandaag 180kg squat gehaald :) heb de 190 ok al een keer gedaan maar vond hem nie diep genoeg. ik zet er trouwens tegenwoordig een bankje onder zodat ik weet wanneer ik diep genoeg ga neem aan dat dit gewoon mag?

200kg squat is in de pocket,zal de volgende keer dat ik 200 doe filmen!

180 is binnen :)

160 vandaag zonder wraps gedaan. Geen update dus maar ik hoop dat nu 170 met wraps gewoon wel lukt. :)

Terug
Naar boven