michieln
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 283
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 92kg
Ik heb ook geen probleem met religie, ik zie het puur als iets dat mensen structuur in hun leven geeft, richtlijnen geeft en/of mensen op het goede pad houdt, snap je.Ik begrijp wat je wil zeggen.Echter heb ik helemaal geen problemen met het feit dat iemand religieus is en blijft geloven in een God. Waar ik wel een probleem mee heb is dat men onwaarheden tracht te verkopen als zijnde de absolute waarheid. In dit topic stelt men dat vasten zoals moslims tijdens de ramadan doen, gezond is: het zou het lichaam reinigen, te dikke mensen doen vermageren, het lichaam ontgiften,... terwijl alles artsen duidelijk stellen dat dit complete onzin is. Je lichaam heeft water nodig om zich te ontgiften. Drink je langer dan 12 uur niet, dan stapelen de giffen zich op in je lever. Eet je heel lang niet en dan heel zoet, dan ontploft je suikerspiegel, trouwens de hoofdreden waarom er zo veel diabetici zijn in de islamitische landen.
EN vooral, de Koran spreekt niet over positieve gevolgen voor het lichaam. De koran stelt enkel dat men de ramadan moet volgen "opdat men vroom zou worden". That is it.
Alleen religieuzen moeten niet hun religie aan andere mensen opdringen of andere mede-gelovigen ergens op aanspreken, als zij vanuit hun perspectief anders moeten leven of hun geloof anders/''beter'' moeten volgen. Daar heb ik wel problemen mee, leef lekker zoals je zelf wil.
Overigens induceert vasten autophagy, in zekere zin gaat het lichaam zichzelf dus wel reinigen..
Verder denk ik ook niet dat 12 uur zonder water drinken oid verstandig/goed is, maar als een geloof dat voorschrijft, en jij wilt dat geloof volgen, tja so be it, zeker als de Koran zoals jij zegt niet spreekt over positieve gevolgen voor het lichaam. Die suikerfeesten zijn ook niet gezond te noemen, en naar wat ik heb gehoord wordt er ook veel suiker-rijk eten gegeten tijdens de ''feeding window'' van de ramadan. Dus als je zo gezond wil leven, moet je je misschien afvragen of de Islam (of religie uberhaupt) je prioriteit krijgt, of dat je religie op de eerste plek zet. Dat is een persoonlijke keus.
En het lijkt me overigens sterker dat die suikerfeesten e.d. een reden is voor diabetes dan het vasten.