AndroidHealthClinic

Ramadan....last van?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als werkgever zijnde zou ik het islamse personeel extra zware taken geven om hen extra te martelen, daar leven zij tenslotte voor.

• Topic Starter Topic Starter
Als ze midden in de nacht nog lawaai maken zijn het gewoon a-socialen, ongeacht de afkomst. Gewoon de politie bellen, daar zijn ze ook voor.

De politie maakte een eind aan de herrie door een bonnenregen uit te schrijven aan fout geparkeerde omgekatte BMW's, Mercedessen en Golfjes.
De reacties van die lui toen ze die bonnen zagen zitten. Voortreffelijk.

er is nog helemaal geen feest? dat is pas maandag ofzo

Waarom moet ik dan wel 5 uur lang geschreeuw, geroep, muziek, wegtrekkende auto's en rammende deuren horen, omdat mensen een Ramadan-feestje houden?

Heb ik geen last van ouwe. Wij wonen tussen een merendeel aan studenten, dus bij ons is geschreeuw, geroep, rammende deuren en muziek een normale gang van zaken. :(

Ik zou toch liever tussen een paar Turkse families wonen op dit moment dan tussen de studenten.

Ik leef met je mee Levi.;)

Ik doe ook aan de Ramadan alleen dan andersom.

Overdag vreet ik en snachts niet. :D

Zekers. In eigen land is dat ook niet zo vreemd. Als we in Syrie vuurwerk van 15 miljoen gaan afsteken krijgen we ook comentaar en terecht.

Niemand hoeft lawaai aan een ander op te dringen omdat het in het land van herkomst, en dan alleen op het platteland, ook nu eenmaal zo is.

Ik heb veel geleerd over hun jaarlijkse vastentijd, vind het interessant en vraag er altijd weer naar.
Maar om geluidsoverlast vraagt niemand.

Vind het heel vreemd. Wat doen ze zoal dan, DBC?

Want bij ons is het gewoon in de ochtend naar de moskee gaan. Elkaar de hand schudden en zoenen (op de wang). Voor de rest wordt er familie bezoek gedaan. Er wordt niet gefeest zoals jij aangeeft.

Vandaar ik het vreemd vind om te horen dat dat bij jou wel het geval blijkt te zijn.

Waar ik mij, buiten dit voorbeeld wat je nu schetst, over kan opwinden, is de manier waarop mensen zich zo kunnen blindstaren op een godsdienst of een traditie. Je reinste indoctrinatie is het. Maar goed, dat is een andere discussie.

Ja, bijzonder spijtig dat er op een dergelijke manier feest gevierd moet worden. Dat verricht geen wonderen voor de gemiddelde acceptatie van den allochtoon.

Van de andere kant, ik denk dat Leviathan de gemiddelde student ook wel op zijn bek kan trommelen.

Heb ik geen last van ouwe. Wij wonen tussen een merendeel aan studenten, dus bij ons is geschreeuw, geroep, rammende deuren en muziek een normale gang van zaken. :(

Ik zou toch liever tussen een paar Turkse families wonen op dit moment dan tussen de studenten.

daar heeft opa wel een oplossing voor :D

Gisteren moeten samenwerken met een meid die de hele avond lag te kraperen van de pijn omdat ze erge last van haar nieren had, kan ook niet uitblijven als je de hele dag niet mag drinken. Had haar het geloof willen afpraten maar heb me heel begripvol opgesteld en gezegd dat ze rustig aan moet doen en misschien toch maar beter wat drinken. Maar dat wou ze niet.

Betekend dat dat je ook niet mocht klaarkomen in dr mond? :bj: :D

de rapen zijn gaar NU vind je niet splendid :P

Want bij ons is het gewoon in de ochtend naar de moskee gaan. Elkaar de hand schudden en zoenen (op de wang). Voor de rest wordt er familie bezoek gedaan. Er wordt niet gefeest zoals jij aangeeft.

Vandaar ik het vreemd vind om te horen dat dat bij jou wel het geval blijkt te zijn.

Ah je trekt mijn beleving weer es in twijfel he lieverd? Nou je mag de violgende keer zelf komen kijken, is dat een deal? :D

Het is nu eenmaal normaal dat mensen tussentijds 's avonds wat klaarmaken en de hele familie en kennisenkring uitnodigen.
En lawaai gaan maken.
Net zoals het nu normaal is dat je stervensveel allochtonen bij benzinepompen langs de weg ziet pauzeren in de avonduren of wat snoep halen voor de kinderen omdat het zonsondergang is. Wel een apart iets. Niks mis mee. Behalve dat lawaai dan.

Trek het niet in twijfel. Heb Ramadangangers meegemaakt in een school aan de overkant van de woning waar ik een jaar of 15 geleden woonde. Ze konden het niet laten om buiten vrij lang kolere herrie te maken, ook al was het rond een uur of 12 meestal wel stil. Maar vanaf half 11 tot 12 uur herrie maken blijft irritant.

Suats missie op DBB is om elk Moslim-topic dat de kop opsteekt in twijfel te trekken.:rolleyes:

Er zijn natuurlijk wijken met ghettovorming van allochtonen, en daar zal het er ongetwijfeld anders aan toegaan dan in wijken waar het wat meer verdeeld is.

hebben jullie dat ook .

dat die lompe moslims met dit weer en op dit uur met tuinstoelen voor hun deur wat staan te drinken en lullen tegen elkaar ???

Ditn is zeker geen volksbuurt, dan kun je er nog iets bbij voorstellen. Da's het jammere van mijn straatje. Authentiek Hollands, heel oud, lekker rustig alleen ze hebben een keer een fout gemaakt met een huurhuis door die aan de verkeerden af te staan. Maar ja dat hou je toch. Voor de rest is het straatje perfect.

Ah je trekt mijn beleving weer es in twijfel he lieverd? Nou je mag de violgende keer zelf komen kijken, is dat een deal? :D

Het is nu eenmaal normaal dat mensen tussentijds 's avonds wat klaarmaken en de hele familie en kennisenkring uitnodigen.
En lawaai gaan maken.
Net zoals het nu normaal is dat je stervensveel allochtonen bij benzinepompen langs de weg ziet pauzeren in de avonduren of wat snoep halen voor de kinderen omdat het zonsondergang is. Wel een apart iets. Niks mis mee. Behalve dat lawaai dan.

Nee nee, DBC. Trek het niet in twijfel. Het is mogelijk dat mensen uit andere omstreken uit Turkije zijn eigen vorm van viering heeft. En zelfs dat andere moslims uit andere landen dat hebben.

Dat over avondeten en familie en vrienden uitnodigen komt me dus bekend voor. Was gewoon nieuwsgierig wat er anders speelde dan ik gewend ben. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven