- Waardering
- 194
OkDat hoor ik graag.
Hebben jullie een naturel of een met smaak opgestuurd (vanille of banaan bv.)?
We hebben vanille opgestuurd.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
OkDat hoor ik graag.
Hebben jullie een naturel of een met smaak opgestuurd (vanille of banaan bv.)?
Op die manier kan de toevoeging van aminozuren als smaakstof met zekerheid uitgesloten worden (alhoewel dit ook bij naturel smaken toegevoegd kan worden is het waarschijnlijker bij smaken).Ah Volac whey. Volgens mij gebruikt een andere board sponsor ook Volac whey, maar geen idee welk? Staat me iets heel vaags bij. Iemand?Het laatste wat ik gehoord heb werd er steeds Volac gebruikt. Ik heb net naar onze fabrikant gebeld om te vragen wat de actuele stand van zaken was, maar iedereen op kantoor was al weg, dus morgen heb ik daar definitief uitsluitsel over.![]()
Allebei stikstof bepalingen inderdaad, die van B&F kwam 71% uit op basis van het ruwe eiwit (dus incl. vocht). Sportfood komt uit op 80%, stuk beter. Daarbij komt nog dat B&F glycine en alanine in het smaakaroma heeft wat ook aantikt, kun je dus rustig nog 5% vanaf trekken. Nu zegt dit inderdaad niets over de betrouwbaarheid, maar een aminozuur analyse komt er nog aan begrijp ik, en dit zijn al mooie resultaten.Toch even een vraag stellen hoor.
De kjeldahl methode is gebruikt in deze analyse. In deze post http://forum.dutchbodybuilding.com/...dy-and-fit-xxl-376551/index9.html#post8843583 stel je dat dit een tegenhanger is van de DUMAS methode die door B&F gebruikt werd (allebei cheap en relatief eenvoudig uit te voeren, maar geven je weinig informatie). In hun test kwamen ze op 76% eiwitten uit, Sportfood nu op 80%.
Waarom is deze test nu wel ineens als betrouwbaar geaccepteerd en die van B&F niet, aangezien we nu nog steeds de samenstelling van de eiwitten niet weten?

80% is netjes voor een mix van WPI en WPC maar geen 84% zoals op jullie site vermeld staat![]()
80% is netjes voor een mix van WPI en WPC maar geen 84% zoals op jullie site vermeld staat
Wat is de verhouding WPI/WPC? (50/50)
Is zo'n aminozuuranalyse duur?
Misschien zijn er nog forumleden die wat oude samples van de Whey Perfection hebben liggen.
Opsturen naar Nutricontrol!! Voor eens en voor altijd duidelijkheid.
Een afwijking van enkele % is dacht ik niet onoverkomelijk ,% Kan denk ik een 4 a 5% verschillen per batch,.. etc (weet niet meer juist waar, maar had dat ergens gelezen).
BnF sprak over 2500 euro voor een volledige test uit te voeren? Geen idee of die prijs klopt
en moeten we het dan zielig voor ze vinden ofzo? Sommige ISO-certificaten kosten tienduizenden euro's. Die haal je ook alleen omdat klanten van je daarom vragen.2500,-en moeten we het dan zielig voor ze vinden ofzo? Sommige ISO-certificaten kosten tienduizenden euro's. Die haal je ook alleen omdat klanten van je daarom vragen.
80% is netjes voor een mix van WPI en WPC maar geen 84% zoals op jullie site vermeld staat
Wat is de verhouding WPI/WPC? (50/50)
Is zo'n aminozuuranalyse duur?
Misschien zijn er nog forumleden die wat oude samples van de Whey Perfection hebben liggen.
Opsturen naar Nutricontrol!! Voor eens en voor altijd duidelijkheid.

Blijkbaar gebruikt de producent van B&F (Aminolabs) de aminozuren Glycine en alanine als drager voor hun aroma. Deze aminozuren verhogen het stikstofgehalte van het product en met een simpele labtest lijkt het dan of het eiwitpercentage hoger is dan het werkelijk is. Deze aminozuren heeft je lichaam verder weinig tot niets aan.
Het mooie van de DBB test is natuurlijk geweest dat het een test is door en onafhankelijke partij zonder tussenkomt van een producent of shop. Dus er kan niet gerommeld zijn met de producten.
Goed dat jullie die test gedaan hebben. Kun je ook zeggen welke fabrikant jullie whey levert? Volac? Carbery? Arla? Of een andere? (meer ken ik er niet). De meeste shops zijn daar open over als je het vraagt.
De vorige test is ook door een goed lab gedaan nadat een boel leden geld bij elkaar hadden gelegd, dus waarom dat nog een keer zou moeten weet ik niet.
Op het rapport van de DBB test stond geen naam van het lab en deze was ook niet ondertekend.
Hierdoor kon BenF de uitslag in twijfel trekken. Als het een officieel rapport had geweest zoals die van Nutricontrol dan was het meteen duidelijk.
De vorige test is ook door een goed lab gedaan nadat een boel leden geld bij elkaar hadden gelegd, dus waarom dat nog een keer zou moeten weet ik niet.
Op het rapport van de DBB test stond geen naam van het lab en deze was ook niet ondertekend.
Hierdoor kon BenF de uitslag in twijfel trekken. Als het een officieel rapport had geweest zoals die van Nutricontrol dan was het meteen duidelijk.
ja, alleen jordy heeft die papieren en kan daar meer over vertellen, maar die is het zwijgen opgelegd.
Geliquideerd? Bedreigd?? of voor de rest van zijn leven gratis supplementen (omgekocht)
Het zwijgen opgelegdGeliquideerd? Bedreigd?? of voor de rest van zijn leven gratis supplementen (omgekocht)
![]()
Hij organiseerde de test en zou de resultaten publiceren. Hij poste regelmatig een update, maar vlak voordat het lab ze klaar had is hij ineens van dit forum verdwenen en niemand kan via een andere weg contact met hem krijgen.
Als dat toeval is, dan ben ik de kerstman.

Vreemd
Wat lees ik nu in jouw onderschrift Nr1 Whey Protein - Whey Perfection. Kwaliteit tot in perfectie
Is dit cynisch bedoeld of meen je dat echt?