XXL Nutrition

Ramadan....last van?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

El Comandante

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
7 mei 2003
Berichten
20.935
Waardering
13
Ieder z'n feest. Ieder z'n beleving. En we dienen rekening met elkaars wensen te hoduen. Ik hou rekeing met mijn collega's als ze niet kunnen eten of later verschijnen ivm Ramadan. Tenslotte moeten we een beetje flexibel zijn in elkanders beleving.

Andersom zorg ik ervoor dat ik als Nederlander m'n allochtone medemens niet verveel met vragen over kerst. Wij vieren dat in besloten kring met familie, we vinden het niet nodig anderen erop te wijzen dat ze kerst moeten vieren en we laten anderen ook niet merken dat we kerst vieren.

Je voelt em al aankomen: Wij maken geen herrie met kerst.

Waarom moet ik dan wel 5 uur lang geschreeuw, geroep, muziek, wegtrekkende auto's en rammende deuren horen, omdat mensen een Ramadan-feestje houden?

Omdat ze dat in hu dorp in oost-Turkije ook gewend zijn; daar feest het hele dorp ronde de leemhutten mee en de schapen dansen een rondje extra.
Hier stellen we onze rust op prijs maar dat mag niet als de allochtoon wat te vieren heeft; dan moet de hele straat en liefst daarbuiten weten dat er een religieus feest wordt gevierd.

Is het nou zo moeilijk om een feestje te geven en rekening te houden met je omgeving? Ik snap niet waarom mensen zich niet wilen aanpassen, al is het maar om een beetje rekening te houden met de mensen die er wat langer wonen.
En nee ik ben geen rascist want rascisten praten echt wel anders. Ik begrijp alleen niet waarom het altijd op hun manier moet met alle toeters en bellen zoals thuis.
 
in left corner: 240 pounds of DBC01, rrrrrreadyyyy to aim his destrrructive megaphone atthe man in the right corner: Thinkalot @ unknown weight!

LETS...GET....RIIIEEEEEAAADYYYYY TO RRRRRRRRRRRRUMBLE!!!! :D
 
Laatst bewerkt:
ohw ja, ontopic: onze oud en nieuw mag d'r ook wezen hoor :D
 
ohh dus jij was die eikel die met zn blote bierbuik uit het raam hing toen ik met me familie aan het feesten was :D
je moet je tepels epileren man, ik zag de haren zitten :P
 
ohw ja, ontopic: onze oud en nieuw mag d'r ook wezen hoor :D

Zekers. In eigen land is dat ook niet zo vreemd. Als we in Syrie vuurwerk van 15 miljoen gaan afsteken krijgen we ook comentaar en terecht.

Niemand hoeft lawaai aan een ander op te dringen omdat het in het land van herkomst, en dan alleen op het platteland, ook nu eenmaal zo is.

Ik heb veel geleerd over hun jaarlijkse vastentijd, vind het interessant en vraag er altijd weer naar.
Maar om geluidsoverlast vraagt niemand.
 
je kan er nu wel over rellen ouwe opa, maar de mensen die zo asociaal gedragen zullen dit topic toch niet lezen, laat staan dat ze er volgende keer rekening mee gaan houden.
 
bah walgelijk .

waar ik nu les volg zijn er hoofddoekdames die vragen of ze vrij krijgen tijdens hun feestje omdat het het einde is van de Ramadam .maar tijdens de pauzes smiddags zijn ze de eerste die hun boterhammen naar binnen werken .

koe zegt : ik dacht dat je ramadan had ?

ja is ook zo , terwijl de kwijl langs hun kin afloopt in combinatie met het prut wat tussen de snedes brood zitten . maar alleen de mannen doen dat


:rolleyes:

maar een man een handdruk weigeren en met de tulband overal verschijnen .

het contrast is duidelijk
 
Misschien wil je je aansluiten bij onze Charles Bronson fanclub, we zijn bezig om in de toekomst sociale activiteiten te gaan doen tussen 00:00 en 05:00 :p
 
:haha: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:
in left corner: 240 pounds of DBC01, rrrrrreadyyyy to aim his destrrructive megaphone at man the right corner: Thinkalot @ unknown weight!

LETS...GET....RIIIEEEEEAAADYYYYY TO RRRRRRRRRRRRUMBLE!!!! :D

:haha: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:
 
waar blijft ie nou???
 
Gisteren moeten samenwerken met een meid die de hele avond lag te kraperen van de pijn omdat ze erge last van haar nieren had, kan ook niet uitblijven als je de hele dag niet mag drinken. Had haar het geloof willen afpraten maar heb me heel begripvol opgesteld en gezegd dat ze rustig aan moet doen en misschien toch maar beter wat drinken. Maar dat wou ze niet.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen zo ver gaan in hun religie. Ik ben ook blij dat ik alleen in mezelf geloof, dat maakt het leven een stuk aangenamer.
 
Gisteren moeten samenwerken met een meid die de hele avond lag te kraperen van de pijn omdat ze erge last van haar nieren had, kan ook niet uitblijven als je de hele dag niet mag drinken. Had haar het geloof willen afpraten maar heb me heel begripvol opgesteld en gezegd dat ze rustig aan moet doen en misschien toch maar beter wat drinken. Maar dat wou ze niet.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen zo ver gaan in hun religie. Ik ben ook blij dat ik alleen in mezelf geloof, dat maakt het leven een stuk aangenamer.

Ben je niet naast haar gaan zitten met een lekker blikje cola ofzo? Of lekker verse sinaasappelsap.
 
Ik ga geen discussie houden over of de Islam goed is of niet.
Ik heb dit topic geopend om te bespreken dat je respect voor elkaars feesten en gebruiken moet hebben maar dat je die feesten niet moet opdringen aan anderen en doen alsof de hele straat van jou is.
 
in left corner: 240 pounds of DBC01, rrrrrreadyyyy to aim his destrrructive megaphone at man the right corner: Thinkalot @ unknown weight!

LETS...GET....RIIIEEEEEAAADYYYYY TO RRRRRRRRRRRRUMBLE!!!! :D

:roflol: hahah


inderdaad kan nog hevige discussie worden :o

ik kijk er niet van op als dit topic volgende week 20 pagina's heeft :P
 
Ben je niet naast haar gaan zitten met een lekker blikje cola ofzo? Of lekker verse sinaasappelsap.

Haha nee ik gooide net een liter spa in mijn nek en bedacht me toen dat ze ramadan had, en toen grapte ik nog dat ik het niet deed om haar de ogen uit te steken en ben vervolgens ff ergens anders gaan drinken. Is dat niet netjes van me, terwijl ik het er helemaal niet mee eens ben :).
 
Bij ons werkt er een interim-Ramadan-madam, Fatima.
Ze doet goed mee met heel die zooi, dus niks eten, drinken... zolang de zon op is. Nou is Fatima deze week de hele week ziek. Verzwakt zeker? En maandag heeft Fatima vrij omdat dan het einde van hun vasten wordt gevierd.
'Hoe houdt ze dat toch vol' vraagt de trut van de personeelsdienst dan nog... Blijkbaar niet dus, want ze is ziek, duh!
 
Als ze midden in de nacht nog lawaai maken zijn het gewoon a-socialen, ongeacht de afkomst. Gewoon de politie bellen, daar zijn ze ook voor.
 
tja echt bevorderlijk voor de werkprestaties lijkt het me niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven