AndroidHealthClinic

RAW IRON Professional Whey lab analyse

Het laatste wat ik gehoord heb werd er steeds Volac gebruikt. Ik heb net naar onze fabrikant gebeld om te vragen wat de actuele stand van zaken was, maar iedereen op kantoor was al weg, dus morgen heb ik daar definitief uitsluitsel over.;)
Ah Volac whey. Volgens mij gebruikt een andere board sponsor ook Volac whey, maar geen idee welk? Staat me iets heel vaags bij. Iemand?

---------- Post added at 19:09 ---------- Previous post was at 19:08 ----------

Toch even een vraag stellen hoor.

De kjeldahl methode is gebruikt in deze analyse. In deze post http://forum.dutchbodybuilding.com/...dy-and-fit-xxl-376551/index9.html#post8843583 stel je dat dit een tegenhanger is van de DUMAS methode die door B&F gebruikt werd (allebei cheap en relatief eenvoudig uit te voeren, maar geven je weinig informatie). In hun test kwamen ze op 76% eiwitten uit, Sportfood nu op 80%.

Waarom is deze test nu wel ineens als betrouwbaar geaccepteerd en die van B&F niet, aangezien we nu nog steeds de samenstelling van de eiwitten niet weten?
Allebei stikstof bepalingen inderdaad, die van B&F kwam 71% uit op basis van het ruwe eiwit (dus incl. vocht). Sportfood komt uit op 80%, stuk beter. Daarbij komt nog dat B&F glycine en alanine in het smaakaroma heeft wat ook aantikt, kun je dus rustig nog 5% vanaf trekken. Nu zegt dit inderdaad niets over de betrouwbaarheid, maar een aminozuur analyse komt er nog aan begrijp ik, en dit zijn al mooie resultaten.

80% is netjes voor een mix van WPI en WPC maar geen 84% zoals op jullie site vermeld staat;)
Wat is de verhouding WPI/WPC? (50/50)

Is zo'n aminozuuranalyse duur?

Misschien zijn er nog forumleden die wat oude samples van de Whey Perfection hebben liggen.
Opsturen naar Nutricontrol!! Voor eens en voor altijd duidelijkheid.

80% is netjes voor een mix van WPI en WPC maar geen 84% zoals op jullie site vermeld staat;)

Een afwijking van enkele % is dacht ik niet onoverkomelijk ,% Kan denk ik een 4 a 5% verschillen per batch,.. etc (weet niet meer juist waar, maar had dat ergens gelezen).

BnF sprak over 2500 euro voor een volledige test uit te voeren? Geen idee of die prijs klopt

Misschien zijn er nog forumleden die wat oude samples van de Whey Perfection hebben liggen.

Een volledige aminozuuranalyse is vrij duur, 800 euro ongeveer.
Dus wat teveel om even op te hoesten. De vorige test is ook door een goed lab gedaan nadat een boel leden geld bij elkaar hadden gelegd, dus waarom dat nog een keer zou moeten weet ik niet.

Topic hieronder voor kosten van verschillende methodes.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/nederlandse-vs-ameriakaanse-364273/index2.html

---------- Toegevoegd om 09:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:35 ----------

Een afwijking van enkele % is dacht ik niet onoverkomelijk ,% Kan denk ik een 4 a 5% verschillen per batch,.. etc (weet niet meer juist waar, maar had dat ergens gelezen).

BnF sprak over 2500 euro voor een volledige test uit te voeren? Geen idee of die prijs klopt

2500,- :roflol: en moeten we het dan zielig voor ze vinden ofzo? Sommige ISO-certificaten kosten tienduizenden euro's. Die haal je ook alleen omdat klanten van je daarom vragen.

Voor deze test geld hetzelfde. Een aantal klanten vroeg er om. Toen ze het niet gedaan hebben is het door een flink aantal leden hier gedaan. Nu bevalt de uitslag ze niet en zijn ze als een klein kind aan het ontkennen en zich van de domme aan het houden.

Ralf stuurt rond dat hij er geen verstand van heeft, dat zou best kunnen, maar je kan niet claimen dat je er de ballen verstand van hebt als je dat goed uitkomt, als er een goede test door je klanten is opgezet. Maar wel resultaten naar buiten brengen die zijn gekregen doordat het lab bewust gevraagd is om een test op droge stof. Want daarmee komt een professioneel lab echt niet zelf op de proppen als ze een consumptieproduct van je moeten testen. Dan is de standaard, om logische redenen, gewoon test op ruw product en dan hadden ze dus blijkbaar toch weer wel verstand genoeg van de methoden om daar van af te wijken.

2500,- :roflol: en moeten we het dan zielig voor ze vinden ofzo? Sommige ISO-certificaten kosten tienduizenden euro's. Die haal je ook alleen omdat klanten van je daarom vragen.

Ze beweren ook dat die test in Nederland niet mogelijk was, dat ze die in het buitenland moesten laten doen. Wacht ik zoek de post even op

Edit:

Bedankt voor je positieve berichtje, dat waarderen we. We voelen ons absoluut niet aangevallen, maar het is vervelend dat mensen continu erover vallen. We snappen dat er best onduidelijkheid is en vragen oproept. We hopen dat zo goed mogelijk weg te nemen en op te vangen.

Als het eiwitgehalte niet goed was geweest bij de "test" van UvM dan kwamen onze testen ook op 65% uit. We werken met grote leveranciers en zitten er door zoiets nog scherper bovenop. Scherper als ooit tevoren en zijn ook ontzettend trots op de Whey perfection, vandaar de nieuwe smaken. We staan 100% achter het product.

Het is echter zo, dat het onderzoek wat jullie willen zien, meer dan 2500 euro kost (dat is geen probleem voor ons natuurlijk) maar niet op Nederlands grondgebied kan. Technisch niet mogelijk. We hebben een 4/5tal analyses gedaan en daaruit komt een heel mooi gemiddelde van 75%. Waardoor we weten dat ons eiwitpercentage goed zit. We hopen dat je ons daarop vertrouwd, we doen namelijk ook ons best.

Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het wel.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter

Wat er gebeurd is hetvolgende Massnovice:
Wij vragen een eiwitproduct aan bij de fabrikant dat 84 gram eiwit moet bevatten. Zij gaan vervolgens aan het rekenen en komen uit dat er een mix van 56% Isolaat en 44% Concentraat nodig is om dit te bereiken.
Binnen een kleine marge zal dit afwijken per smaak en batch. Ook kunnen er kleine afwijkingen ontstaan tussen de verschillende labs, vandaar dat een afwijkingspercentage geaccepteerd is. Onder de 5% afwijking is erg netjes en betekent dat ons product erg stabiel is. Een volgende batch kan zomaar weer op 84 of 85% zitten. Onder de 80% zou ik voor ons specifiek product niet acceptabel vinden. Een aminozuur analyse is inderdaad erg kostbaar en meer omvattend, vandaar dat dat niet standaard bij het testen meegenomen wordt.:)

Blijkbaar gebruikt de producent van B&F (Aminolabs) de aminozuren Glycine en alanine als drager voor hun aroma. Deze aminozuren verhogen het stikstofgehalte van het product en met een simpele labtest lijkt het dan of het eiwitpercentage hoger is dan het werkelijk is. Deze aminozuren heeft je lichaam verder weinig tot niets aan.

Het mooie van de DBB test is natuurlijk geweest dat het een test is door en onafhankelijke partij zonder tussenkomt van een producent of shop. Dus er kan niet gerommeld zijn met de producten.

Jerry, Jerry, Jerry!

giphy.gif

Waar je je al niet druk om kan maken

• Topic Starter Topic Starter
Goed dat jullie die test gedaan hebben. Kun je ook zeggen welke fabrikant jullie whey levert? Volac? Carbery? Arla? Of een andere? (meer ken ik er niet). De meeste shops zijn daar open over als je het vraagt.

Ik heb vandaag een antwoord op je vraag gekregen: de 56% Isolaat die er inzit is van Volac, de 44% Concentraat is van Arla. Zo weten we weer wat meer!:thumb:

De vorige test is ook door een goed lab gedaan nadat een boel leden geld bij elkaar hadden gelegd, dus waarom dat nog een keer zou moeten weet ik niet.

Op het rapport van de DBB test stond geen naam van het lab en deze was ook niet ondertekend.
Hierdoor kon BenF de uitslag in twijfel trekken. Als het een officieel rapport had geweest zoals die van Nutricontrol dan was het meteen duidelijk.

De vorige test is ook door een goed lab gedaan nadat een boel leden geld bij elkaar hadden gelegd, dus waarom dat nog een keer zou moeten weet ik niet.

Op het rapport van de DBB test stond geen naam van het lab en deze was ook niet ondertekend.
Hierdoor kon BenF de uitslag in twijfel trekken. Als het een officieel rapport had geweest zoals die van Nutricontrol dan was het meteen duidelijk.

ja, alleen jordy heeft die papieren en kan daar meer over vertellen, maar die is het zwijgen opgelegd.

Hun eigen stikstof analyse gaf hetzelfde resultaat. Als je ziet naar ruw eiwit en de extra aminozuren (smaakstof) ervan af trekt.

Dus kom je op 60% ongeveer.

Het is allemaal mooi op een officieel rapport die cijfers, maar je moet het ook goed interpreteren.

Er komen wel nieuwe resultaten heeft b&f aangegeven en vermoedelijk wordt het probleem opgelost.

Het zwijgen opgelegd??? Geliquideerd? Bedreigd?? of voor de rest van zijn leven gratis supplementen (omgekocht)???

Hij organiseerde de test en zou de resultaten publiceren. Hij poste regelmatig een update, maar vlak voordat het lab ze klaar had is hij ineens van dit forum verdwenen en niemand kan via een andere weg contact met hem krijgen.

Als dat toeval is, dan ben ik de kerstman.

Hij organiseerde de test en zou de resultaten publiceren. Hij poste regelmatig een update, maar vlak voordat het lab ze klaar had is hij ineens van dit forum verdwenen en niemand kan via een andere weg contact met hem krijgen.

Als dat toeval is, dan ben ik de kerstman.

Vreemd???

Wat lees ik nu in jouw onderschrift Nr1 Whey Protein - Whey Perfection. Kwaliteit tot in perfectie???
Is dit cynisch bedoeld of meen je dat echt?

Vreemd???

Wat lees ik nu in jouw onderschrift Nr1 Whey Protein - Whey Perfection. Kwaliteit tot in perfectie???
Is dit cynisch bedoeld of meen je dat echt?

Dit is een grap van B&F. Het ontbreekt ze niet aan zelfspot. Erg leuk vind ik. Ze bedoelen hem wel cynisch ja ;)

Laatst bewerkt:
Mooi dat jullie dit doen, thanks

Terug
Naar boven