MuscleMeat

Race naar 250kg deadlift

Idd, hij probeert een sumo teveel op een conventionele manier te pullen. Imo een van de moeilijkere posities om vanuit te starten. Ik zou een andere manier van pullen overwegen. Zou gewoon conventioneel gaan liften aan de lift te zien en hiermee goede techniek aanleren. Met zo'n smalle stance (voor een sumo) is het moeilijk om genoeg spanning op te bouwen om je heupen laag te houden, zoals in het filmpje is het meer een stiff legged deadlift met z'n armen tussen z'n benen.

+1 voor dit

Als je zo wil pullen/zo het sterkst bent dan moet je conventional doen.

Vandaag voor eerst met hookgrip en direct PR met 10x190kg dus virtueel 250 kg met mijn 1 Rm Calc. (Weet telt niet blabla) Dit gaat wss mijn comp grip worden. Iemand enig idee of ik ooit weer gevoel in mijn duim terugkrijg? Volgende keer duim tapen mss minder last naderhand.

voor het eerst hookgrip en dan 10 reps :roflol:

voor het eerst hookgrip en dan 10 reps :roflol:

Was met maatje hoewel groter en sterker is hij newbee in PL hij haalde met mixed grip 8 reps en wilde echt niet voor hem onder doen . Na rep 5/6 werd de pijn echter ondraaglijk maar wilde gewoon niet falen, dit lukt wss geen tweede keer met deze pijn. Met mixed grip was ik wss allang gefaald op grip. Rest in peace thumbs...

Gebruik je geen chalk? Met chalk heb ik eig nooit problemen als ik een goede bar pak.

Naja, huid begint te scheuren soms maar das een ander probleem.

Gebruik chalk alleen bij >90% 1 RM. Chalk of geen chalk iedereen faalt op grip met bepaald gewicht/rep range. Conclusie van deze training is dat dat moment met hookgrip blijkbaar later is dan met mixgrip.

210 DL! ... zonder straps/riem etc.
Nog 5 kg voor een 500 totaal en dan gaat het ergens op lijken.

250 @ 92

[Link niet meer beschikbaar]

25-20-15-15-10-20-10

Knap dat je hem nog doortrekt, misschien toch wat meer snelheid onderin proberen te maken. Dus echt nog wat harder trappen! Maar nice pull, en congrats met je mijlpaal.

Gefeliciteerd.
Ik zal wel weer de party pooper zijn maar dit ziet er technisch echt vreselijk belabberd uit man.
Had jij niet ook allerlei blessures?

Knap dat je hem nog doortrekt, misschien toch wat meer snelheid onderin proberen te maken. Dus echt nog wat harder trappen! Maar nice pull, en congrats met je mijlpaal.

thnx, ja benen waren slap vandaag, maar wilde dit gewoon echt doen!

Gefeliciteerd.
Ik zal wel weer de party pooper zijn maar dit ziet er technisch echt vreselijk belabberd uit man.
Had jij niet ook allerlei blessures?

thnx

neehoor helemaal gelijk in.
heb in een lange tijd niet zo'n technisch slechte deadlift gehad, mijn benen waren echt slap ook vandaag en pijnlijk, maar dit is een lift die ik gewoon moest hebben( van mezelf)
op het moment knie ja. schouder is zo goed als over.

Dit is gewoon techniek en belangrijke cues missen, of je benen nou slap voelen of niet. Je pullt met nul spanning, heupen schieten omhoog, je bent al je lucht al kwijt onderin. Gebeurt op je andere deadlift filmpjes ook. Nu is het gewicht alleen zwaarder dus ziet t er nog lelijker uit.

Dit is gewoon techniek en belangrijke cues missen, of je benen nou slap voelen of niet. Je pullt met nul spanning, heupen schieten omhoog, je bent al je lucht al kwijt onderin. Gebeurt op je andere deadlift filmpjes ook. Nu is het gewicht alleen zwaarder dus ziet t er nog lelijker uit.

ehhm oke.

had zelf het idee dat er wel vooruitgang in zat, in tegenstelling tot deze.
heupen omhoog weet, maar geen spanning onderin hoor ik niet vaak, wat bedoel je daar precies mee?

wat zou je mij dan als tips geven om aan te werken om deze punten te verbeteren?

heupen omhoog weet, maar geen spanning onderin hoor ik niet vaak, wat bedoel je daar precies mee?

Je hebt je mond al open en je tong buitenboord voor de barbell überhaupt los is, ik denk dat hij dus onder andere bedoelt dat je nul spanning op je core hebt. Normaal blaas je heel je buik vol met lucht, met een open mond wordt dat knap lastig. Als er niks op het spel staat kan je dergelijke lifts beter achterwege laten, is het gewoon niet waard in een training. Hiermee voeg je in op de snelweg naar kapotstad.

Kijk gewoon naar dat filmpje van mike t.
Serieus, als je gewoon alleen maar precies nadoet wat hij doet lift je al tien keer beter dan dit, dan is het alleen nog een kwestie van heel vaak oefenen OP LAGERE PERCENTAGES zodat je techniek op 1rms en ander high intensity werk ook nagenoeg perfect wordt en blijft. Daarnaast kun je significant meer volume draaien als je het gewicht wat naar beneden schroeft.

Sinds een paar uur geleden 235@116, met straps.

242.5kg @90.9

Denk dat in training de 250 er over een paar maandjes wel inzit.
Tijdens een meet deadliften was toch een stuk zwaarder dan ik had gedacht.
Je bent immers al meerdere uren in touw.

• Topic Starter Topic Starter
Netjes jongens binnekort update.

Terug
Naar boven