AndroidHealthClinic

Rapid fat loss - teveel kcals

Anoniem_1990_

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
52
Lengte
1m99
Massa
89kg
Vetpercentage
13%
Zojuist heb ik het boek van Lyle Mcdonalds doorgenomen. Vond het een goed boek, en ik heb besloten al zijn boeken te gaan lezen. Buiten dat, snap ik één ding niet, en dat is:

Eiwit behoefte:
Op een dag waarop ik rust en hooguit wat huishoudelijke taken afrond, moet ik 1-1.25 x vvm in pond = ...gr eiwit, tot me nemen.
Stel mijn VVM meet 85kg. Dan maak ik de volgende rekensom: 85 x 2.2 = 190 pond VVM: 1.25 x 190 = 240 gram eiwit op een rustdag.

Nu ben ik er achtergekomen dat alleen de eiwitten al 1300kcals zijn. Dan kan ik er nog bepaalde groentes onbeperkt bij eten (terwijl groente ook kcals bevatten, toch?), en twee stuks fruit waren ook al toegestaan? 2 sinaasappels zijn al gauw 100kcals. Al met al zit ik dan op ong. 1550kcals op een rustdag.
Is dit niet wat teveel voor iemand met een onderhoud van 2185 kcals volgens het Harris-benedict-methode? En dan ook nog eens op een rustdag waarbij je hooguit 100 - 200 kcals verbrandt?

Mijn cut-methode voor nu is:

2gram eiwit x lichaamsgewicht in kilogram = ....gr eiwit per dag
1/1.5gram vet x lichaamsgewicht in kilogram = ...gr eiwit per dag
En dan voeg ik er koolhydraten aan toe om aan mijn energiebehoefte van die dag te voldoen. En bij een crashdieet volg ik alleen mijn richtlijn voor eiwitten, waardoor ik makkelijk 1300kcals hoeft te veroveren, want 2x90kg=180gram eiwitten op een dag, bevat niet zo heel veel kcals.

Nu is mijn vraag dus:

Welke methode is beter?
En heb ik het wel goed?

Overigens, ik heb een zeer slechte vertaling van het boek doorgenomen, en aan de richtlijnen van zijn boek een dieet samengesteld.

Is dit niet wat teveel voor iemand met een onderhoud van 2185 kcals volgens het Harris-benedict-methode?

Klopt niet. Onderhoud is 2622. Die 2185 is je BMR. (als je een man bent tenminste en je stats kloppen)

Je hoeft je niet blind te staren op eiwit. Je carb-inname is belangrijk. Waarom niet carb-cyclen?

Laatst bewerkt:
Eiwit is 4 kcal per gram dus 240 gram is 960 kcal

met 85 kilo VVM heb je niet een onderhoud van 2100 Cal
Ik denk eerder 3000, dus dan heb je al een tekort van 1500 Cal.

• Topic Starter Topic Starter
Ja, wat ik jammer vind is dat ik met mijn huidige methode van diëten, een nog lager calorie tekort creëer. Naja, ik ga dit dieet gewoon volgen.

Je bent ****ing 2 meter. Je hebt meer eiwit nodig dan je denkt, zeker met een extreem kcal tekort. Ik met mn 1,60 zorg dat ik al minimaal 250g binnenkrijg tijdens zo'n dieet.

Mogelijk dat je dieet met meer eiwit zelfs sneller gaat omdat je geen spiermassa verliest en je vetbranding dus minder zakt dan normaal.

Ja, inderdaad. Ik ga de richtlijnen van Lyle Mcdonalds zeker volgen, maar voor nu moet ik rusten, want ik heb allerlei symptomen van dat ik overtraind ben..Over een week ga ik het PSMF-dieet volgen. Heb alle ingrediënten al in huis:cool:

Ja, inderdaad. Ik ga de richtlijnen van Lyle Mcdonalds zeker volgen, maar voor nu moet ik rusten, want ik heb allerlei symptomen van dat ik overtraind ben..Over een week ga ik het PSMF-dieet volgen. Heb alle ingrediënten al in huis:cool:

lees dan ook even het stuk over training gedurende een PSMF.

Overigens herstel je niet in een week van overtraind zijn, maar goed echt overtraind zal je wel niet zijn en een week rust op zijn tijd doet niemand kwaad.

Dat stuk heb ik gelezen, en vind hem nuttig. Eigenlijk train ik al zo als ik cut, alleen drink ik meer glucose/fructose :P.

Nee, ik denk ook niet echt heel erg overtraind te zijn. Wel ben ik steeds misselijk, kan ik amper slapen, is mijn weerstand laag, verzuren veel spiergroepen heel snel, ben ik snel geïrriteerd, ben ik snel agressief, heb ik steeds enorme honger, en ik voel me gewoon "op" en niet energiek:(
Hopelijk voel ik me zo snel mogelijk weer beter, want dit staat mijn doel goed in de weg, en wou hem eigenlijk gehaald hebben voordat ik naar stage/school moet (gezien zwaar cutten mijn prestaties behoorlijk in de weg kunnen zitten op sociaal gebied)

Ooit gehoord van thermisch evenwicht (ivm eiwitten) ?

Ik kan mij daar iets bij voorstellen. Hetzelfde effect creëer je toch ook wanneer je ijskoud water drinkt?

Ja, maar ik eet enkel eiwit om te voorkomen dat mijn lichaam het uit mijn lichaamseiwit gaat halen. Dit proces kun je ook voorkomen door kh's en vetten te eten. Dat deed ik eerst dus. Met dit dieet eet je enkel alleen essentiële voedingsstoffen.

Ja, maar ik eet enkel eiwit om te voorkomen dat mijn lichaam het uit mijn lichaamseiwit gaat halen. Dit proces kun je ook voorkomen door kh's en vetten te eten. Dat deed ik eerst dus. Met dit dieet eet je enkel alleen essentiële voedingsstoffen.

E/K/V op 40 / 30 / 30-% vind ik al moeilijk genoeg ;p

Mja, eerst volgde ik de volgende richtlijnen:

3XL
"Eiwit, 2gr/kg VVM
vet, 1-1.5gr/kg VVM
Kh, aanvullen tot gewenste calorieinname

(Zoals je ziet reken ik met Vetvrije massa en niet met lichaamsgewicht) "

En deed ik rampzalig veel cardio elke dag, om een ziekelijk hoeveelheid cals te verbranden.

Mja, eerst volgde ik de volgende richtlijnen:

3XL
"Eiwit, 2gr/kg VVM
vet, 1-1.5gr/kg VVM
Kh, aanvullen tot gewenste calorieinname

(Zoals je ziet reken ik met Vetvrije massa en niet met lichaamsgewicht) "

En deed ik rampzalig veel cardio elke dag, om een ziekelijk hoeveelheid cals te verbranden.

Ik doe elke dag 1 à 2 uur cardio

Ligt bij mij aan hoe veel kcals ik moet verbranden, en dat ligt weer aan hoeveel ik gegeten heb. Soms zat ik wel 6uur lang te fietsen, maar dat is overkill in feite.

Ligt bij mij aan hoe veel kcals ik moet verbranden, en dat ligt weer aan hoeveel ik gegeten heb. Soms zat ik wel 6uur lang te fietsen, maar dat is overkill in feite.

6 uur :eek:. Dat lijkt me inderdaad ook wel overkill :p. En lijkt me doodsaai. Zelf ik eet gewoon op onderhoud en dan verbrand ik zo'n 800 kcal / dag wat ong gelijk staat aan 100 gr lichaamsvet.

Via Google krijg je verschillende links naar zijn boek.

Dit dieet bevalt mij uitstekend. Kan het iedereen aanraden. Het is ook maar voor twee weken, in mijn geval dan. Lekker veel magere kwark, bramen, frambozen, sperziebonen, broccoli, krab, tonijn, tilapiafilet, citroensap, selderieblad, zeezout en supplementen (magnesium, visolie, kalium, groene thee, cafeïne) bikken:heart: En de honger valt mee. Eén ding helpt sowieso, en dat is langzaam kauwen en jezelf verwennen met ijskoud water.

Terug
Naar boven