Fitness Seller

Race naar 200kg squat

Waarom met wraps squatten?
En waarom al bij 150 kilo met wraps squatten?

waarom niet als je ze op een meet mag gebruiken? je gaat jezelf toch niet benadelen tegenover de andere deelnemers

wraps mag enkel bij geared volgens mij hoor

Wraps telt gewoon als RAW.
Bovendien doe ik mee aan een beginnerswedstrijd en volgens mij mag je suited liften. Wat ik ook waarschijnlijk ga doen aangezien er records zijn die ik wel zou willen behalen. :D

• Topic Starter Topic Starter
Heel erg dik kerel! Je gaat erg hard. En dat voor een bb-er. ;)

wraps mag enkel bij geared volgens mij hoor
GPC RAW division --> belt, kneewraps & wristwraps ;)

---------- Toegevoegd om 08:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:13 ----------

Wraps telt gewoon als RAW.
Bovendien doe ik mee aan een beginnerswedstrijd en volgens mij mag je suited liften. Wat ik ook waarschijnlijk ga doen aangezien er records zijn die ik wel zou willen behalen. :D
ben je werkelijk zo dom?
suited kan je niet leren op 1 of 2 weken...
zeker met een nieuw suit dat je eerst nog moet "breken"

Raw powerlifting federation --> Alleen een belt

[Link niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 11:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:09 ----------

100% RAW does not allow the use of wrist wraps, elbow sleeves, knee wraps, knee sleeves, tape applied around a limb or finger, supportive lifting suit, supportive briefs, compression shorts, supportive shirts or compression shirts.

ik zit hopelijk zaterdag ook in de race naar de 200

Hehe dat eisen we van je;).

GPC RAW division --> belt, kneewraps & wristwraps ;)

---------- Toegevoegd om 08:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:13 ----------

ben je werkelijk zo dom?
suited kan je niet leren op 1 of 2 weken...
zeker met een nieuw suit dat je eerst nog moet "breken"

Wedstrijd is in eind mei, dus ik heb nog bijna 4 maanden. :p

Ik zou graag mee doen:

Gisteren 160kg gesquat (met belt)
BW: 92

• Topic Starter Topic Starter
Je staat er tussen. Suc6.

Of wraps RAW zijn hangt af van bond tot bond. Bij GPC is RAW met wraps dus het zou dom zijn als je ze niet gebruikt

Of wraps RAW zijn hangt af van bond tot bond. Bij GPC is RAW met wraps dus het zou dom zijn als je ze niet gebruikt

Je laat het net klinken alsof het verplicht is zodra een bond iets toe laat. Ik zou echt geen wraps gaan gebruiken puur omdat een bond dit toe staat. Je gaat er echt niet opeens beter en meer door squaten ofzo. Ik weiger belts, wraps of andere dingen te gebruiken. Alleen wat magnesium in me handen als ik zweterige handen heb en zo weinig grip op de barbell heb, maar dan houdt het wel op.

Je laat het net klinken alsof het verplicht is zodra een bond iets toe laat. Ik zou echt geen wraps gaan gebruiken puur omdat een bond dit toe staat. Je gaat er echt niet opeens beter en meer door squaten ofzo. Ik weiger belts, wraps of andere dingen te gebruiken. Alleen wat magnesium in me handen als ik zweterige handen heb en zo weinig grip op de barbell heb, maar dan houdt het wel op.

Zoek de fout. Ik vind het ergens ook een hulpmiddel maar als alle andere deelnemers het gebruiken waarom zou ik mezelf dan benadelen? Als in autoracen bv een krachtigere motor word gebruikt door al je tegenstanders dan ga je toch ook niet zeggen van "ik gebruik het niet, puur omdat het een hulpmiddel is"?

toch wel denk ik,woopy bvb deed een pr met 190kg ofzo,terwijl hij zonder wel minder pakt

Je kunt echt wel meer een stuk meer squatten met belt en wraps. Bij een PL meet snij je jezelf wel degelijk in de vingers als je het niet gebruikt

Verschil.
Sterkere motor = betere prestatie
knee wraps geven alleen wat meer knie stabilisatie, daar ga ik echt niet opeens meer door squaten.
een belt geeft meer core stabilisatie zodat je minder kans hebt je rug te vernken. nogmaals is het niet gegarandeerd meteen meer te kunnen squaten.

als ik belt en wraps gebruik veranderd er geen reet behalve dat ik het zeer ongemakkelijk vind zitten en daar juist mentaal minder goed in me vel zit en indirect slechter presteer.

Enige reden waarom ik een belt zou gebruiken is bij een yoke of zware log press om zo wat meer zekerheid te hebben dat ik niet door me rug ga niet om meer gewicht te kunnen verplaatsen.

Ik heb er niks op tegen dat anderen het gebruiken en denken er wel meer door te kunnen. Heb er wel wat op tegen als mensen die dingen al gaan gebruiken bij "baby" gewichten. Of gebruiken puur omdat het "moet" omdat je anders zogenaamd achter loop op de concurentie in een wedstrijd.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven