Fitness Seller

RAW IRON Professional Whey lab analyse

Bezoekers in dit topic

Hebben jullie wel de BMOVL-filter adequaat laten backtracen over de KiUP2 en de B&F factor toegepast?

Ziet er ok uit. :)

Toch even een vraag stellen hoor.

De kjeldahl methode is gebruikt in deze analyse. In deze post http://forum.dutchbodybuilding.com/...dy-and-fit-xxl-376551/index9.html#post8843583 stel je dat dit een tegenhanger is van de DUMAS methode die door B&F gebruikt werd (allebei cheap en relatief eenvoudig uit te voeren, maar geven je weinig informatie). In hun test kwamen ze op 76% eiwitten uit, Sportfood nu op 80%.

Waarom is deze test nu wel ineens als betrouwbaar geaccepteerd en die van B&F niet, aangezien we nu nog steeds de samenstelling van de eiwitten niet weten?
 
...

Er komt nog een hele aminozuur analyse achteraan maar deze eerste quick test laat in ieder geval duidelijk zien dat het RAW IRON merk na al die jaren nog steeds going strong is!:wl:

...

Dit, plus überhaupt de bespreekbaarheid van de analyse
 
Tijdens de Flexcup, het afgelopen weekend, kregen we veel vragen m.b.t. de eiwitinhoud van onze RAW IRON Professional Whey en of we konden aantonen of er ook inzit wat er gezegd wordt.

We hebben vorige week onze huidige batch laten testen en daar kwam uit dat er 80,3 gram eiwit per 100 gram poeder in de Professional Whey zit. Een afwijking van minder dan 5% is keurig. Er is bewust gekozen voor de kjeldahl methode omdat er anders niet vergeleken kan worden met andere whey producten (allemaal getest met deze methode)

Er komt nog een hele aminozuur analyse achteraan maar deze eerste quick test laat in ieder geval duidelijk zien dat het RAW IRON merk na al die jaren nog steeds going strong is!:wl:

Ik ben geen chemicus dus als de vragen erg technisch worden, neem ik even contact op met het lab dat getest heeft. Ik heb meer verstand van reps, sets en supps!:D

Goed dat jullie die test gedaan hebben. Kun je ook zeggen welke fabrikant jullie whey levert? Volac? Carbery? Arla? Of een andere? (meer ken ik er niet). De meeste shops zijn daar open over als je het vraagt.

Kijk, als het bijvoorbeeld Volac is, dan weten we dat het 'probleem 'bij die andere niet bij name te noemen shop niet bij Volac (en dat verwacht ik eerlijk gezegd ook niet) maar bij de poedermengers van Aminolabs.
 
Toch even een vraag stellen hoor.

De kjeldahl methode is gebruikt in deze analyse. In deze post http://forum.dutchbodybuilding.com/...dy-and-fit-xxl-376551/index9.html#post8843583 stel je dat dit een tegenhanger is van de DUMAS methode die door B&F gebruikt werd (allebei cheap en relatief eenvoudig uit te voeren, maar geven je weinig informatie). In hun test kwamen ze op 76% eiwitten uit, Sportfood nu op 80%.

Waarom is deze test nu wel ineens als betrouwbaar geaccepteerd en die van B&F niet, aangezien we nu nog steeds de samenstelling van de eiwitten niet weten?

Sportfood heeft laten meten op basis van ruw eiwit, terwijl B&F dit laat doen op droge stof. Ruwe proteine is de whey zoals die in je pot zit en wij hem consumeren. Dat is dus ook de samenstelling op basis waarvan je hem hoort te meten.

B&F echter laat de ruwe stof eerst volledig indrogen waardoor je 15-20% hoger uitkomt. Volgens die methode zou de whey van Sportfood op 90+% uitkomen.
 
Laatst bewerkt:
Dit, plus überhaupt de bespreekbaarheid van de analyse

Dat is inderdaad sowieso een pluspunt!

Sportfood heeft laten meten op basis van ruw eiwit, terwijl B&F dit laat doen op droge stof. Ruwe proteine is de whey zoals die in je pot zit en wij hem consumeren. Dat is dus ook de samenstelling op basis waarvan je hem dus hoort te meten.

B&F echter laat de ruwe stof eerst volledig indrogen waardoor je 15-20% hoger uitkomt. Volgens die methode zou de whey van Sportfood op 90+% uitkomen.

Ahaa okee, dat is duidelijk! :)

Complimenten trouwens Sportfood :D
 
Sportfood heeft laten meten op basis van ruw eiwit, terwijl B&F dit laat doen op droge stof. Ruwe proteine is de whey zoals die in je pot zit en wij hem consumeren. Dat is dus ook de samenstelling op basis waarvan je hem dus hoort te meten.

B&F echter laat de ruwe stof eerst volledig indrogen waardoor je 15-20% hoger uitkomt. Volgens die methode zou de whey van Sportfood op 90+% uitkomen.

Volgens deze test van B&F hebben zij toch tevens gebruik gemaakt van de Kjeldahl methode?

Of zie ik iets over het hoofd?
 
Sportfood heeft laten meten op basis van ruw eiwit, terwijl B&F dit laat doen op droge stof. Ruwe proteine is de whey zoals die in je pot zit en wij hem consumeren. Dat is dus ook de samenstelling op basis waarvan je hem dus hoort te meten.

B&F echter laat de ruwe stof eerst volledig indrogen waardoor je 15-20% hoger uitkomt. Volgens die methode zou de whey van Sportfood op 90+% uitkomen.

Bas ik doe ff mee in je topic maar dat mag ik denk wel van je :)

Dat klopt wat je zegt. Je hoor het eiwitpercentage te bepalen op het product zoals het in de pot zit. Normaal zit er nog circa 5-6% vocht op dus op de droge stof is het eiwitpercentage 5-6% hoger.

De test die ik van de producent (Aminolabs) van B&F gezien heb geeft het eiwitpercentage aan op de ingedroogde (droge) stof. Daar moet je dan 5% nog van aftrekken en dan heb je het echte eiwitpercentage van het product ;).
Dus als de test 75% op droge stof is dan is het 70% op het product zoals het in de pot zit.
 
Bas ik doe ff mee in je topic maar dat mag ik denk wel van je :)

Dat klopt wat je zegt. Je hoor het eiwitpercentage te bepalen op het product zoals het in de pot zit. Normaal zit er nog circa 5-6% vocht op dus op de droge stof is het eiwitpercentage 5-6% hoger.

De test die ik van de producent (Aminolabs) van B&F gezien heb geeft het eiwitpercentage aan op de ingedroogde (droge) stof. Daar moet je dan 5% nog van aftrekken en dan heb je het echte eiwitpercentage van het product ;).
Dus als de test 75% op droge stof is dan is het 70% op het product zoals het in de pot zit.

Ahaa. En door de aminospiking zoals dat gesuggereerd werd, komt het dus aardig overeen dat het eiwitpercentage onder de 70% uitkwam.
 
Ahaa. En door de aminospiking zoals dat gesuggereerd werd, komt het dus aardig overeen dat het eiwitpercentage onder de 70% uitkwam.

Blijkbaar gebruikt de producent van B&F (Aminolabs) de aminozuren Glycine en alanine als drager voor hun aroma. Deze aminozuren verhogen het stikstofgehalte van het product en met een simpele labtest lijkt het dan of het eiwitpercentage hoger is dan het werkelijk is. Deze aminozuren heeft je lichaam verder weinig tot niets aan.

Het mooie van de DBB test is natuurlijk geweest dat het een test is door en onafhankelijke partij zonder tussenkomt van een producent of shop. Dus er kan niet gerommeld zijn met de producten.
 
Bas ik doe ff mee in je topic maar dat mag ik denk wel van je :)

Dat klopt wat je zegt. Je hoor het eiwitpercentage te bepalen op het product zoals het in de pot zit. Normaal zit er nog circa 5-6% vocht op dus op de droge stof is het eiwitpercentage 5-6% hoger.

De test die ik van de producent (Aminolabs) van B&F gezien heb geeft het eiwitpercentage aan op de ingedroogde (droge) stof. Daar moet je dan 5% nog van aftrekken en dan heb je het echte eiwitpercentage van het product ;).
Dus als de test 75% op droge stof is dan is het 70% op het product zoals het in de pot zit.

Mijn excuses. Ik was abuis. 15-20% is het percentage waarmee de DUMASS methode kan afwijken van de werkelijke waarde. Het is een erg onnauwkeurige methode bij enkelvoudige meting. Het is niet het verschil tussen droge en ruwe stof inderdaad. Mijn fout. Bedankt voor de correctie.
 
Laatst bewerkt:
Goed dat jullie die test gedaan hebben. Kun je ook zeggen welke fabrikant jullie whey levert? Volac? Carbery? Arla? Of een andere? (meer ken ik er niet). De meeste shops zijn daar open over als je het vraagt.

Kijk, als het bijvoorbeeld Volac is, dan weten we dat het 'probleem 'bij die andere niet bij name te noemen shop niet bij Volac (en dat verwacht ik eerlijk gezegd ook niet) maar bij de poedermengers van Aminolabs.

Het laatste wat ik gehoord heb werd er steeds Volac gebruikt. Ik heb net naar onze fabrikant gebeld om te vragen wat de actuele stand van zaken was, maar iedereen op kantoor was al weg, dus morgen heb ik daar definitief uitsluitsel over.;)
 
Het laatste wat ik gehoord heb werd er steeds Volac gebruikt. Ik heb net naar onze fabrikant gebeld om te vragen wat de actuele stand van zaken was, maar iedereen op kantoor was al weg, dus morgen heb ik daar definitief uitsluitsel over.;)

Wat zijn dit voor ambtenaar tijden?

Heb je nog een vacature? :o
 
Bas ik doe ff mee in je topic maar dat mag ik denk wel van je :)

Iedereen is welkom René, één grote familie!:D

---------- Toegevoegd om 16:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:00 ----------

Wat zijn dit voor ambtenaar tijden?

Heb je nog een vacature? :o

Wij werken gewoon door maar onze fabrikant kennelijk niet!:D
 
Volgens deze test van B&F hebben zij toch tevens gebruik gemaakt van de Kjeldahl methode?

Of zie ik iets over het hoofd?

Direct onder resultaten staat 75.9 g/100 g droge stof.

Er is dus niet op basis van het product gemeten zoals wij dat consumeren, maar een volledig ingedroogde stof die grofweg 5-6% hogere waarde geeft.
 
Direct onder resultaten staat 75.9 g/100 g droge stof.

Er is dus niet op basis van het product gemeten zoals wij dat consumeren, maar een volledig ingedroogde stof die grofweg 5-6% hogere waarde geeft.

Klopt inderdaad. Dan zit je ongeveer op 70% eiwit op het product zoals het in de pot zit. Maar in die 70% zitten dan ook de Glycine en Alanine die B&F (Aminolabs) gebruikt als drager van het aroma. Die moet je daar dan nog van aftrekken om het echte eiwitgehalte te bepalen. Alleen moet je dan deze aminozuren apart meten (uitgebreide analyse) anders kan je dat niet zien.
 
Het laatste wat ik gehoord heb werd er steeds Volac gebruikt. Ik heb net naar onze fabrikant gebeld om te vragen wat de actuele stand van zaken was, maar iedereen op kantoor was al weg, dus morgen heb ik daar definitief uitsluitsel over.;)
Vergeet VOLAC niet giga groot en met hyperlinks te typen, anders telt het niet!
 
Ziet er goed uit ;)

Er worden geen extra aminozuren als smaakaroma gebruikt?
 
Ziet er goed uit ;)

Er worden geen extra aminozuren als smaakaroma gebruikt?

Thanks Cools.
Nee, wij doen niet aan spiking of andere soortgelijke zaken. RAW IRON is jaren geleden juist opgezet uit onvrede over de kwaliteit van veel gangbare, grote merken. Ik begrijp dat mensen argwanend zijn geworden inmiddels vandaar dat ik ook opdracht heb gegeven aan een onafhankelijk lab (Nutricontrol uit Veghel) om het aminozuurprofiel uit te pluizen van de onze Whey. Zodra deze uitslagen binnen zijn worden die hier ook gepost. (+/- 2 weken) ;)
 
Thanks Cools.
Nee, wij doen niet aan spiking of andere soortgelijke zaken. RAW IRON is jaren geleden juist opgezet uit onvrede over de kwaliteit van veel gangbare, grote merken. Ik begrijp dat mensen argwanend zijn geworden inmiddels vandaar dat ik ook opdracht heb gegeven aan een onafhankelijk lab (Nutricontrol uit Veghel) om het aminozuurprofiel uit te pluizen van de onze Whey. Zodra deze uitslagen binnen zijn worden die hier ook gepost. (+/- 2 weken) ;)

Ok ;) Dat hoor ik graag.

Hebben jullie een naturel of een met smaak opgestuurd (vanille of banaan bv.)?
 
Back
Naar boven